Izobraževalni program: GOZDARSKI TEHNIK
Sprejeto na 28.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 6. 1999
GOJENJE IN VARSTVO GOZDOV
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
50 |
20 |
70 |
2. |
84 |
21 |
105 |
3. |
84 |
21 |
105 |
4. |
74 |
28 |
102 |
skupaj |
292 |
90 |
382 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi
|
Zemlja kot planet življenja |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zavedajo enkratnosti življenja vseh živih bitij. Se zaveda, da je človek eden ključnih dejavnikov krize družbe in okolja. Se zaveda, da so neobnovljivi viri surovin in energije omejeni. Se zaveda nujnosti uvajanja obnovljivih in ekološko manj obremenjujočih virih energije. |
|
° populacija ° biološko ravnovesje ° nosilnost okolja |
|
Se zaveda, da je okolje skupnost dejavnikov , ki delujejo po zakonitostih. Zaveda se povezanosti abiotskih in biotskih dejavnikov. Spozna, da ima populacija drugačne lastnosti kot posameznik v njej. |
Vaja (5ur): rastiščne razmere v mrazišču.
|
Kroženje in pretok energije v naravi |
|
|
|
|
|
Spozna pomen kroženja snovi v naravi. |
|
Naravni ekosistemi Kopenski ekosistemi |
|
|
|
GOZD |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena ohranjanja gozdnega ekosistema. |
|
Poljski ekosistemi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pozna negativni vpliv mesta na okolje. |
Vaja (5 ur): vpliv urbanizacije na okolje.
|
Vodni ekosistemi |
|
|
|
° primarna proizvodnja in potrošnja v jezeru ° dihanje jezera ° tipi jezer ° bolno jezero
° reke
|
|
Spozna pomen varovanja vodnih ekosistemov. |
Vaja (5 ur): ogled čistilne naprave in analiza vode.
|
|
|
Se zaveda, da so ekološki problemi globalne narave in da je za njihovo reševanje potrebno tudi širše družbeno in politično dogovarjanje. Se zaveda svoje moralne odgovornosti pri varovanju okolja. |
Vaja (5 ur): kartiranje lišajev in ugotavljaje stopnje onesnaženosti zraka.
|
Vloga gozda v krajini |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest. Osvaja strokovni odnos do večnamenskosti gozda. Pridobiva občutek pripadnosti gozdarski stroki. |
|
|
|
Se zave soodvisnosti gozda in ekoloških dejavnikov okolja. |
Vaja (7 ur): minerali in kamnine. Vaja (7 ur): pedološki profil, analiza tal ter živi svet v tleh.
|
|
|
VAJA (7 ur): najpomembnejše gozdne združbe - nabiranje herbarija značilnic in prepoznavanja vrst.
|
|
|
|
Razvija natančnost pri razlikovanju gozdnih sestojev in razvojnih stopenj. |
|
Nega gozda |
|
|
|
|
|
Uvidi pomembnost dolgoročnih in etapnih gozdnogojitvenih ciljev za uspešno gospodarjenje z gozdovi. Krepi strokoven odnos do nege gozdov. |
|
|
|
VAJA (7 ur): analiza mladja in gošče. VAJA (7 ur): analiza in poskusno odkazilo v letvenjaku in v drogovnjaku. |
|
|
|
Zave se pomena obnove gozda in vpliva gojitelja na čas, na kraj in na način obnove gozda |
|
|
|
Osvoji pomen poznavanja načinov gospodarjenja z gozdovi v preteklosti za razumevanje in razvijanje modernih načinov gospodarjenja z gozdovi. |
Ekskurzija:
|
|
|
Strokovno utemelji pomen genskega bogastva avtohtonih vrst in pomen prenosa genskega zapisa na nove generacije. |
Vaja (7 ur): gozdarska semenarna in drevesnica. |
|
|
Uvidi strokovne prednosti načrtnega dela v gozdarstvu. |
Vaja (14 ur): gozdnogojitveno načrtovanje. |
|
|
Osvoji strokovno izrazoslovje s področja varstva gozdov. Oblikuje naravovarstveno zavest. Razvija osebno in poklicno odgovornost. |
|
Škodljivi abiotski vplivi |
|
|
|
|
|
||
Gozdni požari |
|
|
|
|
|
Uvidi družbeni in gospodarski problem požarov v naravnem okolju. |
Ogled gasilskega doma in obisk poklicne gasilske enote. Ogled pogorišča in njegove sanacije. |
Škodljivi biotski vplivi |
|
|
|
|
|
Razvija strokovno primeren odnos do naravne pestrosti in biotske funkcije gozda. Razvija ekološko zavest. Uvidi nujnost ukrepov varstva gozdov. |
Vaja (7 ur): ocenjevanje stopnje poškodovanosti gozdnega drevja. |
Škodljivi vplivi dela v gozdu in posegov v gozdni prostor |
|
|
|
|
|
Uvidi negativne posledice človekove dejavnosti v gozdu in možnosti zmanjšanja škodljivih posledic. Dojame prepletenost vseh naravoslovnih sfer in uvidi obseg problema onesnaževanja okolja za obstoj gozda in življenja. |
Vaja (7 ur): posegi v gozdni prostor. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Kemija Fizika |
|
|
Geografija Kemija Biologija |
|
|
Dendrologija |
|
|
Dendrometrija |
|
|
Lovstvo |
|
|
Geodezija in gozdno gradbeništvo |
|
|
Praktični pouk |
|
EKSKURZIJE - izvedene v okviru interesnih dejavnosti (prvi letnik)
Ime ekskurzije |
Cilji |
Dijaki |
|
Okoljsko izobraževanje v Šaleški dolini |
|
Svet nad zgornjo gozdno mejo in vodotoki |
|
Kras in kraško podzemlje |
|
Obisk ekološke kmetije in živinorejske farme |
|