SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE
Izobraževalni program: TAPETNIK
KATALOG ZNANJA
Ime vsebinskega sklopa
POLNILA
Katalog znanja je določil Strokovni svet RS za poklicno in strokovno izobraževanje na 88. seji 16.12.2005
Usmerjevalni cilji:
Dijak / Vajenec bo zmožen:
- izbrati ustrezen polnilni material za izdelek, upoštevajoč lastnosti in funkcijo izdelka;
- skrojiti in razrezati material glede na zahteve ter oblikovati polnilo;
- izdelati skico in narediti enostaven izdelek;
- odgovorno prevzeti, načrtovati, organizirati in opravljati delovne naloge;
- razvijati sposobnost za samostojno opazovanje, primerjanje in razločevanje;
- uporabljati merske in kakovostne standarde za izdelavne materiale v tapetništvu;
- razvijati prostorsko predstavo;
- upoštevati pravila za varno delo in varovanje okolja.
Poklicne kompetence
OZNAKA |
VSEBINSKI SKLOP: POLNILA |
RAVEN PRIDOBIVANJA KOMPETENCE |
Poklicne kompetence |
|
|
|
POL1 |
Izbiranje polnil glede na namen uporabe |
|
|
NAPREDNA RAVEN |
POL2 |
Krojenje polnil |
|
|
NAPREDNA RAVEN |
POL3 |
Razrez polnil |
|
|
NAPREDNA RAVEN |
POL4 |
Spajanje polnil |
|
|
NAPREDNA RAVEN |
POL5 |
Konstruiranje in izdelava enostavnega izdelka |
|
RUTINSKA RAVEN |
|
Operativni cilji
Poklicna kompetenca
POL1 – Izbiranje polnil glede na namen uporabe
CILJI |
CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ |
Dijak/vajenec:
- izbere polnilo glede na vrsto oblazinjenega pohištva in namen uporabe
- pozna fizikalne in tehnološke lastnosti ter uporabnost polnil
- opiše postopke pridobivanja polnil
- skladišči polnila
|
Dijak/vajenec:
- pozna naravne in sintezne polimere
- ob izbranih primerih polimerov opiše njihovo zgradbo, lastnosti in uporabo
- spozna vplive polimerov na okolje
- zna poiskati podatke iz različnih virov
- pridobiva temeljno znanje, spretnosti in navade za učinkovito in uspešno uporabo sodobne računalniške in informacijske tehnologije
|
Poklicna kompetenca
POL2 – Krojenje polnil
CILJI |
CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ |
Dijak/vajenec:
- kroji polnilne materiale
- izdela šablono
- upošteva pravila pri krojenju polnil
- opiše značilnosti zarisovanja krojnih oblik
- upošteva nadmero pri krojenju
- izračuna izkoristek pri krojenju
|
Dijak/vajenec:
- racionalno rabi materiale
- pridobiva temeljno znanje, spretnosti in navade za učinkovito in uspešno uporabo sodobne računalniške in informacijske tehnologije
- uporablja merilne pripomočke
- rešuje matematične probleme
- izračuna prostornino geometrijskih teles
- uporablja procentni račun
|
Poklicna kompetenca
POL3 –Razrez polnil
CILJI |
CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ |
Dijak/vajenec:
- razreže polnilne materiale
- definira princip rezanja in striženja
- pravilno uporablja rezilna orodja, stroje in strojčke
- izbere orodje in tehniko dela glede na vrsto polnila
|
Dijak/vajenec:
- razvija občutek za ravnanje z orodjem
- razvija sposobnost za natančno obdelavo
- kontrolira svoje delo
- ločuje in zbira odpadne materiale ter jih pravilno skladišči
- upošteva predpise iz varovanja zdravja in okolja ter varstva pri delu
|
Poklicna kompetenca
POL4 –Spajanje polnil
CILJI |
CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ |
Dijak/vajenec:
- spaja polnilne materiale in uporablja različne tehnike
- upošteva pravila kakovostne priprave lepljencev
- pripravi in uporabi lepila po navodilih proizvajalcev
- upošteva vplive na kakovostno lepljenje
- uporabi primerno tehniko nanosa lepila
- izračuna potrebno količino lepila
- upošteva posebnosti pri lepljenju z različnimi materiali
- navede in odpravi morebitne napake pri lepljenju
- razloži princip varjenja in spajanja termoplastičnih materialov
- razloži značilnosti spajanja materialov, ki niso termoplastični
|
Dijak/vajenec:
- komunicira in rešuje probleme
- razvrsti umetne snovi po kemijskih reakcijah, vplivu toplote, mehanskih lastnostih in uporabnosti
- razume kemijske in fizikalne reakcije pri lepljenju in varjenju ter to upošteva pri izvajanju delovne operacije
- upošteva pravila za varovanje zdravja in okolja ter varstva pri delu
- v različnih virih poišče, prebere in razloži navodila za pripravo lepila, lepljenje, varno delo, čiščenje orodja in delovnega mesta ter skladiščenje odpadkov in ostankov lepil
|
Poklicna kompetenca
POL5 – Izdelava enostavnega izdelka
CILJI |
CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ |
Dijak/vajenec:
- skicira izdelek
- izbere materiale
- nariše načrt izdelka
- opiše izdelek
- ukroji polnilni material
- ukroji prevlečni material
- sešije prevleko
- prevleče blazino oziroma pritrditi prevleko
|
Dijak/vajenec:
- pridobiva temeljno znanje, spretnosti in navade za učinkovito in uspešno uporabo sodobne računalniške in informacijske tehnologije
- komunicira in rešuje probleme
- napiše poročilo o izdelavi izdelka
- predstavi svoj izdelek skupini, učitelju, staršem
- upošteva predpise iz varovanja zdravja in okolja ter varstva pred požarom
|
INTEGRACIJA CILJEV
Integracija ciljev ključne kvalifikacije naravoslovje je izpeljana tako, da je oblikovana nova, dopolnjena in zaključena celota, ki zahteva smiselno nadgrajevanje in dopolnjevanje ciljev.
Učitelj posameznega vsebinskega sklopa in učitelj naravoslovja timsko načrtujeta, izvajata in vrednotita delo in pri tem upoštevata vse cilje, zapisane v obeh katalogih znanja, ter jih izvajata tako, da se smiselno dopolnjujejo.
Učni sklopi, ki so integrirani v vsebinski sklop POLNILA |
Snov |
Raztopine |
Polimeri |
Ekologija |