Izobraževalni program: KOZMETIČNI TEHNIK
Sprejeto na 28.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 6. 1999
TEORIJA KOZMETIČNIH POSTOPKOV
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
35 |
35 |
70 |
4. |
32 |
32 |
64 |
skupaj |
67 |
67 |
134 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
3. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
||||
Luščenje ROŽEVINASTIH celic vrhnjice pri kozmetični negi |
Dijaki |
Dijaki |
|||||
|
|
Zavedajo se pomena izvajanja pilingov za boljše prehajanje kozmetičnih učinkovin v globlje dele vrhnjice in za gladkost kože. Predvidijo posledice nestrokovnega dela. |
Vaja: encimski piling kože. |
||||
Teoretične osnove globinskega čiščenja kože |
|
|
|
||||
|
|
Zavedajo se pomena čistosti postopkov. Zavedajo se zahtevnosti postopka in osebne odgovornosti za možne poškodbe tkiva. Zavedajo se bolečnosti postopka. |
Vaja: tehnika odstranjevanja odprtih, zaprtih komedonov in milij. |
||||
Limfna drenaža pri kozmetični negi |
|
|
|
||||
|
|
Zavedajo se pomena določanja pritiska glede na ugotovljeni kozmetično negovalni problem in namen uporabe limfne drenaže. Razvijajo delovno in poklicno odgovornost. |
Vaja: limfno drenažna tehnika statičnih krogov. |
||||
Teorija nege osnovNih tipov kože obraza |
|
|
|
||||
|
|
Spoznavajo, da je načrtovanje dela pomemben dejavnik v racionalni izrabi časa in sredstev. |
Vaja: načrt nege kože. |
||||
kozmetična Masaža |
|
|
|
||||
|
|
Razvijajo komunikacijske spretnosti. Zavedajo se pomena ustvarjanja ustreznih pogojev za masažo. Zavedajo se pomembnosti pravilne drže maserja pri izvajanju masaže. Razvijajo sposobnost opazovanja. Spoznavajo pomen poklicne molčečnosti in spoštovanja zasebnosti strank. |
Vaje:
|
||||
Prehrana in fizične aktivnosti pri zmanjševanju debelosti in celulita |
|
|
|
||||
|
|
Dojemajo pomen vplivov debelosti in celulita na samospoštovanje in razvoj bolezenskih problemov. Zavedajo se pomena celostnega pristopa pri obravnavi problema debelosti in celulita. Spoznavajo pomen sodelovanja stranke. Posebno pozornost namenjajo osveščanju strank. Zavedajo se škodljivih vplivov daljšega uživanja hrane, ki ne vsebuje beljakovin, vitaminov in mineralov. |
Vaje:
|
||||
Teoretične osnove manikure (nega rok in nohtov) |
|
|
|
||||
|
|
Zavedajo se vpliva negovane roke in nohtov na samospoštovanje. Razvijajo čut za estetiko. Spoznavajo vlogo kozmetičnega tehnika pri preventivi pojava zgodnjih znakov staranja na rokah. |
Vaje:
|
||||
TEORIJA UPORABE APARATOV ZA KOZMETIČNO NEGO TELESA |
|
|
|
||||
|
|
Razvijajo odgovornost za varno uporabo aparatov. Razvijajo kritičen in strokovni odnos do uporabe aparatov pri kozmetični negi. |
|||||
Teorija estetske pedikure (nega nog) |
|
|
|
||||
|
|
Spoznavajo, da je nega zdravega stopala preventivna dejavnost zdravstvenih problemov. Spoznavajo polivalentnost svojega poklica. Razvijajo delovno in poklicno odgovornost. Zavedajo se možnih poškodb in prenosa bolezni. Zavedajo se pomena čistosti postopkov in sterilizacije inštrumentov za pedikuro. Razvijajo odgovornost za varno odlaganje ostrih in kužnih predmetov ali uporabljenih pripomočkov. Razvijajo odgovornost za zaščito pred možno okužbo. |
Vaje:
Obisk pedikerskega salona. |
||||
Teorija ličenja za posebne priložnosti |
|
|
|
||||
|
|
Spoznavajo, da ličenje izraža notranjo in zunanjo harmonijo. Razvijajo čut za estetiko Dobivajo spodbude za razvoj veščin ličenja. |
Vaja: aplikacija umetnih trepalnic. |
||||
Teorija začasnega odstranjevanja odvečnih dlak (depilacija) |
|
|
|
||||
|
|
Dojema, da je od smeri rasti dlak odvisna tehnika nanosa depilacijskega kozmetičnega proizvoda. Zavedajo se pomena pravilne priprave dlak, pravilne tehnike in čistosti postopkov. Pozornost namenjajo preprečevanju možnih komplikacij med ali po depilaciji. |
Vaji:
|
4. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI
|
POSEBNOSTI V IZVEDBI
|
||||
VPLIV NOTRANJIH IN ZUNANJIH DEJAVNIKOV NA VIDEZ KOŽE |
Dijaki |
Dijaki |
|||||
|
|
Spoznavajo, da je zunanji videz tesno povezan s fizičnimi, psihičnimi in vedenjskimi dejavnimi. Sprejmejo, da ima kozmetični tehnik pomembno vlogo v preventivi pojava prezgodnjih znakov staranja kože. |
Vaja: ugotavljanje sprememb na koži modela. |
||||
TEORIJA NEGE MASTNE (SEBOROIČNE) AKNASTE, KUPEROZNE, PREOBČUTLJIVE, IZSUŠENE IN STARAJOČE KOŽE |
|
|
|||||
|
|
Spoznavajo natančnega opazovanja. Spoznavajo omejeno vlogo pri problemih, ki so povezani z dednimi ali zdravstvenimi dejavniki. Razvijajo odgovornost do strokovnega pristopa pri kozmetični negi. Razvijajo komunikacijske veščine. |
Vaje:
|
||||
KEMIČNI PILING IN PILING Z MIKROKRISTALI |
|
|
|||||
|
Zavedajo se osebne odgovornosti za možne poškodbe kože. |
||||||
Eterična oljA pri kozmetični negi |
|
|
|||||
|
|
Razvijajo odgovornost do dela. Zavedajo se možnih komplikacij pri uporabi eteričnih olj. |
Vaja: priprava eteričnega olja za nego obraza in telesa. |
||||
Alternativni pristopi v kozmetični stroki |
|
|
|||||
|
|
Razvijajo strokovno presojo do uporabnosti alternativnih oblik sproščanja. |
Vaje:
Ogled video filma refleksna masaža stopal. |
||||
LIČENJE Z OBSTOJNIMI LIČILI |
|
|
|||||
|
|
Zavedajo se pomena pisne privolitve stranke za postopek nanašanja obstojnih ličil. Spoznavajo pomen informiranja stranke o neželjenih pojavih, ceni ličenja, poteku, trajanju postopka, negi pred in po postopku. Razvijajo čut za moralno etično odgovornost. Zavedajo se pomena zavarovanja za odgovornost. |
|||||
Ultra zvok, podtlak in laser v kozmetični stroki |
|
|
|||||
|
|
Razvijajo kritično presojo do uporabe aparatov pri kozmetični negi. Razvijajo poklicno odgovornost. Zavedajo se možnih škodljivih vplivov fizikalnih sil na tkiva. |
Vaje:
|
||||
Kozmetična nega po kirurško estetskih posegih |
|
|
|||||
|
Spoznavajo pomen dajanja psihične podpore stranki po opravljenem operativnem posegu. Zavedajo se pomena ustrezne nege in svetovanja za kontinuirano nego po posegu. |
||||||
TEORIJA TRAJNEGA ODSTRANJEVANJA DLAK (EPILACIJA) |
|
|
|||||
|
|
Dojema pomen seznanjanja stranke o posegu. Zavedajo se možnih neželenih pojavov in lastne odgovornosti. Zavedajo se možnosti prenosa kužnih bolezni pri trajnem odstranjevanju dlak (aids, hepatitis), nastanku opeklin, brazgotin in drugih poškodb. Razvijajo odgovornost do dela. |
Vaje:
|
||||
TEORIJA OBLIKOVANJA UMETNIH NOHTOV |
|
|
|||||
|
|
Zavedajo se pomena čistosti postopkov in možnosti okužbe stranke ali sebe pri izdelavi umetnih nohtov. |
Vaja: izdelava umetnih nohtov poteka med praktičnim poukom. |
||||
SAVNA IN DRUGI TERMIČNI POSTOPKI PRI KOZMETIČNI NEGI |
|
|
|||||
|
Spoznavajo pomen higiensko tehničnih zahtev pri uporabi savn. |
||||||
UMETNO SONČENJE |
|
|
|||||
|
Spoznavajo pomen individualnega pristopa pri določanju časa sončenja. Zavedajo se pomena ustrezne zaščite kože pri umetnem sončenju. |
||||||
Zakonodaja in organizacija DELA V KOZMETIČNI STROKI |
|
|
|||||
|
Razvijajo poklicno in osebno odgovornost. |
||||||
VARSTVO PRI DELU |
|
|
|||||
|
Zavedajo se pomena izvajanja varnostnih ukrepov s ciljem preprečevanja škode na strankah zaposlenih in premoženju. |
||||||
VAROVANJE OKOLJA |
|
|
|||||
|
Razvijajo odgovornost do varovanja okolja. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
|