SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE
Izobraževalni program: TAPETNIK
KATALOG ZNANJA
Ime vsebinskega sklopa
OBNAVLJANJE BLAZINJENEGA POHIŠTVA Z UMETNIMI POLNILI
Katalog znanja je določil Strokovni svet RS za poklicno in strokovno izobraževanje na 88. seji 16.12.2005
Usmerjevalni cilji:
Dijak / Vajenec bo zmožen:
- dokumentirati stanje blazinjenega izdelka, njegove mere in posebnosti ter ga podreti;
- oceniti primernost ogrodja za ponovno blazinjenje, ga popraviti oziroma pripraviti naročilo za mizarja;
- obnoviti blazinjeno pohištvo z umetnimi polnili;
- razvijati sposobnost za samostojno opazovanje, primerjanje in razločevanje;
- uporabljati merske in kakovostne standarde za izdelavne materiale v tapetništvu;
- razvijati prostorsko predstavo;
- upoštevati pravila za varno delo in varovanje okolja.
Poklicne kompetence
OZNAKA |
VSEBINSKI SKLOP: OBNAVLJANJE BLAZINJENEGA POHIŠTVA Z UMETNIMI POLNILI |
RAVEN PRIDOBIVANJA KOMPETENCE |
Poklicne kompetence |
OBU1 |
Dokumentiranje stanja blazinjenega pohištva |
|
RUTINSKA RAVEN |
|
OBU2 |
Razdiranje blazinjenega pohištva |
|
|
NAPREDNA RAVEN |
OBU3 |
Vzdrževanje ogrodja |
|
RUTINSKA RAVEN |
|
OBU4 |
Oblaganje ogrodja s polnili |
|
|
NAPREDNA RAVEN |
OBU5 |
Izdelava prevleke in prevlačenje izdelka |
|
RUTINSKA RAVEN |
|
Operativni cilji
Poklicna kompetenca
OBU1 – Dokumentiranje stanja blazinjenega pohištva
CILJI |
CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ |
Dijak/vajenec:
- skicira blazinjen izdelek
- na skici napiše dimenzije
- fotografira izdelek
- pogovori se s stranko
|
Dijak/vajenec:
- razvija sposobnosti sporazumevanja na pisnem, grafičnem, likovnem področju in področju večpredstavnosti s pomočjo informacijsko-komunikacijske tehnologije
- uporablja pripomočke za merjenje
- razvija zmožnosti za delo z viri podatkov
- komunicira in rešuje probleme
|
Poklicna kompetenca
OBU2 – Razdiranje blazinjenega pohištva
CILJI |
CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ |
Dijak/vajenec:
- odstrani prevlečni in polnilni material
- pri delu uporablja ustrezna orodja
- je pozoren na poškodbe ogrodja, okovja in jih evidentira
|
Dijak/vajenec:
- upošteva pravila varstva pri delu ter varovanja zdravja in okolja
- razvija sposobnost za natančno, gospodarno in varno delo
- prevzema odgovornost za svoje delo
- komunicira in rešuje probleme
- ločuje in zbira odpadne materiale in jih pravilno shranjuje
|
Poklicna kompetenca
OBU3 –Vzdrževanje ogrodja
CILJI |
CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ |
Dijak/vajenec:
- pozna tehnološke lastnosti in uporabnost materialov za izdelavo ogrodij
- pozna značilnosti kovinskega, lesenega ali ogrodja iz umetnih snovi ter jih primerja med seboj
- nariše načrt ogrodja z upoštevanjem pravil za tehnično risanje
- izvede morebitna manjša popravila
- za večja popravila ogrodja pripravi naročilo za mizarja
|
Dijak/vajenec:
- meri elemente
- razume vpliv oblikovanja in dimenzioniranja blazinjenega pohištva na varovanje zdravja
- razvija čut za estetiko
- s pomočjo informacijske tehnologije izdela preglednico, v kateri primerja lastnosti izdelavnih materialov za ogrodja
- napiše in oblikuje naročilo
|
Poklicna kompetenca
OBU4 –Oblaganje ogrodja s polnili
CILJI |
CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ |
Dijak/vajenec:
- ukroji in razreže polnilne materiale
- spaja polnilne materiale
- pritrjuje, spaja oziroma lepi polnilne materiale na ogrodje
|
Dijak/vajenec:
- upošteva pravila varstva pri delu ter varovanja zdravja in okolja
- razume in upošteva zahteve za ergonomsko oblikovanje blazinjenega pohištva
- razvija občutek za dolžnosti in odgovornosti do delovnega in življenjskega okolja v svoji in v prihodnjih generacijah
|
Poklicna kompetenca
OBU5 – Izdelava prevleke in prevlačenje izdelka
CILJI |
CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ |
Dijak/vajenec:
- kroji prevleko
- razreže prevlečni material glede na kroj
- sešije prevleko
- na različne načine prevlači in pritrjuje preveleko
- upošteva pravila prevlačenja s tkaninami, pleteninami, vzorčastim, progastim blagom in plišem
- uporablja ustrezen način izdelave vogalov in okroglin
- uporablja različne načine razdeljevanja blazinjene površine
- utemelji uporabo kedra
- pravilno pritrjuje z žičniki in sponkami
|
Dijak/vajenec:
- komunicira in rešuje probleme
- razvija čut za estetiko, razmerja, barve
- kontrolira svoje delo
- uporablja pripomočke za merjenje
- racionalno rabi material, orodja, energijo
- uporablja osnovne matematične modele za izračun delilnega razmerja, ploščin in izkoristka
|
INTEGRACIJA CILJEV
Integracija ciljev ključne kvalifikacije naravoslovje je izpeljana tako, da je oblikovana nova, dopolnjena in zaključena celota, ki zahteva smiselno nadgrajevanje in dopolnjevanje ciljev.
Učitelj posameznega vsebinskega sklopa in učitelj naravoslovja timsko načrtujeta, izvajata in vrednotita delo in pri tem upoštevata vse cilje, zapisane v obeh katalogih znanja, ter jih izvajata tako, da se smiselno dopolnjujejo.
Učni sklopi, ki so integrirani v vsebinski sklop
OBNAVLJANJE POHIŠTVA Z UMETNIMI POLNILI |
Ekologija |
Varovanje naravne dediščine in okolja |
Delovanje človeškega telesa in varovanje zdravja |