SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE
Izobraževalni program: MEHATRONIK OPERATER
KATALOG ZNANJA
Ime vsebinskega sklopa
TEHNIŠKO KOMUNICIRANJE
Katalog znanja je določil Strokovni svet RS za poklicno in strokovno izobraževanje na 80. seji 11.1.2005
Usmerjevalni cilji
Dijak/vajenec bo zmožen:
- brati in razumeti tehnična navodila, predpise, električne, hidravlične in pnevmatične sheme ter tehnično dokumentacijo,
- zasnovati in izdelati enostavne oblike tehnične dokumentacije,
- izdelati enostavne merilne protokole in poročila o opravljenih meritvah,
- uporabljati osnovne funkcije operacijskega sistema, delati z datotekami in mapami (kopiranje, brisanje datotek, ustvarjanje map, logični pogoni), organizirati dokumente in druge mape na računalniku (mape, datoteke na izmenljivih medijih, datoteke na omrežju …)
- sporočati splošne informacije z uporabo informacijskih in komunikacijskih sistemov,
- pridobivati podatke z uporabo informacijskih in komunikacijskih sistemov,
- upoštevati pravila in predpise o varnosti in ekologiji,
- oblikovati tehnično dokumentacijo in tehnična navodila,
- razvijati odnose do delovnega mesta in okolja,
- aktivno sodelovati v projektnem delu,
- iskati in razumeti standarde, predpise …,
- opisati delovno organizacijo in njeno organiziranost,
- analizirati pomen svojega dela v ožjem delovnem okolju,
- razložiti vlogo svojega dela v organiziranem proizvodnem procesu,
- čistiti delovno mesto in delavnico,
- utemeljiti pomen urejenega delovnega okolja,
- strokovno ustno in pisno komunicirati.
Poklicne kompetence
OZNAKA |
VSEBINSKI SKLOP: TEHNIŠKO KOMUNICIRANJE |
NIVO OSVAJANJA KOMPETENCE |
KOMPETENCE |
TK1 |
Poznavanje in razumevanje tehniških navodil, delavniških dnevnikov in delovnih nalogov. |
OSNOVNI
NIVO |
|
|
TK2 |
Sodelovanje v projektnem delu z odgovornim pristopom do delovnega mesta, organizacije in okolja (logistika, odnos do stranke, kupca). |
OSNOVNI
NIVO |
|
|
TK3 |
Uporabljanje in razumevanje tehniških risb in shem, upoštevanje pravil in predpisov o varnosti in zdravju pri delu ter varovanju okolja. |
|
RUTINSKI NIVO |
|
TK4 |
Razvijanje osebne organizacijske kulture na delovnem mestu, v delovnem okolju in pri projektnem delu. |
|
RUTINSKI NIVO |
|
TK5 |
Izdelava tehniške dokumentacije in tehničnih navodil z uporabo informacijskih in komunikacijskih tehnologij. |
|
|
NAPREDNI NIVO |
TK6 |
Uporaba standardov, upoštevanje pravil ter predpisov o varnosti in zdravju pri delu ter varovanju okolja. |
|
|
NAPREDNI NIVO |
TK7 |
Uporaba računalniških aplikacij, vrednotenje stroškov ter skrb za urejeno delovno okolje. |
|
|
NAPREDNI NIVO |
Operativni cilji
TK1 - Poznavanje in razumevanje tehniških navodil, delavniških dnevnikov in delovnih nalogov.
CILJI |
CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ |
Dijak je zmožen:
- brati in utemeljiti uporabo interne naročilnice, sprejemnice, izdajnice, delovnega navodila, tehnološkega navodila za delo, strukturne sestavnice, konstrukcijskega načrta, delovnega naloga
- pojasniti pomen opozorilnih znakov in signalizacije na liniji
- našteti osnovne mehanske in električne elemente
- razložiti enostavne mehanske in električne blok sheme
- opisati elemente računalniškega omrežja
|
Dijak/vajenec je zmožen:
- opisati socializacijo človeka in njegov pomen v družbi
- načrtovati, pripravljati in zagotavljati ustrezen potek lastnega dela ob upoštevanju delovnega naloga, delovnih (tehničnih) navodil ter organizacijskih in informacijskih danosti
- upoštevati osnove zakona o varnosti in zdravju pri delu ter druge pravne akte, ki se nanašajo na zagotavljanje varnosti in zdravja pri delu
- delati z viri in podatki ter pri tem uporabljati informacijsko tehnologijo (sposobnost za učinkovito iskanje, zbiranje, obdelavo, posredovanje in uporabo virov in podatkov),
- uporabljati svetovni splet in njegovo uporabo pri iskanju podatkov
- opisati razne povezave računalniških sistemov
|
TK2 - Sodelovanje v projektnem delu z odgovornim pristopom do delovnega mesta, organizacije in okolja (logistika, odnos do stranke, kupca).
CILJI |
CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ |
Dijak/vajenec je zmožen:
- opisati postopnost in našteti različne tipe projektnega dela (konstruktivnega, vrednotenja, problemskega in učenja)
- razložiti pomen delovnega mesta in delovnega okolja
- opisati odnose pri skupinskem delu
- razložiti pomen organizacijske kulture
|
Dijak/vajenec je zmožen:
- razumeti socializacijo človeka in njegov pomen v družbi
- delati v skupini
- uporabljati vire podatkov (zbiranje, uporaba in posredovanje podatkov)
- razložiti pojem projektnega dela pri svojem delu
|
TK3 - Uporabljanje in razumevanje tehniških risb in shem, upoštevanje pravil in predpisov o varnosti in zdravju pri delu ter varovanju okolja.
CILJI |
CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ |
Dijak/vajenec je zmožen:
- razložiti osnovne elemente tehniške risbe in sheme
- brati tehniške risbe in sheme ter prepoznavati standardne elemente
- opisati električni krog z virom napetosti, stikalom in porabnikom
- skicirati enostavne sheme (električne, blokovne, pnevmatične, hidravlične …)
- opisati Izjavo o varnosti z oceno tveganja za konkretno delovno mesto
- uporabiti urejevalnik besedil
- oblikovati preprosto elektronsko preglednico
|
Dijak/vajenec je zmožen:
- razložiti pomen standardizacije
- uporabo informacijsko komunikacijsko tehnologijo ter njeno implementacijo v izobraževanju in učenju
- uporabljati programsko opremo za izdelavo dokumentacije
- pozna zakonodajo in organe varstva pri delu
- pozna enostavna strokovna navodila v tujem jeziku
|
TK4 - Razvijanje osebne organizacijske kulture na delovnem mestu, v delovnem okolju in pri projektnem delu.
CILJI |
CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ |
Dijak/vajenec je zmožen:
- razložiti pomen in zagotavljanje urejenega delovnega mesta in delovnega okolja
- opisati odnose pri skupinskem delu in razumevanju organizacijske kulture
- uporabiti ustrezen odnos do kupcev, strank …
- razložiti ekološke vplive delovnega procesa na okolje
|
Dijak/vajenec je zmožen:
- uporabljati vire in podatke (zbiranje, uporaba in posredovanje)
- razložiti vpliv dela na razvoj človeka
- razložiti zgodovinski razvoj svoje stroke in njeno vključenost v širši družbeni kontekst
- komunicirati in posredovati informacije
- razložiti pomen načrtovanja nalog
- utemeljiti načrtovanje potrebnih sredstev
- opisati pomen in stroške dela
- razumeti socializacijo človeka in njegov pomen v družbi
- izbrati primeren način komunikacije pri reševanju problemov, organizaciji dela in izvajanju posameznih nalog
- reševati probleme pri organizaciji in izvajanju posameznih nalog skupaj s sodelavci in predpostavljenim vodjem
- sprejemati odgovornost za načrtovane naloge
- delati v skupini in dosegati konsenz
|
TK5 - Izdelava tehniške dokumentacije in tehničnih navodil z uporabo informacijskih in komunikacijskih tehnologij.
CILJI |
CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ |
Dijak/vajenec je zmožen:
- brati in upoštevati tehnična navodila – dokumentacijo
- izpolnjevati delovno dokumentacijo (delovne naloge, liste prisotnosti, delavniške dnevnike, izdajnico …)
- uporabljati informacijske in komunikacijske sisteme (elektronsko pošto, splet …)
- risati enostavne tehniške risbe in sheme z uporabo informacijskih in komunikacijskih tehnologij
|
Dijak/vajenec je zmožen:
- uporabljati informacijsko komunikacijsko tehnologijo ter uporabo le-te v izobraževanju in učenju
- uporabljati programsko opremo za izdelavo dokumentacije
- uporabljati programsko opremo za oblikovanje tehniških risb in shem
- uporabljati informacijsko komunikacijsko tehnologijo v poklicu
- uporabljati vire in podatke (zbiranje, uporaba in posredovanje podatkov)
- uporabljati enostavna strokovna navodila v tujem jeziku
- komunicirati in posredovati strokovne informacije
- razložiti pomen načrtovanja nalog
- pojasniti načrtovanje potrebnih sredstev
|
TK6 - Uporaba standardov, upoštevanje pravil ter predpisov o varnosti in zdravju pri delu ter varovanju okolja.
CILJI |
CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ |
Dijak/vajenec je zmožen:
- predstaviti določbe in temeljna načela Zakona o varnosti in zdravju pri delu
- razložiti, kaj je Ocena tveganja in njen pomen
- opisati vsebino Izjave o varnosti z oceno tveganja
- našteti in razložiti splošne in posebne varnostne ukrepe
- razložiti ukrepe celovite varnostne politike, ki vključuje tehnologijo, organizacijo dela, delovne pogoje, medčloveške odnose ter dejavnike delovnega okolja
- poiskati ustrezni standard
- uporabiti in izvajati navodila standarda
- našteti predpise o varnosti in zdravju pri delu ter varovanju okolja
- razložiti pravila o varnosti in zdravju pri delu ter varovanju okolja na delovnem mestu
|
Dijak/vajenec je zmožen:
- razložiti socializacijo človeka in njegov pomen v družbi
- utemeljiti pomen zdravega in varnega dela
- utemeljiti pomen varovanja okolja na delovnem mestu
- našteti vire električne energije in njihove lastnosti
- pojasniti okoljske vplive materialov in postopke za ločeno zbiranje in transportiranje
- komunicirati in posredovati strokovne informacije
- opisati organizacijo proizvodnje in priprave dela
- opisati vplive na okolje in utemeljiti pomen varstva okolja
- opisati zakonodajo in organe varstva pri delu
- ozavestiti psihološke in sociološke vidike zdravja
|
TK7 - Uporaba računalniških aplikacij, vrednotenje stroškov ter skrb za urejeno delovno okolje.
CILJI |
CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ |
Dijak/vajenec je zmožen:
- razložiti elemente organizacijske kulture (pomen svojega dela v ožjem delovnem okolju, v organiziranem proizvodnem procesu …)
- razložiti pomen urejenega delovnega mesta in okolja
- skrbeti za delovno mesto in delovno okolje
- uporabljati programsko opremo in računalniške aplikacije na nivoju poklicne triletne šole strokovnih področij
- vrednotiti stroške (dela, energije, materiala …)
|
Dijak/vajenec je zmožen:
- razvijati učne strategije
- razložiti okoljske vplive materialov in postopke za ločeno zbiranje in transportiranje
- uporabljati enostavna strokovna navodila v tujem jeziku
- uporabljati programsko opremo za izdelavo dokumentacije
- uporabljati informacijsko komunikacijsko tehnologijo v poklicu
- poznavanja ekonomskega vidika preventivnih popravil, servisnih popravil ter poznavanja priporočil proizvajalcev
- načrtovati uporabo potrebnih sredstev
- razložiti organizacijo proizvodnje in priprave dela
- strokovno svetovati stranki
- sprejemati odgovornost za načrtovane naloge
|