2. PROGRAMI, VKLJUČENI V MODEL
5. POJASNILA IN NAVODILA ZA IZVAJANJE MODELA
Predlog modela skupnega izvajanja izobraževalnih programov za pridobitev srednje poklicne izobrazbe v gradbeništvu je sprejel Strokovni svet Republike Slovenije za poklicno in strokovno izobraževanje na 72. seji dne 13. 2. 2004.
Izobraževalni programi v modelu postopoma nadomeščajo ustrezne dosedanje izobraževalne programe srednjega poklicnega izobraževanja (šolska in dualna organizacija).
V nadaljevanju navajamo skupne informacije za vse izobraževalne programu v modelu.
Model omogoča skupno izvajanje naslednjih izobraževalnih programov:
Šola, lahko skladno z razpisom za vpis, izvaja vse ali samo nekatere izmed naštetih izobraževalnih programov v okviru modela v šolski ali dualni organizaciji.
Model omogoča zlasti:
Predmetnik za skupno izvajanje izobraževalnih programov : črkoslikar, dimnikar, izvajalec suhomontažne gradnje, kamnosek, pečar-keramik, slikopleskar, strojnik gradbene mehanizacije, tesar, zidar
P R E D M E T I |
1. letnik |
2. letnik |
3. letnik |
SKUPNO |
|||
št. ur na |
št. ur na |
št. ur na |
|||||
teden |
leto |
teden |
leto |
teden |
leto |
||
A - Splošnoizobraževalni del |
|||||||
Slovenščina |
3 |
99 |
2 |
66 |
3 |
48 |
213 |
Tuji jezik |
2 |
66 |
1 |
33 |
2 |
32 |
131 |
Matematika |
3 |
99 |
2 |
66 |
3 |
48 |
213 |
Umetnost |
1 |
33 |
|
|
|
|
33 |
Naravoslovje |
1 |
33 |
|
|
|
|
33 |
Družboslovje |
3 |
99 |
|
|
|
|
99 |
Športna vzgoja |
2 |
66 |
1 |
33 |
1 |
16 |
115 |
Skupaj A |
15 |
495 |
6 |
198 |
9 |
144 |
837 |
|
|||||||
B - Skupni strokovno-teoretični del |
|||||||
Gradbeništvo |
5 |
165 |
3 |
99 |
2 |
32 |
296 |
Risanje |
3 |
99 |
2 |
66 |
165 |
||
Tehnologija |
3 |
99 |
3 |
99 |
198 |
||
Skupaj B |
11 |
363 |
8 |
264 |
2 |
32 |
659 |
|
|||||||
B1 - Izbirni strokovni del |
|||||||
Izbirne strokovne vsebine |
|
4 |
132 |
7 |
112 |
244 |
|
C - Praktično izobraževanje v šoli |
|||||||
Praktični pouk |
6 |
198 |
14 |
462 |
14 |
224 |
884 |
|
|||||||
Č - Praktično izobraževanje v delovnem procesu |
|||||||
Praktično izobraževanje v delovnem procesu |
114 |
114 |
684 |
912 |
|||
|
|||||||
D - Interesne dejavnosti |
|||||||
Interesne dejavnosti |
|
64 |
|
64 |
|
32 |
160 |
|
|||||||
Skupno št. ur pouka (A+B+C) |
32 |
1056 |
32 |
1056 |
32 |
512 |
2624 |
Skupno št. ur prakt. izobraževanja (C + Č) |
|
312 |
|
576 |
|
908 |
1796 |
Skupno št. ur izobražev. v šoli (A+B+C+D) |
|
1120 |
|
1120 |
|
544 |
2784 |
Skupaj (A+B+C+Č+D) |
|
1234 |
|
1234 |
|
1228 |
3696 |
|
|||||||
Število tednov izobraževanja v šoli |
|
33 |
|
33 |
|
16 |
82 |
Št. tednov praktično izobr. v delovnem procesu |
|
3 |
|
3 |
|
18 |
24 |
Št. tednov interesnih dejavnosti |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
5 |
Skupno število tednov izobraževanja |
|
38 |
|
38 |
|
35 |
111 |
Splošno izobraževalni del predmetnika (A)
Splošnoizobraževalni del predmetnika je skupen (enak) za vse izobraževalne programe.
Vsebine fizike in kemije iz predmeta naravoslovje so vključene v strokovno teoretičnih predmetih gradbeništvo in tehnologija. Vsebine biologije se poučujejo pri naravoslovju.
Skupni strokovno-teoretični del predmetnika (B)
V kataloge znanj za strokovno-teoretične predmete in praktično izobraževanje so vključene vsebine iz standardov znanj za ključne kvalifikacije (zdravje in varnost pri delu, okoljska vzgoja, ekonomika in sistemi kakovosti).
Gradbeništvo
Preglednica skupnega izvajanja predmeta gradbeništvo:
|
izvajalec suhom. gradnje |
tesar |
zidar |
pečar keramik |
kamnosek |
strojnik gradbene mehan. |
slikopleskar |
črkoslikar |
dimnikar |
3. letnik (2 uri/t) |
|||||||||
2. letnik (3 ure/t) |
|||||||||
1. letnik (5 ur/t) |
Predmet gradbeništvo
v 1., 2. in 3. letniku je skupen za vse programe,
Risanje
Preglednica skupnega izvajanja predmeta risanje:
|
izvajalec suhom. gradnje |
tesar |
zidar |
pečar keramik |
kamnosek |
strojnik gradbene mehan. |
slikopleskar |
črkoslikar |
dimnikar |
2. letnik (2 uri/t) |
|||||||||
1. letnik (3 ure/t) |
Predmet risanje
v 1. letniku je skupen za vse programe,
v 2. letniku je skupen za programe izvajalec suhomontažne gradnje, zidar, tesar, nadalje skupen za programa pečar keramik in kamnosek, nadalje skupen za programa črkoslikar in slikopleskar, ločen pa za program strojnik gradbene mehanizacije.
Tehnologija
Preglednica skupnega izvajanja predmeta tehnologija:
|
Izvajalec suhom. gradnje |
tesar |
zidar |
pečar keramik |
kamnosek |
strojnik gradb. mehan. |
slikopleskar |
črkoslikar |
dimnikar |
2. letnik (3 ure/t) |
|||||||||
1. letnik (3 ure/t) |
Predmet tehnologija
v 1. letniku je skupen za vse programe. v 2. letniku je skupen za programe izvajalec suhomontažnbe gradnje, tesa in zidar , nadalje je skupen za programa slikopleskar in črkoslikar , ločeno pa se izvaja za ostale programe,
Vsebine specifične poklicne tehnologije za drugi in tretji letnik se izvajajo v okviru izbirnega strokovnega dela (B1) in praktičnega izobraževanja (C in Č ).
Praktični pouk (C)
Preglednica skupnega izvajanja praktičnega pouka:
|
Izvajalec suhom. gradnje |
tesar |
zidar |
pečar keramik |
kamnosek |
Strojnik gradb. mehan. |
slikopleskar |
črkoslikar |
dimniikar |
3. letnik (14 ur/t) |
|||||||||
2. letnik (14 ur/t) |
|||||||||
1. letnik (6 ur/t) |
Praktični pouk
v 1. letniku je skupen za programe izvajalec suhomontažne gradnje, tesar, zidar in pečar-keramik, nadalje skupen za slikopleskarja in črkoslikarja, za vse ostale programe se izvaja ločeno . v 2. in 3. letniku se predmet izvaja ločeno po programih
Praktično izobraževanje v delovnem procesu s sklenjeno individualno učno pogodbo (dualna organizacija) lahko v 1. in 2. letniku traja do 7 tednov strnjeno in v 3. letniku do 19 tednov strnjeno, kar pomeni skupno do 33 tednov strnjene oblike praktičnega izobraževanja v delovnem procesu (če je tako določeno z učno pogodbo).
Praktični pouk v 2. in 3. letniku (2 dni na teden v času izobraževanja v šoli) se lahko izvaja kot praktično izobraževanje v delovnem procesu, če je tako določeno z individualno pogodbo, kar pomeni dodatnih dvajset tednov praktičnega izobraževanja v delovnem procesu (skupaj torej do 53 tednov praktičnega izobraževanja v dualni organizaciji).
Pri izvajanju posameznega izobraževalnega programa, vključenega v model, je treba upoštevati še ustrezna pojasnila, navedena pri vsakem predmetniku.
Izobraževalni program se izvaja v šolski organizaciji s sklenjeno kolektivno učno pogodbo (to je pogodbo med šolo in delodajalci) ali dualni organizaciji s sklenjeno individualno učno pogodbo (pogodba med delodajalcem in vajencem oziroma njegovimi zakonitimi zastopniki).
V kolikor šola nima ustreznih materialnih pogojev za izvedbo določenih vsebin praktičnega pouka, se za izvedbo dogovori z delodajalci in v skladu z zakonom sklene ustrezno pogodbo.