Izobraževalni program: GRADBENI TEHNIK
Sprejeto na 44.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
NIZKE ZGRADBE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
70 |
70 |
|
3. |
85 |
20 |
105 |
4. |
106 |
30 |
136 |
skupaj |
261 |
50 |
311 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Nizke zgradbe posredujejo temeljno strokovno teoretično znanje, ki je osnova za delo v gradbeni operativi in projektiranju.
Pri predmetu dijaki:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
ZEMLJINA kot gradbeni material |
Dijak |
Dijak |
|
Osnove geologije |
|
Razvija globalni način razmišljanja. |
Analizira različnih vzorcev kamnin. |
Vrste tal |
|
Razvija sposobnost opazovanja. |
Vzorci zemljin. |
Preiskave tal na terenu |
|
Spozna pomen predhodnih preiskav na postopek gradnje objektov. |
Ogled odvzema vzorca. |
Lastnosti zemljin (poroznost, vlažnost, prostorninska in specifična teža, propustnost, zrnatost, stisljivost, strižna trdnost, plastičnost) |
|
Spozna in razume pomen zemljine pri izrabi tal. |
Ogled geotehniškega laboratorija: delo v laboratoriju. |
ZEMELJSKA DELA |
|
|
|
Gradbena mehanizacija |
|
Razvija strokovni odnos do mehanizacije. Spozna pomen stalnega izpopolnjevanja znanja. Razvija natančnost pri delu. Razvija sposobnost za tehnično kulturo. Razvija sposobnost za kritično vrednotenje tehničnih podatkov. Razvija čut za varovanje okolja. |
Obisk gradbišča: ogled gradbene mehanizacije. |
Gradbena jama v suhem zemljišču, pod nivojem podtalnice in v odprti vodi |
|
Razvija sposobnost samostojnega reševanja tehničnih problemov. |
|
Nasipi |
|
Razvija čut odgovornosti za varovanje in ohranjanje narave pri gradnji objektov. |
Posebni tehnični pogoji (3. knjiga). |
Izkopi |
|
Razume ranljivost narave in vlogo gradbenika v teh posegih. |
|
Ploskovni in masni profil |
|
Spozna povezanost gradnje z okoljem. Razvija čut za natančnost in sistematičnost pri delu. |
Vaja: izračun površin prečnih profilov, risanje ploskovnega in masnega profila. |
Zaščita pobočij |
|
Razvija čut za varovanje okolja. |
|
Stabilizacija tal |
|
Zaveda se strokovne odgovornosti pri reševanju ekoloških problemov. |
|
MEHANIKA TAL |
|
|
|
Napetosti v tleh pod temelji |
|
Spozna pomen sodelovanja različnih strokovnjakov. |
Vaja: izračun napetosti pod temeljem za različne lege rezultante sil. |
Posedanje temeljnih tal |
|
Uporabi znanje v novih pogojih. |
Uporaba Steinbrennerjevih diagramov. |
Aktivni in pasivni zemeljski pritisk |
|
Razvija sistematičnost in natančnost pri delu. |
Vaja: izračun aktivnega zemeljskega pritiska. |
Oporni in podporni zidovi |
|
Razvija sposobnost analitičnega razmišljanja. |
Vaje: dimenzioniranje podpornega zidu (izračun napetosti pod temeljno ploskvijo in varnost pred prevrnitvijo). |
TEMELJENJE |
|
|
|
Globina temeljenja |
|
Razvija sposobnost vrednotenja in primerjave različnih variant. |
|
Plitvo temeljenje |
|
Razvija sposobnost reševanja večplastnih problemov in sposobnost strokovnega odločanja pri izbiri med možnimi variantami. Spozna pomen interdisciplinarnega pristopa pri reševanju problemov. |
Vaje: dimenzioniranje temeljev. |
Globoko temeljenje |
|
Se zaveda pomena strokovnega dela in usodnosti napak. |
Ogled gradbišča |
KOPENSKI PROMET |
|
|
|
Pomen prometa |
|
Spozna vpliv prometa na globalizacijo sveta. |
|
Cestni in železniški promet |
|
Razvija ekološko osveščenost. |
|
CESTE |
|
|
|
Razdelitev cest |
|
Razvija čut za tehniko. |
|
Plansko obdobje |
|
Spozna soodvisnost gradbeništva in ekonomije. |
|
Cestno telo in cestno zemljišče |
|
Razvija čut odgovornosti. Spozna soodgovornost svojega dela za varnost prometa. |
|
Elementi prečnega profila ceste |
|
Razvija sposobnost prostorske predstave. Se navaja na uporabo literature in predpisov pri delu. Spozna pomen timskega dela s strokovnjaki drugih področij. |
Vaja: izris prečnega profila ceste. |
Prometni in prosti profil |
|
Uri spretnost tehničnega risanja. |
|
Projektno tehnični elementi cest |
|
Razvija čut strokovne odgovornosti gradbenika za varnost prometa. Pridobiva sposobnost prostorske predstave. Se navaja na uporabo strokovne literature, tabel in pripomočkov pri delu. Razvija sposobnosti za reševanje konkretnih strokovnih problemov. Pridobiva veselje do gradbeništva. Uči se povezovati stroko z matemetiko. |
Vaje: izračun in risanje elementov horizontalnega poteka trase (prema krožni lok in prema prehodnica, krožni lok). Vaja: izračun vertikalnega vodenja trase, izračun nivelete. |
|
|
Razvija sposobnosti za delo v skupini in medsebojno pomoč pri delu v skupini. Razvija pozitiven odnos do varovanja narave. Postaja kreativen. Zna povezati pridobljena znanja in jih uporabiti v novih okoliščina. Krepi sposobnost samostojnega razmišljanja in odločanja. Pridobiva spretnost in rutino pri izdelavi projektov. |
Vaja(10 ur): priprave na izdelavo elaborata, ki vsebuje: |
|
|
Spozna pomen gospodarne gradnje. Razume pomen in razvija natančnost pri strokovnem delu. Razvija kritičen odnos do ustaljenih postopkov in spremlja razvoj novosti. Razvija čut odgovornosti za kakovostno opravljeno delo. |
Ogled asfaltne baze in ustreznega gradbišča. |
|
|
Razvija sposobnost prepoznavanja bistva problemov. Razvija kritičen odnos do novosti. Razvija pozitiven odnos do varovanja okolja. |
|
|
|
||
|
|
Razvija sposobnost kritičnega vrednotenja. |
|
|
|
Spozna pomen kakovostne gradnje za varnost prometa. |
|
|
|
||
|
|
Spozna pomen in posledice človekovega vpliva na okolje. |
|
|
|
Spozna vpliv človeka na onesnaženje voda. |
|
|
|
||
|
|
Spozna vpliv vodovoda na razvoj. |
|
|
|
Razvija čut soodgovornosti za ohranjanje virov pitne vode. Zna ceniti zdravo pitno vodo. |
Vaja: izračun potrebe vode naselja. |
|
|
Razvija sposobnost abstraktnega mišljenja. |
|
|
|
Razvija sposobnost kritičnega vrednotenja rezultatov. |
Vaja: izračun tlačnih izgub v cevovodu in izbira cevi. |
|
|
Uri sposobnost tehničnega izražanja s skiciranjem. |
|
|
|
Zna uporabiti pridobljena znanja v novih okoliščinah. |
|
|
|
||
|
|
Razvija ekološko zavest. |
|
|
|
Razume pomen kanalizacije za ohranitev pitne vode. |
|
|
|
Razvija sposobnost vrednotenja in primerjanja različnih rešitev. Razvija sposobnost samostojnega odločanja. |
|
|
|
Razvija natančnost, sistematičnost in odgovornost pri delu. Razvija sposobnost razmišljanja in kritičnega vrednotenja dobljenih rezultatov. |
|
|
|
Pridobiva strokovno samozavest. Pridobiva sposobnost povezovanja znanj. |
|
|
|
Spozna pomen interdisciplinarnega pristopa pri reševanju strokovnih problemov. |
Ogled čistilne naprave. |
|
|
Razvija sposobnost za delo v skupini. |
Vaja(30 ur): izračun in izdelava projekta kanalizacije (mešani sistem) za manjše naselje. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Preverja se tudi izdelava vaj in njihovo razumevanje:
2. letnik:
3. letnik:
4. letnik:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Materiali |
|
|
Opisna geometrija |
|
|
Visoke zgradbe |
|
|
Gradbena mehanika |
|
|
Kalkulacije in poslovanje |
|
|
Beton |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Geodezija |
|
|
Fizika |
|
|
Matematika |
|
|
Geografija |
|