Izobraževalni program: GRAFIČNI TEHNIK
Sprejeto na 35.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
TEHNOLOGIJA GRAFIČNIH PROCESOV
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
105 |
105 |
210 |
2. |
|
||
3. |
|
||
4. |
|
||
skupaj |
105 |
105 |
210 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
I. Komuniciranje ali sporazumevanje |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
|
Se zave inovativnosti, prednosti in zanesljivosti posameznih komunikacijskih sredstev. Osvaja strokovno terminologijo. Zave se pomembnosti novih tehnologij. |
Ogleda si in se seznanja z vsakdanjimi komunikacijskimi sredstvi. |
II. Naravoslovne zakonitosti barve in toni, barvni učinki in občutki |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost. Pridobiva občutek za opazovanje Pozna potrebo po uporabi barvnih kart in barvnih zbirk. |
Pripravi svoje izdelke za optično mešanje. Praktično simulira aditivno mešanje z različnimi izvori svetlobe in na računalniških monitorjih. Izbiranje in opisovanje barv preko katalogov, primerjava različnih katalogov. |
Barvna metrika |
|
|
|
|
|
Razvija strokovno in poklicno odgovornost. |
Seznani se z meritvami barv na denzitometru. |
Črno-bela reprodukcija barv |
|
|
|
|
|
Se zave potrebe po strokovnem znanju. |
Ogleda si izdelavo klasične in digitalne fotografije. Ogleda si izdelavo tiskovnih form različnih tiskarskih tehnik. |
Trikromatska reprodukcija barv |
|
|
|
|
|
Razvija inovativnost. Razvija ekološko zavest. |
Sodeluje pri izdelavi barvnih izvlečkov na računalniku preko skenerja ali klasično s pomočjo barvnih filtrov. Opazuje postopek kromogenega razvijanja. Izdela digitalno fotografijo in prenos le-te na računalnik. Ogleda si podrobno delovanje trikromatskega televizijskega ekrana. |
Tisk |
|
|
|
|
|
Razvija strokovno in poklicno odgovornost. Razvija natančnost in inovativnost. |
Pregleda različne vzorce. Si ogleda posameze stroje. |
III. Grafični postopki in procesi |
|
|
|
|
|
Pregleda različne vzorce in posamezne tehnike. Pregled različnih vzorcev. |
|
Tehnološki procesi v reprografiji |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost. Pozna prednost novih tehnologij. Se zave potrebe po strokovnem znanju. |
Si ogleda osnovne procese v reprografiji in pozna osnove računalniškega preloma. S tipometrom izvede različne meritve. |
VAJE IZ TIPOGRAFIJE
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Nastanek in zgodovinski razvoj pisave |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Zave se pomembnosti in smiselnosti razvoja pisav. |
Pozna in razvrsti različne predhodnike pisav. |
Optične značilnosti črk |
|
|
|
|
|
Razvija pripadnost delovni skupini. |
Nariše posamezne črkovne znake brez optične nevtralnosti in stabilizacije in jih primerja s črkovnimi znaki, kjer so popravki narejeni. |
Deli črk |
|
|
|
|
|
Osvaja strokovno terminologijo. Razvija pripadnost delovni skupini. |
Nariše posamezne dele črk in jih poimenuje. |
Črkovni slogi |
|
|
|
|
|
Razvija pripadnost delovni skupini. Zave se pomembnosti in smiselnosti razdelitve posameznih črkovnih znakov in pisav glede na čas nastanka. |
Pri vajah razdeli posamezne vzorce glede na posamezne črkovne sloge. Riše posamezne vzorce glede na črkovni slog. |
Tipografski merilni sistem in tipografsko merilo |
|
|
|
|
|
Osvaja strokovno terminologijo. Se zave potrebe po strokovnem znanju. |
Merjenje posameznih vzorcev s tipometrom. |
Velikosti črk |
|
|
|
|
|
Osvaja strokovno terminologijo. |
Ogled posameznih velikosti črk Merjenje in poimenovanje posameznih vzorcev črk. |
Razmak med vrsticami ali leading |
|
|
|
|
|
Pridobi občutek za pravilno oblikovanje z leadingom. Razvija pripadnost delovni skupini, zave se pomembnosti in smiselnosti uporabe različnih razmakov med vrsticami. |
Pri vajah razdeli posamezne vzorce glede na posamezne razmake med vrsticami. Riše posamezne vzorce glede na črkovni slog. Merjenje posameznih vzorcev s tipometrom. |
Dolžina vrstic |
|
|
|
|
|
Pridobi občutek za pravilno presojo dolžine vrstic. |
Ogled posameznih vzorcev dolžine vrst. Merjenje posameznih vzorcev dolžine vrst. |
VAJE IZ REPRODUKCIJE
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Predloge |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija strokovnost. Osvaja natančnost in zanesljivost. Pridobi delovno odgovornost. |
Nariše različne tabele, skice, risbe. Ogleda si različne publikacije. |
Črtna reprodukcija |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost. Razvija varčnost. Pridobi delovno odgovornost. |
Si ogleda nalogo ob demonstraciji učitelja. |
Rastrska reprodukcija |
|
|
|
|
Razvija natančnost. Razvija vztrajnost. |
Nariše 50% rastertonsko vrednost |
|
Skeniranje |
|
|
|
|
|
Se zave zanesljivosti in odgovornosti na dragih aparaturah. |
Izvede vajo. |
Digitalna korektura slike |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost. Razvija osebno in delovno odgovornost. |
Izvede vajo. |
Izhodne enote |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in odgovornost. |
Izvede vajo. |
Izdelava tiskovne forme za ploski tisk |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost. |
Izvede vajo. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Fizika |
|
|
Slovenski jezik |
|
|
Informatika |
|
|
Fizika Osnove grafičnega oblikovanja |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Informatika Praktični pouk Strojeslovje Tehnologija tiska |
|
|
Tehnologija dodelave Praktični pouk |
|