Izobraževalni program: GRADBENI TEHNIK
Sprejeto na 44.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
VISOKE ZGRADBE I
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
70 |
35 |
105 |
2. |
70 |
35 |
105 |
3. |
70 |
35 |
105 |
4. |
70 |
32 |
102 |
skupaj |
280 |
137 |
417 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Gradbeništvo – vloga in pomen |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Spozna povezanost med grajenim objektom in naravnim okoljem. Razvija ekološko zavest. Razvija osebno in poklicno odgovornost do naravnega okolja. Razvija poklicno identifikacijo in socializacijo. Se zave odgovornosti spoštovanja zakonodaje. Razvija poklicno zavest. Spozna povezanost različnih strok. |
Primeri različnih vrst dokumentacije. |
Gradbeni elementi in konstrukcije |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za konstrukcijo. Razvija smisel za izbiro varčnega sistema gradnje. |
|
Temeljenje |
|
|
|
|
|
Spozna pomen odgovornosti pri pravilni izbiri gradbenih elementov. Spozna pomen pravilne izvedbe. Razvija poklicno odgovornost. |
Ogled gradbišča. |
Zidovi in stebri |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost primerjanja in vrednotenja najprimernejših rešitev. Razvija ekološko zavest. Utrjuje poklicno samozavest ob pravilnih strokovnih odločitvah. |
Ogled gradbišča. |
Stropovi, nosilci in preklade |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost primerjanja in izbire najustreznejših materialov in izvedb. Spozna pomen pravilne izbire nosilne konstrukcije. Razvija ekološko zavest. Spozna pomen natančnosti in sistematičnosti pri delu. |
Ogled gradbišča. |
Strehe |
|
|
|
|
|
Spozna potrebnost interdisciplinarnega reševanja problemov projektiranja in gradnje. |
Ogled gradbišča. |
Vertikalne konstrukcije |
|
|
|
|
|
||
Vertikalne komunikacije |
|
|
|
|
|
Razvija poklicno samozavest. |
Ogled gradbišča. Vaje: izračun stopnic z uporabo standarda. |
Stavbno pohištvo |
|
|
|
|
|
Spozna potrebnost interdisciplinarnega reševanja problemov projektiranja in gradnje. |
|
Dimniki in ventilacije |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost primerjanja in izbire najustreznejše rešitve. Pozna vpliv in pomen izbire pravilne rešitve. Razvija ekološko zavest. Spozna pomen odgovornosti, natančnosti in sistematičnosti pri delu. |
|
Hišne inštalacije |
|
|
|
|
|
Spozna potrebnost interdisciplinarnega reševanja problemov projektiranja in gradnje. |
Vaja: izdelava načrta horizontalne hišne kanalizacije. |
Ogrevanje in klimatizacija |
|
|
|
|
|
Spozna potrebnost interdisciplinarnega reševanja problemov projektiranja in gradnje. Spozna pomen natančnosti pri izvedbi. |
Ogled gradbišča. |
Toplotna in zvočna zaščita objektov |
|
|
|
|
|
Spozna pomen pravilne izbire in izvedbe zvočne in toplotne zaščite za uporabnost objekta. |
|
Montažna gradnja |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost primerjanja in izbire najprimernejših rešitev. Spozna pomen pravilne izbire konstrukcije. Razvija ekološko zavest. Spozna pomembnost skrbnosti in natančnosti pri delu. |
Ogled gradbišča. |
Zgodovina gradenj od prazgodovine do danes |
|
Razvija kulturno zavest in čut za vrednotenje razvoja gradbeništva. |
|
Varstvo naravne in kulturne dediščine |
|
Spozna pomen ohranjanja naravne in kulturne dediščine. Razvija ekološko zavest. Razvija sposobnost sodelovanja v skupini s strokovnjaki iz drugih področij. |
Vaje: izdelava posnetka objekta ali dela objekta. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Materiali |
|
|
Opisna geometrija |
|
|
Nizke zgradbe |
|
|
Gradbena mehanika |
|
|
Kalkulacije in poslovanje |
|
|
Beton |
|
|
Geodezija |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Fizika |
|
|
Geografija |
|
|
Zgodovina |
|