Izobraževalni program: VRTNARSKI TEHNIK
Sprejeto na 35.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
OKRASNE ZELNATE RASTLINE Z ARANŽERSTVOM
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
85 |
20 |
105 |
3. |
50 |
20 |
70 |
4. |
121 |
15 |
136 |
skupaj |
256 |
55 |
311 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
2. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
POMEN ZELNATIH RASTLIN V VRTNARSKI PANOGI |
|
|
|
|
|
Razvija zavest o pomenu rastlin za življenje. Razvije primeren odnos do rastlin kot dela žive narave. |
Vaja: |
DELITEV ZELNATIH RASTLIN |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost razločevanja zelnatih rastlin. Je sposoben povezovati znanja med sabo. |
Demonstracija: ogled filma s prikazom posameznih rastlinskih delov. |
RAZMNOŽEVANJE ZELNATIH RASTLIN |
|
|
|
|
|
Razvija osebno odgovornost za svoje delo. Razvija natančnost, zanesljivost in vztrajnost pri delu. Razvija sposobnost strokovne komunikacije s strankami. Zaveda se poklicne odgovornosti do dela. |
Demonstracija: ogled razmnoževanja rastlin na vrtnariji. Vaja: seme, plod, sadika, potaknjenec – ugotavljanje osnovnih botaničnih lastnosti. |
ENOLETNICE ali ANNUELE – PREPOZNAVANJE IN RAZLOČEVANJE POSAMEZNIH DRUŽIN, RODOV, VRST IN SORT |
|
|
|
|
|
Krepi čut za opazovanje in razlikovanje. Razvija natančnost in doslednost. Razvija pripadnost slovenskemu trgu in materialu, vzgojenem pri nas. Razvije ekološko osveščenost pri uporabi okolju prijaznih zaščitnih sredstev. |
Strokovna ekskurzija: ogled enoletnic v vrtnariji. Vaja: Diapozitivi: enoletnice glede na uporabno vrednost. |
DVOLETNICE ALI BIENE |
|
|
|
|
|
Razvije pravilen odnos do sadilnega materiala. Krepi strokovnost in zanesljivost pri delu. |
Diapozitivi: dvoletnice glede na višino rasti. |
PREPOZNAVANJE IN RAZLOČEVANJE TRAJNIH RASTLIN V VRTU IN PARKU |
|
|
|
|
|
Razvija racionalnost glede izkoriščanja prostora za vzgojo sadilnega materiala. Pridobi odnos do slovenske kakovosti. Ceni delo slovenskih vrtnarjev in se zave vrednot. |
Vaja: Ekskurzija: ogled trajnic pri vrtnarju, ki se ukvarja z razmnoževanjem, vzgojo, oskrbo in prodajo trajnic |
|
|
Razvija osebno odgovornost do dela. |
Ogled: pravilna priprava sadik za prodajo. |
|
|
Razvija ekološko zavest pri uporabi zaščitnih sredstev, gnojil, substratov. Razvija čut za varovanje narave kot pomembnega dela kulturne dediščine. Razvija sposobnost opazovanja trajnic v naravnem okolju in prenašanja podobnih združb rastlin v urbana naselja. |
Vaja: Ogled javnega parka, obhišnega vrta, zasaditve grobov. |
VODNE IN OBVODNE RASTLINE |
|
|
|
|
|
Razvija čut za estetiko na ta način, da izbira najprimernejše rastline za zasajevanje ob vodi in v vodi. Razvija osebno odgovornost. |
Diapozitivi: vodne in obvodne rastline. Vaja: grafični prikaz različnih globin, za sajenje rastlin. Demonstracija: ogled obvodnega vrta. |
OKRASNE TRAVE |
|
|
|
|
|
Razvije poklicno odgovornost. Razvija čut za estetiko. Razvija doslednost. Razvija pomembnost poznavanja in vključevanja okrasnih trav v življenjski prostor. |
Vaja: Diapozitivi: okrasne trave. |
3. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
OSNO |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost primerjave in povezave. Razvija sposobnost ustvarjalnega mišljenja. Razvija čut za opazovanje. Krepi čut za oblikovanje. Razvija ustvarjalnost. Razvija sposobnost opazovanja. Razvija čut za oblikovanje. Razvija sposobnost razločevanja in primerjave. Razvija čut za natančnost. Krepi vztrajnost. |
Prikaz:
Vaja: uporaba načel oblikovanja pri izdelavi preprostih cvetličnih vezav. |
TEŽIŠČE |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost prostorske orientiranosti. Krepi strokoven odnos do dela. Izurja čutila. Krepi ustvarjalnost. |
Prikaz: prepoznavanje težišča v različnih cvetličnih vezavah (risbe, fotografije v strokovnih knjigah in revijah). Vaja: samostojno oblikovanje izdelka z uporabo pridobljenega znanja. |
OBLIKE |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja in povezave. Krepi sposobnost razločevanja in primerjave. Razvija estetski čut. |
Prikaz: poenostavljene oblike rastlin s pomočjo skic. |
BARVE |
|
|
|
|
|
Krepi čut za dojemanje barv. Izostri čut za skladno druženje barv. Se zave prostorske dimenzije barv. Je sposoben ustvarjalno oblikovati. Krepi čut za estetiko. |
Vaja: določanje primarnih, sekundarnih in terciarnih barv v barvnem krogu; določanje skladnih barv s pomočjo barvnega kroga in barvne krogle. |
POVRŠINSKE STRUKTURE RASTLIN |
|||
|
|
Razvija sposobnosti čutil. Krepi sposobnost izražanja občutij. Se zave raznolikosti in pestrosti rastlin. Izostri občutek za skrbnost. Razvija inovativnost. |
Demonstracija: spoznavanje površinske strukture rastlin z otipom; sestavljanje različnih rastlinskih površinskih struktur. |
MATERIALI IN PRIPOMOČKI ZA DELO V CVETLIČARSTVU |
|
|
|
|
|
Razvija čut za varčnost.. Razvija sposobnost za odgovorno in varno delo. Krepi čut za natančnost. Razvija ekološko zavest. Razvija delovne navade. |
Ogled: cvetličarna s pripomočki in orodji za strokovno delo. Ogled: skladišče z okrasnim dopolnilnim materialom. |
REZANO CVETJE, ZELENJE IN PLODOVI |
|
|
|
|
|
Razvija odnos do rastlin. Razvija sposobnost prilagajanja zahtevam tržišča. Razvija sposobnost komuniciranja. |
Ogled: skladišče rezanega cvetja, zelenja in plodov. |
|
Razvija čut za natančnost. |
4. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
ZELNATE TRAJNICE S ČEBULO, GOMOLJEM IN KORENIKO |
|
|
|
|
|
Razvija pravilen odnos do dela. Razvija sposobnost hitrega reagiranja v določeni situaciji. Razvija sposobnost opazovanja, razlikovanja. |
Demonstracija: prikaz posameznih podzemnih delov:
|
|
|
Razvija inovativnost. Razvija čut za estetiko. Razvija sposobnost razločevanja in primerjanja. Krepi vztrajnost pri delu. |
Ogled diapozitivov: čebulnice, gomoljnice in rastline s korenikami. Demonstracija: ogled gomoljnic in čebulnic v vrtu. Ekskurzija: ogled vrtnarije, kjer pridelujejo čebulnice in gomoljnice ter rastline s koreniko za rezanje. Vaja: uporaba čebulnic in gomoljnic v zunanjih zasaditvah ob upoštevanju pogojev rasti. |
LONČNICE |
|
|
|
|
|
Razvije čut za estetiko. Razvija sposobnost opazovanja in razlikovanja. Razvija inovativnost. |
Demonstracija: diapozitivi posameznih rodov, vrst in sort lončnic, glede na njihovo okrasno vrednost. |
|
|
Se zave odgovornosti do dela. Razvija strokovnost. Razvija osebno odgovornost. Razvija sposobnost komuniciranja. Razvija poklicno odgovornost. Razvija sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na živa bitja – rastline. Razvija sposobnost prilagajanja tržnim razmeram. |
Ekskurzija: ogled lončnic na vrtnariji, vrtnem centru ali botaničnem vrtu. Vaja: dijak izdela seznam najpogostejših lončnic, ki se pojavljajo na javnih prostorih: v banki, bolnišnici, poslovnem prostoru, in izdela grafično primerjavo. |
|
|
Razvija sposobnost sledenja novostim. Razvija zavest o lastnem napredku v znanju. Krepi zdrave delovne navade. Krepi sposobnost prilagajanja dani situaciji. |
Vaja: okrasna vrednost lončnic (ločevanje po habitusu, barvi cvetov, barvi in strukturi listov, …). Vaja:
|
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Binarna nomenklatura |
Dendrologija |
|
Enoletnice |
Botanika Varstvo rastlin Cvetlične vezave Praktični pouk |
|
Dvoletnice |
Varstvo rastlin Cvetlične vezave Praktični pouk |
|
Trajnice |
Varstvo rastlin Cvetlične vezave Praktični pouk |
|
Lončnice |
Botanika Splošno vrtnarstvo Varstvo rastlin Praktični pouk |
|
Čebulnice, gomoljnice in rastline s koreniko |
Botanika Praktični pouk Varstvo rastlin |
|
Vodne in obvodne rastline |
Dendrologija Praktični pouk |
|
Okrasne trave |
Botanika Praktični pouk |
|