SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: TAPETNIK

KATALOG ZNANJA

Ime vsebinskega sklopa

OBNAVLJANJE BLAZINJENEGA POHIŠTVA Z UMETNIMI POLNILI

Katalog znanja je določil Strokovni svet RS za poklicno in strokovno izobraževanje na 88. seji 16.12.2005

Usmerjevalni cilji:

Dijak / Vajenec bo zmožen:

Poklicne kompetence

OZNAKA

VSEBINSKI SKLOP: OBNAVLJANJE BLAZINJENEGA POHIŠTVA Z UMETNIMI POLNILI

RAVEN PRIDOBIVANJA KOMPETENCE

Poklicne kompetence

OBU1

Dokumentiranje stanja blazinjenega pohištva

 

RUTINSKA RAVEN

 

OBU2

Razdiranje blazinjenega pohištva

 

 

NAPREDNA RAVEN

OBU3

Vzdrževanje ogrodja

 

RUTINSKA RAVEN

 

OBU4

Oblaganje ogrodja s polnili

 

 

NAPREDNA RAVEN

OBU5

Izdelava prevleke in prevlačenje izdelka

 

RUTINSKA RAVEN

 

Operativni cilji

Poklicna kompetenca
OBU1 – Dokumentiranje stanja blazinjenega pohištva

CILJI

CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ

Dijak/vajenec:

  • skicira blazinjen izdelek
  • na skici napiše dimenzije
  • fotografira izdelek
  • pogovori se s stranko

 

 

Dijak/vajenec:

  • razvija sposobnosti sporazumevanja na pisnem, grafičnem, likovnem področju in področju večpredstavnosti s pomočjo informacijsko-komunikacijske tehnologije
  • uporablja pripomočke za merjenje
  • razvija zmožnosti za delo z viri podatkov
  • komunicira in rešuje probleme

Poklicna kompetenca
OBU2 – Razdiranje blazinjenega pohištva

CILJI

CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ

Dijak/vajenec:

  • odstrani prevlečni in polnilni material
  • pri delu uporablja ustrezna orodja
  • je pozoren na poškodbe ogrodja, okovja in jih evidentira

Dijak/vajenec:

  • upošteva pravila varstva pri delu ter varovanja zdravja in okolja
  • razvija sposobnost za natančno, gospodarno in varno delo
  • prevzema odgovornost za svoje delo
  • komunicira in rešuje probleme 
  • ločuje in zbira odpadne materiale in jih pravilno shranjuje      

Poklicna kompetenca
OBU3 –Vzdrževanje ogrodja

CILJI

CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ

Dijak/vajenec:

  • pozna tehnološke lastnosti in uporabnost materialov za izdelavo ogrodij
  • pozna značilnosti kovinskega, lesenega ali ogrodja iz umetnih snovi ter jih primerja med seboj
  • nariše načrt ogrodja z upoštevanjem pravil za tehnično risanje
  • izvede morebitna manjša popravila
  • za večja popravila ogrodja pripravi naročilo za mizarja

Dijak/vajenec:

  • meri elemente
  • razume vpliv oblikovanja in  dimenzioniranja blazinjenega pohištva na varovanje zdravja
  • razvija čut za estetiko
  • s pomočjo informacijske tehnologije  izdela preglednico, v kateri primerja lastnosti izdelavnih materialov za ogrodja
  • napiše in oblikuje naročilo

Poklicna kompetenca
OBU4 –Oblaganje ogrodja s polnili

CILJI

CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ

Dijak/vajenec:

  • ukroji in razreže polnilne materiale
  • spaja polnilne materiale
  • pritrjuje, spaja oziroma lepi polnilne materiale na ogrodje

Dijak/vajenec:

  • upošteva pravila varstva pri delu ter varovanja zdravja in okolja
  • razume in upošteva zahteve za ergonomsko oblikovanje blazinjenega pohištva
  • razvija občutek za dolžnosti in odgovornosti do delovnega in življenjskega okolja v svoji in v prihodnjih generacijah

Poklicna kompetenca
OBU5 –  Izdelava prevleke in prevlačenje izdelka

CILJI

CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ

Dijak/vajenec:

  • kroji prevleko
  • razreže prevlečni material glede na kroj
  • sešije prevleko
  • na različne načine prevlači in pritrjuje preveleko
  • upošteva pravila prevlačenja s tkaninami, pleteninami, vzorčastim, progastim blagom in plišem
  • uporablja ustrezen način izdelave vogalov in okroglin
  • uporablja različne načine razdeljevanja blazinjene površine
  • utemelji uporabo kedra
  • pravilno pritrjuje z žičniki in sponkami

Dijak/vajenec:

  • komunicira in rešuje probleme
  • razvija čut za estetiko, razmerja, barve
  • kontrolira svoje delo
  • uporablja pripomočke za merjenje
  • racionalno rabi material, orodja, energijo
  • uporablja osnovne matematične modele za izračun delilnega razmerja, ploščin in izkoristka

INTEGRACIJA CILJEV

Integracija ciljev ključne kvalifikacije naravoslovje je izpeljana tako, da je oblikovana nova, dopolnjena in zaključena celota, ki zahteva smiselno nadgrajevanje  in dopolnjevanje ciljev.

Učitelj posameznega vsebinskega sklopa in učitelj naravoslovja timsko načrtujeta, izvajata in vrednotita delo in pri tem upoštevata vse cilje, zapisane v obeh katalogih znanja, ter jih izvajata tako, da se smiselno dopolnjujejo.

Učni sklopi, ki so integrirani v vsebinski sklop
OBNAVLJANJE POHIŠTVA Z UMETNIMI POLNILI

Ekologija

Varovanje naravne dediščine in okolja

Delovanje človeškega telesa in varovanje zdravja