Izobraževalni program: KOZMETIČNI TEHNIK
Sprejeto na 28.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 6. 1999
SOMATOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
70 |
70 |
|
2. |
105 |
105 |
|
3. |
|
||
4. |
|
||
skupaj |
175 |
|
175 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
1. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
MEDICINSKA TERMINOLOGIJA IN TOPOGRAFIJA |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Se zavejo podobnosti poslanstva medicine in kozmetike. Sprejmejo poslanstvo kozmetičnega tehnika in se spontano po njem ravnajo. Razvijajo komunikacijske spretnosti. |
Uporaba strokovne topografske terminologije v kozmetični praksi. |
ZGRADBA ČLOVEŠKEGA TELESA |
|
|
|
|
|
Se urijo v natančnosti. Razvijajo sposobnost dobrega opazovanja in grafičnega ponazarjanja. Se zavedo mikroskopskega sveta okoli sebe in v sebi. Razvijajo samozavest in govorne spretnosti. |
Demonstracija: |
SKELET |
|
|
|
|
|
Se zavedo poklicne ogroženosti kozmetičnega tehnika. Razvijajo pozitivni odnos do vseh oblik zdravega načina življenja. Se usposobijo za svetovalno delo. |
Demonstracija: Rtg slike preloma, izvina, izpaha. Video: okostje. |
|
|
||
MUSKULATURA |
|
|
|
|
|
Dojamejo pomen dobre fizične pripravljenosti kozmetični tehnik za poklicno delo. Razvijajo pozitivni odnos do vseh oblik zdravega načina življenja. Razvijajo odgovoren odnos do dela. Razvijajo komunikacijskih spretnosti. |
Demonstracija: Video: mišičje. |
ŽIVČEVJE |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, telesno koordinacijo, ročne spretnosti in komunikativnost. Se zavedo poklicne in strokovne odgovornosti. |
Demonstracija: refleksi. Video: možgani. |
RECEPTORJI |
|
|
|
Oko |
|
|
|
|
|
Se zavedo pomena varovanja vida in sluha za uspešno poklicno kariero kozmetični tehnik. Se usposabljajo za skupinsko delo. Razvijajo odgovornost, strpnost in komunikativnost. |
Demonstracija: Video: oko in uho. |
Uho |
|
|
|
|
|
Se zavedo pomena škodljivosti hrupa v vsakdanjem življenju in pri delu. |
Projekt: audiometrija (orl klinika). |
|
|
Dojamejo pomen varstva pri delu. Dojamejo posebno ogroženost mladih zaradi zasvojenosti s hrupom. Se usposabljajo za svetovalno delo na delovnem mestu. |
|
DROBOVNI ORGANI |
|
|
|
|
|
Razvijajo ročne spretnosti. Dojamejo pomen pozornega poslušanja navodil pred izvajanjem preiskav na človeku. Razvijajo human odnos do ljudi. Razvijajo čut za poštenost pri izvajanju preiskav ter pri interpretaciji in manipuliranju z rezultati preiskav. |
Demonstracija: |
PREBAVILA |
|
|
|
|
|
Razvijajo zdrave prehrambene navade. Razvijajo motivacijo za ekološko pridelavo, predelavo, distribucijo in pripravo hrane. Se usposabljajo za svetovalno delo. |
Video: |
DIHALA |
|
|
|
|
|
Razvijajo motivacijo za ohranjanje naravnega okolja. Razvijajo komunikacijske spretnosti. |
Projekt: klinični center – spirometrija. Video: pljuča. |
|
|
Osebnostno zorijo ob srečanju s kliničnim centrom in zdravstvenim osebjem. |
Demonstracija: |
SEČILA |
|
|
|
|
|
Se zavedo pomena varstva naravnih virov pitne vode. |
Demonstracija: urinski izvid zdravega človeka in bolnikov |
OBTOČILA |
|
|
|
|
|
Razvijajo motivacijo za samoopazovanje. Razvijajo ročne spretnosti, strpnost, in komunikativnost. |
Demonstracija: Video: |
2. Letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
KOŽA |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Razvijajo natančnost in vztrajnost pri opazovanju in opisovanju. |
Video: koža. Mikroskopski preparati zdrave kože. |
|
|
Razvijajo besedni zaklad. Razvijajo zavest o strokovni odgovornosti. |
|
EPIDERMIS |
|
|
|
|
|
Razvijanje motivacije za samoopazovanje. Dojamejo vlogo kozmetike pri ohranjanju zdravega in mladostnega videza kože in telesa. |
Demonstracija: histološki preparati epidermisa. |
DERMIS |
|
|
|
Vezivno tkivo |
|
|
|
|
|
Razvijanje natančnosti in vztrajnosti pri opazovanju in opisovanju. |
Demonstracija: histološki preparati vezivnega tkiva, krvnih žil in krvnih celic, živcev in mišic v koži. |
Krvno žilje v koži |
|
|
|
|
|
Razvijanje komunikacijskih spretnosti. |
|
Limfatični sistem v koži |
|
|
|
|
|
Razvijanje odgovornosti za kvalitetno poklicno delo. |
|
Živčevje v koži |
|
|
|
|
|
|
|
Mišičje v koži |
|
|
|
|
|
||
HIPODERMIS |
|
|
|
|
|
Dojamejo vrednost in prednost preventive pred kurativo Se usposabljajo za svetovanje zoper celulit oziroma Za preprečevanje napredovanja celulita |
Demonstracija: histološki preparati podkožja. |
ENDOKRINI IN REPRODUKCIJSKI SISTEM |
|
|
|
|
|
Se usposobijo za svetovanje o negi kože glede na menstruacijski ciklus. Ravnajo pri svojem delu v skladu s poklicno etiko in poslovno moralo. |
Demonstracija: menstruacijski koledarček zdrave mladostnice, nosečnice in bolnice. |
ZNOJNICE |
|
|
|
|
|
Dojamejo in sprejmejo posebnosti v delovanju telesa v različnih življenjskih obdobjih kot sestavni del življenja. |
Demonstracija: |
|
|
Se zavedo, da je za zdravje in uspešnost v življenju med drugim nujna skrbna telesna nega. Namenijo posebno pozornost svoji bodoči poklicni prosvetljevalni in svetovalni vlogi. |
za praktični pouk, |
LOJNICE |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost in vztrajnosti pri opazovanju in opisovanju. Razvijajo zavesti o strokovni odgovornosti in zahtevah kvalitetnega poklicnega dela. Dojamejo poklicno ogroženost kozmetični tehnik. |
Demonstracija: |
LASNI MEŠIČEK IN LAS |
|
|
|
|
|
Sprejmejo dejstvo, da je skrb za zunanji videz pogoj za osebno in poklicno uspešnost in se po tem spontano ravnajo. |
Demonstracija: histološki preparati lasnega mešička in zdravih in cepljenih las. |
NOHT |
|
|
|
|
|
Namenijo posebno pozornost svetovalni vlogi kozmetičnega tehnika. |
|
MELANOCITNI SISTEM |
|
|
|
|
|
Razvijajo odgovornost za strokovno kvalitetno poklicno delo. |
Projekt: solarij v kozmetični praksi. |
|
|
Usklajujejo norme poklicne etike in poslovne morale. Namenijo posebno pozornost svetovalni vlogi kozmetični tehnik. Razvijajo motivacijo za ohranjanje naravnega okolja. Se zavejo pomena varstva pri delu. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
|