Izobraževalni program: GOZDARSKI TEHNIK
Sprejeto na 28.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 6. 1999
PRIDOBIVANJE GOZDNIH PROIZVODOV
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
56 |
14 |
70 |
2. |
77 |
28 |
105 |
3. |
52 |
18 |
70 |
4. |
48 |
20 |
68 |
skupaj |
233 |
80 |
313 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
informativni cilji |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
delo v gozdu |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija sposobnosti analitičnega in načrtnega razmišljanja o pogojih dela na različnih gozdnih in gozdarskih deloviščih. Razvija čut in osebno odgovornost do zdravja in pogojev varnega dela v gozdu. |
|
materiali za gozdarska orodja in stroje |
|
|
|
|
|
Razvija čut za praktično rabo, uporabnost in strokoven odnos do različnih materialov, zvez in spojev za orodja in stroje. |
Vaja (2 uri): materiali za gozdarska orodja in stroje. |
ročna orodja in delovni pripomočki v gozdarstvu |
|
|
|
|
|
Razvija gospodaren in stroko-ven odnos do orodja in imovine. Razvija strokoven odnos do ustreznih tehnik učinkovitega in varnega dela z ročnimi orodji. Razvija in osvaja osebni in širši odnos do varnega dela z ročnimi orodji. |
Vaja (4 ure): ročna orodja in delovni pripomočki v gozdarstvu. |
strojni elementi in sklopi |
|
|
|
|
|
Razvija čut za tehniko, za uporabnost in funkcionalnost rabe strojev pri različnih delih v gozdarstvu ter osvaja strokovnost rabe, pogojev in razlogov za humanizacijo in gospodarnost strojnega dela v gozdarstvu. |
Vaja (4 ure): strojni elementi in sklopi. |
dvotaktni motorji z notranjim izgorevanjem, motorna verižna žaga in drugi ročni stroji na motrorni pogon v gozdarstvu |
|
|
|
|
|
Osvaja strokovni odnos uporabe dvotaktnih motorjev za pogon strojev, ki se uporabljajo v gozdarstvu. Razvija zavest o ergonomskih lastnostih, možnostih in pogojih uporabe dvotaktnih motorjev v gozdarstvu. Navaja se oceniti in vrednotiti delovne in ergonomske značilnosti posameznih tipov motornih žag. Razvija čut za pravilno vzdrževanje žag. Navaja se strokovno opredeliti pogoje in namembnosti uporabe žag. Razvija čut za spremljanje tehničnega in tehnološkega razvoja žag in vrednotenje pogojev njihove tržne ponudbe in rabe pri različnih delih. Se navaja upoštevati in vrednotiti pogoje tehnik varnega dela pri delih z motorno žago. Se navaja oceniti in vrednotiti ergonomske značilnosti posameznih strojev, vrednotiti pogoje njihovega pravilnega vzdrževanja in rabe. Razvija čut za strokovnost pri opredelitvi pogojev in namembnosti uporabe različnih ročnih strojev. Osvaja strokovnost pri spremljanju tehničnega in tehnološkega razvoja, vrednotenju pogojev tržne ponudbe in uporabnosti strojev. |
Vaja (4ure): dvotaktni motorji z notranjim izgorevanjem, motorna verižna žaga in drugi podobni motorni ročni stroji. |
podiranje drevja z motorno žago in izdelava gozdnih lesnih sortimentov |
|
|
|
|
|
Razvija čut za strokovnost, racionalnost in gospodarnost vrednotenja ter izrabo lesne mase drevja. Osvaja strokovnost pri opre-deljevanju pomena in učinkovitosti tehnik varnega dela pri podiranju drevja in izdelavi gozdnih lesnih sortimentov. Razvija čut za varovanje zdravja in psihofizičnih sposobnosti pri gozdarskih delih. Razvija čut za skrbnost in odgovornost za varno delo pri podiranju in izdelavi drevja. Razvija odnos do zdravja in varnosti delavcev in drugih prisotnih na gozdnem delovišču, do varovanja okolja in premoženja. |
Vaja (6 ur): podiranje drevja, krojenje in klasificiranje gozdnih lesnih sortimentov. |
tehnike dela z moto-rno čistilko in dru-gimi ročnimi stroji na motorni pogon |
|
|
|
|
|
Razvija strokoven odnos do izbire posameznih motornih ročnih orodij pri različnih delih. Osvaja strokoven odnos do varstvene, zdravstvene in ergonomske problematike, ki utemeljuje in omejuje uporabo posameznih ročnih motornih orodij. |
Vaja (4 ure): tehnike dela z motorno čistilko in drugimi ročnimi stroji na motorni pogon. |
transport v gozdarstvu |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost svojega odnosa do tehnik, organizacije dela in tehnologij v gozdarskem transportu. Osvaja odnos do natančnosti in odgovornosti glede gospodarskih pogojev transporta v gozdni proizvodnji. Razvija odnos do pogojev humanizacije dela pri gozdarskem transportu, do varovanja zdravja, ekološko zavest do okolja in odgovornost do ljudi in premoženja. Razvija strokovnost pri spoznavanju pogojev in razlogov uporabe različnih spravilnih postopkov. Razvija strokovnost in odgovornost glede odločanja o izbiri tehnologij, delovnih sredstev in pogojev organizacije dela. |
Vaja (4 ure): transport v gozdarstvu. |
štiritaktni motorji z notranjim izgorevanjem, traktorji in traktorsko spravilo |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnosti strokov-nega vrednotenja lastnosti in uporabnosti motorjev glede njihovo uporabnost v gozdarstvu. Osvaja strokoven odnos do izbire različnih vozil in delovnih strojev na pogonski motor. Razvija strokovnost vrednotenja lastnosti in uporabnosti različnih traktorjev in njihove opreme. Osvaja strokoven in odgovoren odnos glede odločanja pri izbiri traktorjev in opreme za spravilo. Osvaja strokoven in odgovoren odnos do ocenjevanja različnih pogojev in zahtevnosti pa tudi do nevarnosti dela pri traktorskem spravilu. Razvija strokovnost spoznavanja pogojev in kriterijev izbire tehnik in tehnologij pri spravilu in spoznava pri organizacijo dela na gozdnem delovišču. Osvaja strokovnost in zanesljivost pogojev varnega dela pri traktorskem spravilu. |
Vaja (10 ur): štiritaktni motorji z notranjim izgorevanjem, traktorji in traktorsko spravilo. |
žično spravilo |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost vrednotenja lastnosti in uporabnosti različnih žičnih transportnih naprav, jih zna gospodarno primerjati s pogoji uporabe traktorjev. Osvaja kritičen in odgovoren odnos o izbiri transportnih naprav in tehnologije dela, tudi v primerjavi z delovnimi, ekološkimi, varnostnimi in gospodarskimi pogoji dela. Razvija strokoven in odgovoren odnos do ocenjevanja in primerjav glede različnih pogojev, zahtevnosti in nevarnosti dela pri spravilu. |
Vaja (4 ure): žično spravilo. |
prevozi v gozdarstvu |
|
|
|
|
|
Razvija strokoven odnos do usklajevanja posameznih proizvodnih postopkov v različnih pogojih dela, do odpreme. Razvija strokoven in odgovoren odnos glede izbire med različnimi hidravličnimi nakladalniki in razlkuje njihovo uporabo. Razvija strokoven odnos do organizacije dela pri odpremi lesa z rampnih prostorov. Osvaja odnos do upoštevanja varnostnih in cestnoprometnih predpisov pri opravljanju odpreme in prevozov v gozdarstvu. |
Vaja (5ur): prevozi v gozdarstvu in postopki pri odpremi gozdnih lesnih sortimentov. |
mehanizirana in avtomatizirana gozdna proizvodnja, procesne tehnologije in procesorji |
|
|
|
|
|
Razvija strokoven odnos do spoznavanja različnih oblik in vrst strojev ter tehnologij v sodobni gozdarski proizvodnji doma in v svetu, osvaja čut za kritično ocenjevanje in spremljanje razvoja stroke. |
|
mehanizirana dodelava sortimentov iglavcev |
|
|
|
|
|
Razvija strokoven in odgovoren odnos do problematike ekonomičnosti, učinkovitosti in humanizacije dela ter pogojev varstva okolja v gozdarski proizvodnji. |
VAJA (4 ure): Mehanizirana dodelava sortimentov iglavcev in elektronsko merjenje sortimentov. |
stroji in oprema za izdelovanje sekancev |
|
|
|
|
|
Razvija strokoven in gospodaren odnos glede različnih možnosti izrabe lesne bio mase kot tržne surovine. |
|
stroji in priključki, ki se uporabljajo pri gojitvenih delih in v gozdnih drevesnicah |
|
|
|
|
|
Osvaja strokoven odnos do spremljanja razvoja strojne opreme za gojitvena in varstvena dela v gozdarstvu in njihove tržne ponudbe ter se navaja oceniti njihovo uporabnost, primernost in racionalnost rabe. Razvija strokovni odnos do spremljanja temeljne informatike o tehnični opremljenosti in tehnologijah dela v sodobni gozdarski drevesničarski proizvodnji. |
Vaja (3 ure): strojna dela v gozdarski drevesnici. |
osnove primarne predelave lesa |
|
|
|
|
|
Razvija strokovno kritičen in odgovoren odnos do zahtev in pogojev primarne predelave lesa ter osvaja čut za usklajevanje teh zahtev s proizvodnimi pogoji in možnostmi pri pridobivanju gozdnih lesnih sortimentov. |
Vaja (6 ur): primarna predelava lesa in mala lesna obrt. |
osnove domače rabe gozdnih lesnih sortimentov |
|
|
|
|
|
Razvija strokovno kritičen in odgovoren odnos do zahtev in pogojev dobave in uporabe lesa za domačo rabo in obrt ter jih zna uskladiti s proizvodnimi pogoji in možnostmi v gozdu. |
|
sečnospravilno in izvedbeno načrtovanje |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost, načrtnost, ustvarjalnost, gospodarnost, ekološko zavest, odnos do varstva pri delu ter čut za odgovornost in se navaja na načrtno samostojno in skupinsko delo ter sodelovanje pri pripravi gozdarskega delovišča. Osvaja čut za strokovno in odgovorno delo pri upoštevanju vseh potrebnih elementov načrtovanja: gozdnogospodarskih in gozdnogojitvenih ciljev gospodarjenja z gozdom, tehničnih in tehnoloških, organizacijskih, ekonomskih, ekoloških in pogojev varstva pri delu. Razvija odnos do strokovne rabe načrta pri organiziranju in vodenju del na gozdarskih deloviščih. |
Vaja (20 ur): sečno spravilno in izvedbeno načrtovanje. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Gojenje in varstvo gozdov |
|
|
Dendrologija |
|
|
Organizacija in ekonomika |
|
|
Dendrometrija |
|
|
Geodezija in gozdno gradbeništvo |
|
|
Praktični pouk |
|
|
|
|
|
|