Izobraževalni program: KOZMETIČNI TEHNIK
Sprejeto na 28.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 6. 1999
KOZMETOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
52 |
18 |
70 |
3. |
70 |
70 |
|
4. |
84 |
18 |
102 |
skupaj |
206 |
36 |
242 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
2. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
PREDSTAVITEV KOZMETOLOGIJE |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Razvijajo pozitiven odnos do stroke. |
Kozmetične izdelke prinesejo od doma. |
STROKOVNA LITERATURA |
|
|
|
|
|
Motivirajo se za prebiranje predvsem strokovne literature in jo sprejmejo kot del poklicnega dela. |
Poskusno prevajajo članke iz strokovnih revij. Sodeluje bibliotekar. |
ZGODOVINA KOZMETIKE |
|
|
|
|
|
Aktivno sodelujejo v skupini in razvijajo komunikacijske sposobnosti. |
Referat: zgodovina kozmetike |
ETIČNA NAČELA IN POMEN STROKOVNE IZDELAVE KOZMETIČNIH IZDELKOV |
|
|
|
|
|
Razvijajo zavest o strokovni odgovornosti. Razvijajo komunikacijske sposobnosti in smisel za estetiko. |
Izdelajo plakat: etična načela s poudarkom na estetiki. |
OSNOVE KOZMETIČNIH IZDELKOV, KI SE UPORABLJAJO V KOZMETIČNI PRAKSI |
|
|
|
Kozmetični izdelki s površinsko aktivnimi snovmi (PAS) za površinsko čiščenje kože |
|||
|
|
Razvijajo občutek odgovornosti pri izbiri kozmetičnih izdelkov v praksi. Dojamejo pomen povezovanja teorije s prakso za uspešno opravljanje poklica. Dopolnjujejo svoj besedni zaklad v smislu komunikacije s strokovno terminologijo. |
Demonstrirajo izdelke iz kozmetičnega salona. Izdelajo plakat: pregled osnovnih vrst kozmetičnih izdelkov, ki se uporabljajo v kozmetični praksi. |
Mehanski pilingi |
|||
|
|
Dojemajo pomen svetovanja izdelkov za uporabo doma. |
|
Kozmetični izdelki za nego, zaščito in masažo obraza |
|||
|
|
||
Maske in obloge |
|||
|
|
||
Kozmetični izdelki za ličenje |
|||
|
|
||
Barvila |
|||
|
|
Zavejo se nujnosti doslednega in natančnega dela. |
|
Kozmetični izdelki za depilacijo |
|||
|
|
||
FARMACEVTSKI LABORATORIJ, INVENTAR ZA IZDELAVO KOZMETIČNIH IZDELKOV, VARNOST PRI DELU, PRVA POMOČ |
|
|
|
|
|
Zavejo se pomena varstva pri delu. Se zavejo pomena čistoče, razkuževanja, ki naj bi postal del poklicne odgovornosti. Razvijajo čut za estetiko. |
Čistijo in razkužujejo laboratorijski inventar. Izdelujejo raztopine kisline in baze. Izdelujejo plakate na temo prva pomoč pri poškodbah v laboratorijih. |
POLNJENJE IN EMBALAŽA |
|
|
|
|
|
Razvijajo občutek za estetiko. Dojamejo pomen ustrezne embalaže za obstojnost izdelkov. |
Izdelujejo embalaže in plakate: laboratorijski inventar in polnjenje. |
POMEN NEOPOREČNE VODE V KOZMETIČNI TEHNOLOGIJI |
|
|
|
|
Razvijajo osebno odgovornost pri zagotavljanju kvalitete ob izdelavi izdelkov. |
Ogledajo si aparature v laboratoriju ali po možnosti v kozmetični industriji. |
|
Prečiščena voda |
|||
|
Se zavejo pomena varstva pri delu. |
||
Sterilna prečiščena voda |
|||
|
|
Namenjajo posebno pozornost povezovanju med predmeti kozmetologija - mikrobiologija – kozmetična praksa. |
|
MIKROBIOLOŠKA, KEMIJSKA IN FIZIKALNA STABILNOST KOZMETIČNIH IZDELKOV |
|
|
|
|
|
Dojemajo pomembno vlogo pravilnega shranjevanja sestavin, izdelovanja in shranjevanja izdelkov za ohranitev kvalitete. |
Analizirajo nestabilne vzorce izdelkov, ki smo jih predhodno namenoma napačno shranili. |
OSNOVNI TEHNOLOŠKI POSTOPKI ZA IZDELAVO KOZMETIČNIH IZDELKOV |
|
|
|
Tehtanje |
|||
|
|
Razvijajo skrb za natančno izvajanje tehnoloških postopkov Razvijajo občutek za prenos teorije v prakso. Razvijajo čut za natančnost in odgovornost. |
VAJE: tehtajo na mehanskih, elektromehanskih in elektronskih tehtnicah. |
Drobljenje in sejanje |
|||
|
|
Zavejo se pomena velikosti delcev za oblikovanje homogenih izdelkov in posledično uporabo in učinkovitost izdelkov. |
VAJE: |
Mešanje trdnih snovi in mešanje tekočin, homogeniziranje |
|||
|
|
Zavejo se pomena natančnosti pri delu in drugih zahtev za kvaliteto končnega izdelka. Razvijajo doslednost pri delu. |
|
Segrevanje in hlajenje |
|||
|
|
||
Ločevanje trdnega in tekočega |
|||
|
|
Zavejo se pomena kvalitete izdelkov za uporabo. |
VAJE: Ogledajo si postopke v industriji, na slikah in/ali videu. |
Sušenje: na zraku, v eksikatorju, z aparaturami |
|||
|
|
||
DISPERZIJE - RAZPRŠNINE |
|
|
|
|
|
||
Prave raztopine |
|||
|
|
Zavejo se pomena natančnosti pri delu in drugih zahtev za kvaliteto končnega izdelka. |
VAJE: pripravijo raztopine vmesne koncentracije z mešanjem raztopin z višjo in nižjo koncentracijo (na primer razredčevanje etanola). |
a) Kozmetične raztopine |
|||
|
|
Razvijajo doslednost pri delu. Zavejo se pomena kvalitete izdelkov za uporabo. |
VAJE: izdelajo kozmetične raztopine za zunanjo uporabo: ustne vode, obrazne vode, lasne vode, brivske vode, tonike za športnike |
Koloidne disperzije |
|||
|
|
Razvijajo sposobnost logičnega razmišljanja in sklepanja. |
VAJE: izdelajo koloidne disperzije. |
Grobe disperzije |
|||
|
|
Razvijajo osebno odgovornost v procesu izdelave kozmetičnih izdelkov. |
VAJE: |
3. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
KOZMETIČNI IZDELKI ZA RAZLIČNE TIPE KOŽ |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Zavejo se pomena povezovanja teorije s prakso za uspešno delo. |
Analizirajo izdelke, ki jih uporabljajo pri kozmetični praksi. |
KOZMETIČNI IZDELKI ZA GLOBINSKO ČIŠČENJE KOŽE - MASKE IN OBLOGE |
|
|
|
|
|
Potrjujejo pomen izobraževanja iz literature za uspešno delo. |
Iščejo recepte po literaturi. |
PILINGI |
|
|
|
|
|
Navajajo se na odgovorno odločanje pri izbiri pripravkov. |
Zbirajo kataloge, ki jih izdelujejo proizvajalci kozmetičnih izdelkov. |
KOZMETIČNI IZDELKI ZA IONOFOREZO |
|
|
|
|
|
Povezujejo teorijo s prakso. |
Rišejo po opazovanju izdelkov. |
KOZMETIČNI IZDELKI ZA NEGO, ZAŠČITO, MASAŽO OBRAZA IN TELESA |
|
|
|
|
|
Poslušajo mnenja drugih vzpodbujajo medsebojno sodelovanje. Zavejo se svetovalne vloge v bodočem poklicu. |
Zbirajo informacije in prospekte o negovalnih izdelkih. |
KOZMETIČNI IZDELKI ZA MEHANSKO IN KEMIČNO DEPILACIJO |
|
|
|
|
|
Zavejo se odgovornosti in etičnega načela, da ne smemo škoditi zdravju človeka. |
Razlagajo sestavo in delovanje ob izdelkih, ki jih uporabljajo pri kozmetični praksi. |
BARVE ZA LASE, OBRVI IN TREPALNICE |
|
|
|
|
|
Zavejo se nujnosti doslednega in natančnega dela pri uporabi barv za obrvi, trepalnice in lase. |
Uporabljajo slikovno material za boljšo predstavo. |
KOZMETIČNI IZDELKI ZA MANIKURO IN PEDIKURO |
|
|
|
|
|
Sprejemajo tudi manj privlačno delo kot enakovreden del stroke. Zavejo se svoje široke poklicne vloge. |
Uporabljajo izdelke iz kozmetične prakse. |
TEORETIČNE OSNOVE LIČENJA |
|
|
|
|
|
Sprejmejo dejstvo, da je skrb za zunanji videz pogoj za osebno in poklicno uspešnost. Razvijajo kreativno mišljenje, ustvarjalnost in čut za estetiko. Razvijajo natančnost pri opazovanju in opisovanju. |
Gledajo video kasete o ličenju. Izdelajo plakate. |
NEGATIVNI VPLIVI KOZMETIČNIH IZDELKOV NA KOŽO |
|
|
|
|
|
Razvijajo kritičen in predvsem strokoven odnos do uporabe kozmetičnih izdelkov. |
Iščejo literaturo s primeri barvnih fotografij. |
DEZODORANTI IN ANTIPERSPIRANTI |
|
|
|
|
|
Dojemajo omejeno vlogo kozmetičnega tehnika. Odgovorno se odločajo za napotitev k zdravniku, kadar je potrebno. Razvijajo raziskovalni čut in komunikacijske sposobnosti. |
Iščejo informacije v drogerijah, v literaturi. |
DIŠAVE V KOZMETIKI |
|
|
|
|
|
Razvijajo sposobnosti odločanja in presojanja po pameti in ne po ceni. Razvijajo raziskovalni čut in komunikacijske sposobnosti. |
Iščejo podatke v prodajalnah parfumov in kolonjskih vod in v literaturi. Pripravijo anketo in referat: Parfumi in kolonjske vode. |
ZOBNE PASTE, ZOBNI PRAŠKI |
|
|
|
|
|
Sprejmejo dejstvo, da je skrb za zunanji videz pogoj za osebno in poklicno uspešnost. |
|
KONTROLA KOZMETIČNIH IZDELKOV |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost in vztrajnost pri opazovanju in opisovanju. |
|
ZAKONODAJA V KOZMETIKI |
|
|
|
|
|
Razvijajo zavest o strokovni odgovornosti in zahtevah kvalitetnega poklicnega dela. |
|
STROKOVNE REVIJE |
|
|
|
|
|
Poklicno se motivirajo in identificirajo. |
Prevajajo članke iz revij, ki so dosegljive v knjižnici. Pri prevajanju pomaga bibliotekar. |
4. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
POLTRDNE OBLIKE KOZMETIČNIH IZDELKOV – MAZILA - GELI - MAZILNE PODLAGE |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Razvijajo čut za natančnost in odgovornost pri izdelavi kozmetičnih izdelkov. Se urijo za pravilno izdelavo kozmetičnih izdelkov. Razvijajo odgovoren odnos do ohranjanja zdrave kože. |
VAJE: |
|
|
Se zavedajo pomena lastne čistoče, čistoče naprav in prostorov pri izdelavi kozmetičnih izdelkov. |
|
KOZMETIČNI IZDELKI ZA NEGO IN ZAŠČITO OSNOVNIH IN PROBLEMATIČNIH TIPOV KOŽ |
|
|
|
|
|
Razvijajo samostojnost pri reševanju problemov in po potrebi tudi timsko delo, kjer ugotavljajo nujnost sodelovanja in razvijanja komunikacijskih sposobnosti. Razvijajo sposobnost povezovanja teorije s prakso. Razvijajo smisel za sodelovanje in delo v skupini. |
VAJE: Samostojno ali skupinsko iščejo podatke v literaturi in analizirajo izdelke iz kozmetične prakse. |
KOZMETIČNI IZDELKI, KI SE UPORABLJAJO PRI REDUKCIJI DEBELOSTI, CELULITA |
|
|
|
|
|
Zavedajo se, da je za reševanje problemov. Potreben timski pristop. Razvijajo pozitivni odnos do zdravja in zdravega načina življenja. |
Pregledajo izdelke, ki jih uporabljajo pri kozmetični praksi, doma in iz drogerij. |
POGOSTO UPORABLJENE KOZMETIČNO UČINKOVITE SPOJINE V KOZMETIČNIH IZDELKIH |
|
|
|
Vitamini |
|||
|
|
Namenjajo posebno pozornost prosvetljevalni in svetovalni vlogi. Razvijajo pozitiven odnos do zdravja in zdravega načina življenja. |
Razložijo rezultate ankete o razširjenosti vitaminskih izdelkov in prepoznajo vitamine itd. |
Kolagen in elastin |
|||
|
|
Sodelujejo v razpravljanju in razvijajo samozavest in komunikativnost. |
Referat: kolagen in elastin. |
a- hidroksi kisline |
|||
|
|
Razvijajo odgovornost za strokovno kvalitetno sodelovanje v razpravljanju in razvijanju samozavesti in komunikativnosti. |
Referat: a - hidroksi kisline |
HORMONI V KOZMETIKI |
|
|
|
|
|
Sprejemajo kodeks etike in se ravnajo po njem. Ugotavljajo pomen poštenega in strokovnega dela. Razvijajo zavest o strokovni odgovornosti. |
Pregledajo farmacevtske oblike izdelkov s hormoni za zdravljenje kože. |
NOSILNI SISTEMI V KOZMETIČNIH IZDELKIH |
|
|
|
Liposomi |
|||
|
|
Se zavejo dinamičnega razvoja kozmetične stroke. Se zavejo nujnosti spremljanja novosti v literaturi in drugje za uspešno strokovno delo v poklicu. |
Izdelajo slikovni material za pojasnitev pomena uporabe liposomov v kozmetiki (zloženka ali plakat). |
KOZMETIČNI IZDELKI ZA OTROŠKO KOŽO |
|
|
|
|
|
Sodelujejo v pogovoru in razvijajo komunikativnost in samozavest. |
Zbirajo prospekte proizvajalcev otroške kozmetike. |
KOZMETIČNI IZDELKI ZA STAREJŠO KOŽO |
|
|
|
|
|
Zavedo se škodljivih dejavnikov iz okolja - ekološko osveščanje. Motivirajo se za samoopazovanje in opazovanje okolja. Zavejo se, da je za zdravje in lepo polt med drugim nujna skrbna telesna nega. |
|
KOZMETIČNI IZDELKI ZA NEGO IN ZAŠČITO KOŽE ROK IN NOG |
|
|
|
|
|
Namenijo posebno pozornost svoji bodoči svetovalni vlogi Razvijajo poklicno identifikacij. |
Zbirajo reklamne prospekte proizvajalcev kozmetičnih izdelkov za nego rok in nog. |
PUDRI |
|
|
|
|
|
Se urijo v opazovanju, opisovanju in risanju. Se zavejo, da je za reševanje problemov nujna komunikacija z zdravnikom, farmacevtom in s sodelavci. |
VAJE: |
|
|
|
|
KOZMETIČNI IZDELKI ZA LIČENJE IN ZA ODSTRANJEVANJE LIČIL |
|
|
|
a) kozmetični pudri, šminke za ustnice, rdečila za lica in izdelki za ličenje oči in očesne okolice, senčila, tuši za trepalnice |
|||
|
|
Motivirajo se za prosvetljevalno in kreativno delovanje v domačem in kasneje v delovnem okolju. |
VAJE: |
b) kozmetični izdelki za odstranjevanje ličil |
|||
|
|
Razvijajo čut za estetiko. |
|
KOZMETIČNI IZDELKI S POVRŠINSKO AKTIVNIMI SNOVMI (PAS) |
|
|
|
|
|
Namenijo posebno pozornost svoji bodoči svetovalni vlogi. Zavejo se, da je za zdravje in uspešnost v življenju med drugim nujna skrbna telesna nega. |
VAJE: |
VAROVALNI IZDELKI ZA SONČENJE |
|
|
|
|
|
Posebno vlogo namenijo svoji bodoči prosvetljevalni in svetovalni vlogi. Delajo v parih in razvijajo smisel za sodelovanje. |
VAJE: izdelajo kozmetični izdelek za sončenje. |
|
Zavejo se možnih posledic ob prekomernem sončenju. Posebno pozornost namenijo ekološkemu ozaveščanju. |
||
REPELENTI - IZDELKI ZA ZAŠČITO PRED INSEKTI |
|
|
|
|
|
||
STROKOVNA LITERATURA - OBRAVNAVA NOVEJŠIH TEM V KOZMETIKI |
|
|
|
|
|
Motivirajo se za vseživljenjsko izobraževanje. Razvijajo komunikacijske sposobnosti. Dojemajo vlogo prenosa informacij za uspešno delo v poklicu. |
Revije in knjige - prinesejo iz šolske knjižnice. Pri pouku sodeluje bibliotekar. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
|