Izobraževalni program: GRADBENI TEHNIK
Sprejeto na 44.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
MATERIALI
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
46 |
24 |
70 |
2. |
58 |
12 |
70 |
3. |
|
||
4. |
|
||
skupaj |
104 |
36 |
140 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Materiali posredujejo temeljno strokovno teoretično znanje, ki je osnova in dopolnilo ostalim strokovnoteoretičnim predmetom in praktičnemu pouku.
Pri predmetu dijaki:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
UVOD |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Oblikuje pozitiven odnos do osnovnih gradbenih materialov in zgodovinskih obdobij. |
|
LASTNOSTI GRADBENIH MATERIALOV |
|
|
|
|
|
Spozna povezanost stroke z znanstvenimi panogami. |
Vaje (18 ur): ugotavljanje fizikalnih, kemijskih in mehanskih lastnosti gradbenih materialov. |
KLASIFIKACIJA GRADBENIH MATERIALOV |
|
|
|
|
|
Razvijajo čut za sistematičnost pri razvrščanju. |
|
NORMIRANJE IN STANDARDIZACIJA |
|
Spozna vpliv mednarodnih standardov in norm na oblikovanje slovenske zakonodaje. |
|
GRADBENI MATERIALI VODA |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest. Spozna omejenost razpoložljivih vodnih virov. |
|
ANORGANSKI NEKOVINSKI MATERIALI |
|
|
|
Naravni gradbeni kamen |
|||
|
|
Razvija ekološko zavest. Razvija čut odgovornosti pri strokovnih odločitvah. |
Vaje: prepoznavanje kamnin iz vzorčne mineralološke zbirke. |
|
|
Razvija sposobnost opazovanja. |
|
|
|
Razvija čut odgovornosti za izbrane strokovne rešitve in razume posledice odločitev. |
Vaja (6 ur): v laboratoriju :gostota, prostorninska teža, poroznost, .. |
Kamniti agregati |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost za vrednotenje kakovosti materiala v odvisnosti od sestave. |
Ogled separacije agregata. Vaje: prepoznavanje frakcij in ustreznosti agregatov glede na obliko in velikost. |
Gradbena keramika |
|
|
|
|
|
Razvija odgovornost pri delu. Razvija čut za estetsko vrednotenje. Pridobi poklicno identifikacijo. |
Ogled opekarne. |
Gradbeno steklo |
|
|
|
|
|
Razvija čut za estetsko vrednotenje. Spozna pomembnost stalne informiranosti o novostih v stroki. |
|
Mineralna veziva |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za gospodarnost in odgovornost. |
|
Malte |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost in odgovornost pri delu. |
Ogled maltarne. |
Betoni |
|
|
|
|
|
Razvija sistematičnost pri izvajanju tehnoloških postopkov. Razvija kritičen odnos do vrednotenja kvalitete. |
Ogled betonarne. Vaja: sestava različnih betonskih mešanic. |
KOVINE |
|
|
|
Železo, jeklo in litine |
|
|
|
|
|
Razvija čut za estetsko vrednotenje. Spozna pomen stalne informiranosti o novostih v stroki. |
|
Barvne kovine in litine |
|
|
|
|
|
Razvija čut za povezovanje različnih strokovnih področij. Spozna pomen stalne informiranosti o novostih v stroki. |
|
LES |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest. Razvija občutek za gospodarno uporabo naravnih dobrin. Pridobi poklicno identifikacijo. |
Vaje: izdelava načrta uporabe posameznih vrst lesa. |
OGLJIKOVODIKI |
|
|
|
|
|
Povezuje uporabo ogljikovodikov z onesnaževanjem okolja. |
|
POLIMERI |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost povezovanja znanja in uporabe pri reševanju novih problemov. |
|
Kompoziti |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost povezovanja znanja in uporabe pri reševanju novih problemov. |
Seminarske naloge. Kompozitni materiali. |
Biomaterial |
|
Razvija ekološko zavest in pozitiven odnos do uporabe biomaterialov v bivalnem okolju. |
|
10. IZOLACIJSKI MATERIALI |
|
|
|
|
|
Razvija zavest o varčni uporabi energetskih virov. Oblikuje odnos do prsvilne in smiselne uporabe izolacijskih materialov. |
|
PREISKUŠANJE MATERIALOV |
|
|
|
|
|
Razvija čut za kritično vrednotenje kakovosti. |
|
VZROKI PROPADANJA MATERIALOV IN UKREPI ZAŠČITE |
|
|
|
|
|
Spozna pomen staranja materialov na trajnost rešitev na gradbenih objektih. |
Ogled obnove objekta kulturne dediščine. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Kemija |
|
|
Fizika |
|