Izobraževalni program: GOZDARSKI TEHNIK
Sprejeto na 28.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 6. 1999
DENDROLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
75 |
30 |
105 |
2. |
50 |
20 |
70 |
3. |
|
||
4. |
|
||
skupaj |
125 |
50 |
175 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dendrologija posreduje temeljna strokovna teoretična in praktična znanja iz poznavanja dreves in grmov, ekoloških in gojitvenih lastnosti vrst in lastnosti in uporabnosti lesa.
Pri predmetu dijaki:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Dendrologija |
Dijak |
Dijak |
|
Človek – drevo |
|
Osvaja novo gozdarsko vedo. |
|
Drevo |
|
Razvija strokovnost pri razlikovanju življenjskih oblik rastlin. |
|
Organi olesenelih rastlin |
|
Razvija zanesljivost in natančnost prepoznavanja organov olesenelih rastlin. |
Vaja (4 ure): rastlinski organ. |
Razmnoževanje lesnatih rastlin |
|
Osvaja strokovne osnove razmnoževanja lesnih rastlin. |
|
Sistematika dendrologije |
|
|
|
|
|
Razvija: |
Vaja (16 ur): prepoznavanje vrst, nabiranje in izdelava herbarija. |
LES |
|
Razvija skrbnost in strokovnost pri delu z naravnim materialom – lesom. |
Vaja (4 ure): mikroskopiranje lesa. |
Lastnosti lesa |
|
||
Napake lesa |
|
Razvija natančnost pri pravilni oceni napak lesov. |
Vaja (3 ure): napake lesa. |
Spoznavanje in uporaba lesa |
|
Razvijajo osebno in strokovno odgovornost pri ravnanju z rastočim drevesom in razume povezanost gozdarske z lesarsko stroko. |
Vaja (3 ure): prepoznavanje lesov. |
GOZD – razširjenost |
|
Osvajajo ekološko zavest in osebno odgovornost poklica gozdarja gojitelja. |
|
Ekofiziološke lastnosti dreves in grmov |
|
Osvaja natančnost poznavanja lastnosti lesnatih rastlin. |
|
Sezonski in življenjski ciklus drevesa |
|
Osvojijo pomen razlik med naravnim življenjskim ciklusom drevesa in ciklusom drevesa v gospodarskem gozdu. |
|
Gojitveno pomembne domače lesnate rastline |
|
Osvaja pomembnost posameznih vrst za gojenje gozdov v slovenskem prostoru. Razvija: |
Vaja (16 ur): prepoznavanje drevesnih in grmovnih vrst po morfoloških, ekoloških in gojitvenih lastnostih glede na gojitveno vlogo v slovenskem prostoru. Vaja (4 ure): nabiranje poganjkov s popki in izdelava zbirke. |
Estetska vrednost drevesa in drevesna kirurgija |
|
Razvija zavest o pomembnosti estetsko zanimivih dreves v človekovem prostoru. |
|
Drevo izven gozda |
|
Razvija ekološko zavest in osebno odgovornost ter toleranco v odnosu do drugih uporabnikov prostora. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Obvezno je nabiranje in izdelava herbarija vrst in zbirke poganjkov s popki ter prepoznavanje vrst.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Gojenje in varstvo gozdov |
|
Lovstvo |
|
|
|
Gojenje in varstvo gozdov |
|
|
Okoljska vzgoja |
|
|
Pridobivanje gozdnih proizvodov |
|
|
Gojenje in varstvo gozdov |
|