Izobraževalni program: KOZMETIČNI TEHNIK
Sprejeto na 28.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 6. 1999
FARMAKOGNOZIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
70 |
70 |
|
4. |
64 |
32 |
96 |
skupaj |
134 |
32 |
166 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
3. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
PREDSTAVITEV FARMAKOGNOZIJE |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Razvijajo ustrezen odnos do narave. Dojamejo pomen uporabe kozmetično učinkovite spojine naravnega izvora. Usposabljajo se za pravilno ravnanje z drogami. Zavedajo se pomena ekološkega ravnanja. |
Ogled botaničnega vrta. Video: začimba- nekoč in danes. |
MORFOLOGIJA RASTLIN |
|
|
|
Celica |
|
|
|
|
|
Zavedajo se pomena rastlin za obstoj življenja na Zemlji. Razvijajo pravilen odnos do narave. Usposabljajo se za svetovanje pogostega gibanja v naravi (zdrav način življenja). Odkrivajo pomen gozda, čistega zraka. |
Mikroskopiranje: |
Tkiva |
|
|
|
|
|
Razvijajo čut za delo z občutljivimi aparaturami. |
Mikropreparati Mikroskopiranje - trajni in sveži preparat: prevodno tkivo, asimilacijsko tkivo, krovno in tvorno tkivo. |
Rastlinski organi |
|
|
|
|
|
Razvijajo občutek za natančnost opazovanja narave. Razvijajo senzibilen odnos do dela z biološkim materialom. Zavedajo se pomena shranjevanja rezervnih snovi v preobraženih delih rastline. Razvijajo čut za delo z občutljivimi aparaturami. |
Makropreparati: korenine, korenike, gomolji, kaleče seme, trajni preparati korenin. Makro in mikro preparati: stebla, lista, cveta. Video: list in cvet. Model cveta. |
SISTEMATIKA RASTLIN |
|
|
|
|
|
||
Brstnice( Cormobionta) |
|
|
|
|
|
Razvijajo pravilen odnos do različnih vrst organizmov v vsakem ekosistemu. Ugotavljajo pomen različnih rastlinskih vrst za obstoj življenja. |
Makropreparati Herbarij Terarij |
Golosemenke ( Gymnospermae) |
|
|
|
|
|
Pravilno razlagajo vzrokov za obstoj velikih združb iglavcev. Zavedajo se posledic nepravilnega ravnanja z gozdovi. |
|
Kritosemenke (Angiosprermae) |
|
|
|
|
|
Razvijajo zdrav odnos do sočloveka in okolja |
|
ALGE, GLIVE in LIŠAJI |
|
|
|
|
|
Razvijajo strokovno komunikacijo. Usposabljajo se za svetovanje uporabe kozmetičnih izdelkov. Razumejo psihološki vpliv izgleda kozmetičnega izdelka na porabnika. Dojamejo pomen natančnega opazovanja in razlikovanja rastlinskih vrst. Zavejo se posledic nestrokovnega svetovanja |
Mikroskopiranje: kultura alg, planktona. Droge: agar-agar, karagen., Islandski lišaj. Brstenje kvasovk Herbarij |
GOLOSEMENKE |
|
|
|
|
|
Razvijajo sposobnosti svetovanja. Pravilno uporabljajo strokovne izraze. Razvijajo kritičen odnos do uporabe drog v kozmetiki. |
Droge |
KRITOSEMENKE |
|
|
|
Classis: Dvokaličnice (Magnoliatae) Subclassis: Magnoliidae Fam.: Lauraceae |
|
|
|
|
|
Pravilno uporabljajo strokovne izraze. Pripravljajo se za svetovanje v kozmetičnem salonu. |
Droge Herbarij |
Subclassis: Hamamelidae Fam.: Canabinaceae Fagaceae Betulaceae |
|
|
|
|
|
Usposabljajo se za svetovanje. Zavejo se pomena gojenja nekaterih rastlin. Razvijajo ustrezen odnos do narave. Zavejo se zlorabe nekaterih drog in razvijajo kritičen pristop do uporabe drog. |
Herbarij Droge Referat |
Subclassis: Rosidae Fam.: Rosaceae Rutaceae Linaceae Fabaceae Myrtaceae Hipocastenaceae Apiaceae Rhamnaceae |
|
|
|
|
|
Razvijanjo čut za natančnost in odgovornost. Pridobivajo samozavest pri svetovanju in uporabi strokovnih izrazov. |
Herbarij Makropreparati Droge |
Subclassis: Dilleniidae Fam.: Theaceae Hypericaceae Brassicaceae Primulaceae Malvaceae Tiliaceae Sterculiaceae Euphorbiaceae |
|
||
|
|
Razvijajo komunikacijske spretnosti. Pridobivajo samozavest in zanesljivost pri svetovanju. |
Herbarij Droge Referat: kultura pitja čaja. |
|
|
Spoznavajo odgovornost pri svetovanju. Razvijajo sposobnosti za kvalitetno poklicno delo. |
|
Subclassis: Caryphyllidae Fam.: Polygonaceae Subclassis: Asteridae Fam.: Caprifoliaceae Gentianaceae Oleaceae Scrophulariaceae Lamiaceae Asteraceae |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost pri opazovanju Razvijajo pozitiven odnos do zdrave prehrane Razvijajo senzibilen odnos do spremljanja novosti v svoji stroki Razvijajo čut za varovanje zdravja, Usposabljajo se za svetovanje in strokovno komunikacijo Razvijajo čut za delo z občutljivimi aparaturami |
Herbarij Droge Referati: |
Classis: Enokaličnice ( Liliatae) |
|
|
|
|
|
||
Fam.: Liliaceae Iridaceae |
|
|
|
|
|
Razvijajo občutek za natančnost pri opazovanju rastlin. Razvijajo pravilen odnos do narave. Usposabljajo se za svetovanje. Pridobivajo samozavest pri svetovanju uporabe zdravilnih rastlin. Razvijajo kritičen odnos do uporabe zdravilnih rastlin. Razvijajo senzibilen odnos do spremljanja novosti v svoji stroki. |
Droge Herbarij Makroskopija |
4. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
UVOD V KEMIJO NARAVNIH SPOJIN |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Zavejo se pomena naravnih spojin v zgodovini in sedanjosti. Razvijajo natančnost. Razvijajo komunikacijske spretnosti. Razvijajo medsebojno strokovno komunikacijo. Uvajajo se v timsko delo (delo v paru). Se usposabljajo za svetovalno delo. Se zavejo.različnosti mikroskopske zgradbe posameznih rastlin s kozmetično pomembnimi spojinami naravnega izvora. |
Vaja: |
Se zavejo prisotnosti kemijskih spojin v drogah |
|||
VITAMINI |
|
|
|
|
|
Razvijajo zdrave prehrambene navade. Zavejo se pomena svežega sadja in zelenjave v naši prehrani in s tem vpliva vitaminov. Usposabljajo se za svetovanje o zdravi prehrani. Osveščajo se v zvezi z uporabo vitaminskih pripravkov. Pridobivajo si samozavest in zanesljivost pri interpretaciji rezultata. |
Vaja: |
ORGANSKE KISLINE |
|
|
|
|
|
Razvijajo kritičen odnos do uporabe a-hidroksi kislin v kozmetični praksi Usposabljajo se za svetovanje v salonu in strokovno komuniciranje Razvijajo doslednost |
Referat: a-hidroksi kisline in njihov vpliv na kožo. |
DERIVATI AMINOKISLIN |
|
|
|
|
|
Razvijajo medsebojno komunikacijo. Razvijajo čut za varno delo ob upoštevanju predpisov. Natančno izvedejo predpisane postopke. Razvijajo kritičen odnos do okolja. Razvijajo čut za varovanje zdravja. |
Vaja: |
Usposabljajo se za svetovanje. Razvijajo kritičen odnos do uporabe v kozmetičnih izdelkih. |
|||
DERIVATI IZOPRENA |
|
|
|
Eterična olja |
|
|
|
|
|
Dojamejo vpliv eteričnih olj na celoten organizem. Razvijajo odgovoren odnos do soljudi. Razvijajo komunikacijske sposobnosti pri eksperimentiranju. |
Vaja: |
Smole in balzami |
|
|
|
|
|
Se usposabljajo za strokovno komunikacijo Natančno izvedejo predpisane postopke |
Referat: propolis. |
Čreslovine |
|
|
|
|
|
Razvijajo ročne spretnosti. Razvijajo čut za natančnost pri delu, opazovanju in podajanju rezultatov eksperimentalnega dela. |
Vaja: določanje čreslovin. |
LIPIDI |
|
|
|
Acilgliceroli |
|
|
|
|
|
Spoznajo odgovornost kozmetičarke pri uporabi kvalitetnih surovin in kozmetičnih izdelkov. Se usposabljajo za svetovanje. |
Vaja: |
Voski |
|
|
|
|
|
Se ekološko osveščajo - dojamejo pomen pravilnega shranjevanja in uničevanja odpadkov. |
Referat: |
|
|
Razvijajo skrb za natančno izvajanje predpisanih postopkov. Razvijajo besedni zaklad pri opisovanju. |
|
Fosfolipidi |
|
|
|
|
|
Dojamejo pomembnost razvoja kozmetičnih izdelkov iz kozmetično učinkovith spojin naravnega izvora. Pridobivajo čut za samoizobraževanje in stalno strokovno spopolnjevanje. |
|
Steroidi |
|
|
|
|
|
Razvijajo čut za varovanje zdravja. Razvijajo senzibilen odnos do spremljanja novosti v svoji stroki. |
|
Ogljikovi hidrati |
|
|
|
|
Razvijajo natančnost in vztrajnost pri delu in opazovanju. Razvijajo sposobnosti za kvalitetno poklicno delo. Delajo v dvojicah in razvijajo smisel za sodelovanje. Razvijajo pozitiven odnos do zdrave prehrane. Razvijajo ročne spretnosti in pravilno ravnajo s kemijsko nevarnimi spojinami. |
Vaja: Referat: hialuronska kislina |
|
GLIKOZIDI |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost pri opazovanju. Se usposabljajo za svetovanje. |
Vaja: |
|
|
Razvijajo strokoven pristop do vrednotenja izdelkov na trgu. |
|
ANTIBIOTIKI |
|
|
|
|
|
Pridobivajo čut za samoizobraževanje in stalno strokovno izpopolnjevanje. Namenijo posebno pozornost svoji bodoči prosvetljevalni vlogi. |
Referat: primernost uporabe antibiotikov v kozmetičnih salonih. |
HORMONI |
|
|
|
|
|
Razvijajo odgovornost za strokovno poklicno delo. Sprejemajo norme poklicne etike. |
Vaja: delovanje in uporaba kozmetičnih izdelkov s kozmetično učinkovitimi spojinami naravnega izvora. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
|