SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

MODEL SKUPNEGA IZVAJANJA NA PODROČJU STROJNIŠTVA

Izobraževalni program: AVTOKLEPAR

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 64.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 21.3. 2003.

1. Ime predmeta

TEHNOLOGIJA

S predmetnimi področji:

2. Število ur

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Skupaj (ur)

Teorija (ur)

Vaje (ur)

1.

132

100

32

2.

231

198

33

3.

48

32

16

Skupaj

411

330

81

3. Usmerjevalni cilji PREDMETA

Pri tem predmetu dijaki spoznajo in pridobijo teoretične osnove in poklicna znanja, ki so potrebna za usposobitev za konkretno delo. Spoznajo zakonitosti delovanja sklopov in naprav.

Dijaki:

4. Operativni cilji

1. letnik

Vsebine in informativni cilji Formativni cilji Socializacijski cilji Posebnosti v izvedbi

ZGODOVINSKA PERSPEKTIVA

Dijaki se seznanijo z materiali, z njihovim nastankom in razvojem, uporabnostjo in povezanostjo z ostalimi netehničnimi strokami.

Dijaki razvijajo občutek za pomen posameznih gradiv.

 

KEMIJA:

     
  • utrdijo pojme: zgradba atoma, zgradba molekule, čista snov, zmes, element,
  • utrdijo poznavanje kemijskega procesa oksidacija – redukcija,
  • utrdijo znanje o kislinah, bazah in soleh ter navežejo pridobljeno znanje na stroko,
  • poznajo kemijske lastnosti tehnično važnih elementov (O, H2, N, S, C) in njihovih spojin, ki se pogosto pojavljajo v stroki,
  • seznanijo se z vplivom dušikovih in žveplovih oksidov na okolje.

Povezujejo utrjeno znanje iz osnovne šole z novo učno snovjo.

Interpretirajo posledice dušikovih in žveplovih oksidov na okolje.

Uredijo in povežejo kemijske lastnosti tehnično važnih elementov v urejen sistem.

Navedejo osnovne značilnosti ogljika.

Opredelijo kisline in baze na osnovi pH-vrednosti njihovih vodnih raztopin.

Poznajo primere močnih/šibkih kislin in baz.

Poznajo kisline, baze in soli v vsakdanjem življenju.

Pridobivajo sposobnost za reševanje tehnoloških problemov.

Navajajo se na samostojnost in samoiniciativnost pri delu.

Razvijajo si pozitiven odnos do materialnih dobrin.

Navajajo se na uporabo različnih informacijskih virov.

Poznajo učinke kislih padavin na okolje in napore za preprečevanje onesnaženja s kislimi padavinami.

Razvijajo ekološko zavest.

Vaje:

s pomočjo kemičnih poskusov preverijo, kako vplivajo dušikovi in žveplovi oksidi na okolje.

KOVINE:

     
  • mehanske, fizikalne, kemijske in tehnološke lastnosti kovin in zlitin,

Razlikujejo mehanske, fizikalne, kemijske in tehnološke lastnosti kovin in zlitin.

Razlikujejo čiste kovine od amorfnih snovi.

Utrjujejo strokovnost.

 
  • pridobivanje kovin,
  • pomen rud, reciklaže, ekologije,

Razumejo , da so rude surovina za kovine.

Razložijo recikliranje kovin.

   
  • železo in zlitine železa,
  • pridobivanje in delitev jekel in litin,

Definirajo osnovne lastnosti železa, razumejo pomen ogljika in ostalih legirnih elementov.

Razumejo pridobivanje jekel in litin ter primarno predelavo.

Poznajo razdelitev jekel in litin glede na njihovo uporabo.

   
  • seznanijo se z osnovnimi normativi in standardi za označevanje jekel in litin,

Ob uporabi priročnika pojasnijo standardno oznako jekla ali litine.

   
  • aluminij in njegove zlitine,

Naštejejo lastnosti aluminija in njegovih zlitin.

Navedejo uporabnost aluminija in njegovih zlitin.

   
  • baker in njegove zlitine,

Naštejejo lastnosti bakra in njegovih zlitin.

Navedejo uporabnost bakra in njegovih zlitin.

   
  • mg, sn, pb, zn, cr, ni, w in njihove zlitine.

Naštejejo lastnosti in uporabnost magnezija, kositra, svinca, cinka, kroma, niklja, wolframa in njihovih zlitin.

   
DRUGA GRADIVA:      
  • prahasta metalurgija,

Znajo opisati postopek sintranja, navesti značilnosti sintranih delov, karbidne trdnine, keramike.

Poznajo njihovo uporabnost.

   
  • usvojijo pojme (monomer, polimer, polimerizacija,),
  • seznanijo se s strukturnimi značilnostmi
  • (termoplast, duroplast, elastomer) in najvažnejšimi polimeri,
  • poznajo nekatere fizikalne in kemične lastnosti polimerov,
  • seznanijo se s pomenom polimerov, njihovo reciklažo in trajnim odstranjevanjem,

Definirajo pojme monomer, polimer, polimerizacija.

Ločijo naravne in umetne polimere.

Ločijo različne umetne in naravne polimere glede na njihovo kemično sestavo, strukturne lastnosti in uporabo.

Poznajo varne postopke odstranjevanja polimerov.

Spoznajo pomen ločenega zbiranja polimerov.

Poznajo vplive polimerov na okolje in možnost ponovne uporabe.

Vaje:

izdelajo pojmovno mapo, v katero zajamejo umetne mase, ki jih uporabljajo v industriji.

Multimedijski pristop.

  • kompoziti,

Ločijo kompozite z vlakni, utrjene plastične snovi, platirano pločevino in kompozite s kovinami ali nekovinami.

   
  • maziva in goriva,

Znajo našteti in razvrstiti olja in maziva v razrede, prepoznajo njihovo zgradbo in jih v odvisnosti od zahtev in ob uporabi literature znajo izbirati.

Znajo pojasniti postopek pridobivanja goriv ter jih razvrstiti glede na njihove lastnosti.

Opredelijo pojem reaktant in produkt.

Znajo razložiti zakon o ohranitvi mase.

Opredelijo eksotermno in endotermno reakcijo.

Opredelijo pomen toplote kemijske reakcije na izbranih primerih, npr. sežig ogljikovodikov.

Poznajo probleme onesnaževanja okolja zaradi zgorevanja fosilnih goriv in napore za preprečevanje onesnaženja.

Vaje:

izbira olj in maziv iz kataloga.

  • nekovinski materiali (guma, steklo, les, izolacijski materiali, …).

Pojasnijo uporabnost in lastnosti nekovinskih materialov.

Znajo opisati postopke pridobivanja posameznih nekovinskih materialov.

   

PREIZKUŠANJE:

     
  • usvojijo znanja o namenu preizkušanja kovinskih gradiv,
  • usvojijo znanja o vrstah mehanskih preizkusov (natezni preizkus, žilavost),
  • o namenu merjenja trdote,
  • seznanijo se z neporušitvenimi metodami preizkušanja kovinskih gradiv,
  • tehnološki preizkusi.

Razložijo namen preizkušanja kovinskih gradiv.

Uredijo in povežejo v sistem mehanske in tehnološke preizkuse po kriterijih: vrste preizkusov, načini izvedbe, ....

Definirajo pojem trdote in opišejo postopke različnih načinov merjenja trdote.

Naštejejo in opišejo osnovne neporušitvene metode preizkušanja gradiv.

Spoznajo obnašanje materiala pri posameznih tehnoloških postopkih.

 

Vaje:

izvedba nateznega preizkusa na pločevini,

merjenje trdote po Rockwell, Brinell, Vickers,

izvedba magnetne in penetracijske metode preizkušanja gradiv.

KOROZIJA:

     
  • korozija in priprave kovin za zaščito pred korozijo in poškodbami.

Definirajo vzroke za pojav korozije.

Opišejo pripravo kovin za zaščito pred korozijo.

Poznajo možne načine zaščite pred korozijo.

Razvijajo občutek za propadanje kovin, zaznavanje škode, ki pri tem nastane. Poudarjanje ekološke zavesti.

 

OBDELOVALNA TEHNOLOGIJA:

     
  • osnovni pojmi o tehnologiji,
  • znajo definirati pojem tehnologija,
  • osnovni tehnološki postopki v strojništvu in njihove značilnosti,

Sposobni so definirati pojem tehnologija.

Razlikujejo različne tehnološke postopke: primarno oblikovanje, preoblikovanje, oplemenitenje, spajanje in odrezavanje.

Obvladajo osnovne značilnosti teh postopkov.

Razvijajo sposobnosti reševanja tehničnih in tehnoloških problemov.

 
  • primarno oblikovanje,

Znajo našteti in razvrstiti postopke.

Znajo opisati in navesti uporabnost postopkov primarnega oblikovanja pri izdelavi raznih elementov in delov konstrukcij v strojništvu.

Pridobivajo sposobnosti za reševanje tehnoloških problemov.

 
  • preoblikovanje,

Znajo našteti in razvrstiti postopke.

Znajo opisati in navesti uporabnost postopkov preoblikovanja pri izdelavi raznih elementov in delov konstrukcij v strojništvu.

Pridobivajo sposobnosti za reševanje tehnoloških problemov.

 
  • oplemenitenje,

Znajo našteti in razvrstiti postopke.

Znajo razložiti pomen in namen posameznega oplemenitenja in pomen pri izdelavi.

Pridobivajo sposobnosti za reševanje tehnoloških problemov.

 
  • spajanje,

Znajo našteti in razvrstiti postopke.

Znajo opisati in navesti uporabnost postopkov spajanja pri izdelavi raznih elementov in delov konstrukcij v strojništvu.

Pridobivajo sposobnosti za reševanje tehnoloških problemov.

 

- odrezavanje.

Znajo opisati nastanek odrezka in gibanja orodja in obdelovanca pri posameznih postopkih odrezavanja.

Znajo našteti postopke ročnega in strojnega odrezavanja.

Poznajo pomen hlajenja in mazanja pri odrezavanju.

Znajo pojasniti osnovne kote na orodju v obliki klina.

Pridobivajo sposobnosti za reševanje tehnoloških problemov.

 

Varstvo zdravja pri delu:

     
  • pomen varnosti pri delu.

Znajo pojasniti pomen varstva pri delu.

Znajo opisati pravno ureditev področja varstva pri delu.

Znajo našteti pravice in dolžnosti s področja varstva pri delu.

Zavedajo se odgovornosti in znajo pojasniti ukrepe odgovornosti s področja varstva pri delu.

Znajo definirati pojme: delovna nesreča, poškodba pri delu in obolenje - poklicna bolezen.

Pridobivajo sposobnosti za reševanje problemov.

Razvijajo skrbnost in odgovornost.

Razvijajo sposobnost varnega in samostojnega ravnanja v delovnem procesu.

 

2. letnik

VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI FORMATIVNI CILJI SOCIALIZACIJSKI CILJI POSEBNOSTI V IZVEDBI

PREOBLIKOVANJE – TEORETIČNE OSNOVE:

     
  • notranje napetosti pri preoblikovanju,
  • deformacije pri preoblikovanju,
  • veličine, ki vplivajo na proces preoblikovanja,
  • hladno in toplo preoblikovanje.

Dijaki znajo pojasniti dogajanja v materialu med procesom preoblikovanja.

Znajo pojasniti vpliv temperature, hitrosti deformacije in zgradbe kovine na proces preoblikovanja.

Razlikujejo hladno in toplo preoblikovanje.

Razumejo pojem elastične in plastične deformacije.

Dijaki razvijajo sposobnost strokovnega razmišljanja.

 

OBDELAVA PLOČEVINE:

     
  • razvrstitev pločevin, profilov cevi in drugih polizdelkov,

V odvisnosti od zahtev znajo izbrati omenjene gradnike konstrukcij.

   
  • priprava pločevin, profilov in cevi za razrez,

Poznajo različne možnosti razreza surovcev.

   
  • rezanje - prirezovanje pločevin,

Znajo pojasniti dogajanja v materialu med procesom rezanja na škarjah.

Znajo izbrati parametre rezanja, zlasti zrak med rezili in vpliv na kvaliteto rezanja.

Znajo našteti in opisati različne izvedbe ročnih in strojnih škarij ter rezalnih strojev.

 

Vaje:

določanje parametrov rezanja.

  • teoretične osnove upogibanja pločevin, profilov in cevi,

Znajo pojasniti dogajanja v materialu med procesom upogibanja ter ob uporabi literature izbrati ustrezne parametre upogibanja in izračunati razvito dolžino pločevine.

Razvijajo sposobnost samostojnega odločanja.

Vaje:

določanje in računanje parametrov upogibanja.

  • zgibanje, robljenje in žlebljenje pločevin,

Znajo pojasniti tehnološke posebnosti postopkov zgibanja, robljenja in žlebljenja in njihovo uporabnost.

Znajo opisati orodja in naprave ter poznajo področja uporabe posameznih postopkov.

Navajajo se na samostojnost pri delu.

 
  • ročno in strojno krivljenje pločevin, profilov in cevi,

Znajo našteti postopke ročnega in strojnega krivljenja in poznajo posebnosti postopkov.

   
  • vroče in hladno ročno ravnanje pločevin, profilov in cevi,

Znajo pojasniti tehnološke posebnosti postopkov vročega in hladnega ravnanja.

   
  • strojno upogibanje pločevin, profilov in cevi,

Znajo našteti načine strojnega upogibanja pločevin, profilov in cevi.

Znajo opisati tehnološke posebnosti orodij za strojno upogibanje pločevin.

   
  • strojno ravnanje pločevin, profilov in cevi,

Znajo opisati postopek strojnega ravnanja pločevin, profilov in cevi.

   
  • stroji za preoblikovanje pločevin, profilov in cevi,

Znajo našteti izvedbe preoblikovalnih strojev.

Znajo opisati osnovne principe njihovega delovanja in značilnosti posameznih izvedb.

   
  • izdelava vijačnih zvez,

Znajo opredeliti tehnološki postopek vijačenja.

Upoštevajo osnovne splošno veljavne napotke, zlasti pri vijačenju pločevin, profilov in cevi.

 

Vaje:

priprava tehnološke dokumentacije za izvedbo vijačne zveze.

  • izdelava kovičenih zvez,

Poznajo postopke, ustrezna orodja, naprave in stroje za kovičenje.

 

Vaje:

priprava tehnološke dokumentacije za izvedbo kovične zveze.

  • spajkanje,

Znajo opisati postopek spajkanja in ga primerjati z varjenjem.

Razlikujejo mehko in trdo spajkanje.

Znajo našteti opremo za mehko in trdo spajkanje ter opisati pripravo delov za spajkanje.

Poznajo način izbora spajk in talila.

 

Vaje:

izbira spajk v odvisnosti od zahtev.

  • lepljenje.

Znajo opisati postopek lepljenja in lastnosti lepljenih spojev.

Znajo navesti način priprave delov za lepljenje.

Naštejejo različne vrste lepil in njihove lastnosti in ob uporabi literature znajo v odvisnosti od zahtev izbrati ustrezno lepilo.

 

Vaje:

izbira lepila v odvisnosti od zahtev.

VARJENJE - OSNOVNE ZNAČILNOSTI IN RAZDELITEV POSTOPKOV:

Znajo pojasniti dogajanja v materialu med procesom varjenja.

Razdelijo postopke varjenja glede na vrsto energije.

   
  • plamensko varjenje,
  • rezanje,
  • ravnanje s pomočjo plamena,

Znajo opisati postopke ter za posamezne postopke izbrati ustrezne parametre in opremo.

Znajo našteti tehnološke posebnosti posameznih postopkov.

   
  • obločno varjenje,

Znajo pojasniti proces obločnega varjenja.

Naštejejo in opišejo naprave in opremo za obločno varjenje.

Ob uporabi literature znajo pojasniti oznako elektrode in za najenostavnejše primere izbrati ustrezno elektrodo.

Poznajo karakteristike posameznih vrst elektrod.

 

Vaje:

izbira in označevanje elektrod za obločno varjenje.

  • postopki varjenja v zaščitnih plinih,

Znajo našteti in opisati postopke varjenja v zaščitnih plinih.

Glede na posebnosti posameznih postopkov znajo izbrati ustrezni postopek in ustrezne parametre.

Znajo izbrati tehniko varjenja.

Razvijajo sposobnost strokovnega razmišljanja.

Vaje:

določanje in izbira postopka in parametrov varjenja v odvisnosti od zahtev.

  • postopki uporovnega varjenja,

Znajo definirati postopke in posebnosti uporovnega varjenja.

Ob uporabi literature znajo izbrati parametre točkovnega varjenja.

 

Vaje:

določanje parametrov točkovnega varjenja v odvisnosti od vrste in debeline pločevine.

  • plazemsko varjenje in rezanje,

Znajo opisati značilnosti in uporabnost postopka plazemskega varjenja in rezanja.

   
  • varjenje umetnih snovi.

Znajo razdeliti umetne snovi glede na varivost.

Opišejo tehnološko pripravo delov za varjenje in izbiro dodajnega materiala.

Znajo našteti postopke varjenja umetnih snovi.

Izberejo pravilen postopek glede na vrsto umetne snovi.

 

Vaje:

izbira postopka varjenja in parametrov varjenja.

TEHNOLOGIJA POKLICA:

     
  • raztezanje, nakrčevanje in tanjenje,

Znajo opisati postopke raztezanja, nakrčevanja in tanjenja, pojasniti uporabnost posameznih postopkov in našteti in opisati orodja za izvedbo posameznih postopkov.

   
  • globoko vlečenje,

Znajo pojasniti dogajanja v materialu med procesom globokega vlečenja.

Izberejo ustrezne parametre globokega vlečenja.

Naštejejo in opišejo posebnosti posameznih izvedb orodij za globoko vlečenje.

Poznajo zahtevane lastnosti pločevine za globoko vlečenje.

 

Vaje:

parametri globokega vlečenja.

  • rezilna orodja,

Znajo pojasniti dogajanja v materialu med procesom rezanja z rezilnimi orodji.

Na osnovi zahtev znajo izbrati oziroma izračunati parametre rezanja ter našteti in opisati posebnosti posameznih izvedb rezilnih orodij.

 

Vaje:

konstrukcije rezilnih orodij in njihove posebnosti - ogled orodij in katalogov.

  • deli motornega vozila in naloge posameznega dela,

Znajo našteti važnejše dele vozila in navesti naloge posameznih delov na vozilih.

Indentifikacija s poklicem.

 
  • izpušne naprave štiritaktnih in dvotaktih motorjev ter motorjev na neosvinčen bencin, mazanje,

Poznajo naloge izpušnih naprav, znajo primerjati različne izvedbe med seboj; vedo, kako so izpušne naprave pritrjene na vozilih. Seznanjeni so z osnovnimi značilnostmi mazanja ter vedo, da je kvalitetno mazanje pogoj za dobro delovanje in dolgo življenjsko dobo motorja in gibljivih sklopov vozila.

Krepijo ekološko zavest.

Vaje:

iz kataloga maziv iščejo lastnosti posameznih maziv in ugotavljajo primernost uporabe.

  • vzmetenje vozila, obešanje koles,
  • krmilni mehanizmi, pnevmatike,

Znajo po slikah ugotoviti in razložiti načine vzmetenja vozil in obešanja koles. Znajo razložiti delovanje krmilnega mehanizma in znajo razčleniti pomen oznak na pnevmatikah.

Razvijajo sposobnost za reševanje tehničnih problemov.

Vaje:

branje slik in skic podvozja vozil in v katalogih iskanje primerne pnevmatike.

  • zavore,

Poznajo različne vrste zavor in znajo po njihovih skicah razložiti delovanje.

 

Vaje:

branje slik in skic zavor.

  • sklopke, menjalniki, diferencial, kardanske gredi in polgredi,

Znajo s pomočjo slik in skic razložiti delovanje različnih sklopk, menjalnikov, diferencialov in kardanskih zglobov.

 

Vaje:

branje slik in skic.

  • dvigala - naloga, osnove delovanja,
  • vrste,
  • dvigala za majhne višine, hidravlična dvigala, dvigala za velike višine, škripčevje, avtomobilska dvigala.

Razumejo funkcijo delovanja in prepoznajo vrsto dvigal.

Poznajo varnostne ukrepe, ki so potrebni pri uporabi dvigal v različnih situacijah.

Poznajo principe delovanja značilnih avtomobilskih dvigal, znajo jih med seboj primerjati po lastnostih dviganja.

 

Vaje:

po slikah ugotavljati delovanje različnih dvigal.

3. letnik

Vsebine in informativni cilji Formativni cilji Socializacijski cilji Posebnosti v izvedbi
Kakovost:      
  • pojem kakovosti.

Dijaki razumejo, da je kakovost lastnost izdelka/storitve in zanjo odgovarja tisti, ki je delal.

Znajo definirati vidike kakovosti (izdelka/storitve, procesa, vodenja organizacije).

Dijaki sprejemajo filozofijo kakovosti kot strategijo uspeha.

Znajo uporabljati termine/strokovne izraze.

Vaje:

testiranje in ocenjevanje kakovosti izdelka.

Stroški:

     
  • izračun tehnoloških časov,

Znajo izračunati osnovne tehnološke čase za posamezne obdelovalne postopke.

Navajajo se na odgovoren odnos do dela in spoštovanje dogovorov.

Vaje:

izračun tehnološkega časa.

  • izračun stroškov, delovnih ur in materialnih stroškov,

Znajo grobo izračunati materialne stroške.

Znajo izračunati vrednost delovne ure.

   

Vaje:

izračun materialnih stroškov in delovnih ur.

  • osnove izračuna cene in oblikovanje cene.

Znajo na osnovi ustreznih podatkov izračunati in oblikovati ceno storitve ali izdelka.

 

Vaje:

izračun in oblikovanje cene.

Pravilen odnos do strank

Pripravijo se za pravilno vzpostavljanje kontakta in komuniciranje s strankami in znajo poiskati rešitev v konkretnih situacijah.

Pridobivajo samozavest in komunikativnost.

Vaje:

igra vlog: izvrševalec del – stranka.

Tehnologija poklica:

     
  • šasija vozil,
  • oblike karoserij vozil,
  • vrste gradenj karoserij vozil,

Znajo pojasniti namen in sestavo šasije vozila.

Znajo našteti in opisati oblike karoserij.

Poznajo različne vrste gradenj karoserij vozil.

Razvijajo sposobnost tehničnega razmišljanja in reševanja problemov v avtokleparski dejavnosti.

Vaje:

ogled katalogov in risb.

  • varnost pri izdelavi vozila in obremenitve posameznih delov, povezanih z varnostjo vozila,

Znajo pojasniti pojem vgrajena varnost pri vozilih, definirati vrste obremenitev posameznih delov, ki so povezani z varnostjo vozila in poznajo pomen vgrajene varnosti.

   Vaje:

delo s katalogi.

  • vrste in izvedbe ravnalnih miz, načini delovanja in merilni sistemi,

Znajo našteti in opisati osnovne principe in metode dela na ravnalnih mizah in opisati načine delovanja merilnih sistemov.

   Vaje:

delo s pomočjo katalogov.

  • pločevine in profili, uporabni v avtotehniki in sistem njihovega označevanja,

Znajo pojasniti sistem označevanja različnih vrst pločevin in profilov, uporabnih v avtotehniki.

Poznajo njihove lastnosti in uporabo.

Razvijajo zavest o pripadnosti poklicu.

Vaje:

sistematika označevanja pločevin in profilov - uporaba priročnika.

  • orodja in postopki za globoko vlečenje karoserijskih delov,

Znajo pojasniti postopek in opisati orodja, s pomočjo katerih lahko globoko vlečemo karoserijske dele.

Poznajo zahteve, ki jih mora izpolnjevati pločevina.

Razvijajo pozitiven odnos do materialnih dobrin.

Vaje:

izbira parametrov in orodij.

  • varjenje aluminija in nerjavnih jekel,

Znajo izbrati in definirati postopek varjenja aluminija in nerjavnih jekel in poznajo ustrezno opremo.

 

Vaje:

izbira parametrov varjenja.

  • vijačenje in kovičenje raznih karoserijskih delov,

Znajo pripraviti tehnološki postopek izdelave vijačnih in kovičenih karoserijskih delov.

Poznajo področja uporabe posameznih zvez in izbrati ustrezen vezni element.

 

Vaje:

priprava tehnološke izvedbe vijačene in kovičene konstrukcije.

  • barve, laki, kiti, topila, tesnilne mase in lepila v avtotehniki.

Znajo razvrstiti barve, lake, topila, kite in tesnilne mase ter lepila, uporabna v avtomobilski industriji, in ob uporabi literature prepoznajo njihove lastnosti in možnosti uporabe.

 

Vaje:

izbira obravnavanih gradiv na osnovi zahtev iz katalogov.

5. Obvezne oblike preverjanja in ocenjevanja

Ustno preverjanje in ocenjevanje znanja ter ocenjevanje vaj.

6. Povezanost z drugimi predmeti

Potrebno je predznanje iz matematike, osnov strojništva in strojeslovja. Močna je povezanost s praktičnim poukom, praktičnim izobraževanjem v delovnem procesu.