Izobraževalni program: KMETIJSKI TEHNIK
Sprejeto na 38.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 4. 2000
ŽIVINOREJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
60 |
10 |
70 |
2. |
50 |
20 |
70 |
3. |
50 |
20 |
70 |
4. |
48 |
20 |
68 |
skupaj |
208 |
70 |
278 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
1. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
UVOD V ŽIVINOREJO |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Zave se odvisnosti človeka od živalskih proizvodov. Zave se pomena kmetijskih poklicev. Razvija občutek za okolju prijazne tehnologije. Zave se pomena ohranjanja avtohtonih pasem domačih živali. |
Prikaz: |
ANATOMIJA IN FIZIOLOGIJA DOMAČIH ŽIVALI |
|
|
|
|
|
Krepi občutek osebne in poklicne odgovornosti za zdravje in počutje živali. Razvija human odnos do živali. Razvija sposobnost opazovanja živali. |
Prikaz: Vaja: ogled posameznih tkiv in notranjih organov. |
BIOLOŠKE OSNOVE ŽIVINOREJE |
|
|
|
|
|
Zave se pomena ohranjanja biološke raznovrstnosti in avtohtonih pasem. |
Prikaz: slike živali različnih pasem, linij, rodov. Ogled: v čisti krvi zrejene živali in križanci. |
SELEKCIJA DOMAČIH ŽIVALI V ŽIVINOREJI |
|
|
|
|
|
Zave se pomena ohranjanja biološke raznovrstnosti. Krepi občutek poklicne odgovornosti za skrbnost in natančnost. |
Prikaz: Vaja: |
2. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
OSNOVE PREHRANE DOMAČIH ŽIVALI, HRANLJIVE SNOVI IN NJIHOV POMEN |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Zave se pomena razvoja temeljnih naravoslovnih znanosti za razvoj živinoreje. Zave se posledic nepravilnega krmljenja živali. Zave se osebne in poklicne odgovornosti za zdravje in počutje živali. |
Prikaz: |
KRMILA ZA DOMAČE ŽIVALI |
|
|
|
|
|
Zave se pomena skrbnosti in natančnost pri delu. Razvija občutek za varčnost. |
Prikaz: Vaja: |
SESTAVLJANJE KRMNIH OBROKOV |
|
|
|
|
|
Zave se vpliva prehrane na proizvodno sposobnost živali. Razvija natančnost. Zave se osebne in poklicne odgovornosti za zdravje in počutje živali. |
Prikaz: krmne tabele in rezultati analiz. Demonstracija: program za izračun krmnega obroka. Vaja: izračun krmnega obroka. |
PERUTNINARSTVO |
|
|
|
|
|
Zave se pomena ohranjanja pasemske pestrosti. |
Prikaz: fotografije živali. |
ANATOMSKE IN FIZIOLOŠKE ZNAČILNOSTI PERUTNINE |
|
|
|
|
|
Razvija human odnos do živali. Zave se osebne in poklicne odgovornosti za zdravje in počutje živali. |
Prikaz: anatomski atlas. Demonstracija: zgradba jajca. |
VZREJA PIŠČANCEV |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za opazovanje živali. Zave se poklicne odgovornosti za preživetje mladičev. Zave se pomena skrbnosti in natančnosti za uspešno vzrejo živali. |
Prikaz : Ogled: |
VZREJA KOKOŠI NESNIC |
|
|
|
|
|
Zave se osebne in poklicne odgovornosti za počutje in nesnost kokoši. Zave se poklicne odgovornosti za prirejo neoporečnih jajc. |
Prikaz: videofilm. Ogled: zgradba jajca. |
VZREJA OSTALE PERUTNINE* |
|
|
|
3. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
VZREJA PREŽVEKOVALCEV |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Zave se pomena poklica živinorejec. |
Prikaz: |
GOVEDOREJA |
|
|
|
|
|
Zave se tradicionalne navezanosti slovenskega kmeta na govedorejo. Zave se pomena ohranjanja pasemske pestrosti. Krepi občutek poklicne odgovornosti za skrbnost in natančnost pri delu. |
Prikaz: Ogled: živali različnih pasem. |
ANATOMSKE IN FIZIOLOŠKE ZNAČILNOSTI GOVEDA |
|
|
|
|
|
Razvija human odnos do živali. Razvija poklicno odgovornost za zdravje in počutje živali. Zave se pomena varnosti pri delu. |
Prikaz: |
RAZMNOŽEVANJE GOVEDA |
|
|
|
|
|
Zave se poklicne odgovornosti za plodnost živali. Zave se pomena natančnosti pri delu. Razvija human odnos do živali. |
Prikaz: |
PRIREJA MLEKA |
|
|
|
|
|
Zave se osebne in poklicne odgovornosti za prirejo neoporečnih živalskih proizvodov. Zave se pomena delovne discipline in higiene pri prireji mleka. Razvija human odnosa do živali. Zave se pomena natančnosti pri delu. Zave se pomena varnosti pri delu. |
Prikaz: Ogled: |
OSNOVE PREHRANE GOVEDA |
|
|
|
|
|
Zave se osebne in poklicne odgovornosti za zdravje in počutje živali. Zave se osebne in poklicne odgovornosti za gospodarske rezultate v živinoreji. |
Prikaz: videofilmi. |
PREHRANA KRAV MOLZNIC |
|
|
|
|
|
Zave se poklicne odgovornosti za počutje in proizvodnjo krav. Zave se pomena skrbnosti in natančnosti. Razvija inovativnost pri sestavljanju krmnih obrokov. |
Prikaz: grafikoni. Ogled: Vaja: sestavljanje krmnih obrokov. |
PREHRANA TELET |
|
|
|
|
|
Zave se poklicne odgovornosti za rast in razvoj mladičev. Zave se pomena skrbnosti in natančnosti. |
Prikaz: |
VZREJA PLEMENSKIH TELIC in BIKOV |
|
|
|
|
|
Zave se poklicne odgovornosti za kakovost plemenskih živali. |
Prikaz: Vaja: ogled živali na paši. |
PITANJE GOVEDA |
|
|
|
|
|
Zave se poklicne odgovornosti za klavno kakovost živali. Razvija občutek za varčnost. Zave se pomena higiene pri predelavi mesa. |
Prikaz: slike in skice razseka in kategoriziranja mesa. Ogled: |
OSKRBA GOVEDA |
|
|
|
|
|
Krepi ekološko zavest. Razvija human odnos do živali. Razvije občutek osebne in poklicne odgovornosti za počutje živali. |
Prikaz: Ogled: različno urejeni hlevi. |
VZREJA DROBNICE |
|
|
|
|
|
Zave se pomena živinoreje za ohranjanje poseljenosti pokrajine. Zave se pomena živinoreje za urejanje krajine. |
Prikaz: fotografije živali, videofilmi. |
KOZJEREJA * |
|
|
|
4. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
VZREJA NEPREŽVEKOVALCEV |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Zave se pomena poklica živinorejec. Zave se pomena različnih živalskih proizvodov za človeka. |
Prikaz: tabele, slike, diapozitivi živali. |
PRAŠIČEREJA |
|
|
|
|
|
Zave se pomena ohranjanja pasemske pestrosti. Krepi občutek poklicne odgovornosti za skrbnost in natančnost pri delu. |
Prikaz: slike, diapozitivi in videofilmi, slike, evidence, pedigreji, katalogi, .. Vaja: |
ANATOMSKE IN FIZIOLOŠKE ZNAČILNOSTI PRAŠIČEV |
|
|
|
|
|
Razvija human odnos do živali. Zave se osebne in poklicne odgovornosti za zdravje in počutje živali. |
Prikaz: |
RAZMNOŽEVANJE PRAŠIČEV |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za opazovanje živali. Zave se pomena skrbnosti in natančnosti za plodnost živali. Zave se poklicne odgovornosti za preživetje mladičev. |
Prikaz: |
OSNOVE PREHRANE PRAŠIČEV |
|
|
|
|
|
Zave se poklicne odgovornosti za počutje in proizvodnjo prašičev. Zave se osebne in poklicne odgovornosti za gospodarske rezultate v živinoreji. |
Prikaz: |
PREHRANA PLEMENSKIH SVINJ |
|
|
|
|
|
Zave se pomena natančnosti in skrbnosti. Zave se poklicne odgovornosti za zdravje in počutje živali. |
Ogled: plemenske živali. |
VZREJA PUJSKOV |
|
|
|
|
|
Zave se osebne in poklicne odgovornosti za rast in razvoj mladičev. Razvija human odnos do živali. |
|
VZREJA MLADIH PLEMENSKIH ŽIVALI |
|
|
|
|
|
Zave se osebne in poklicne odgovornosti za kakovost plemenskih živali. |
|
PITANJE PRAŠIČEV |
|
|
|
|
|
Zave se poklicne odgovornosti za klavno kakovost živali. Razvija občutek za varčnost. Zave se pomena higiene pri predelavi mesa. |
Prikaz: slike z razsekom in kategoriziranjem mesa. Ogled: klavnica, predelava mesa. |
OSKRBA PRAŠIČEV |
|
|
|
|
|
Krepi ekološko zavest. Razvija human odnos do živali. Razvije občutek osebne in poklicne odgovornosti za počutje živali. |
Prikaz: Ogled: različno urejenih hlevov. |
KONJEREJA |
|
|
|
|
|
Zave se tradicionalne navezanosti kmeta na konja. Zave se pomena ohranjanja pasemske pestrosti. Krepi občutek poklicne odgovornosti za skrbnost in natančnost pri delu. |
Prikaz: fotografije živali in videofilmi. |
ANATOMSKE IN FIZIOLOŠKE ZNAČILNOSTI KONJ |
|
|
|
|
|
Razvija human odnos do živali Razvija poklicno odgovornost za zdravje in počutje živali. |
Prikaz: |
RAZMNOŽEVANJE KONJ |
|
|
|
|
|
Zave se poklicne odgovornosti za plodnost živali. Razvija sposobnost opazovanja. Zave se pomena skrbnosti in natančnosti pri delu. Razvija human odnos do živali. Zave se pomena varnosti pri delu. |
Prikaz: fotografije in videofilmi. Ogled: naravni pripust. |
Osnove prehrane konj |
|
|
|
|
|
Zave se osebne in poklicne odgovornosti za zdravje in počutje živali. Zave se osebne in poklicne odgovornosti za gospodarske rezultate v živinoreji. |
Prikaz: |
PREHRANA KONJ |
|
|
|
|
|
Zave se poklicne odgovornosti za počutje in proizvodne sposobnosti konj. Zave se pomena skrbnosti in natančnosti. Razvija inovativnost pri sestavljanju krmnih obrokov. |
|
OSKRBA KONJ |
|
|
|
|
|
Krepi ekološko zavest. Razvija human odnos do živali. Razvije občutek osebne in poklicne odgovornosti za počutje živali. |
Prikaz: Ogled: konjeniški klub. |
KUNČEREJA |
|
|
|
|
|
Zave se pomena ohranjanja pasemske raznovrstnosti. Razvija sposobnost opazovanja živali. Krepi občutek za delovno disciplino. |
Prikaz: |
PREHRANA KUNCEV |
|
|
|
|
|
Zave se osebne odgovornosti za zdravje in počutje živali. zave se poklicne odgovornosti za proizvodnjo neoporečnega mesa. Razvija občutek za varčnost. |
Prikaz: |
OSKRBA KUNCEV |
|
|
|
|
|
Krepi ekološko zavest. Razvija čut odgovornosti za zdravje in počutje živali. |
Prikaz: Ogled: različno urejeni hlevi. |
ČEBELARSTVO* |
|
|
|
RIBOGOJSTVO* |
|
|
|
* Opomba: Dijakom omogočimo, da pri posameznih vsebinah pripravijo referate, seminarske naloge.
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Biologija |
|
|
Gospodarsko poslovanje |
|
|
Poljedelstvo Kmetijski stroji |
|
|
Matematika Informatika Kemija |
|
|
Biologija Poljedelstvo Varstvo rastlin |
|
|
Kemija Biologija |
|
|
Biologija |
|
|
Biologija Kemija Kmetijski stroji |
|
|
Biologija Kemija |
|
|
Kmetijski stroji |
|