Izobraževalni program: PLOVBNI TEHNIK (SI)
Sprejeto na 18.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 23. 7. 1998
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
70 |
70 |
|
2. |
70 |
70 |
|
3. |
140 |
140 |
|
4. |
170 |
170 |
|
skupaj |
|
450 |
450 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje se izvajajo v okviru praktičnega pouka (individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev).
Praktični pouk se izvaja v vseh štirih letih programa. Praktični pouk sestavljajo praktične vsebine različnih strokovnoteoretičnih predmetov, kot je prikazano v naslednji tabeli:
PREDMETI/LETNIK – letno štev. ur |
1. |
2. |
3. |
4. |
SKUPAJ |
Navtika |
35 |
35 |
35 |
68 |
173 |
Pomorstvo |
35 |
35 |
35 |
68 |
173 |
Tehnika pomorske službe |
35 |
35 |
|||
Ladijsko zdravstvo |
17 |
17 |
|||
Varstvo pri delu in reševanje na morju |
34 |
35 |
|||
Meteorologija in oceanografija |
18 |
18 |
|||
SKUPAJ PRAKTIČNI POUK |
70 |
70 |
140 |
170 |
450 |
Praktični pouk sestavljajo vaje in praktična dela, ki jih v skladu z zahtevami konvencije STCW 1995 mora vsebovati program za usposabljanje krovnih častnikov.
Dijaki pridobijo praktična znanja v skladu s temeljnimi zahtevami konvencije SOLAS, ki se nanašajo na reševanje, preživetje, nudenje pomoči pri iskanju in reševanju ponesrečencev na morju, nudenje prve pomoči pri poškodbah ponesrečencev, izvajanje osnovne zdravstvene oskrbe in na negovanje ponesrečencev in bolnikov.
Praktično se usposobijo za vodenje navigacije z uporabo navigacijske karte, za popravljanje kart, uporabo elektronske karte, vodenje navigacije z opazovanjem radarske slike, grafično, računsko in avtomatično plotiranje objektov na radarskem zaslonu.
Z lastnim opazovanjem vremena, vodenjem dnevnika opazovanj in uporabo dodatnih podatkov, ki jih posreduje Hidrometeorološki zavod Republike Slovenije, izdeluje sliko vremena ter okvirno prognozo. Vremenske podatke koristi iz vseh drugih dostopnih virov, predvsem z Interneta, pilotskih kart in drugih publikacij.
Usposobijo se za izvajanje komunikacij z uporabo GMDSS simulatorja za nevarnost, nujnost in varnost. Poleg simulatorja izvajajo medsebojno komunikacijo z VHF prenosnimi postajami.
Pri modelarstvu izdelujejo modele zgodovinskih plovil-jadrnic, predvsem pa modele današnjih ladij različnih vrst, kot cel model ali v preseku posameznih sekcij in izsekov ladijskega trupa, konstrukcijskih elementov in naprav. Modele izdelujejo v merilu 1:10 z načrtom, ki ga imajo na razpolago.
Strojepisni tečaj ter vsebine ladijske administracije jih usposobi za uporabo najosnovnejšega pisalnega pripomočka, naučijo se osnov oblikovanja ter slepega tipkanja. Z administrativnimi vsebinami se usposobijo za vodenja spiska-»Check List«, ki jih zahteva ISM koda, vodenje ladijskih dnevnikov, upravnih dokumentov ter osnovnih komercialnih dopisov.
1. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Navtika (35 ur) |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvije si sposobnost orientacije v prostoru. |
Z uporabo elektronskega atlasa, globusa in elektronske karte spoznava obliko Zemlje ter določila-koordinate položaja opazovalca. Iz pripomočkov, globusa ali PC orodja bere absolutne koordinate, računa relativne in pomožne koordinate, ki jih tudi predstavi na učilu. Zahteva se popolno razumevanje koordinatnih sistemov. |
Enote za merjenje v navigaciji |
|
|
|
|
|
Spoznava različne merske sisteme in jih med seboj pretvarja, na ta način ugotavlja obstoj različnosti v svetu. |
Pri vajah koristi navtične tablice, Almanah, žepni in namizni računalnik. |
|
|
Razvije si sposobnost orientacije v prostoru. Osnovne ravnine, smeri in točke. |
Vaje izvaja na globusu, na računalniku s programi, kot so npr. atlasi, elektronska karta in v naravi. Pri meritvah koristi smerne aparate, azimutno ploščo in sekstant. |
|
|
Spoznava različne pripomočke, ki jih je človek razvil za določanje smeri in orientacijo v prostoru. |
Vaje na magnetnem kompasu z opravljanjem meritev smeri, pretvarjanje smeri in reševanjem drugih nalog. |
|
|
Spozna pomen poznavanja globine morja pod ladijsko kobilico. Poznavanje oddaljenosti in prevožene poti. |
Opravlja meritve v naravi in na simulatorju. Primerja izmerjene vrednost z vpisanimi podatki na navigacijski karti. Izvaja meritve s priročnimi sredstvi in jih primerja s podatki, ki jih je ocenil. |
|
|
Spoznava metode projiciranja prostorskih oblik na ravnino. Delitev kart, merilo karte, projekcije, merkatorjeva, gnomonska in elektronska karta. |
Vaje: izdeluje manjše bele karte ali karte okostnice, bere podatke s kart, vpisuje popravke iz obvestil za pomorce in dela na simulatorju z elektronsko karto. |
pomorstvo (35 ur) |
|
|
|
|
|
Razvijanje čuta in volje do življenja in preživetja tudi v najtežjih situacijah na morju. Razvijanje solidarnosti, timskega dela, strpnosti in pomoči na morju. |
Izvajanje tega dela pouka poteka na morju, šolskem čolnu, pnevmatskem splavu in v čolnarni. |
|
|
||
|
|
Razvijanje čuta za sodelovanje in pomoči, odgovornosti, timskega dela ter zanesljivosti, poleg tega pa tudi razvijanje inovativnosti pri najrazličnejših manevrih. |
Uporaba šolskih čolnov ter lastne vrvi za učenje vozlov. |
Modelarstvo |
|
|
|
|
|
Razvijejo ročne spretnosti in pozitiven odnos do poznavanja delovnih postopkov, orodij in materialov. |
Vaje se izvajajo v opremljeni delavnici v skupini, ki jo določajo normativi za praktični pouk. |
|
|
Spoznavajo različne vrste in oblike zgodovinskih in modernih ladij. |
Vaje se izvajajo v opremljeni delavnici v skupini, ki jo določajo normativi za praktični pouk. |
|
|
Spoznavajo konstrukcijske oblike ladijskega trupa. |
Vaje se izvajajo v opremljeni delavnici v skupini, ki jo določajo normativi za praktični pouk. Izdelki morajo imeti didaktično vrednost. Prikazovati morajo vse najmanjše elemente ladijske konstrukcije v izbranem preseku. |
2. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Navtika (35 ur) |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvije odnos in vzpostavi stik z elektronskimi mediji, ki se dnevno dograjujejo in postajajo vsakdanji spremljevalec dela in življenja. |
Vaje: opravlja na papirnih in elektronskih navigacijskih kartah. Popravke »Notice to Mariners« pridobi v pisni in elektronski obliki. Vektorsko karto popravlja z vnosom popravkov iz tekstnih sporočil, rastrsko pa z vnosom ustreznega programa, ki uvrsti popravke. |
Navigacijski priročniki |
|
|
|
|
|
Vaje: uporaba navigacijskih publikacij, branje navigacijskih obvestil in prenos popravkov v ustrezne publikacije, vpis izdelanih/vnesenih popravkov. Ogled primerov navigacijskih oglasov in obvestil na simulatorju. |
|
Sredstva za označevanje plovnih poti |
|
|
|
|
|
Vaje: delo na simulatorju, ki prikazuje okolico v vidni dnevni ali nočni obliki, iste podatke opazuje tudi na radarskem ekranu in na elektronski karti, iz katere razbere lastnosti oznak in simbolov pomorskih luči. |
|
Določanje položaja ladje v obalni plovbi |
|
|
|
|
|
Vaje: na navigacijske karte ali navigacijske male karte načrtuje potovanje (riše smeri, meri oddaljenosti, računa čas, ki je potreben za plovbo oziroma hitrost, da pripelje ladjo na izbrani položaj. Izbira objekte, ki so primerni za opazovanje in določa položaj, ugotavlja in odpravlja napake, upošteva vpliv toka, vetra in obeh. Iste vaje opravi na simulatorju elektronske karte, ki deluje v okolju navigacijskega simulatorja. |
|
Plovba po loksodromi |
|||
|
|
Vaje: rešuje naloge loksodromske plovbe na navigacijski karti, z uporabo posebnih tablic za reševanje loksodrome, z uporabo logaritemskih tablic in z žepnim računalnikom. Enake vaje rešuje na simulatorju elektronske karte ter z uporabo namenskih orodij za reševanje loksodromskih problemov na osebnem računalniku. |
|
pomorstvo (35 ur) |
|
|
|
|
|
Razvijanje čuta in volje do življenja in preživetja tudi v najtežjih situacijah na morju. Razvijanje solidarnosti, kolektivnega dela, strpnosti in pomoči na morju. |
Izvajanje tega dela pouka poteka na morju, šolskem čolnu, pnevmatskem splavu in v čolnarni. |
|
|
Razvijanje čuta za sodelovanje in pomoči, odgovornosti, kolektivnega dela ter zanesljivosti, poleg tega pa tudi razvijanje inovativnosti pri najrazličnejših manevrih. |
Uporaba šolskih čolnov ter lastne vrvi za učenje vozlov. |
|
|
Navajanje na stalno protipožarno pazljivost, odgovornost za pravilno ukrepanje in sodelovanje z ostalimi. |
Del praktičnih vaj se izvaja na posebnem gasilskem poligonu. |
|
|
3. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Navtika (35 ur) |
Dijak |
Dijak |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elektronska navigacija |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Razvije pravilen odnos in odpravi občutek strahu pred uporabo elektronskih naprav in pripomočkov. |
Vaje: rešuje naloge na diagramih za radarsko plotiranje. Na radarskem simulatorju uporablja postopek priprave radarja za delovanje, nastavljanje slike v različnih pogojih zunanjih vplivov, izbira nastavitev zaslona na pravo in relativno sliko ter rabe stabilizirane in nestabilizirane slike. Postavlja varnostne pogoje za opozarjanje (alarme), izbira in sledi objektom, bere njihove podatke, simulira postopke manevra za preprečevanje nevarnih bližin in izvede manever izogibanja. Podatke, ki jih dobi z ročnim plotiranjem, primerja s podatki, ki jih dobi z ARPA radarja. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Astronomija za potrebe navigacije |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Spozna slikovitost in uporabno vrednost astronomije. |
Vaje: v svetovnem informacijskem spletu poišče in se seznanja z vsebinami astronomskih strežnikov. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Ugotovi relativnost poznavanja astronomije, ki je osnovana predvsem na predvidevanjih, ki so bolj ali manj natančno predstavljeni z matematičnimi izračuni. |
Vaje: na primernem simulatorju si ogleda prikaz obeh svetovnih nazorov. V svetovnem informacijskem spletu poišče in se seznani s podatki, osebami, ki so ustvarjale razne teorije nastanka in razvoja vesolja, gibanje nebesnih teles. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sferna trigonometrija – specifično poglavje matematike |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Vaje: rešuje matematične naloge sferne geometrije. Rešuje numerične naloge sferne geometrije z uporabo namenskih tablic, žepnega računalnika in posebnih programskih orodij za osebni računalnik. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nebesni koordinatni sistemi |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Vaje: na simulatorju nebesne (planetarium) sfere odkriva koordinatne sisteme, telesa sončnega sistema, ozvezdja in posamezne navigacijske zvezde. Za posamezna nebesna telesa bere podatke, ki so na razpolago v orodju, dodatne podatke poišče v bogatih zbirkah astronomskih strežnikov v svetovnem informacijskem spletu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Navidezno dnevno in letno spreminjanje nebesne sfere |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Vaje: na simulatorju nebesne (planetarium) sfere odkriva koordinatne sisteme, telesa sončnega sistema, ozvezdja in posamezne navigacijske zvezde. Opazuje in razlaga gibanje nebesnih teles. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zvezde kot objekti za določanje položaja opazovalca |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Vaje: na simulatorju nebesne (planetarium) sfere odkriva koordinate teles sončnega sistema, ozvezdij in posameznih navigacijskih zvezd. Za posamezna nebesna telesa bere podatke, ki so na razpolago v orodju, dodatne podatke poišče v bogatih zbirkah astronomskih strežnikov v svetovnem informacijskem spletu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Osnove praktične navigacije |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Vaje: rešuje naloge določanja astronomskega položaja z metodo Marc de Saint Hilaire in naloge identifikacije zvezd. Naloge rešuje z uporabo posebnih tablic, žepnega računalnika ter z uporabo programskih orodij na osebnem računalniku. Astronomski položaj riše na mrežo merkatorjeve karte in na diagram. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Merski instrumenti astronomske navigacije |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Vaje: rokuje s sekstantom ter opisuje njegove sestavne dele, določa in popravlja napake. Opravlja meritve horizontalnih kotov obalnih objektov ter višine nebesnih teles. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Neodvisne spremenljivke v navtičnih računih, določanje njihovih vrednosti, merjenje in popravljanje izmerjenih količin |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Vaje: uporablja navtični letnik (almanah), računa čase, koordinate nebesnih teles. Popravlja izmerjene vrednosti višine navigacijskih nebesnih teles. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nauk o času |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Vaje: merjenje časa, določanje stanja kronometra z rabo radionavigacijskih postaj točnega časa (na radijski postaji poišče postajo, ki oddaja časovni signal). Popravlja izmerjene vrednosti časa in računa stanje ter hod kronometra. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Praktična astronomska navigacija |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Vaje: računanje in risanje astronomskega položaja, geometrična predstavitev površine položaja in grafična odprava napak. Računanje deviacije kompasov z meritvijo azimutov nebesnih teles. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomorstvo (35 ur) |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Razvijejo ročne spretnosti in pozitiven odnos do poznavanja delovnih postopkov, orodij in materialov. |
Vaje se izvajajo v opremljeni delavnici v skupini, ki jo določajo normativi za praktični pouk. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Spoznavajo različne vrste in oblike modernih ladij. |
Vaje se izvajajo v opremljeni delavnici v skupini, ki jo določajo normativi za praktični pouk. Vsi izdelki morajo imeti didaktično vrednost. Modeli iz stekloplastike morajo imeti označene vse linije in stične površine. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Spoznavajo konstrukcijske oblike ladijskega trupa. |
Vaje se izvajajo v opremljeni delavnici. Izdelki morajo imeti didaktično vrednost. Prikazovati morajo vse najmanjše elemente ladijske konstrukcije v izbranem preseku. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Razvijanje čuta za odgovornost, natančnost in strokovnost |
Del vaj se izvaja v učilnici, del v jadralnem klubu (drog za zastave), del pa na obali. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Razvijanje čuta in volje do življenja in preživetja tudi v najtežjih situacijah na morju. Razvijanje solidarnosti, kolektivnega dela, strpnosti in pomoči na morju. |
Izvajanje tega dela pouka poteka na morju, šolskem čolnu, pnevmatskem splavu in v čolnarni. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tehnika pomorske službe (35 ur) |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Spoznajo, da tudi v dobi elektronike in rabe računalnika ima pisalni stroj še vedno neprecenljivo vrednost in široke možnosti rabe, predvsem v praksi na morju. |
Izvaja vaje postavljanja rok, drža telesa, vstavljanje in poravnavanje papirja, vlaganje kopij. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Oblikujejo si čut za estetski videz izpisov. |
Vaje pisanja besed in vaje stavkov. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Vaje pisanja z rabo ločil in znakov, vstavljanje presledkov med besedami, po ločilih, zamik besedila, označbe odstavkov, oštevilčevanje ipd. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Vaje pisanja na črtan papir z zamiki. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Vaje risanja vodoravnih in navpičnih črt–polne črte, prekinjene črte in črte z zamikom. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Vaje tipkanja tabel, oblikovanje tabel. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
§ razprti tisk– enojno, dvojno;
|
Vaje pisanja samo znakov, kombinacije črk, številk in znakov ter v stavkih. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Vaje pisanja pisem z modernim in klasičnim videzom. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Vaje pisanja na različne vrste papirja, kuverte, nalepke ipd. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Spoznajo, da je oblika dopisa zelo pomembna pri poslovanju in komuniciranju med ljudmi. |
Vaje pisanja raznih dopisov, vabil, obvestil, opravičil, osebnih sporočil idr. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Razvije čut za sistematičnost in natančno vodenje podatkov, dejstev in osebnih zaupnih podatkov. |
Uporablja ladijski in zdravstveni dnevni, formular zdravstvene izjave, formularje popisa cepljen, mesečna poročila o nezgodah in bolezni članov posadke, izdela popis vseh zalog v ladijski ambulanti. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Razvijejo si osebno in poklicno odgovornost za dejanja, ki jih opravljajo ter s tem pomen, ki ga ima administrativno vodenje dokumentacije o vseh dogodkih na ladji. |
Izdelujejo dopise, izpolnjujejo formularje in preglednice, ki jih mora ladja predati upravnim organom v pristaniščih. Izpolnjevanje formularjev in listin izvajajo s pisalnim strojem, na računalnikih z uporabo urejevalnikov teksta ter z uporabo posebnih orodij, ki so namenjeni ladijski administraciji ter vključujejo tudi takšen modul. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ladijsko zdravstvo (17 ur) |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Razvije si sposobnost pravilnega in hitrega nudenja prve pomoči. |
Vaje za dejavnosti opredeljene v formativnih ciljih od 1 do6. Vsak dijak bo med praktičnim poukom vsaj enkrat izvedel dejavnost. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Razvije si osebno odgovornost za skrbno in higiensko neoporečno hrambo pribora za prvo pomoč, medicinskih inštrumentov in pripomočkov. Zaveda se velikega pomena strokovne usposobljenosti za nudenje pomoči v izjemnih razmerah, ki vladajo na ladji. |
Vsak dijak bo med praktičnim poukom vsaj enkrat izvedel dejavnosti naštete v formativnih ciljih od 3 do 9. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Zaveda se odgovornosti odločitve o uporabi določenega zdravila in je pripravljen na možne posledice ter ukrepe za odpravo le-the. |
Obisk zdravstvenega doma in pogovor z zdravnikom. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Zaveda se posledic morebitnega neupoštevanja pravil antisepse in asepse pri oskrbi bolnika ali poškodovanca. |
Obisk zdravstvenega doma in ogled postopka sterilizacije. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Pozna splošna načela negovanja ponesrečenca in oskrbovanca in je sposoben izvajati primerno zdravstveno nego. Pri tem mora imeti razvit čut za obveznost stalne prisotnosti, obiskovanja, nudenja pomoči, čustvene podpore, pomirjujočega pomirljivega delovanja in pozitivnega vpliva na osebo. Zaveda se sodelovanja bolnika pri pripravi načrta zdravstvene nege, če je bolnik pri zavesti (privolitev in soglasje) in če s tem ni kršena predpisana procedura. |
Vsak dijak bo med praktičnim poukom vsaj enkrat izvedel dejavnosti, naštete v formativnih ciljih od 1 do 8. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Zaveda se odgovornosti za dosledno izvajanje segregacije, izolacije in karantene, kadar je to potrebno zaradi zaščite posadke pred širjenjem nalezljivih bolezni. Pri samozaščitnem ravnanju zna presoditi mejo tveganja zase in za obolelega člana posadke. |
Ogled postopka razkuževanja medicinskih pripomočkov. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Meteorologija (18 ur) |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
S spoznanjem področja najširšega mednarodnega sodelovanja si razvije čut odgovornosti in obveznosti izvajanja meteoroloških opazovanj na morju. |
Vaje: v ustreznih knjigah, publikacijah in v svetovnem informacijskem spletu poišče aktualne podatke o svetovni meteorološki službi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Razvije si natančnost opazovanja in merjenja. |
Ogled inštrumentov. Opravlja meritve in opazovanja na meteorološki opazovalnici. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Vaje: dnevno zapisuje v delovni zvezek posebnosti vremenskih pojavov, ki se opažajo v atmosferi (halo, obroči, mavrica, padavine ob lepem in/ali slabem vremenu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Vaje: opravlja opazovanja na meteorološki opazovalnici, bere vremenske karte, ki jih poišče na svetovnem informacijskem spletu oziroma tiste, ki jih priskrbi šola, in izdela primerjave lastnih opazovanj s pridobljenimi podatki. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Vaje: iz pilotskih kart ter drugih strokovnih publikacij bere in razlaga elemente vetrov. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Meteorologija in navigacijska praksa |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Vaje: Izdela pisne razlage podatkov, ki jih prebere iz vremenskih kart, pridobljenih iz svetovnega informacijskega spleta, preko obalnih radijskih postaj v govorni ali pisni obliki. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Vaje: opazuje spremembe vremena, podatke vpisuje v ladijski meteorološki dnevnik z uporabo ladijskega meteorološkega ključa FM13DSHIP. Na podlagi lastnih podatkov, podatkov o trenutnem vremenu in prognozi, ki jo dobi od meteoroloških centrov, izdela lastno prognozo vremena. Z opazovanjem sprememb vremena v nadaljnjih dnevih, preverja in analizira lastni izdelek. Izdelke dnevno objavljajo dežurne skupine dijakov (glej opombo)
FORMATIVNI
CILJI SOCIALIZACIJSKI
CILJI POSEBNOSTI
V IZVEDBI Dijak Dijak Grafično
rešuje plovbo po ortodromi na gnomonski in merkatorjevi karti. Računsko
rešuje plovbo po ortodromi z uporabo tablic za reševanje sfernega navtičnega
trikotnika. Računsko
rešuje naloge z uporabo žepnega računalnika. Nalogo
plovbe po ortodromi rešuje z posebnimi orodji na osebnem računalniku. Radiogoniometer in radijski
svetilniki Vaje: seznanja se z rabo
komunikacijskih naprav na GMDSS simulatorju ali podobnem, ki vsebuje module
elektronskih navigacijskih sistemov. Z
SSB radijskim sprejemnikom vzpostavi povezavo z radijski svetilniki. Radijska deviacija Računa
napako radio smeri z uporabo diagrama in tablice radijske deviacije. Računa
napako odstopanja radijske smeri zaradi zamenjave radijske smeri z loksodromsko
smerjo. Napako računa iz diagrama, s posebnimi tablicami ter z računsko
metodo in uporabo žepnega računalnika. Hiperbolični radionavigacijski
sistemi Vaje: seznanja se z rabo
komunikacijskih naprav na navigacijskem in GMDSS simulatorju ali podobnem, ki
vsebuje module elektronskih navigacijskih naprav (LORAN, OMEGA). Satelitski navigacijski sistemi Vaje: uporablja podatke s
satelitskega navigatorja in jih primerja s podatki, ki jih pridobi na osnovi
optičnega opazovanja. Rešuje
ostale navigacijske naloge, ki jih vsebuje GPS navigator. Integrirani radionavigacijski
sistem Vaje:
na navigacijskem simulatorju spoznava vsebino in število razpoložljivih podatkov.
Pridobljene
podatke dopolnjuje s podatki, ki jih pridobi na osnovi opazovanja in uporabe
komunikacijskega simulatorja ali iz svetovnega informacijskega spleta
(hidrometeorološki podatki). Nemagnetni kompasi Vaje: na maketi (razstavljenem
demonstracijskem žiro kompasu Sperry in Anschütz prikaže vse elemente, ki so
pomembni za zagon, pospešitev umiritve prikazovanja, vnos korekcijskih
parametrov, posodobitev prikaza na »hčerkah«. Računa
deviacijo žiro kompasa. Med
vajami na navigacijskem simulatorju uporablja ročno krmarjenje, preklop na
avtomatično in krmarjenje v sili. Pomorstvo
( 70 ur ) Ladijski komunikacijski
sistemi Vaje: na GMDSS simulatorju
se nauči in izvaja postopke posredovanja sporočil in dvostranske
komunikacije. Razvijanje
odgovornosti, natančnosti in strokovnosti v času prevzema stražarjenja,
straže in predaje straže. glej
1. letnik Glej
1. letnik glej
2. letnik Glej
2. letnik Se
izvedejo v okviru interesnih dejavnosti. Varstvo
pri delu in reševanje na morju (35 ur) Razvijanje
čuta za osebno odgovornost, za pazljivo in skrbno ravnanje s sredstvi za
varstvo pri delu. Praktične vaje izvajamo
tako, da postanejo rutina, ne pa, da dijak ob nastopu kritične situacije šele
razmišlja o možnem ukrepanju. Razvijanje
zavesti o nujnosti humanega ukrepanja – nudenja pomoči posamezniku ali ljudem
v stiski. Glede
na dane možnosti čim bolj prepričljivo simuliramo situacijo; dijaki sami
preizkusijo vlogo na pomoč čakajočih. Razvijanje
čuta za strokovno, zanesljivo in odgovorno ravnanje v zvezi z reševalno
opremo ter pravilno ukrepanje za preživetje. Simulacija
različnih situacij, napovedanih in nenapovedanih. Dijaki
spoznajo pomen fizične in psihične kondicije, ki sta potrebni pri ukrepanju
za preživetje na morju (strah, panika, izčrpanost, ...). Simulacija
različnih situacij, napovedanih in nenapovedanih. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanje dijakov in uspešnost praktičnega dela se preverja in ocenjuje v posameznem ocenjevalnem obdobju, oziroma v letniku, na več načinov. Končno oceno sestavljajo:
Splošno
Praktični pouk je podpora in nadgradnja v tabeli navedenih strokovnoteoretičnih predmetov, pri katerem dijaki osvojijo temeljne spretnosti in tehnike, izvajajo merjenja z inštrumenti ali rešujejo praktične naloge na simulatorjih. Povezava s posameznimi teoretičnimi vsebinami je razvidna iz ustreznih predmetnih katalogov znanja, v stolpiču »posebnosti v izvedbi«.
Konkretno
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
||
|
|