Izobraževalni program: GOSTINSKI TEHNIK
Sprejeto na 35.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
PREHRANA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
64 |
6 |
70 |
3. |
99 |
6 |
105 |
4. |
96 |
6 |
102 |
skupaj |
259 |
18 |
277 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
2. LETNIK
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
PREHRANA |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zaveda problemov prehrane današnjega časa v svetu in pri nas. Ima odgovoren odnos do hrane. |
|
HRANA IN ČLOVEKOVO TELO |
|
|
|
|
|
Se zaveda vloge hranilnih snovi za gradnjo, delovanje in zaščito telesa. |
|
ENERGIJSKA VREDNOST HRANE |
|
|
|
|
|
Je motiviran za pravilnejše prehranjevanje. |
|
NASTANEK HRANE |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena zelenih rastlin za človeka. |
|
HRANILNE SNOVI |
|
|
|
|
|
Je odgovoren, pravilno ravna z živili. Je gospodaren in iznajdljiv. Zaveda se pomena hranilnih snovi za človeka in to upošteva pri prehranjevanju. Razvija sposobnost povezovanja teoretičnih znanj z izkušnjami pri praktičnem delu. |
Vaja 1: ogljikovi hidrati. Vaja 2: maščobe. Vaja 3: beljakovine. Vaja 4: voda. |
NEHRANILNE SNOVI |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za organoleptiko. Je odgovoren pri uporabi nehranilnih snovi. |
|
BOLEZNI ZARADI NEPRAVILNE PREHRANE |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena uravnotežene prehrane za človekovo zdravje. Razvija odgovoren odnos do potrošnika ob skrbi za njegovo zdravje in dobro počutje. |
|
PREDELAVA HRANE V TELESU |
|
|
|
|
|
Razvija logično mišljenje ob povezovanju osvojenega znanja. |
|
HRANA KOT GASTRONOMSKA DOBRINA |
|
|
|
|
|
Je kreativen pri pripravi jedi. |
|
TEHNOLOŠKI PROCESI V PROIZVODNJI ŽIVIL |
|
|
|
|
|
Je splošno razgledan. |
|
TEHNOLOŠKI POSTOPKI KONZERVIRANJA ŽIVIL |
|
|
|
|
|
Je gospodaren pri nabavi in shranjevanju živil. |
|
EMBALIRANJE ŽIVIL IN ZAŠČITA OKOLJA |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest. |
|
ZASTRUPITVE S HRANO |
|
|
|
|
|
Je dosleden pri preprečevanju okužb s hrano. Je odgovoren za zdravje ljudi Zaveda se škodljivih posledic zastrupitve za gostinski obrat. |
|
SKLADIŠČENJE ŽIVIL |
|
|
|
|
|
Je dosleden in spontan pri ohranjanju kakovosti. Je gospodaren pri nabavi in uporabi živil. Vzpodbuja timsko delo. |
|
SPREMEMBE NA ŽIVILIH |
|
|
|
|
|
Je dosleden pri pravilnem ravnanju z živili. |
|
ŽIVILSKA ZAKONODAJA |
|
|
|
|
|
Upošteva zakonodajne predpise in z njimi seznanja sodelavce. Je prilagodljiv, odziva se na novosti. |
3. LETNIK
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
SISTEMATIKA ŽIVIL |
|
|
|
|
|
Je odgovoren do gostov pri sestavljanju jedilnikov. Prilagaja se potrebam in željam gostov in je iznajdljiv pri priporočanju. |
|
ALKOHOLNE PIJAČE |
|
|
|
|
|
Je odgovoren pri osveščanju potrošnikov o kulturi pitja in vplivu alkohola na zdravje. |
|
VINO |
|
|
|
|
|
Je splošno razgledan. Je odgovoren za ohranjanje kakovosti in racionalen pri načrtovanju zalog. Upošteva zakonodajo in je odgovoren za pravilno predstavljanje vina. Sledi novostim in se ustrezno prilagaja. Razvija organizacijske sposobnosti. Je komunikativen in sposoben pri usmerjanju potrošnika. |
|
|
|
Sposoben je poskrbeti za ustrezen izbor slovenskih vin in je prilagodljiv pri uvajanju novosti v obratu. Zaveda se svoje vloge pri promociji slovenskih vin. Razvija sposobnost senzoričnega zaznavanja in primerjanja. |
Vaja1: degustacija slovenskih vin. Vaja2: degustacija slovenskih vin (primerjava po deželah). |
BISER, PENEČA, GAZIRANA VINA |
|
|
|
|
|
Sposoben je ustrezno vključevati pijače v ponudbo. |
|
POSEBNA VINA |
|
|
|
|
|
||
VINARSTVO V EVROPI IN SVETU |
|
|
|
|
|
Je širše razgledan. Je prilagodljiv in inovativen. |
Ogled sejma ali vinoteke. |
PIVO |
|
|
|
|
|
Zaveda se svoje vloge kot člena v verigi kvalitetne ponudbe. |
|
ŽGANE PIJAČE |
|
|
|
|
|
Razvija logično mišljenje. Je odgovoren za osveščanje potrošnika. Ima privzgojen čut za sprejemanje novosti in jih pravilno uvaja v ponudbo. Je gospodaren in odgovoren pri ohranjanju kakovosti pijač. |
|
BREZALKOHOLNE PIJAČE |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena vključevanja brezalkoholnih pijač v prehrano. Je fleksibilen in inovativen. Je odgovoren za informiranje svojih sodelavcev. |
|
MESO |
|
|
|
|
|
Sposoben je primerjati, povezovati, logično razmišljati in tako pravilno izbrati. Sposoben je svetovati gostom in pri tem upoštevati načela zdrave prehrane. Je iznajdljiv, razgledan in sposoben odločati. Sposoben je timskega dela. Pripravljen je prisluhniti sodelavcem in gostom. Razvija sposobnost senzoričnega zaznavanja in primerjanja. Sposoben je beležiti opažanja Je spontan pri upoštevanju higienskih načel. |
|
JAJCA |
|
|
|
|
|
Sposoben je strokovno svetovati v zvezi s prehrano in pripravo jedi. |
|
MLEKO |
|
|
|
|
|
Je prilagodljiv ponudbi na tržišču. Je motiviran za samoizobraževanje. Spontano izbira boljše in osvešča gosta. Je splošno razgledan. Razvija senzorične sposobnosti. |
|
PROIZVODI IZ MAŠČOB |
|
|
|
|
|
Je odgovoren za ohranjanje kakovosti živil. Je sposoben strokovno usmerjati in svetovati. Spremlja novosti in z njimi seznanja sodelavce. |
|
ŽITA |
|
|
|
|
|
Izbira primerne izdelke in osvešča potrošnike. Je prilagodljiv, spremlja novosti Je gospodaren. Razvija senzorične sposobnosti. |
Vaja3: degustacija brezalkoholnih pijač. |
VRTNINE |
|
|
|
|
Je gospodaren in kreativen Je odgovoren za ohranjanje kakovosti živil. Razvija senzorične sposobnosti. Je odgovoren za zdravo prehrano in dobro počutje gostov. |
VAJA4: degustacija mesnih izdelkov. |
|
SADJE |
|
|
|
|
|
Je gospodaren. Vzpodbuja novosti v prehrani. Je inovativen, prenaša znanje na sodelavce. Razvija senzorične sposobnosti. |
|
DODATKI |
|
|
|
|
|
Je kritičen v izboru. Je razgledan. Osvešča potrošnika o vrstah poživljajočih napitkov in skrbi za primerno ponudbo. Je prilagodljiv željam gostov. |
Vaja 5: degustacija fermentiranih izdelkov. Vaja 6: degustacija sirov. |
PLANIRANJE PREHRANE |
|
|
|
|
|
Oblikuje pozitivne prehrambene navade. Je kritičen pri analiziranju prehrane. Je odgovoren in se zaveda, da z nudenjem ustrezne hrane vpliva na zdravje in počutje ljudi. Je prilagodljiv in izviren pri reševanju posebnih želja gostov. Je preudaren pri sestavljanju jedilnikov. Razvija spoštovanje do drugačnosti. S poudarjanjem gastronomskih posebnosti dežele spoštuje tradicijo in se zaveda svoje vloge v turizmu. |
Vaja1: degustacija kruha. Vaja2: degustacija slaščičarskih proizvodov. Vaja3: degustacija vrtnin in izdelkov. Vaja4: degustacija sadja in izdelkov. Vaja5: degustacija sladil. Vaja6: senzorika dišav in začimb. Ogled 2-3 večjih živilskih obratov. |
EKSKURZIJA |
|
Je motiviran za uvrščanje proizvodov v ponudbo. Je komunikativen in vzpodbuja sodelovanje. |
|
SEMINARSKA NALOGA |
|
Je kritičen in motiviran pri iskanju boljših rešitev. Razvija zavest o strokovni odgovornosti. |
Seminarska naloga. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno:
Predmet se povezuje z naslednjimi predmeti: kemija, biologija, zdravstvena vzgoja in higienski minimum, kuharstvo in strežba.
Konkretno:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Biologija |
|
|
Kemija |
|
|
Biologija |
|
|
Kemija |
|
|
Kemija in biologija |
|
|
Biologija |
|
|
Zdravstvena vzgoja s higienskim minimumom |
|
|
Zdravstvena vzgoja s higienskim minimumom |
|
|
Kuharstvo |
|
|
Strežba |
|
|
Kuharstvo Strežba |
|
|
Kuharstvo Strežba |
|