Izobraževalni program: VRTNARSKI TEHNIK
Sprejeto na 35.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
KRAJINSKO VRTNARSTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
80 |
25 |
105 |
3. |
90 |
15 |
105 |
4. |
82 |
20 |
102 |
skupaj |
252 |
60 |
312 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijaki:
2. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
POZNAVANJE DREVNIN - DEKORATIVNA DENDROLOGIJA |
|||
|
|
Se zave vpliva lesnatih rastlin na razvoj življenja. Razvija sposobnost razumevanja narave in odvisnosti od nje. Spoznava, da je del narave. Razvije ekološko zavest. Razvija čut za ohranjanje ekološkega ravnotežja. Razvija natančnost pri prepoznavanju rastlin iz njegovega okolja. Zazna estetsko in kulturno vrednost lesnatih rastlin. Razvija navade sprotnega učenja in nadgrajevanja pridobljenega znanja. Razvija svoje poklicne sposobnosti. Sodeluje pri delu v skupini z ustvarjalnim mišljenjem. Razvija zaznavanje s čutili in zaznave govorno izrazi. |
Vaja: |
LESNATE RASTLINE |
|
|
|
SPLOŠNE LASTNOSTI DREVNINE |
|
|
|
|
|
Se zave pomena lesnatih rastlin kot sestavin naravne krajine. Razvija sposobnost razlikovanja, primerjanja, analiziranja posameznih drevesnih vrst med seboj. Usvaja strokovna znanja. Se zaveda pomena svojega dela in razvija natančnost, strokovnost, zanesljivost. Razvija sposobnost komuniciranja. |
Vaja: |
LESNATE RASTLINE - TAKSONOMIJA |
|
|
|
|
|
Se zave pomena svojega dela in razvija natančnost, strokovnost, zanesljivost. Razvija sposobnost komuniciranja. |
Vaja: rastlinam v šolski drevesnici zabeleži botanična imena in poišče njihovo mesto v rastlinskem sistemu. Poišče literaturo. |
RASTLINSKI SISTEM - GOLOSEMENKE |
|
|
|
|
|
Usvaja strokovna znanja. Se zave poklicne odgovornosti pri vzgoji lesnatih rastlin. Se druži z zaposlenimi v drevesnici in razvije komunikativnost. Je motiviran za razvoj lastne poklicne kariere in razvije inovativnost ter iniciativnost. Krepi ustvarjalnost s prenašanjem opazovanja iz narave v praktično delo. |
Vaja: |
RASTLINSKI SISTEM - KRITOSEMENKE |
|
|
|
|
|
Usvaja strokovna znanja. Razvija pravilen odnos. Se zave poklicne odgovornosti pri vzgoji lesnatih rastlin. Se druži z zaposlenimi v drevesnici in razvije komunikativnost. Razvija sposobnost prepoznavanja lesnatih rastlin. |
Vaja: |
LESNATE RASTLINE – DREVNINA V POSAMEZNIH LETNIH ČASIH |
|
|
|
|
|
Usvaja strokovna znanja. Se zave poklicne odgovornosti pri uporabi lesnatih rastlin. Razvija zavest o poznavanju dekorativne in uporabne vrednosti lesnatih rastlin. Se druži z zaposlenimi in razvije komunikativnost. |
Vaja: |
3. letnik
VSEBINE IN IFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnost i v izvedbi |
|||
Dijak |
Dijak |
Dijak |
||||
ZELENE POVRŠINE |
|
|
|
|||
|
|
Razvija organizacijske sposobnosti. Spozna različne oblike delovnih mest. Razvija skrb za ohranjanje lastnega zdravja. |
Diapozitivi Fotoanaliza javnih in mestnih zelenih površin. |
|||
ZGODOVINA VRTNE UMETNOSTI |
|
|
|
|||
|
|
Razvija sposobnost razmišljanja o vzrokih in pogojih. Razvija ustvarjalnost. |
Prikaz:
|
|||
OSNOVE PRAKTIČNE GEODEZIJE |
|
|
|
|||
|
|
Razvija natančnost in racionalnost pri delu. Razvija strokovno geodetsko komunikacijo. Razvija občutek pomembnosti delovnih nalog za celoto. Se zaveda potrebe po sodelovanju z geodetom. Se zaveda pomena zemljemerstva v okviru načrtovanja vrtnih in parkovnih ureditev. |
Vaja:
Ogled: ekskurzija – obisk katastra in ogled zemljiške knjige. |
|||
NAČRTOVANJE Z ZELENJEM |
|
|
|
|||
|
|
Razvija sposobnost opazovanja in razlikovanja. Razvija splošno iznajdljivost. Razvija občutek za delo s strankami. Razvija težnjo po znanju. Razvija čut za estetiko. Razvija občutek za oblikovno urejenost. Razvija natančnost pri delu. |
Vaja:
|
|||
ZEMELJSKA DELA |
|
|
|
|||
|
|
Razvija organizacijske sposobnosti. Razvija zavest o odgovornosti za svoje delo. Pridobi občutek za oblikovanje terena. |
Vaja: prikazi skic in risanje gradnje nasipov in odkopov. Ogled: ogled priprave zemljišča za saditve in setve (grobo in fino planiranje terena). |
|||
GRAJENI ELEMENTI - poti, terase in počivališča, skalnjaki, stopnice, vodni objekti, pergole in špalirji |
|
|
|
|||
|
|
Razvija čut za opazovanje in razlikovanje. |
Vaja:
|
|||
|
|
Se zaveda svojega dela in pomoči gradbenika ter medsebojne povezanosti in potrebe po sodelovanju. Zaveda se odgovornosti. Nauči se opazovati in razvija svoja čutila. |
Vaja:
|
|||
|
|
Razvija inovativnost, varčnost in estetski čut. |
Vaja: izbor rastlin za sajenje suhozida, podpornega zidu, naravnega skalnjaka in alpinetuma. |
|||
|
|
Zaveda se potrebe z drugimi panogami. Prizadeva si za lasten napredek v znanju. Razvija ekološko zavest. Razvija natančnost. |
Prikaz: fotoanaliza zasajenih stopnišč na prostem. |
|||
|
|
Razvija občutek odgovornosti za opravljeno delo. Razvija sposobnost vnašanja novosti. Razvija sposobnost za opazovanje in razlikovanje različnih vodnih ureditev. |
Prikaz:
Ogled vzorno urejenih vodnih ureditev. |
|||
|
|
Razvije sposobnost opazovanja, razvrščanja, organiziranja in optimalnega izkoriščanja prostora. |
Ogled fotoanalize: rastline na ogrodjih. |
4. letnik
VSEBINE IN IFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
RASTLINSKI ELEMENTI - žive meje, drevoredi, prekrivne rastline, grmovnice, drevje, enoletnice in dvoletnice, trajnice, čebulnice in gomoljnice, trate |
|
|
|
|
|
Razvija racionalnost. Razvija osebno odgovornost do dela. |
Vaja:
|
|
|
Razvija občutek za racionalno razpolaganje s prostorom Razvija skrb za nego rastlin. |
Vaja: izbor rastlin za večje in manjše drevorede. |
|
|
Razvije občutek za prostor in za oceno velikosti rastlin. Razvija ekološko zavest. |
Vaja:
|
|
|
Razvija delovno odgovornost in pravilen odnos do rastlin. |
Vaja:
|
Drevje |
|
|
|
|
|
Razvija varčnost. Navaja se na delo v praksi. Razvija poklicno odgovornost. |
Vaja:
|
|
|
Razvija pravilen odnos do sadilnega materiala. Združuje prej pridobljena znanja o grmovnicah in jih poveže v celoto. |
Vaja: risanje barvnega načrta z zasaditvijo grede z enoletnicami. |
|
|
Razvija smisel za oblikovanje. Razvija pravilen odnos do sadilnega materiala. Razvija praktično razmišljanje. Razvija občutek odgovornosti za opravljeno delo. |
Vaja: izbiranje najbolj privlačne združbe rastlin za različne letne čase – kdaj naj bo vrt najbolj zanimiv ? Vaja: izbiranje rastline po barvah in risanje najboljše barvne združbe. |
|
|
Združuje prej pridobljena znanja o drevju in jih poveže v celoto. Zaveda se pomena drevja v človekovem bivalnem prostoru. Razvija občutek za tehniko. Vzpostavi primeren odnos do manj trpežnih rastlin. Zave se pomena estetsko oblikovane gredice. |
Ogled: setev in oskrba trat na terenu. |
VRTNO SADJARSTVO |
|
|
|
|
|
Razvija zavest o smislu svojega dela. Razvija občutek za natančnost in osebno odgovornost za opravljeno delo. Razvija sposobnost za pravilno uporabo zelnatih trajnic pri trajnih zasaditvah. |
Prikaz: sadjarska rajonizacija. |
LASTNOSTI SADNIH RASTLIN |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost zagovarjanja svojih odločitev. Razume spreminjanje prostora skozi letne čase. Razvija sposobnost ocenjevanja in opazovanja strokovnih ukrepov. Se zaveda pomena natančnosti, strokovnosti, skrbnosti in zanesljivosti pri delu. |
Ogled: prikaz brstov, rodnega lesa pri sadnih vrstah rastlin. Prikaz: trebljenje cvetja v sadovnjaku. |
RAZMNOŽEVANJE SADNIH RASTLIN |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena različne uporabe sadnih rastlin. Razvija občutek za izbiro in vzgojo sadnih rastlin na določenem območju, pri tem pa upštevaa priporočene sadne vrste. Razvija čut za opazovanje in razlikovanje. Se zave vplivov človeka in narave na cvetenje in oploditev sadnih rastlin. |
|
SAJENJE IN OSKRBA SADNIH RASTLIN |
|
|
|
|
|
Se zaveda prednosti kvalitetnega sadilnega materiala. Se zaveda pomena strokovnosti, natančnosti in zanesljivosti pri delu. Razvija sposobnost optimalnega izkoriščanja prostora. |
Ogled: sadjarska drevesnica. Demonstracija: obrezovanje sadnega drevja. |
SADNI IZBOR |
|
|
|
|
|
Razvija skrb za nego rastlin in skrb za ohranjanje zdravega in čistega okolja. Razvija čut za opazovanje in razlikovanje. |
Degustacija: posamezne vrste sadja. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Dendrologija |
Praktični pouk Biologija Krajinsko vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline z aranžerstvom Slovenščina Tuji jezik |
|
Iglavci Zimzelenke Vednozelena drevnina Listopadna drevnina Vzpenjavke |
Botanika Praktični pouk Umetnost Krajinsko vrtnarstvo Gospodarsko poslovanje |
|
Stili oblikovanja |
Aranžerstvo |
|
Zemljemerstvo, načrti |
Praktični pouk Matematika |
|
Zemeljska dela |
Vrtnarstvo Vrtnarski stroji in naprave |
|
Grajene prvine |
Praktični pouk Vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline z aranžerstvom |
|
Zelene prvine |
Praktični pouk Vrtnarstvo Poslovna komunikacija Botanika Ekonomija Geografija Krajinsko oblikovanje Psihologija prostora |
|
Vrtno sadjarstvo - lastnosti sadnih rastlin |
Biologija Praktični pouk |
|
Razmnoževanje sadnih rastlin |
Biologija Praktični pouk |
|
Sajenje in oskrba sadnih rastlin |
Vrtnarstvo Praktični pouk |
|
Sadni izbor |
Vrtnarstvo Praktični pouk |
|