A. SPLOŠNI DEL
Ime izobraževalnega programa: AVTOKLEPAR srednje poklicno izobraževanje
(izobraževalni program s slovenskim učnim jezikom za izvajanje na narodno mešanem območju slovenske Istre)
Naziv poklicne
izobrazbe: avtoklepar / avtokleparka
Posebni vpisni pogoji: zdravniško potrdilo s katerim kandidat dokaže, da ni zdravstvenih ovir za izobraževanje po programu
Trajanje
izobraževanja: tri leta
Posebni vpisni
pogoji: zdravniško potrdilo, s katerim kandidat dokaže, da ni zdravstvenih
ovir za izobraževanje po programu.
Cilji
izobraževalnega programa
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja v izobraževalnem program dijakom omogoča, da:
so sposobni matematično reševati tehnične probleme s svojega strokovnega področja ter razumeti analitične in grafične statistične prikaze,
obvladajo osnove računalništva in informatike, tako da znajo samostojno uporabljati uporabniške programe (npr. urejevalnik teksta in preglednic, programe za vodenje strojev, diagnostičnih naprav, spremljanje proizvodnje oziroma dela),
spoznajo osnove podjetništva, obvladovanje stroškov in kalkulacij,
razumejo ekologijo ter vpliv izdelovanja, uporabe, vzdrževanja ali odstranjevanja strojev, naprav in njihovih sklopov, izdelkov ipd. na okolje,
se usposobijo za pravilno ravnanje s stroji in napravami, skladiščenje in odstranjevanje okolju škodljivih snovi in spoznajo ukrepe in postopke za zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje (npr. hrup, emisije, sevanja ipd.),
obvladajo varno in pravilno ravnanje z delovnimi sredstvi ter opremo za osebno varstvo in spoznajo predpise in zakone o varstvu pri delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod (materialne škode oziroma telesne in duševne poškodbe delavcev),
obvladajo metode in postopke za racionalno rabo energije, materiala in časa ter poznajo postopke reciklaže,
obvladajo in razumejo splošne principe (zakone) v strojništvu,
znajo načrtovati in pripraviti potek dela, ga nadzorovati in oceniti rezultate dela,
znajo uporabiti in narisati enostavne delavniške risbe strojnih delov in sestavne risbe manjših sklopov v skladu s standardizacijo ter izdelati in uporabiti tabele in diagrame,
znajo brati delavniške, sestavne in shematske risbe, predvsem vezalne sheme električnih, elektronskih, pnevmatičnih in hidravličnih sistemov,
se usposobijo za prepoznavanje karoserijskih delov iz načrta, jih znajo sami narisati, razviti in pravilno uporabiti,
se usposobijo za presojo o obrabljenosti in uporabnosti posameznih delov, pri tem pa upoštevajo optimalno delovanje in obremenjenost in znajo svetovati, ali je priporočljivo preventivno popravilo,
spoznajo dele, sklope, naprave, sisteme voznega sredstva in motorja z notranjim izgorevanjem ter izvedbe in principe delovanja,
si pridobijo poklicno znanje o merilnih in kontrolnih postopkih ter uporabi merilnih (tudi računalniško vodenih) in kontrolnih naprav, orodij in strojev,
si pridobijo znanje o načelih konstruiranja in izdelovanju podvozij in nadvozij vozil in voznih sredstev,
spoznajo različne postopke spajanja kovin in nekovin in se naučijo variti, lotati ter termično razdvajati in z lepljenjem spajati kovinske in nekovinske materiale,
obvladajo različne postopke ročne in strojne obdelave odrezovanja,
spoznajo postopke pri površinski obdelavi gladkih pločevinastih površin, njihovi protikorozijski zaščiti in lakiranju in pri tem uporabljene materiale,
si pridobijo temeljno znanje o pnevmatiki in hidravliki ter zgradbo, funkcijo, vzdrževanje in priključitev hidravličnih in pnevmatičnih sklopov in naprav,
si pridobijo temeljno znanje iz elektrotehnike in elektronike ter o zgradbi, funkciji, vzdrževanju in priključitvi električnih in elektronskih sklopov in naprav,
spoznajo lastnosti, zgradbo in uporabo kovinskih in nekovinskih gradiv,
spoznajo strojne dele oziroma elemente, ki se uporabljajo pri gradnji, in jih znajo izbrati, načrtovati, izdelati in kontrolirati,
spoznajo tople in hladne postopke preoblikovanja ter ročno in strojno preoblikovanje pločevine, profilov in cevi,
znajo obdelati po popravilu nedostopne notranje površine in votle dele z osnovnim premazom in lakiranjem,
si pridobijo znanje o notranjem transportu in transportnih sredstvih ter vzdrževanju naprav v delavnici.
Posebni cilji za narodno mešano območje slovenske Istre:
razvijajo zmožnost sporazumevanja v slovenskem in italijanskem jeziku,
spoznavajo naravno in kulturno zgodovinsko dediščino slovenskega naroda in italijanske narodne skupnosti ter njenega matičnega naroda,
si razvijajo zavest o državni pripadnosti in narodni identiteti,
znajo spoštovati in razumeti narodne in kulturne drugačnosti,
vzpodbujajo sodelovanje med pripadniki italijanske narodne skupnosti,
seznanijo se s položajem narodnih skupnosti v matični in sosednjih državah.
Obvezni načini preverjanja in ocenjevanja znanja
Predmeti
|
Obvezni načini preverjanja in ocenjevanja znanja
|
Osnove strojništva
|
ustno, vaje
|
Strojeslovje
|
ustno, vaje
|
Tehnologija
|
ustno, vaje
|
Praktični pouk
|
delavniški dnevniki, izdelki ali storitve in zagovor
|
Vsebina zaključnega izpita
Teoretični del:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine,
- ustni izpit iz tehnologije.
Praktični del:
- izdelek ali storitev in zagovor.