Izobraževalni program: ELEKTROTEHNIK RAČUNALNIŠTVA
Sprejeto na 58. seji Strokovnega sveta RS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 7. 6. 2002
PRAKTIČNI POUK
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
|
1. |
105 |
105 |
|
2. |
105 |
105 |
|
3. |
140 |
140 |
|
4. |
136 |
136 |
|
skupaj |
486 |
486 |
Dijaki:
1. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak | ||
VARSTVO PRI DELU
|
|
|
|
MEHANSKA OBDELAVA MATERIALOV
|
|
|
|
SESTAVLJENI ELEKTRIČNI TOKOKROGI Načini medsebojnega povezovanja elektrotehniških elementov v električne tokokroge:
|
|
|
Uporaba demonstracijskega panoja s primeri električnih instalacij in simulacijo napak:
Projektna naloga: Vključuje znanje o elementih, iskanje, vrednotenje in primerjanje tehničnih (kataloških) podatkov, uporabo in določanje mejnih vrednosti, preverjanje ali merjenje tipskih vrednosti in karakteristik Izdelava ohišja:
|
PASIVNI ELEKTROTEHNIŠKI ELEMENTI
|
|
|
Projektna naloga: Prepoznavanje elementov, tehničnih in kataloških podatkov, preverjanje želenih karakteristik, uporaba posameznih elementov z upoštevanjem varnih mejnih vrednosti uporabe. Praktična izdelava ali izbira transformatorja/dušilke in preverjanje karakteristik z meritvami za:
|
POLPREVODNIŠKI ELEMENTI IN NJIHOVA UPORABA
|
|
Realizacija enostavnih digitalnih logičnih operacij (stikala in releji, diode in tranzistorji, …) in osnovnih logičnih vezij (IN, ALI, NE).
Projektne naloge vključujejo znanje o elementih, njihove tehnične in kataloške podatke, uporabo, preverjanje želenih karakteristik. Praktična izdelava:
|
|
Desetprstno tipkanje |
|
|
|
Oblikovanje dokumentov |
|
|
|
Grafično oblikovanje |
|
|
|
2. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
||
Programska orodja |
|
|
|
Programiranje |
|
|
|
Sestavljanje digitalnih vezij |
|
|
|
Priključevanje perifernih naprav |
|
|
|
Iskanje informacij in uporaba multimedijske opreme |
|
|
|
3. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
||
Projektno delo in prezentacije |
|
|
|
Programiranje |
|
|
|
Povezovanje v omrežje |
|
|
|
Zgradba računalniških sistemov |
|
|
|
Operacijski sistemi |
|
|
|
Programska oprema in orodja |
|
|
|
4. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
||
Dostop in delo v omrežju |
|
|
|
Strežniki |
|
|
|
Delo z zbirkami podatkov |
|
|
|
Varnost |
|
|
|
Dodatna navodila za izvajanje praktičnega pouka:
V nižjih letnikih je poudarjeno osvajanje temeljnih znanj in spretnosti, spoznavanja orodij, instrumentov in nekaterih tehnoloških postopkov. Poleg tega se dijaki že uvajajo v projektno delo, ki zahteva povezovanje znanj (teoretičnih s praktičnimi, splošnega s strokovnim) v funkcionalne celote, sodelovanje in samostojno reševanje nalog, samoiniciativnost in inovativnost, delo z informacijami in komunikacije. Za osvajanje osnovnih temeljnih zanj so v predmetnem katalogu za vse dijake predvidena enotna dela in aktivnosti pretežno v prvem in drugem letniku, projektne naloge pa so kot primer navedene v katalogu, zato jih učitelji izbirajo skupaj z dijaki, zaželeno pa je, da pri izbiri nalog za delo v višjih letnikih sodelujejo tudi socialni partnerji, ki lahko zainteresirano sodelujejo tudi kot mentorji dijakom. V predmetnem katalogu so tematski sklopi navedeni okvirno. Naslove in vsebine posameznih projektnih nalog definirajo učitelji skupaj tudi z vključevanjem mentorjev iz podjetij in v sodelovanju s socialnimi partnerji. Uspešno projektno delo dijakov in razvoj ključnih in poklicnih kompetenc se lahko zagotovi le, če je začetek projektnega dela v prvem letniku izobraževanja. K temu cilju je usmerjen tudi načrt zagotavljanja materialnih pogojev za izvajanje praktičnega pouka v izobraževalnem programu.
Vsak dijak v šolskem letu izdela najmanj tri projektne naloge. Vsaj ena projektna naloga vključuje področje analogne tehnike in obratno in najmanj ena področje digitalne tehnike. Dijak pripravi ustrezno dokumentacijo za posamezen del projekta po navodilih, v vsakem letniku pa izdela primer montažne, tehnološke in tehniške dokumentacije, energijsko bilanco naprave – izkoristek, moč, popačenje, cos Ć, kalkulacijo materialnih in izdelavnih stroškov, navodilo za uporabo in opis pogojev za normalno uporabo izdelka.
Naloge iz istega področja se izbirajo tako, da jih lahko razvrstimo na nivo analize elementarnega vezja in na sistemski nivo (uporaba standardiziranih industrijskih enot). V začetnem obdobju so naloge krajše, manj zahtevne, kasneje pa so naloge obsežnejše. Projektna naloga vključuje spoznavanje in spoštovanje predpisov in standardov, predpisov o varnosti pri delu. Vsaka projektna naloga se poleg predpisane vsebine zaključi tudi s poročilom in predstavitvijo pred oddelkom ali na šoli ali pred socialnimi partnerji, na Internetu, lokalni skupnosti ali staršem, na osnovni šoli, …
Za uspešno projektno delo je potreben:
Literatura je navedena v katalogih posameznih strokovnih predmetov.
Dijak izdela v vseh treh letnikih izdelek kot projektno delo po lastni izbiri, usklajeno s katalogom
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
Predmet |
Znanja |
|
|
Slovenski jezik in književnost |
|
|
Algoritmi in programski jeziki |
|
|
Algoritmi in programski jeziki |
|
|
Podatkovne baze |
|
|
Podatkovne baze |
|
|
Računalniške komponente Algoritmi in programski jeziki |
|
|
Algoritmi in programski jeziki Računalniška omrežja |
|
|
Računalniška omrežja |
|
|
Podatkovne baze |
|
|
Podatkovne baze |
|
|
Podatkovne baze |
|
|
Računalniška omrežja |
|
|
Podatkovne baze |
|
|
Podatkovne baze |
|
|
Računalniške komponente |
|
|
Računalniške komponente |
|
|
Računalniške komponente |
|