Izobraževalni program: EKONOMSKI TEHNIK
Sprejeto na 28.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 6. 1999
GOSPODARSKO POSLOVANJE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
105 |
105 |
|
2. |
70 |
70 |
|
3. |
70 |
70 |
|
4. |
102 |
102 |
|
skupaj |
347 |
|
347 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
1. LETNIK
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
|
GOSPODARSTVO IN GOSPODARJENJE |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
|
Zave se pomena gospodarstva za današnji svet. Zave se vpliva zgodovine na razvoj dejavnosti in njihovega nenehnega spreminjanja ter prilagajanja. |
|
|
PODJETJE |
|
|
|
|
|
|
Zave se pomembnosti podjetja, kot osnovne celice gospodarskega procesa, ki zagotavlja tudi delovna mesta. |
|
|
PRODAJNA POGODBA |
|
|
|
|
|
|
Razvija poštenost, zanesljivost, osebno in delovno odgovornost. Zave se pomena korektnega poslovnega dialoga. Razvija sposobnost pogajanja v kupoprodaji. Razvija poslovnost in poštenost. |
Vaje iz korepondence:
|
|
|
|
Razvija podjetniško razmišljanje. |
Vaje iz korespondence:
|
2. LETNIK
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
PRAVNE OSNOVE POSLOVANJA GOSPODARSKIH DRUŽB |
Dijak |
Dijak |
|
|
|||
MATERIALNO POSLOVANJE |
|
|
|
|
|
||
PRIDOBIVANJE POSLOVNIH UČINKOV |
|
|
|
|
|
Zave se pomena pravočasne nabave hitrega obračanja zalog. |
Projektno delo: analiza poslovnih poročil različnih d.d. |
TRŽENJE |
|
|
|
|
|
Razvija podjetniški pristop z analitičnim razmišljanjem Razvija marketinško razmišljanje. |
|
|
|
Vaje: izdelava grafikonov s pomočjo računalnika. |
|
|
Zave se pomembnosti ugotavljanja marketinških niš. Zave se pomena inovacij in vloge blagovne znamke. Zave se pomena izbire ustrezne cenovne politike. |
Vaje: izdelava anketnih listov in anketiranje. |
|
|
|
Zave se pomena pospeševanja prodaje, odnosov z javnostmi ter osebne prodaje. Razvija poštenost. |
Okrogla miza: izvedba celovite oglaševalske akcije v podjetju. |
TRGOVSKA PODJETA |
|
|
|
|
Zave se pomena obstoja trgovine kot posrednika v blagovni menjavi med proizvajalci in porabniki. |
Obisk trgovine. |
|
TRGOVSKI POSREDNIKI |
|
|
|
|
|
Zave se pomena posrednikov za proizvajalce in velika trgovska podjetja. |
|
ORGANIZACIJSKE OBLIKE TRGA |
|
|
|
|
Obisk strokovnega sejma. Iskanje podatkov na Internetu. |
||
FINANČNE USTANOVE |
|
|
|
|
Zave se pomena varčnosti in ekonomske upravičenosti finančnih ustanov. |
Okrogla miza o prenovi bančnega sistema v Sloveniji. |
3. LETNIK
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
ZAVAROVANJE |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Zave se pomena varnosti oseb in premoženja. |
Obisk strokovnjakov iz prakse. Projektno delo: primerjava ponudb različnih zavarovalnic (referati, plakati). |
TRANSPORT |
|
|
|
|
|
Zave se pomena izbire najustreznejšega prevoznega sredstva. |
Obisk transportnega podjetja. |
TURIZEM |
|
|
|
|
|
Zave se pomena turizma v povezavi ekonomskih učinkov in ekologije. |
Projektno delo: izdelava programa za zaključni izlet. |
PROIZVODNJA |
|
|
|
|
|
Zave se pomena industrijskih podjetja za narodno gospodarstvo. Zave se pomena obrti za slovensko gospodarstvo. Razvija ekološko razmišljanje. |
Obisk proizvodnega podjetja. |
MEDNARODNO POSLOVANJE PODJETIJ |
|
|
|
|
|
Razvija različne oblike komuniciranja s tujimi partnerji. |
Vaje: |
4. LETNIK
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
USTANOVITEV IN PRIDOBITEV PODJETJA |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
||
VODENJE PODJETJA |
|
|
|
|
|
Zave se pomena podjetništva za razvoj narodnega gospodarstva. Zave se pomena soglasnosti pri reševanju poslovnih problemov. Razvija organizacijske sposobnosti. |
Projektno delo: izdelava akta o ustanovitvi podjetja. Reševanje praktičnega problema z brainstormingom in metodo 635. Projektno delo: izdelava organizacijske sheme. |
Razvija gospodarnost. |
Vaje: izdelava grafikonov. |
||
POLITIKA TVEGANJA V PODJETJU |
|
|
|
|
|
Razvija ekonomičnost in racionalnost. |
Igranje vlog: reševanje podjetja, ki je zašlo v težave. |
KADROVSKA POLITIKA |
|
|
|
|
|
Razvija zanesljivost in poštenost. Zave se pomena delavčeve motiviranosti za delo. Razvija spretnosti komuniciranja in obvladovanje stresa. |
Vaje: |
PRIPRAVA NA ZAKLJUČNI IZPIT |
|
|
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno:
Predmet gospodarsko poslovanje, pri katerem bi naj tudi v bodoče ekonomski tehnik pridobil temeljna strokovna znanja, se nujno povezuje z ostalimi predmeti, predvsem računovodstvom, ekonomijo, poslovno matematiko in statistiko ter pravom. Znanje strojepisja in poslovne informatike kakor tudi tujih jezikov je potrebno za uspešno komuniciranje s tujci.
Konkretno:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Računovodstvo in uporaba računalnika |
|
|
Ekonomija |
|
|
Poslovna matematika in statistika |
|
|
Strojepisje z obdelavo besedil in poslovna informatika |
|
|
Tuji jeziki |
|
|
Pravo |
|