Izobraževalni program: KOZMETIČNI TEHNIK
Sprejeto na 28.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 6. 1999
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
175 |
175 |
|
3. |
210 |
210 |
|
4. |
256 |
256 |
|
skupaj |
|
641 |
641 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
2. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Poklic in delovno okolje kozmetičnega tehnika |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Spoznajo, da je delo kozmetičnega tehnika zanimivo, zahtevno in odgovorno. Dojamejo pomen ustrezne opremljenosti delovnega prostora in osebne urejenosti za uspešno delo. Zavedajo se pomena pravilne drže pri delu. Sprejmejo, da delo olajšujeta ustrezna obutev in delovna obleka. Razvijajo odgovornost za varno ravnanje z osnovnimi sredstvi in aparati. |
Ogled kozmetičnega salona v bližnji okolici šole. Izdelava plakata: “Moj kozmetični salon”. |
Sprejem in priprava stranke na kozmetično nego |
|
|
|
|
|
Oblikujejo pozitiven in korekten odnos do strank. Razvijajo komunikacijske veščine. Upoštevajo varnostne predpise pri rokovanju z električnimi priključki. |
Priprava kartoteke za stranko. |
Priprava kože za kozmetično nego |
|
|
|
|
|
Posebno pozornost namenjajo čistosti postopkov. Zavedajo se, da močna svetloba ovira sproščanje stranke. Zavedajo se pomena opazovanja. |
|
POVRŠINSKO ČIŠČENJE KOŽE |
|
|
|
|
|
Zavedajo se pomena natančnosti pri površinskem čiščenju kože. Razvijajo sposobnost opazovanja sprememb na koži. Sprejemajo pripombe modela (stranke) in se prilagaja njenim potrebam. Razvijajo komunikacijske spretnosti. Razvijajo delovno odgovornost. |
Izdelava plakata: "Masažne tehnike pri površinskem čiščenju kože". |
DOLOČANJE STANJA KOŽE (DIAGNOZA KOŽE) |
|
|
|
|
|
Razvijajo sposobnost opazovanja in prepoznavanja različnih tipov kože in drugih sprememb. Spoznajo, da je natančna diagnoza kože pomembna za nadaljnje izvajanje kozmetično negovalnih postopkov. |
|
MEHANSKO LUŠČENJE ROŽEVINASTIH CELIC VRHNJICE |
|
|
|
|
|
Razvijajo kritičen in strokovni odnos do pogostosti uporabe mehanskih pilingov. Razvijajo sposobnost odločanja v korist stranke. Predvidijo posledice nestrokovnega dela. Razvijajo delovno in poklicno odgovornost. |
Plakat: “Mehanski kozmetični pilingi”. |
OBLIKOVANJE OBRVI |
|
|
|
|
|
Razvijajo komunikacijske veščine. Spoznajo pomen sodelovanja stranke pri določanju oblik obrvi. |
Plakat: “Oblike obrvi”. |
BARVANJE OBRVI IN TREPALNIC |
|
|
|
|
|
Zavedajo se posledic nestrokovnega dela. |
|
Odstranjevanje odvečnih dlak z obraza (depilacija) |
|
|
|
|
|
Zavedajo se vpliva povečane poraščenosti na počutje stranke. Presojajo o upravičenosti do depilacije glede na stopnjo problema. Razvijajo odgovornost za varno delo pred opeklinami. |
|
MASAŽA ZATILJA, DEKOLTEJA, VRATU IN OBRAZA |
|
|
|
|
|
Pozorni so na počutje stranke. |
Plakat:: “ Masaža obraza, vratu, dekolteja in zatilja”. |
NANAŠANJE KOZMETIČNIH MASK IN OBLOG |
|
|
|
|
|
Zavedajo se možnih neželenih odzivov kože na masko ali oblogo. Skrbijo za čistost postopkov in čistost delovnega okolja. Skrbijo za varčno uporabo kozmetičnih izdelkov. |
Referat: “Maske in obloge”. |
OSNOVE LIČENJA |
|
|
|
|
|
Zavedajo se pomena urejenosti v sodobnem svetu. Razvijajo čut za estetiko. Spoznajo, da ličenje zahteva usklajenost počutja in zunanjosti. |
Video film: “Mala šola ličenja”. |
UPORABA OSNOVNIH APARATOV PRI NEGI OBRAZA |
|
|
|
|
|
Razvijajo strokovno presojo pri uporabi aparatov. Zavedajo se pomena varnega ravnanja z aparati. Sprejmejo odgovornost za delo z aparati. |
3. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
BIOLOŠKI KOZMETIČNI PILINGI |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Pozorno opazujejo odziv kože na kozmetični izdelek. Predvidijo posledice nenatančnega dela ali neupoštevanja navodila proizvajalca kozmetičnega proizvoda. Upoštevajo ekonomičnost in varčnost pri delu. Razvijajo delovno in poklicno odgovornost. |
|
GLOBINSKO ČIŠČENJE KOŽE |
|
|
|
|
|
Pozorno spremljajo postopek globinskega čiščenja kože. Poslušajo mnenje modela (stranke). Zavedajo se pomembnosti čistih postopkov. |
|
LIMFNA DRENAŽA VRATU, DEKOLTEJA IN OBRAZA |
|
|
|
|
|
Pozorno spremljajo počutje stranke (modela). Aktivno sodelujejo v diskusiji o pomenu limfne drenaže pri kozmetični negi. |
Video film: “MLD telesa”. |
NEGA OSNOVNIH TIPOV KOŽE OBRAZA |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost in doslednost. Spoznajo pomen neverbalne komunikacije. Pozorni so na počutje stranke. Dojamejo pomen spoštovanja zasebnosti in pravico stranke do odločanja. Zavedajo se pomena doslednega zapisovanja izvedenih postopkov in opaženih sprememb na koži stranke. |
|
KLASIČNA TELESNA MASAŽA |
|
|
|
|
|
Spoznajo, da je masaža postopek, ki zahteva fizično in psihično pripravljenost maserja. Upoštevajo načela varnega dela Spoštujejo strankino individualnost in zasebnost. Zavedajo se pomena higiene delovnega okolja, maserja in masiranca. |
Ogled video filmov: |
NEGA ROK IN NOHTOV (manikura) |
|
|
|
|
|
Zavedajo se pomena lepe in negovane roke za počutje in samospoštovanje; Razvijajo odgovornost za spoštovanje higiensko tehničnih zahtev; |
|
APARATI ZA KOZMETIČNO NEGO TELESA |
|
|
|
|
|
Razvijajo odgovornost za varno uporabo aparatov. Spoznajo, da uporaba različnih aparatov zahteva soglasje stranke. Razvijajo kritičen in strokovni odnos do uporabe aparatov pri kozmetični negi. |
Obisk proizvajalcev in predstavitev njihovih aparatov. |
NEGA NOG (estetska pedikura) |
|
|
|
|
|
Zavedajo se možnih komplikacij pri nestrokovnem delu. Zavedajo se pomena spodbujanja strank k sodelovanju pri nadaljnji negi nog. Sprejmejo nego nog kot enakovreden postopek drugim kozmetično negovalnim postopkom. Spoznajo pomen svetovanja v preventivi problemov, ki se pojavljajo na stopalu. |
Ogled salona za pedikuro. |
LIČENJE ZA POSEBNE PRILOŽNOSTI |
|
|
|
|
|
Razvijajo čut za skladnost oblik in barv. Upoštevajo ekonomičnost in varčnost pri delu. Upoštevajo čistost postopkov. Skrbno varujejo pripomočke za ličenje in ličila. |
Srečanje z vizažistom in pogovor z njim. |
Začasno odstranjevanje dlak s telesa |
|
|
|
|
|
Zavedajo se vpliva povečane poraščenosti na počutje strank. Spoštujejo zasebnost stranke. Zavedajo se možnih komplikacij pri nestrokovnem delu. Zavedajo se pomena čistih postopkov za preprečevanje okužb. Razvijajo strokovno in delovno odgovornost. |
4. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Nega KOŽE obraza glede na osnovni tip in prisotne kozmetične negovalne probleme |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Razvijajo odgovornost in poklicno pripadnost. Zavedajo se pomena komunikacije s stranko pred začetkom dela. Spoznajo, da so učinki nege odvisni od sodelovanja stranke in nadaljnje kontinuirane nege. Zavedajo se pomena čistosti in varnosti pri uporabi pripravkov in pripomočkov za delo. Namenjajo pozornost poučevanju strank o pravilni negi kože doma. Razvijajo natančnost, vztrajnost in tolerantnost. Razvijajo delovno in poklicno odgovornost. Razvijajo čut za racionalno uporabo kozmetičnih izdelkov. |
Referat, ki problem obravnava z vidika somatologije, kozmetologije, farmakognizije in praktičnega pouka. Strokovna ekskurzija: obisk mednarodnega sejma kozmetike. |
AROMA TERAPIJA Z KOZMETIČNIMI PROIZVODI |
|
|
|
|
|
Namenjajo pozornost spremembam na koži ali splošnem počutju stranke po aplikaciji eteričnih olj. V skupini ocenjujejo spremembe na koži in odziv organizma na eterična olja. V skupini se pogovorijo o doživljanjih in počutju med potekom nege z eteričnimi olji. Zavedajo se možnih komplikacij pri uporabi kozmetičnih izdelkov, ki vsebujejo eterična olja. |
|
UPORABA APARATOV PRI KOZMETIČNI NEGI TELESA |
|
|
|
|
|
Predvidijo posledice nestrokovne uporabe fizikalnih sil za zdravje. Upoštevajo navodila za varno uporabo aparatov. Razvijajo delovno in strokovno odgovornost. Zavedajo se pomena opazovanja stranke v času uporabe aparata. Zavedajo se osebne odgovornosti. |
|
KOZMETIČNA NEGA PRI ZMANJŠEVANJU PROBLEMOV DEBELOSTI IN CELULITA |
|
|
|
|
|
Zavedajo se kompleksnosti problema debelosti in pojava celulita. Upoštevajo navodila za varno uporabo aparatur. Pozorni so na možne škodljive učinke različnih fizikalnih sil pri nestrokovni ali nekritični uporabi aparatov. |
Referat: “Program kozmetičnih postopkov za zmanjševanje debelosti ali celulita. |
Globlje luščenje roževinastih celic vrhnjice |
|
|
|
|
|
Zavedajo se poklicne odgovornosti in možnih poškodb tkiv. |
|
ALTERNATIVNI PRISTOPI PRI KOZMETIČNI NEGI |
|
|
|
|
|
Video-film: “Refleksna masaža stopala, TU-ina masaža” |
|
KOZMETIČNA NEGA STOPALA Z VRAŠČENIM NOHTOM |
|
|
|
|
|
Zavedajo se možnih zapletov pri nestrokovnem delu. |
Video film: Aplikacija BS sponk pri vraščenem nohtu. |
TRAJNO ODSTRANJEVANJE ODVEČNIH DLAK (epilacija) |
|
|
|
|
|
Razvijajo poklicno odgovornost. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|