SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE
Izobraževalni program: MIZAR
KATALOG ZNANJA
Ime vsebinskega sklopa
STAVBNO POHIŠTVO
Katalog znanja je določil Strokovni svet RS za poklicno in strokovno izobraževanje na 88. seji 16.12.2005
Usmerjevalni cilji
Dijak / Vajenec bo zmožen:
- skicirati in risati v skladu z osnovnimi konstrukcijskimi pravili;
- uporabljati načrte izdelkov;
- upoštevati osnovne merske standarde žaganega lesa, plošč, veznih elementov in okovja;
- nastavljati, uporabljati in vzdrževati orodja in strojno opremo;
- izdelovati delovne pripomočke;
- izdelovati izdelke stavbnega pohištva;
- razumeti pomen racionalne rabe energije za gospodarjenje in varovanje okolja;
- upoštevati pravila za varno delo in varovanje okolja.
POKLICNE KOMPETENCE
OZNAKA |
VSEBINSKI SKLOP: STAVBNO POHIŠTVO |
RAVEN PRIDOBIVANJA KOMPETENCE |
OSNOVNA RAVEN |
RUTINSKA RAVEN |
NAPREDNA RAVEN |
Poklicne kompetence |
|
STP1 |
Konstruiranje oken |
OSNOVNA RAVEN |
|
|
STP2 |
Izdelava oken |
|
RUTINSKA RAVEN |
|
STP3 |
Konstruiranje vrat |
OSNOVNA RAVEN |
|
|
STP4 |
Izdelava vrat |
|
RUTINSKA RAVEN |
|
Operativni cilji
Poklicne kompetence:
STP1 –Konstruiranje oken
CILJI |
CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ |
Dijak/vajenec:
- našteje funkcije oken
- pozna materiale za izdelavo oken
- opredeli konstrukcijske vezi
- spozna ustrezne postopke lepljenja
- razlikuje enojna, dvojna in vezana okna
- upošteva standardizacijo pri konstruiranju in izdelavi oken
- opiše načine odpiranja oken
- opiše izolacijske lastnosti oken
- nariše načrt za okno z enojno zasteklitvijo
- določi ustrezen les in druge materiale
- napiše tehnološki postopek izdelave
- določi površinsko obdelavo
- izdela krojni list
- izračuna porabo žaganega lesa
- izbere okovje po katalogu
|
Dijak/vajenec:
- tvori ustrezna, razumljiva in jezikovno pravilna ustna in pisna besedila
- razvija zmožnost logičnega mišljenja, sklepanja, vrednotenja in utemeljevanja
- poišče uporabne informacije v različnih virih in jih ustrezno uporabi pri svojem delu
- primerja uporabljene izdelavne materiale ter konstrukcijo oken nekoč in danes
- navaja bistvene podatke
- pisno in ustno utemelji svoj izdelek z raznih stališč
- pokaže osnove poznavanja sorazmerij (proporca)
- rešuje matematične probleme
- zbira podatke, jih smiselno in pregledno uredi s pomočjo informacijske tehnologije ter predstavi
- pozna vpliv izolacijskih lastnosti oken na porabo energije
|
STP2 – Izdelava oken
CILJI |
CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ |
Dijak/vajenec:
- nastavi strojno opremo
- pripravi in uporabi ustrezna orodja
- izbere ustrezen les in druge materiale
- izdela okno z enojno zasteklitvijo
- montira okovje (nasadila, škarje, kljuko)
- okno površinsko zaščiti in obdela
|
Dijak/vajenec:
- je usposobljen za sporazumevanje v svojem poklicu s sodelavci in strankami
- sodeluje v pogovoru, upoštevajoč načelo ustreznosti, razumljivosti in jezikovne pravilnosti
- pridobiva različne informacije ter bogati svoje osebno in poklicno življenje
- dobljene podatke uporabi pri delu
- razvija sposobnost za natančno, gospodarno in varno delo
- piše poročila o opravljenem delu
- kritično vrednoti svoje delo
|
STP3 – Konstruiranje vrat
CILJI |
CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ |
Dijak/vajenec:
- našteje vrste vrat in njihove sestavne dele
- pozna izdelavne materiale za izdelavo vrat ter njihove lastnosti
- pozna lastnosti izolacijskih materialov (protihrupni, protipožarni, toplotni, …)
- pozna konstrukcijske vezi in jih dimenzionira
- skicira mokromontažni in suhomontažni podboj
- opiše vgradnjo podbojev
- upošteva standardizacijo pri konstruiranju in izdelavi vrat
- nariše načrt za notranja vrata
- pozna različna sredstva in tehnološke postopke za površinsko obdelavo vrat
- skicira vratna krila iz masivnega lesa ali tvoriv
- nariše načrt za vratno krilo
- izdela krojni list
- izračuna porabo žaganega lesa oziroma tvoriv
- napiše tehnološki postopek izdelave
- določi površinsko obdelavo
- izračuna porabo izdelavnih materialov
- izbere okovje po katalogu
|
Dijak/vajenec:
- tvori ustrezna, razumljiva in jezikovno pravilna ustna in pisna besedila
- razvija zmožnost logičnega mišljenja, sklepanja, vrednotenja in utemeljevanja
- poišče uporabne informacije v različnih virih in jih ustrezno uporabi pri svojem delu
- pisno in ustno predstavi svoj izdelek
- primerja uporabljene izdelavne materiale ter konstrukcijo vrat nekoč in danes
- pokaže osnove poznavanja sorazmerij (proporca)
- rešuje matematične probleme
- zbira podatke, jih smiselno in pregledno uredi s pomočjo informacijske tehnologije ter predstavi
|
STP4 – Izdelava vrat
CILJI |
CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ |
Dijak/vajenec:
- nastavi strojno opremo
- pripravi in uporabi ustrezna orodja
- izdela vratno krilo
- montira okovje (nasadila, ključavnico, kljuko)
|
Dijak/vajenec:
- je usposobljen za sporazumevanje v svojem poklicu s sodelavci in strankami
- sodeluje v pogovoru, upoštevajoč načelo ustreznosti, razumljivosti in jezikovne pravilnosti
- pridobiva različne informacije ter bogati svoje osebno in poklicno življenje
- dobljene podatke uporabi pri delu
- razvija sposobnost za natančno, gospodarno in varno delo
- piše poročila o opravljenem delu
- kritično vrednoti svoje delo
|
INTEGRACIJA CILJEV
Integracija ciljev ključne kvalifikacije naravoslovje je izpeljana tako, da je oblikovana nova, dopolnjena in zaključena celota, ki zahteva smiselno nadgrajevanje in dopolnjevanje ciljev.
Učitelj posameznega vsebinskega sklopa in učitelj naravoslovja timsko načrtujeta, izvajata in vrednotita delo in pri tem upoštevata vse cilje, zapisane v obeh katalogih znanja ter jih izvajata tako, da se smiselno dopolnjujejo.
Učni sklopi, ki so integrirani v vsebinski sklop
Stavbno pohištvo |
Raztopine |
Ekologija |
Varovanje naravne dediščine in okolja |
Merjenje in merski sistem |
Energija: načini segrevanja in toplotno izoliranje |
Toplotni tok, prevajanje toplote |