INFORMATIVNI CILJI
|
FORMATIVNI CILJI
|
SOCIALIZACIJSKI CILJI
|
POSEBNOSTI V IZVEDBI
|
Dijak
|
Dijak
|
Osnovni pojmi:
četveropoli,
Nivoji,
Prilagoditev,
pojem slabljenja in ojačevanja signala,
popačenja,
šum,
presluh.
|
-
Zna opisati osnovne lastnosti obravnavanega vezja kot četveropol,
-
pozna pravila in zna izračunati parametre četveropola,
-
zna razložiti pomen nivojev,
-
zna opisati razliko med absolutnim in relativnim nivojem,
-
pozna in zna razložiti pojma dB (in Np), izraziti velikosti signalov na ta način,
-
zna razložiti vpliv impedance in prilagoditevna velikost signala,
-
zna razložiti nastanek, vrste in vpliv popačenja, šuma in presluha ter odpravljanje njihovih posledic na signal.
|
-
Razvija sposobnost razločevanja različnih vrst vezij in prepoznava njihovo uporabnost,
-
razvija optimalni sistem sledenja signalov na prenosni poti,
-
razume škodljive vplive na prenosnih poteh signala.
|
-
Analiza primerov in reševanje tipskih problemskih nalog.
|
Osnovni sestavni deli TK naprav:
ojačevalniki,
slabilni členi,
korektorji,
oscilatorji,
modulatorji,
sita – filtri,
vilice,
ravnotežni vod,
kompander,
dvožične in štirižične zveze.
|
-
Zna našteti in opisati osnovne lastnosti in vlogo vezij oziroma sestavnih delov TK naprav,
-
zna razložiti princip delovanja posameznih vezij in sklopov glede na njihovo uporabnost,
-
zna sestaviti zvezo iz ustreznih sestavnih delov glede na zastavljen problem,
-
zna pokazati in razložiti razliko dvožične in štirižične zveze glede na kvaliteto in ceno oziroma možnosti prenosa signala.
|
-
Povezuje znane dele TK sistema v funkcijsko celoto TK naprave, da bo prenos signala omogočen,
-
razmišlja in sistematično analizira zastavljen problem do realne rešitve,
-
zaveda se povezanosti in medsebojne odvisnosti oziroma potrebne prilagoditve delov sistema za normalno delovanje sistema.
|
-
Razlaga po konkretnih električnih shemah,
-
predstavitev modelov vezij,
-
sklicevanje na praktično delo pri elektronskih meritvah in pri praktičnem pouku.
|
Oblikovanje osnovnih frekvenčnih skupin:
modulacija,
frekvenčni multipleks,
sestavljanje osnovnih skupin OPS,OSS,OTS,OQS,
pridobivanje nosilnih frekvenc,
pilotski nadzor,
prenos signalizacije in poziva,
sestavljanje in prespajanje osnovnih skupin.
|
-
Spozna in zna predstaviti potrebnost modulacije signalov,
-
zna analizirati moduliran signal in primerjati nosilni, modulacijski in modulirani signal,
-
razlikuje osnovne značilnosti in področje uporabe amplitudne, frekvenčne, fazne in impulzno kodne modulacije in jih zna grafično ponazoriti,
-
zna predstaviti in razložiti pomen stopnje modulacije,
-
zna izračunati potrebno moč za prenos z različnimi okrnjenimi amplitudnimi modulacijami,
-
zna našteti in predstaviti elemente frekvenčnega multipleksa,
-
zna sestaviti frekvenčni plan,
-
zna našteti načine pridobivanja nosilnih frekvenc,
-
zna razložiti kontrolo nivoja signala s pomočjo pilotske frekvence,
-
spozna princip signalizacije in poziva,
-
pozna način pretoka signala oziroma skupin signalov v analognih sistemih.
|
-
Zaveda se omejenosti frekvenčnega prostora in problemov pri vzpostavitvi velikega števila hkratnih zvez in prenosa ogromnih količin podatkov.
|
-
Simulacija modulacije na računalniku,
-
risanje diagramov modulacij in primerjava v časovnem in frekvenčnem prostoru.
|
Sistemi za simetrične kable:
značilnosti sistemov,
daljinska kontrola kabla in ojačevalnikov,
daljinsko napajanje,
pregled sistemov.
|
-
Pozna elemente sistemov za simetrične kable,
-
zna predstaviti delo z multipleksnim in linijskim delom sistema Z12,
-
zna razložiti način daljinske kontrole neoporečnosti kabla, delovanja in daljinskega napajanja ojačevalnikov,
-
pozna osnovne karakteristike sistemov za simetrične kable
|
-
Povezuje temeljna znanja,
-
odkriva in vrednoti tehnične rešitve večkratne izkoriščenosti prenosnega medija,
-
razume in upošteva omejitve prenosa po simetričnih kablih.
|
-
Uporaba nepopolnih električnih shem,
-
dopolnjujevanje nepopolnih električnih shem z računlaniškim programom.
|
Sistemi za koaksialne kable:
značilnosti sistemov,
linijski ojačevalniki,
napajanje,
daljinsko odkrivanje napak,
pregled sistemov.
|
-
Pozna elemente sistemov za koaksialne kable,
-
zna predstatviti osnovne informacije multipleksnega in linijskega sistema V300,
-
zna navesti razliko med linijskimi, vmesnimi linijskimi in končnimi ojačevalniki sistema,
-
zna razložiti način daljinskega odkrivanja napak in napajanja ojačevalnikov,
-
pozna osnovne karakteristike sistemov za koaksialne kable.
|
-
Odkriva in vrednoti prednosti prenosa po koaksialnih kablih glede na klasične kable,
-
zaveda se pozitivnih posledic tehnološkega razvoja kabelskih vodnikov,
-
upošteva omejitve prenosa po koaksialnih kablih.
|
-
Razlaga in uporaba nepopolnih električnih shem,
-
dopolnjujevanje nepopolnih električnih shem z računlaniškim programom.
|
Sistemi s PCM:
modulacija,
postopki,
časovni multipleks,
oddajno sprejemni del,
regeneratorji,
pregled sistemov.
|
-
Zna pokazati način in vrste PCM,
-
zna razložiti potrebne postopke PCM,
-
pozna elemente časovnega multipleksa,
-
razloži sestavo časovnega okvira,
-
s pomočjo blok sheme zna razložiti princip oddajanja in sprejemanja signala v sistemu z impulzno modulacijo,
-
pozna delovanje in vlogo regeneratorjev,
-
pozna osnovne karakteristike sistemov s PCM.
|
-
Odkriva in vrednoti, kakšno povečanje hitrosti, zanesljivosti in varnosti prenosa podatkov omogočajo moderni PCM sistemi.
|
-
Uporaba in razlaga električnih shem, ki so v začetku nepopolne in jih v nadaljevanju na podlagi ugotovitev dopolnjujemo s pomočjo računalniške obdelave.
|
Sistemi za optične kable:
značilnosti sistemov,
širjenje valov v optičnem kablu,
oddajniki,
sprejemniki,
modulatorji,
regeneratorji.
|
-
Zna pokazati princip in prednosti prenosa signala po optičnem kablu,
-
zna ponazoriti način širjenja svetlobe po različnih optičnih vlaknih s poudarkom na uporabnosti,
-
argumentira, zakaj je potrebno pri prenosu večkrat pretvoriti električni signal v svetlobni in obratno,
-
pozna specifičnosti, vlogo in sestavo oddajnikov, sprejemnikov, modulatorjev in regeneratorjev signala.
|
-
Odkriva in vrednoti skoraj neomejene možnosti sodobnih prenosnih medijev,
-
razume vpliv razvoja komunikacijskih sistemov na kakovost življenja in dela.
|
-
Uporaba in razlaga električnih shem, ki so v začetku nepopolne in jih v nadaljevanju na podlagi ugotovitev dopolnjujemo s pomočjo računalniške obdelave.
|
Radijski prenos in naprave:
širjenje elektromagnetnih valov,
oddajne in sprejemne naprave,antene,
valovodi,
usmerjene radijske zveze,
radio-relejne zveze in sistemi,
mobilne radijske zveze in naprave.
|
-
Zna razložiti pojem elektromagnetni(EM) val, njegovo hitrost, način razširjanja in značilne pojave (uklon, odboj, fading),
-
pozna lastnosti, različne vrste in polarizacije EM valov,
-
razlikuje in zna opisati direktni in prostorski EM val glede na njegove značilnosti in uporabo,
-
zna razdeliti radijski frekvenčni spekter na mednarodno dogovorjene valovne pasove,
-
definira pogoje, ki morajo biti izpolnjeni, da antena seva EM valovanje v prostor,
-
pozna vrste in oblike anten,
-
pozna parametre, ki vplivajo na domet radijskih valov,
-
pozna sestavne dele in specifičnosti usmerjenih, relejnih in mobilnih radijskih zvez.
|
-
Z odkrivanjem dogajanja v "etru" razvija sposobnost abstraktnega načina razmišljanja,
-
zaveda se ekoloških posledic EM sevanja,
-
lahko ocenjuje frekvenčno področje in vrsto naprave ali sistema v uporabi glede na vrsto in obliko antene.
|
-
Predstavitev različnih vrst anten in razvrščanje po kriterijih.
|
Satelitski prenosi:
princip satelitske zveze,
frekvenčni obsegi,
satelitske antene,
oddajniki,
sprejemniki,
pretvorniki.
|
-
Pozna princip satelitske zveze in zna razložiti njeno sestavo,
-
zna razložiti obhodno dobo in pokrivanje satelita v povezavi z njegovo višino,
-
pozna frekvenčne obsege delovanja satelitskih zvez,
-
zna razložiti pomen elevacija in azimut antene,
-
zna pojasniti zakaj so potrebni pretvorniki.
|
-
Odkriva in ocenjuje skoraj neomejene možnosti sodobnih telekomunikacijskih sistemov,
-
razume, zakaj stacionarni sateliti praktično "miruje" nad nami in povezuje različna znanja,
-
zaveda se vpliva ovir in problema zakasnitev pri prenosu signala.
|
-
Blokovna predstavitev sistemov.
|
Televizija:
princip prenosa slike,
črno-bela TV,
barvna TV,
osnovni deli TV sprejemnika,
digitalna TV,
kabelska TV.
|
-
Zna opisati princip snemanja in reprodukcije slike,
-
pozna osnovne naprave televizijskih sistemov,
-
pozna sestavo TV slike (vrstice, polslika, snhronizacija),
-
razloži vlogo sestavnih delov TV sprejemnika,
-
razume sestavo barvne slike iz treh osnovnih barv,
-
primerja sistema PAL in SECAM,
-
opiše način prenosa teleteksta,
-
pozna princip in predstavi prednosti digitalne TV,
-
pozna princip, namen in vrste kabelske TV s poudarkom na uporabnosti.
|
-
Odkriva nastanek in način potovanja elektronske slike.
|
-
Uporaba in razlaga nepopolnih električnih shem, analiza in predlaganje rešitev, dopolnitev izboljšav s pomočjo računalniške obdelave.
|