Izobraževalni program: VETERINARSKI TEHNIK
Sprejeto na 29.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7. 1999
ZDRAVSTVENO VARSTVO DOMAČIH ŽIVALI
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
70 |
70 |
|
3. |
140 |
35 |
175 |
4. |
135 |
35 |
170 |
skupaj |
345 |
70 |
415 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
2. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Osnove diagnostike |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Razvijajo strokoven pristop. |
Ogled pomagal. |
Zakonitosti patoloških procesov |
|
|
|
|
|
Razvijejo zavest o pomembnosti visoke strokovnosti. |
Ogled mikroskopskih preparatov. Ogled slik. |
Progresivni procesi Novotvorbe |
|
|
|
|
|
Ogled mikroskopskih preparatov. Ogled slik. |
|
Motnje v krvnem obtoku Motnje v obtoku tkivnih tekočin |
|
|
|
|
|||
|
|
Razvijajo sposobnost strokovnega razmišljanja. |
|
Kužne in zajedalske bolezni Obrambne sposobnosti organizma |
|
|
|
|
|
Razvijajo sposobnost povezovanja strokovnih trditev. |
Ogled mikrobiološkega laboratorija. |
3. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
|||
Organske bolezni |
Dijaki | Dijaki | ||||
|
|
Razvijejo sposobnost presojanja situacije. Zavedo se pomena opazovanja, za kvalitetno delo v poklicu. |
Vaje: senzorično presojanje kvalitete krme. |
|||
Presnovne in deficitarne bolezni |
|
|
||||
|
|
Razvijajo sposobnost strokovnega razmišljanja. Razvijajo osebno odgovornost za strokovno izvajanje postopkov. |
Vaja:kvalitativno določanje ca in mg v krvi, ter ketonov v mleku, s hitrimi hlevskimi metodami. Vaja:priprava in pošiljanje materiala, za kvantitativno laboratorijsko preiskavo. |
|||
Intoksikacije |
|
|
||||
|
|
Razvijajo natančnost in vestnost pri delu. Zavedajo se pomena hitrega ukrepanja. |
Vaja: jemanje in priprava materiala, za pregled v toksikološkem laboratoriju. |
|||
Kužne bolezni |
|
|
||||
|
|
Zavedajo se poklicne odgovornosti. Zavedajo se pomena natančnosti in vestnosti pri delu. Razvijajo sposobnost strokovnega razmišljanja. Razvijajo čut za upoštevanje pravil. |
Vaja: jemanje in priprava vzorcev tkiva za laboratorijsko preiskavo Vaja:fizikalna in kemična dezinfekcija materiala. |
|||
Bolezni vimena |
|
|
||||
|
|
Razvijajo zavest za čim višji nivo strokovnega znanja. Razvijajo sposobnost strokovnega razmišljanja. Zavedajo se pomena opazovanja za kvalitetno delo v poklicu. Zavedajo se pomena natančnosti pri delu. |
Vaja:pregled mleka s hitrimi hlevskimi metodami za ugotavljanje mastitisa. Jemanje in pošiljanje skupinskega in individualnega vzorca mleka za mikrobiološki pregled. |
|||
Zajedavske bolezni |
|
|
|
|||
|
|
Zavedajo se odgovornosti veterinarskega tehnika pri odkrivanju in preveniranju parazitoziroma Razvijajo samostojnost in natančnost pri delu. |
Vaja: ugotavljanje jajčec zajedavcev, po metodi sedimentacij in flotacije. Vaja: ugotavljanje parazitov z adspekcijo na koži živali.. |
4. letnik
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Fiziologija reprodukcije |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Zavedajo se pomena strokovnega znanja za kvalitetno delo v poklicu. Razvijajo natančnost in vestnost pri delu. |
Ogled spolnega aparata pri različnih vrstah domačih živali v secirnici (specialni učilnici). Vaje: ugotavljanje brejosti pri domačih živalih na farmi. Vaje: pomoč pri porodu. |
|
Zavedajo se gospodarskega pomena natančnosti veterinarskega tehnika pri svojem delu. Razvijajo zavest za čim višji nivo strokovnega znanja. |
||
Patologija reprodukcije |
|
|
|
|
|
Zavedajo se osebne in poklicne odgovornosti. Razvijajo sposobnost strokovnega razmišljanja. Razvijajo svojo osebnost za čim višji nivo strokovnega znanja. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno
Znanja tega predmeta se povezujejo pretežno z znanji s področja anatomije in fiziologije domačih živali, biologije, fizike in kemije, osnov laboratorijske diagnostike, reje konj, osnov farmakologije, higiene okolja z DDD, higiene živil živalskega izvora, živinoreje in praktičnega pouka.
Konkretno
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Anatomija in fiziologija domačih živali Praktični pouk |
|
|
Anatomija in fiziologija domačih živali Praktični pouk Kemija |
|
|
Anatomija in fiziologija domačih živali Praktični pouk Biologija |
|
|
Anatomija in fiziologija domačih živali Praktični pouk Osnove laboratorijske diagnostike |
|
|
Biologija Anatomija in fiziologija domačih živali Osnove laboratorijske diagnostike |
|
|
Anatomija in fiziologija domačih živali Osnove laboratorijske diagnostike Živinoreja Higiena okolja z ddd |
|
|
Osnove laboratorijske diagnostike Živinoreja |
|
|
Živinoreja Osnove farmakologije Reja konj |
|
|
Živinoreja Osnove farmakologije Praktični pouk Higiena živil živalskega izvora |
|
|
Osnove laboratorijske diagnostike Praktični pouk |
|
|
Anatomija in fiziologija domačih živali |
|
|
Biologija |
|
|
Anatomija in fiziologija domačih živali |
|
|
Osnove laboratorijske diagnostike Osnove farmakologije Praktični pouk |
|