Izobraževalni program: KMETIJSKI TEHNIK
Sprejeto na 38.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 4. 2000
POLJEDELSTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
54 |
16 |
70 |
2. |
52 |
18 |
70 |
3. |
52 |
18 |
70 |
4. |
54 |
14 |
68 |
skupaj |
212 |
66 |
278 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
1. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
PODNEBNI DEJAVNIKI |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja naravnih pojavov in njihovo spremenljivost. Razvija zavest o pomenu in varovanju čistega okolja. |
Vaja: |
TALNI DEJAVNIKI |
|
|
|
|
|
Se zave pomena zdravih in rodovitnih tal zaživljenje živih bitij. Razvija pravilen odnos do varovanja rodovitnosti tal in življenja v njih. |
Vaja: |
OBDELAVA TAL |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za pravilno strokovno presojo. Se zave odgovornosti za ohranjanje rodovitnih tal. |
|
PREHRANA RASTLIN IN GNOJENJE |
|
|
|
|
|
Se zave osebne odgovornosti pri rabi gnojil za zdravo okolje in rodovitna tla. Krepi sposobnost presoje pri izbiri gnojil za strokovno gnojenje. |
Vaja: |
SEME IN SETEV |
|
|
|
|
|
Se zave pomena izbire preizkušenega, deklariranega semena za dober pridelek. Razvija natančnost in osebno odgovornost pri setvi. |
Ogled: Vaja: določanje zunanjih lastnosti semena (kalivost, kalilna energija, čistota, absolutna teža). |
2.letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
PLEVELI |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija sposobnost prepoznavanja značilnosti rastlin. |
Prikaz: pleveli v poljščinah (diapozitivi). Vaja: prepoznavanje plevelov. |
KOLOBAR |
|
|
|
|
|
Se zave pomena kolobarjenja za ohranitev rodovitnih in živih tal, predvsem zaradi zdrave podtalnice. Se zave osebne odgovornosti. |
Vaja: sestavljanje kolobarjev. |
SPECIALNO POLJEDELSTVO |
|
|
|
|
|
Se zave strateškega pomena žit. |
Vaja: |
ŽITA |
|
|
|
|
|
Se zave soodvisnosti primerne sorte in načina pridelovanja za kakovost pšenice. Razvija ekološko zavest. |
Vaja: |
KORUZA |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest ob natančni in pravilni rabi okolju prijaznejših herbicidov v koruzi. |
Vaja: |
KROMPIR |
|
|
|
|
|
Se zave uporabe zdravega semena in priprave semena na sajenje. Razvija ekološko zavest. |
Vaja: Ogled: skladiščenje in predelava krompirja. |
SLADKORNA PESA |
|
|
|
|
|
Se zave pomena zdrave prehrane. |
Vaja: škropilni načrt za sladkorno peso. Ogled: |
3. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
HMELJ |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zave pomena hmelja kot "zelenega zlata" za izvoziroma Razvije pravilen odnos do uživanja alkohola. |
Ogled: Vaja: škropilni načrt za hmelj. |
OLJNICE |
|
|
|
|
|
Se zave pomena oljnic kot dopolnilne dejavnosti na kmetiji. Razvija ekološko zavest. |
Vaja: škropilni načrt za oljnice. Ogled: oljarna. |
ZRNATE STROČNICE |
|
|
|
|
|
Razvija pravilen odnos do zdrave prehrane. Se zave pomena stročnic za ohranjanje čiste in zdrave vode. |
Vaja: škropilni načrt. |
ALTERNATIVNE POLJŠČINE |
|
|
|
|
|
Se zave bogatitve kolobarja za širjenje kmetijskih dejavnosti in varovanja rodovitnosti tal. |
Vaja: škropilni načrt. |
PRIDELOVANJE KRME NA NJIVAH |
|
|
|
|
|
Se zave pomena pravilne obremenitve krmnih površin z živino za ohranjanje rodovitnosti tal, podtalnice in kulturne krajine. Razvija pravilen odnos do tal in podtalnice kot vira zdrave pitne vode. |
Vaja: |
PRIDELOVANJE KRME NA TRAVINJU |
|
|
|
|
|
Razvija pravilen odnos do ohranjanja in oskrbovanja kulturne krajine. Se zave strateškega pomena travnatega sveta. |
Vaja: |
4. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
KONZERVIRANJE KRME |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija odnos do pravilne oskrbe travnatega sveta in kulturne krajine. |
Ogled: |
PAŠNIŠTVO |
|
|
|
|
|
Se zave strateškega pomena travnatega sveta. Razvija odnos do domačih živali. |
Vaja: |
UREJANJE IN VARSTVO KMETIJSKEGA PROSTOR |
|
|
|
|
|
Razvija odnos do ohranjanja kmetijskega prostora in kulturne krajine. |
Vaja: |
AGROMETEOROLOGIJA |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja vremenskih dejavnikov in jih povezuje z ukrepi pri varovanju kulturnih rastlin pred boleznimi in škodljivimi naravnimi pojavi. |
Vaja: |
ŽLAHTNJENJE |
|
|
|
|
|
Razvija kritičnost pri uporabi genetskega inženiringa v kmetijstvu. Zaveda se posledic uporabe tehnik biotehnologije za živi svet. |
Ogled: obisk laboratorija za tkivne kulture (ekskurzija). |
SEMENARSTVO |
|
|
|
|
|
Se zave pomena vzgoje zdravega, deklariranega semena pri pridelavi kakovostnih in visokih pridelkov. |
Ogled: |
PRIDELOVANJE ZDRAVILNIH ZELIŠČ |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost iskanja ustrezne literature, ustvarjalnosti pri pisanju seminarske naloge ter sposobnost komuniciranja pri predstavljanju naloge razredu. |
Vaja: |
GEODEZIJA |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in orientacijo pri iskanju podatkov in na terenu. |
Ogled: kataster in zemljiška knjiga. |
MELIORACIJE |
|
|
|
|
|
Se zave potreb po vodi in ohranjanju zdrave, neosnažene podtalnice. Se zave pomembnosti svojega bodočega poklica. |
Ogled: |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Kmetijski stroji Matematika Praktični pouk Kemija Biologija |
|
|
Kmetijski stroji Praktični pouk |
|
|
Kmetijski stroji Matematika Biologija Kemija Ekonomika |
|
|
Kmetijski stroji Biologija Kemija Matematika |
|
|
Kmetijski stroji |
|
|
Slovenščina |
|