Izobraževalni program: GOZDARSKI TEHNIK
Sprejeto na 28.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 6. 1999
organizacijA in ekonomikA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
70 |
70 |
|
4. |
68 |
68 |
|
skupaj |
138 |
|
138 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Gozdarstvo in njegove značilnosti |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Povezuje gozdarstvo kot panogo v širšem slovenskem prostoru . |
|
Osnovni pojmi gospodarjenja |
|
|
|
|
|
Osvoji strokovno izrazoslovje in ga zna uporabljati. Uzavesti temeljni ekonomski problem dobrin in potreb. Povezuje temeljni ekonomski problem z gozdarsko panogo. Zna našteti prvine proizvodnega procesa in to povezuje s prvinami proizvodnega procesa v gozdarstvu. |
|
Gospodarska organiziranost v gozdarstvu |
|
|
|
|
|
Predstaviti pojem podjetja in našteti in razlikovati gospodarske družbe, s. p. in pomen javnih podjetij. Uzavesti specifičnosti gozdarske proizvodnje glede na čas, prostor, proizvodno dobo, ekonomsko zrelost, vlogo gozda v prostoru. |
|
Proizvodni dejavniki v gozdarstvu |
|
|
|
|
|
Razlikuje delitev dela. Natančno zna opredeliti in ločiti stalna in gibljiva sredstva. |
|
Trg gozdnih proizvodov |
|
|
|
|
|
Spozna pomen ter dejavnike povpraševanja in ponudbe. Zna pojasniti pomen toge in elastične ponudbe. Zna pojasniti pomen togega in elastičnega povpraševanja. Zna pojasniti oblike konkurenc (popolne, nepopolne, ogogarhične in monopolne). |
|
Izdatki |
|
|
|
|
|
Uzavesti pomen fiksnih in variabilnih izdatkov v gozdarstvu. Navaja se na delo v skupini in razvija sposobnost komunikacije. |
|
Kalkulacije v gozdarstvu |
|
|
|
|
|
Uzavesti pomen kalkulacije v posameznih proizvodnih fazah. |
|
Ugotavljanje poslovnega izida |
|
|
|
|
|
Spozna pomen prihodka, odhodka, dobička, izgube ter pomen poslovnega izida za posamezni proizvodni obrat. |
|
Uspešnost gospodarjenja |
|
|
|
|
|
Spozna kazalce uspešnosti gospodarjenja. |
|
Tržno gospodarsko usmerjanje v gozdarstvu |
|
|
|
|
|
Navaja se na delo v skupini in na samostojno delo pri spoznavanju trga. Zna uporabiti predhodno pridobljeno znanje pri strokovnih predmetih pri raziskavah tržišča. |
|
Zakonodaja |
|
|
|
|
|
Uzavesti pomen poznavanja zakonodaje za uspešno delo. |
|
Podjetništvo |
|
|
|
|
|
Spozna lastne sposobnosti. Spozna pomen motivacije za uspeh. Razvija pozitivni odnos do ustvarjalnosti. Razvija ustvarjalno mišljenje. Razvija podjetniške ideje. Razvija retorične sposobnosti. |
Projektno delo: |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Dendrometrija |
|
Gojenje in varstvo gozdov |
|
|
|
Dendrometrija |
|
Gojenje in varstvo gozdov |
|
|
|
Gojenje in varstvo gozdov |
|
|
Gojenje in varstvo gozdov |
|
|
Pridobivanje gozdnih proizvodov |
|
|
Gojenje in varstvo gozdov |
|