SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: AVTOSERVISER

KATALOG ZNANJA

1. Ime vsebinskega sklopa

SKUPNA POGLAVJA STROJNIŠTVA

Katalog znanja je določil Strokovni svet RS za poklicno in strokovno izobraževanje na 71. seji 12.12.2003

2. Usmerjevalni cilji

Dijak/vajenec bo zmožen:

3. Poklicne kompetence

OZNAKA

VSEBINSKI SKLOP: SKUPNA POGLAVJA STROJNIŠTVA

RAVEN PRIDOBIVANJA KOMPETENCE
   

OSNOVNA RAVEN

RUTINSKA RAVEN

NAPREDNA RAVEN

Poklicne kompetence

     

SP1

Uporaba različnih vrst kovinskih in nekovinskih materialov ter postopki obdelave in predelave le-teh

OSNOVNA RAVEN

 

 

SP2

Uporaba tehnične in tehnološke dokumentacije, spoznavanje orodja in opreme v delavnicah ter izvajanje meritev

OSNOVNA RAVEN

SP3

Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije za pridobivanje, vrednotenje, obdelavo in predstavitev različnih vrst podatkov

OSNOVNA RAVEN


4. Operativni cilji

Poklicna kompetenca

SP1 – Uporaba različnih vrst kovinskih in nekovinskih materialov ter postopki obdelave in predelave le-teh

CILJI

CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ

Dijak/vajenec je zmožen:

  • Opisati kovinske in nekovinske materiale ter s pomočjo literature poiskati lastnosti materialov, opisati vrste orodja in njegov osnovni namen;
  • samostojno uporabiti različno ročno in električno orodje za dela v poklicu;
  • samostojno ter varno uporabiti mehanske in električne priprave in naprave za delo in servisiranje;
  • nastavljati, umerjati in vzdrževati naprave, stroje, pripomočke in orodja, ki jih uporablja pri svojem delu;
  • samostojno določiti obdelovalni ali preoblikovalni postopek za izdelavo želenega izdelka ali polizdelka;
  • uporabljati osebna zaščitna sredstva za delo;
  • naročiti in skladiščiti materiale, rezervne dele in opremo;
  • z uporabo ustreznih orodij in tehnoloških pristopov izdelati polizdelek.
  • Dijak/vajenec je zmožen:

  • razložiti fizikalni vidik energijskih pretvorb;
  • našteti vrste energij in njihove lastnosti;
  • razumeti vpliv dela na človekov razvoj;
  • opisati zgodovinski razvoj svoje stroke in njeno vključenost v širše družbene povezave;
  • razložiti pridobivanje kovin in nekovin;
  • našteti orodja in naprave za izvajanje posameznih nalog;
  • načrtovati, pripravljati in zagotavljati ustrezen potek svojega dela ob upoštevanju delovnega naloga, delovnih (tehničnih) navodil ter organizacijskih in informacijskih danosti;
  • razložiti postopke za redne preglede in vzdrževanje naprav, strojev, pripomočkov in orodja;
  • preverjati oziroma nastavljati parametre na strojih, napravah, pripomočkih in orodjih skladno s standardi oziroma tehničnimi podatki proizvajalcev;
  • prepoznati tolerance in ujeme dolžinskih mer ter tolerance oblike in lege;
  • našteti škodljive dejavnike in nevarnosti, ki jim je izpostavljen pri delovni praksi ali v razredu, v delovnih okoljih na svojem poklicnem področju, doma in na cesti;
  • upoštevati osnove zakona o varnosti in zdravju pri delu ter druge pravne akte, ki se nanašajo na zagotavljanje varnosti in zdravja pri delu;
  • uzavestiti psihološke in sociološke vidike zdravja;
  • delati z viri in podatki ter pri tem uporabljati informacijsko tehnologijo (sposobnost za učinkovito iskanje, zbiranje, obdelavo, prenašanje in uporabo virov in podatkov).
  • Poklicna kompetenca

    SP2 – Uporaba tehnične in tehnološke dokumentacije, uporaba orodja in opreme v delavnicah ter izvajanje meritev

    CILJI

    CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ

    Dijak/vajenec je zmožen:

  • brati tehnična navodila, predpise, električne, hidravlične in pnevmatične sheme ter tehnično dokumentacijo;
  • zasnovati in izdelati enostavne oblike tehnične dokumentacije in vezalnih shem;
  • našteti merilne in kontrolne pripomočke, orodja, naprave in stroje;
  • samostojno izvesti meritve značilnih tehnično-tehnoloških veličin;
  • izdelati enostavne merilne protokole in poročila o opravljenih meritvah, pripravi seznam potrebnega materiala;
  • pripraviti opremo in orodje;
  • izpolniti delovno dokumentacijo in izdelati poročila;
  • načrtovati, oceniti in izmeriti kakovost dela in ovrednotiti rezultate svojega dela.
  • Dijak/vajenec je zmožen:

  • izbrati primeren način komunikacije pri reševanju problemov, organizaciji dela in izvajanju posameznih nalog;
  • uporabljati strokovno terminologijo;
  • reševati probleme pri organizaciji in izvajanju posameznih nalog skupaj s sodelavci in predpostavljenim vodjem;
  • spoznavati pravila timskega dela;
  • razložiti funkcijo in funkcijsko povezavo sistemov s pomočjo tehnične dokumentacije in predpisov;
  • razložiti temeljne principe organizacije dela;
  • opisati normative časa za izvedbo posameznih nalog;
  • uporabljati informacijsko tehnologijo za iskanje, zbiranje, obdelavo, prenašanje in uporabo podatkov;
  • komuniciranti in reševati probleme;
  • sprejemati odgovornost za načrtovane naloge.
  • Poklicna kompetenca

    SP3 – Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije za pridobivanje, vrednotenje, obdelavo in predstavitev različnih vrst podatkov

    CILJI

    CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ

    Dijak/vajenec je zmožen:

  • uporabljati informacijsko tehnologijo;
  • zbirati in samostojno ovrednotiti informacije;
  • izmenjevati informacije po elektronski pošti;
  • pridobivati temeljno znanje o informatiki in informacijsko- komunikacijski tehnologiji ter uporabiti le-to v izobraževanju in učenju;
  • razvijati sposobnosti sporazumevanja na pisnem, grafičnem, likovnem, zvočnem in področju večpredstavnosti, s pomočjo informacijsko-komunikacijske tehnologije;
  • razvijati zmožnosti za delo z viri in s podatki (sposobnost za učinkovito iskanje, zbiranje, obdelavo, prenašanje in uporabo virov in podatkov).
  • Dijak/vajenec je zmožen:

  • delati v skupini in dosegati konsenz;
  • komunicirati in reševati probleme;
  • razvijati učne strategije;
  • razvijati sposobnost celostnega mišljenja, spretnosti, procesiranja informacij in miselnih navad.