A. SPLOŠNI DEL
Izobraževalni program : MEHATRONIK OPERATER
Naziv poklicne izobrazbe: mehatronik operater / mehatroničarka operaterka
Trajanje izobraževanja: tri leta (šolska in dualna organizacija)
Cilji izobraževalnega programa
Poleg splošnih ciljev izobraževalni program omogoča dijakom oziroma vajencem, da:
- si razvijajo sposobnosti za kritično presojo in odgovorno ravnanje v delovnem okolju, humanost in poštenost ter spretnosti za skupinsko delo v kolektivu,
- so sposobni matematično reševati tehnične probleme s svojega strokovnega področja ter razumeti analitične in grafične statistične prikaze,
- obvladajo osnove informacijsko komunikacijske tehnologije, tako da znajo samostojno uporabljati uporabniške programe (programe za tehnično risanje in oblikovanje, urejevalnik teksta in preglednic, programe za krmiljenje strojev, diagnostičnih naprav, spremljanje proizvodnje oziroma dela ...),
- spoznajo obvladovanje stroškov in kalkulacij,
- upoštevajo pravila in predpise o varnosti in zdravju pri delu ter varovanju okolja (proizvodnja, uporaba, vzdrževanje ali odstranjevanje strojev, naprav in njihovih sklopov, izdelkov ipd.),
- se usposobijo za pravilno ravnanje s stroji in napravami, poznajo skladiščenje in odstranjevanje okolju škodljivih snovi in spoznajo ukrepe in postopke za zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje,
- obvladajo varno in pravilno ravnanje z delovnimi sredstvi in opremo za osebno varstvo,
- obvladajo principe racionalne rabe energije, materiala in časa,
- spoznajo lastnosti in uporabo kovinskih in nekovinskih gradiv,
- si pridobijo znanje o notranjem transportu in transportnih sredstvih,
- obvladajo in razumejo osnovne zakonitosti v strojništvu in elektrotehniki,
- pridobijo temeljna znanja iz mehanike, pnevmatike, hidravlike, elektrotehnike in elektronike,
- znajo organizirati lastno delo in izvajati samokontrolo,
- znajo uporabiti osnovna znanja tehniškega dokumentiranja za komuniciranje in pripravo predlogov sprememb oziroma izboljšav,
- sodelujejo pri presoji o obrabljenosti in uporabnosti posameznih delov,
- si pridobijo znanje o merilnih in kontrolnih postopkih ter uporabi merilnih in kontrolnih naprav, orodij in strojev,
- obvladajo različne postopke ročne, toplotne in strojne obdelave kovin in nekovin,
- spoznajo sestavne dele, sklope, naprave in sisteme proizvodnih procesov,
- obvladajo diagnosticiranje, nastavljanje in osnovno vzdrževanje sestavnih delov, sklopov, naprav in sistemov v proizvodnih procesih,
- spoznavajo pomen in cilje organizacijske kulture,
- razumejo in uporabljajo strokovno terminologijo,
- spoznavajo pomen in cilje celovitega vzdrževanja in sistema kakovosti.
Dijak oziroma vajenec bo ob zaključku izobraževanja:
- odgovoren, strpen, human in sposoben življenja v demokratični družbi,
- usposobljen za skupinsko in timsko delo ter sodelovanje pri projektnem delu,
- imel temelje za razvoj osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem okolju,
- iskal racionalne in strokovne rešitve pri izvajanju aktivnosti v delovnem procesu,
- naravnan v vseživljenjsko učenje in usposabljanje (LLL),
- usposobljen za uporabo znanj in veščin v novih situacijah,
- razširil splošno izobrazbo in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi ključnih kvalifikacij.
Obvezni načini preverjanja in ocenjevanja znanja
Vsebinskisklopi (VS) |
Obvezni načini preverjanja in ocenjevanjaznanja |
Slovenščina |
Pisno in ustno |
VS: Tehniško komuniciranje |
Ustno, projektno delo, vaje |
VS: Proizvodni procesi |
Ustno, projektno delo in delovna poročila |
VS: Mehatronika |
Ustno, projektno delo in delovna poročila |
Preverjanje in ocenjevanje vsebinskih sklopov skupaj pripravijo in izpeljejo učitelji, ki uresničujejo cilje vsebinskega sklopa.
Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki/vajenci, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh predmetov letnika in vsebinskih sklopov, opravili vse interesne dejavnosti in vse obveznosti praktičnega izobraževanja v delovnem procesu. Za napredovanje iz drugega v tretji letnik je pogoj opravljanje vmesnega preizkusa.
Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak/vajenec uspešno dokončati zaključni letnik izobraževanja s pozitivnimi ocenami iz vseh predmetov in vsebinskih sklopov, opraviti vse interesne dejavnosti, obveznosti pri praktičnem izobraževanju v delovnem procesu in zaključni izpit.
Zaključni izpit je sestavljen iz teoretičnega in praktičnega dela.
Teoretični del:
pisni in ustni izpit iz slovenščine,
ustni izpit iz temeljnega strokovnega znanja.
Praktični del:
izdelek oziroma storitev in zagovor.