Izobraževalni program: KMETIJSKI TEHNIK
Sprejeto na 38.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 4. 2000
GOSPODARSKO POSLOVANJE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
|
||
4. |
92 |
10 |
102 |
skupaj |
92 |
10 |
102 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
MESTO (UMESTITEV) KMETIJSTVA V DEJAVNOSTIH ČLOVEKA |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Zave se pomena kmetijstva za gospodarski razvoj. Zave se pomena kmetijstva za ohranjanje zdravega okolja in krajine. Razvija ekološko zavest. |
Ogled: intenzivna kmetijska krajine oziroma demografsko ogroženego ruralno okolje. |
STRATEGIJA RAZVOJA SLOVENSKEGA KMETIJSTVA |
|
|
|
|
|
Se zave nujnosti prilagajanja slovenskega kmetijstva evropskim standardom. |
|
KMETIJSKA ZADRUGA |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost vključevanja v organizacijske oblike kmetijstva. |
Vaja: simulacija občnega zbora. Ogled: kmetijske zadruge. |
GOSPODARSKI PROCES |
|
|
|
|
|
Zave se pomena varčevanja z dobrinami. Razvije čut za gospodarnost. Zave se potrebe po racionalnem gospodarjenju. |
Vaja: prepoznavanje posameznih prvin poslovnega procesa. |
POSLOVNA SREDSTVA KMETIJSKEGA OBRATA |
|
|
|
|
|
Osvoji odgovornost za osnovna in obratna sredstva. Zave se osebne odgovornosti. Razvije delovno odgovornost. |
Vaja: izračun amortizacije. |
TRG |
|
|
|
|
|
Osvoji splošne zakone uspešnega trgovanja. Se zave posebnosti ponudbe in povpraševanja po kmetijskih pridelkih. |
|
TRŽENJE |
|
|
|
|
|
Razvija čut za ustvarjalnost. Zave se pomena tveganja. Osvoji spretnost pravilnega določanja ciljne skupine kupcev. Se zave učinka pravilne izbire poslovne zasnove. Se zave pomena kmetijskih pridelkov. Razvije osebno odgovornost pri predstavitvi in prodaji. Zave se učinkovitosti pravilne izbire tržne poti. Zave se povezanosti vseh dejavnosti tržnega spleta za uspešno poslovanje. |
Vaja: |
STROŠKI |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za varčnost in skrbnost pri porabi materiala. Zave se odgovornosti pri delu s posameznimi ds. Razvija inovativnost. Zave se, da uporaba stroškovnih mest pripomore k boljšemu sprejemanju poslovnih odločitev. Zave se pomena racionalne porabe sredstev v gospodarskem procesu. |
Vaja: izračun lastne cene. |
KALKULACIJA |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, zanesljivost, varčnost. |
Vaja: izračuni kalkulacij. |
PODJETJE |
|
|
|
|
|
Se zave pomena odgovornosti z vidika vloženega kapitala in osebnega premoženja. Se zave tveganja. Se zave pomena podjetništva za učinkovitost podjetja. Se zave pomena upravnih in strokovnih institucij za razvoj kmetijstva. |
Ogled: s.p., d.d., KVZ. |
PREMOŽENJE PODJETJA IN USPEŠNOST |
|
|
|
|
|
Zave se, da mora podjetje ohranjati in večati premoženje. Zave se pomena informacij za racionalno odločanje v podjetju. Osvoji natančno vodenje knjigovodstva na kmetiji. |
Vaja: |
ANALIZA POSLOVANJA |
|
|
|
|
|
Razvija spretnost presojanja za uspešno poslovanje. Zave se vpliva stroškov na uspešnost poslovanja. |
Vaja: izračunavanje enostavnih kazalnikov uspešnosti poslovanja. |
ZAGOTAVLJANJE KAKOVOSTI V KMETIJSTVU |
|
|
|
|
|
Zave se pomembnosti urejenega sistema kakovosti. Razvije občutek odgovornosti pri svojem delu. |
Vaja: izdelava lastnih kriterijev za ocenjevanje. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja tega predmeta se vsebinsko povezujejo z matematiko, informatiko in strokovno-teoretičnimi predmeti.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
|