Izobraževalni program: GRAFIČNI TEHNIK
Sprejeto na 35.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
PRAKTIČNI POUK DODELAVA - izbirno
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||||
Knjigoveštvo |
Embalažerstvo |
|
|||
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
|
1. |
|
||||
2. |
87 |
88 |
175 |
||
3. |
140 |
140 |
280 |
||
4. |
170 |
170 |
340 |
||
Skupaj |
|
397 |
|
398 |
795 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
EMBALAŽERSKA DODELAVA
2. LETNIK
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Spoznavanje delovnega okolja |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
|
Razvija smisel za varno delo s stroji. Razvija pozitiven odnos do varstva pri delu. |
Naredi shemo stroja ali naprave in označi glavne dele. Izdela navodila za varno delo z napravami in stroji. |
Materiali v embalažerski dodelavi |
|
|
|
|
|
Razvija smisel za natančnost. Pridobi sposobnost ocenjevanja posameznega materiala glede na kvaliteto. |
Razvrsti materiale v posamezne skupine po lastnostih. Na prevlečnem materialu lepenki, kartonu določi smer teka vlaken. |
Ročno izdelana embalaža |
|
|
|
Kartotečna škatla |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost pri delu. Razvija vztrajnost. Razvija pozitiven odnos do varstva pri delu. |
Izdela kartotečno škatlo. |
Šatulja |
|
|
|
|
|
Se navaja na natančnost in doslednost pri delu. Razvija vztrajnost. Razvija pozitiven odnos do varstva pri delu. |
Izdela šatuljo. |
Registrator |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost pri delu. Razvija pozitiven odnos do varstva pri delu. |
Izdela registrator. Ogled strojne izdelave registratorjev. |
Embalaža iz valovitega kartona |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost pri izdelavi. Se zave uporabe tehnološke dokumentacije. |
Izdela rezano embalažo (amerikanka). Izdela tehnološko risbo. |
Kaširana embalaža |
|
|
|
Mapa s poklopci |
|
|
|
|
|
Pozna namen načrtovanja. Se navaja na natančnost in doslednost. |
Izdela mapo. |
Izsekovalna orodja |
|
|
|
|
|
Se zave pomena natančnosti pri delu tudi s stališča varstva pri delu. Razvija delovno natančnost. |
Izdela enostavnejše izsekovalno orodje. |
3. LETNIK
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Ročna embalaža |
|
|
|
Šatulja za spominske lističe |
|
|
|
|
|
Razvija smisel za varno delo z napravami. Razvija pozitiven odnos do varstva pri delu. Razvija smisel za natančnost. Se navaja na natančnost in doslednost pri delu. Razvija vztrajnost. |
Izdela šatuljo. Skonstruira večkotnik in izdela šatuljo. |
Embalaža iz kartona (zaklopnice) |
|
|
|
|
|
Razvija poklicno odgovornost. Pridobi občutek za uporabo dokumentacije. |
Izdela obe vrsti zloženk iz različnih debelin kartona. Izdela tehnološko risbo za vsako zaklopnico. |
Embalaža iz valovitega kartona |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena strokovnosti pri delu. |
Izdela tehnološko risbo. Izdela rezano embalažo in križne pregrade. |
Izsekovalno orodje |
|
|
|
|
|
Razvija poklicno odgovornost. Razvija delovno natančnost. |
Izdela izsekovalno orodje. Ogled proizvodnje. |
Izsekovanje |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena strokovnosti pri delu. Razvija občutek za varno delo s stroji. |
Uporabi prospekte in standarde za izdelavo protiorodja. Nastavi stroj z različnimi izsekovalnimi orodji. Ogled proizvodnje. |
4. LETNIK
EMBALAŽNA DODELAVA
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Ročna embalaža |
|
|
|
Šatulja z izbočenimi stranicami |
|
|
|
|
|
Razvija smisel za varno delo z napravami. Zave se namena čistoče pri izdelavi izdelka. Razvija smisel za natančnost. |
Izdela šatuljo. |
Navita embalaža |
|
|
|
|
|
Razvija poklicno odgovornost. Razvija smisel za natančnost. |
Izdela tulec. Ogled proizvodnje v naviti embalaži ljubljana. |
Papirna konfekcija |
|
|
|
|
|
Razvija smisel za strokovnost in ustvarjalnost. |
Izdela vrečko in kuverto. |
Embalaža iz valovitega kartona |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena strokovnosti pri delu. Razvija občutek za uporabo teoretičnih znanj v praksi. |
Pri izdelavi uporabi fefco standard za embalažo. Izdela vzorec rezane in izsekane embalaže. Ogled proizvodnje. |
Embalaža iz kartona |
|
|
|
|
|
Razvija smisel za odgovornost in natančnost. Razvija občutek uporabe teorije v praksi. |
Izdela obe vrsti zloženk. Ogled proizvodnje. |
Izsekovalno orodje |
|
|
|
|
|
Razvija poklicno odgovornost. Razvija delovno natančnost. Razvija smisel za skupinsko delo. |
Izdela izsekovalno orodje. |
Izsekovanje |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena strokovnosti pri delu. Razvija občutek za varno delo s stroji. Pridobi občutek za pravilno ravnanje in vzdrževanje strojev in naprav. |
Uporabi prospekte in standarde za izdelavo protiorodja. Izsekuje na izsekovalnem stroju. Ogled proizvodnje. |
|
|||
Ročno izdelani prevlečni materiali |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena strokovnosti pri delu. Pridobiva si ročne spretnosti. Zaveda se pomena nadaljevanja tradicije izdelave prevlečnega materiala. |
Po recepturi pripravi maso za izdelavo vzorcev. Izdela prevlečni material za izdelek. |
Projektno delo |
|
|
|
Ročno izdelana embalaža |
|
|
|
|
|
Razvija čut za samostojno delo. |
Izdela šatuljo. |
Embalaža iz kartona |
|
|
|
|
|
Razvija čut za ustvarjalnost in inovativnost. |
Izdela zaklopnico ali zloženko. |
Embalaža iz valovitega kartona |
|
|
|
|
|
Razvija strokovno in poklicno odgovornost. |
Izdela amerikanko ali ovojnico. |
KNJIGOVEŠKA DODELAVA
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Materiali v knjigoveški dodelavi |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija občutek za varčnost pri delu z materialom. Se zave strokovnosti pri pravilni izbiri materiala. Se zave nujnosti vzdrževanja čistoče pri delu. Razvija natančnost pri delu. Razvija ročne spretnosti. |
Razvrsti materiale po lastnostih. Določi smer teka vlaken pri papirju in prevlečnem materialu. Si ogleda tehnološki postopek strojne izdelave papirja v papirnici. |
Delovna sredstva v knjigoveznici |
|
|
|
|
|
Razvija osebno in poklicno odgovornost pri delu z orodji in stroji. Se zaveda nujnosti upoštevanja predpisov iz varstva pri delu. |
Nariše shemo stroja in jo opremi z legendo. |
Mehko vezana knjiga (brošura) |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za čisto in natančno delo. Se zaveda strokovnosti Se navaja na vrednotenje dobljenih rezultatov in je pripravljen ponoviti postopek, če |
Izdela mehko vezano knjigo. Si ogleda strojno izdelavo mehko vezane knjige v strojni knjigoveznici. |
|
ugotovi pomanjkljivosti v njem. |
||
Spojni listi |
|
|
|
|
|
Se zaveda strokovnosti in natančnasti pri delu. |
Izdela različne vrst spojnih listov. |
Trdo vezana knjiga |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za delo z delovnimi sredstvi. Pridobi občutek pomembnosti tehnološke dokumentacije. Se zaveda strokovnosti in natančnosti pri delu. Pridobiva smisel za pravilen izbor materiala. Razvija občutek za čisto in natančno delo. |
Izdela knjižni blok: Si ogleda strojno izdelavo trdo vezane knjige v strojni knjigoveznici. |
Vroči tisk |
|
|
|
|
|
Se zave pomena natančnosti in doslednost pri izvajanju tiska. Se zave pomena inovativnosti. Razvija občutek odgovornosti pri delu z električnimi napravami. Razvija pozitiven odnos do varstva pri delu. Se zaveda strokovnosti pri izbiri ustreznega materiala. |
Naredi odtis na stroju za vroči tisk. |
|
Pozna pomembnost predhodnega načrtovanja dela. |
||
Mapa s poklopci |
|
|
|
|
|
Razvija inovativnost. Osvaja nova strokovna znanja. Razvija čut za varčno uporabo materiala. Se zaveda natančnosti in zanesljivosti pri delu. |
Nariše načrt za mapo. Izdela mapo s poklopci. |
Spiralna vezava |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena natančnosti in zanesljivosti pri delu. Se čuti odgovornega za dobljene rezultate. Razvija željo po iskanju optimalnih rešitev pri delu. |
Izdela spiralno vezano brošuro. |
Ročna izdelava prevlečnih materialov |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za ustvarjalnost. Se navaja na natančnost in doslednost pri delu. Osvaja nova strokovna znanja. |
Izdela različne prevlečne materiale s posebnimi tehnikami. |
Spominska knjiga |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za inovativnost pri izbiri materiala. Se zaveda varčnosti pri delu z različnimi materiali. Razvija čut za ustvarjalnost pri opremi platnice. |
Izdela spominsko knjigo. |
|
|||
Letvična vezava |
|
|
|
|
|
Se navaja na natančnost in doslednost pri delu. Se zaveda poklicne in osebne odgovornosti. Razvija ročne spretnosti. |
Izdela letvično vezano knjigo. |
Indeks |
|
|
|
|
|
Razvija ročne spretnosti. Upošteva predpise iz varstva pri delu. Se zaveda pomena natančnosti in pazljivosti pri delu. |
Izdela knjižni blok: |
Album za slike |
|
|
|
|
|
Razvija delovno natančnost. Se zaveda strokovnosti pri delu. Osvaja nova znanja pri rokovnaju z materiali. Razvija smisel za varno delo s stroji. |
Izdela album za slike. |
|
Se navaja na natančnost in doslednost pri delu. |
||
Odložna mapa |
|
|
|
|
|
Razvija osebno in poklicno odgovornost. Se zave pomembnosti natančnega dela. Razvija občutek za vztrajnost in varno delo s stroji. |
Izdela odložno mapo. |
Album za znamke |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za ustvarjalnost. Se zave pomena varčnosti z materiali. Razvija čut za natančnost in doslednost. Zaveda se pomena strokovnosti pri delu. Si razvija občutek za varno delo s stroji. |
Izsekuje na izsekovalnem stroju. Izdela album za znamke. |
|
|||
Posebne ročne vezave |
|
|
|
|
|
Pridobi občutek za ohranjanje starejših vezav. Razvija občutek za starejše materiale in postopke izdelave. |
Izdela posamezne faze starejših vezav. |
Projektno delo |
|
|
|
|
|
Razvija čut za samostojno delo. Razvija čut za ustvarjalnost in inovativnost. Razvija čut za raziskovalno delo. Razvija strokovno in poklicno odgovornost. Razvije miselne sposobnosti. |
Izdela knjigo z okroglim hrbtom, vezano v celo platno, opremljeno z vročim tiskom: |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Tehnologija embalažerske dodelave Tehnologija knjigoveške dodelave |
|
|
Tehnologija knjigoveške dodelave |
|
|
Tehnologija embalažerske dodelave |
|
|
Tehnologija embalažerske dodelave |
|
|
Tehnologija embalažerske dodelave Strojeslovje |
|
|
Strojeslovje |
|
|
Tehnologija embalažerske dodelave |
|