B. POSEBNI DEL

PREDMETNIK : TAPETNIK/ SPI

PREDMETI

 

1. letnik

2. letnik

3. letnik

SKUPNO
št. ur in tednov

št. ur na

št. ur na

št. ur na

teden

leto

teden

leto

teden

leto

 

A – Ključne kvalifikacije

Slovenščina

 

 

 

 

 

 

213

Matematika

 

 

 

 

 

 

213

Tuji jezik

 

 

 

 

 

 

164

Športna vzgoja

 

 

 

 

 

 

164

Umetnost

 

 

 

 

 

 

32

Naravoslovje *

 

 

 

 

 

 

56

Družboslovje

 

 

 

 

 

 

128

Skupaj A

14

392

11

308

10

270

970

 

B - Vsebinski sklopi**

Osnove lesarstva

 

 

 

 

 

 

148

Prevlečni materiali

 

 

 

 

 

 

150

Polnila

 

 

 

 

 

 

150

Nizko blazinjenje

 

 

 

 

 

 

70

Visoko blazinjenje

 

 

 

 

 

 

136

Posteljni vložki

 

 

 

 

 

 

158

Obnavljanje blazinjenega pohištva z umetnimi polnili

 

 

 

 

 

 

187

Snovanje izdelka

 

 

 

 

 

 

164

Skupaj B

16

448

13

364

13

351

1163

 Od tega:

 C – Praktično izobraževanje v šoli

Praktični pouk

 9

252

11

308

12

324

884

 

Č - Praktično izobraževanje v delovnem procesu***

Praktično izobraževanje pri delodajalcu

 

304

 

304

 

304

912

 

D - Interesne dejavnosti

Interesne dejavnosti

 

64

 

64

 

32

160

 

E - Odprti kurikulum

Na ravni šole

3

84

9

252

10

270

606

 

Skupno število  ur pouka (A+B+E)

33

924

33

924

33

891

 2739

Skupno število  ur praktičnega izobraževanja (C+Č)

 

 556

 

612

 

628

1796

Skupno število  ur izobraževanja v šoli (A+B+D+E)

 

 988

 

988

 

923

2899

Skupaj (A+B+Č+D+E)

 1292

1292

1227

3811

 

Število tednov izobraževanja v šoli

 

28

 

28

 

27

83

Število tednov praktičnega izobraževanja v delovnem procesu

 

8

 

8

 

8

24

Število tednov interesnih dejavnosti

 

2

 

2

 

1

5

Skupno število tednov izobraževanja

 

38

 

38

 

36

112

Pojasnila k predmetniku:
* Neintegrirani del naravoslovja. Za celotni katalog znanja je predvideno 132 ur.
** V strokovnih vsebinskih sklopih so integrirani cilji ključnih kvalifikacij slovenščine, matematike, tujega jezika, naravoslovja, družboslovja, umetnosti, učenja učenja, zdravja in varnosti pri delu, informacijsko-komunikacijskega opismenjevanja, podjetništva, okoljske vzgoje  ter načrtovanja in vodenja kariere.   
** * Z individualno učno pogodbo se obseg praktičnega izobraževanja pri delodajalcu za vajenca lahko poveča na 12 tednov v 1. in 2. letniku.  Poleg tega se z učno pogodbo lahko določi, da vajenec opravlja na račun praktičnega  pouka v 2. in 3. letniku praktično izobraževanje pri delodajalcu.

Izvedba izobraževalnega programa:
Izobraževalni program se izvaja v šolski organizaciji ali dualni organizaciji.

VSEBINSKI SKLOPI

V tabeli so prikazani vsebinski sklopi, razdeljeni na poklicne kompetence, vključno s strukturiranjem teh kompetenc po nivojih. Pri uresničevanju ciljev poklicnih kompetenc se vključuje tudi cilje ključnih kvalifikacij.

OZNAKA

VSEBINSKI SKLOPI IN POKLICNE KOMPETENCE

NIVO PRIDOBIVANJA KOMPETENCE

OSNOVE LESARSTVA 

 

LES1

Prepoznavanje domačih lesnih vrst, razvrščanje v kakovostne razrede, prepoznavanje tvoriv.

 

rutinski nivo

 

LES2

Merjenje žagarskih proizvodov, merjenje vlage v lesu, priprava žagarskih proizvodov za sušenje, spremljanje parametrov pri tehničnem sušenju lesa.

osnovni nivo

 

 

LES3

Varno delo v mizarski delavnici.

 

 

napredni nivo

LES4

Varovanje zdravja in okolja.

 

rutinski nivo

 

LES5

Skiciranje enostavnih mizarskih izdelkov oziroma njihovih detajlov, opremljanje načrtov z osnovnimi podatki.

 

rutinski nivo

 

PREVLEČNI MATERIALI 

 

PRE1

Izbiranje prevlečnih materialov glede na namen uporabe.

 

 

napredni nivo

PRE2

Krojenje prevlečnih materialov.

 

 

napredni nivo

PRE3

Razrez prevlečnih materialov.

 

 

napredni nivo

PRE4

Šivanje prevlečnih materialov.

 

rutinski nivo

 

PRE5

Izdelava enostavnega izdelka.

 

rutinski nivo

 

POLNILA

 

POL1

Izbiranje polnil glede na namen uporabe.

 

 

napredni nivo

POL2

Krojenje polnil.

 

 

napredni nivo

POL3

Razrez polnil.

 

 

napredni nivo

POL4

Spajanje polnil.

 

 

napredni nivo

POL5

Konstruiranje in izdelava enostavnega izdelka.

 

rutinski nivo

 

NIZKO BLAZINJENJE

 

NIB1

Konstruiranje nizko blazinjenega izdelka.

 

rutinski nivo

 

NIB2

Izdelava nizko blazinjenega izdelka.

 

rutinski nivo

 

VISOKO BLAZINJENJE

 

 

 

VIB1

Konstruiranje blazinjenega fotelja.

 

rutinski nivo

 

VIB2

Izdelava blazinjenega fotelja.

 

rutinski nivo

 

POSTELJNI VLOŽKI

 

POV1

Konstruiranje posteljnega vložka z vzmetenjem in brez njega.

 

 

napredni nivo

POV2

Izdelava posteljnega vložka z vzmetenjem in brez njega.

 

 

napredni nivo

OBNAVLJANJE BLAZINJENEGA POHIŠTVA Z UMETNIMI POLNILI

 

 

 

OBU1

Dokumentiranje stanja blazinjenega pohištva.

 

rutinski nivo

 

OBU2

Razdiranje blazinjenega pohištva.

 

 

napredni nivo

OBU3

Vzdrževanje ogrodja.

 

rutinski nivo

 

OBU4

Oblaganje ogrodja s polnili.

 

 

napredni nivo

OBU5

Izdelava prevleke in prevlačenje izdelka.

 

rutinski nivo

 

SNOVANJE IZDELKA

 

SNI1

Oblikovanje izdelka.

osnovni nivo

 

 

SNI2

Izdelava konstrukcijske in tehnične dokumentacije ter predkalkulacije izdelka.

Osnovni
nivo

 

 

SNI3

Izdelava izdelka.

 

 

napredni nivo

Znanje, ki ga morajo imeti izvajalci posameznega predmeta oziroma vsebinskega sklopa

Predmeti oziroma vsebinski sklopi (VS)

Izvajalec

Znanje

Slovenščina

učitelj

visokošolska izobrazba iz slovenskega jezika in književnosti

Tuji jezik

učitelj

visokošolska izobrazba iz ustreznega tujega jezika

Matematika

učitelj

visokošolska izobrazba iz matematike ali lesarstva

Umetnost

učitelj

visokošolska izobrazba iz umetnosti ali umetnostne zgodovine

Naravoslovje

učitelj

visokošolska izobrazba iz biologije ali kemije ali fizike

laborant

srednja ali srednja strokovna izobrazba, pridobljena po srednješolskem izobraževalnem programu, ki vsebuje najmanj 315 ur biologije, kemije, fizike ali drugih predmetov z biološkega, kemijskega ali fizikalnega področja

Družboslovje

učitelj

visokošolska izobrazba iz zgodovine ali geografije ali sociologije

Športna vzgoja

učitelj

visokošolska izobrazba iz športne vzgoje

VS: Osnove lesarstva

učitelj

visokošolska izobrazba iz lesarstva

učitelj praktičnega pouka

višja ali srednja strokovna izobrazba iz lesarstva in srednja poklicna izobrazba  iz lesarstva

VS: Prevlečni materiali

učitelj

visokošolska izobrazba iz lesarstva

učitelj praktičnega pouka

višja ali srednja strokovna izobrazba iz lesarstva in srednja poklicna izobrazbaiz tapetništva

VS: Polnila

učitelj

visokošolska izobrazba iz lesarstva

učitelj praktičnega pouka

višja ali srednja strokovna izobrazba iz lesarstva in srednja poklicna izobrazba iz tapetništva

VS: Nizko blazinjenje

učitelj

visokošolska izobrazba iz lesarstva

učitelj praktičnega pouka

višja ali srednja strokovna izobrazba iz lesarstva in srednja poklicna izobrazba iz tapetništva

VS: Visoko blazinjenje

učitelj

visokošolska izobrazba iz lesarstva

učitelj praktičnega pouka

višja ali srednja strokovna izobrazba iz lesarstva in srednja poklicna izobrazba iz tapetništva

VS: Posteljni vložki

učitelj

visokošolska izobrazba iz lesarstva

učitelj praktičnega pouka

višja ali srednja strokovna izobrazba iz lesarstva in srednja poklicna izobrazba iz tapetništva

VS: Obnavljanje blazinjenega pohištva z umetnimi polnili

učitelj

visokošolska izobrazba iz lesarstva

učitelj praktičnega pouka

višja ali srednja strokovna izobrazba iz lesarstva in srednja poklicna izobrazba iz tapetništva

VS: Snovanje izdelka

učitelj

visokošolska izobrazba iz lesarstva

učitelj praktičnega pouka

višja ali srednja strokovna izobrazba iz lesarstva in srednja poklicna izobrazba  iz tapetništva