Izobraževalni program: LABORATORIJSKI TEHNIK
Sprejeto na 28.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 6. 1999
LABORATORIJSKE TEHNIKE V PATOLOGIJI
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
|
||
4. |
68 |
68 |
|
skupaj |
68 |
|
68 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
INORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
CITO IN HISTOPATOLOŠKI LABORATORIJ |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Se srečajo z avtentičnim delovnim okoljem. Razvijajo ročne spretnosti pri manipulaciji z vzorci. Se zavedo poklicne odgovornosti. Sprejmejo zahteve poklicne etike in se po njih ravnajo. |
Demonstracija: ogled cito in histopatološkega laboratorija ter vzorcev cito in histopatoloških preparatov. |
NAČINI PROUČEVANJA BOLEZENSKIH SPREMEMB V PATOLOGIJI |
|
|
|
|
|
Razvijajo odgovoren odnos do dragocenih aparatur. Spoznajo vlogo hitro razvijajočih se tehnologij v medicini. Dojamejo potrebo po timskem pristopu v diagnostičnih postopkih. Spoznajo potrebo po vseživljenjskem izobraževanju. |
Demonstracija: različni mikroskopi in druge aparature v laboratoriju in njihova uporabnost v diagnostiki. |
ZGRADBA HUMANE CELICE |
|
|
|
|
|
Razvijajo ročne spretnosti pri manipulacijah z mikroskopskimi preparati in mikroskopiranju. Se zavedajo odgovornosti pri delu z vrhunsko tehnologijo. Se zavedo velike odgovornosti pri delu z dragocenimi aparaturami. |
Demonstracije: Vaja: mikroskopiranje trajnih preparatov vzorcev normalnih tkiv. |
OSNOVE HUMANE PATOBIOLOGIJE |
|
|
|
|
|
Urijo praktične spretnosti med mikroskopiranjem. Razvijajo čut za natančno opazovanje. Se zavedo vplivov okolja na celice in pomena varstva okolja. Se zavedo vloge laboratorijskega tehnika in njegove odgovornosti v medicinski diagnostiki. |
Demonstracije: mikroskopiranje trajnih cito in histoloških preparatov prilagoditvenih reakcij, degeneracij in tumorjev. |
VNETJE |
|
|
|
|
|
Se prepričajo o potrebi po interdisciplinarnem proučevanju fizioloških in patoloških procesov v telesu. Sprejmejo splošno veljavno prepričanje o nujnosti ohranjanja in izboljševanja pozitivnega zdravja. |
Demonstracije: mikroskopiranje trajnih patohistoloških preparatov vnetij. |
ODVZEM IN SPREJEM BIOPTIČNIH TKIVNIH VZORCEV |
|
|
|
|
|
Se zavedajo pomena natančnosti pri delu in svoje odgovornosti v diagnostiki bolezni. |
Demonstracije: ogled ambulante in odvzema vzorca s tankoigelno spiracijsko biopsijo. |
PRIPRAVA TRAJNEGA VZORCA ZA CITOPATOLOŠKO PREISKAVO |
|
|
|
|
|
Se zavedo svoje odgovornosti pri zgodnjem odkrivanju bolezni. |
|
FIKSACIJA BIOPTIČNIH VZORCEV |
|
|
|
|
|
Urijo ročne spretnosti. Se zavedo odgovornosti pri pripravi vzorcev. |
Demonstracije: prikaz neustrezno fiksiranih vzorcev. |
BARVANJE CITOLOŠKIH VZORCEV |
|
|
|
|
|
Urijo ročne spretnosti. Razvijajo natančnost. Sprejmejo odgovornost za svoje delo. |
|
OSNOVNE HISTOLOŠKE TEHNIKE |
|
|
|
|
|
Urijo ročne spretnosti. Razvijajo natančnost. |
|
ZMRZLI REZ |
|
|
|
|
|
Dojamejo pomen raziskovalnega dela in razvoja tehnologije za uspešno zdravljenje bolnih. Se zavedo svojega dela odgovornosti v procesu zdravljenja bolnih. |
|
BARVANJE HISTOLOŠKIH PREPARATOV |
|
|
|
|
|
Se zavedo pomena upoštevanja zahtev varnega ravnanja s toksičnimi snovmi in varstva pri delu ter varstva okolja. Privzgojijo si kritičen odnos do podajanja rezultatov preiskav. |
|
HISTOKEMIČNE METODE |
|
|
|
|
|
|
|
DRUGE HISTOLOŠKE TEHNIKE |
|
|
|
|
|
Dojamejo vlogo tehnološkega razvoja in potrebo po interdisciplinarnem pristopu v diagnostiki bolezni. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
|