Izobraževalni program: VRTNARSKI TEHNIK
Sprejeto na 35.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
PRAKTIČNI POUK - izbirni predmeti
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
70 |
70 |
|
4. |
68 |
68 |
|
skupaj |
|
138 |
138 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Varovanje okolja z ekologijo
Dijak:
Vrtnarska tehnika
Dijak:
Drevesničarstvo
Dijak:
4. letnik
Vrtno sadjarstvo
Dijak:
Zelenjadarstvo
Dijak:
Cvetlične vezave
Dijak:
3. letnik
VAROVANJE OKOLJA Z EKOLOGIJO
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
EKOLOGIJA |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zave pomena ekološkega ozaveščanja. Se zave, da okolje kot skupek dejavnikov vpliva na življenje vseh živih bitij. |
|
EKOLOGIJA POPULACIJ |
|
|
|
|
|
Predvidi posledice naraščanja populacije. |
Strokovna ekskurzija: obisk matične knjige. |
KROŽENJE SNOVI |
|
|
|
|
|
Ocenjuje pomen organske snovi v vrtnarstvu. |
Vaja: oblikovanje kompostnega kupa. |
EKOSISTEMI |
|
|
|
|
|
Razvija pozitiven odnos do okolja. Se zaveda prednosti zmanjšanja uporabe gnojil. |
Vaja: |
GLAVNI EKOLOŠKI PROBLEMI |
|
|
|
|
|
Razvij čut za estetiko. Se zaveda posledic današnjega dela za prihodnje rodove. |
Vaja: |
NARAVNA DEDIŠČINA |
|
|
|
|
|
Razvija čut do narave. |
Vaja: ogled starega parka v okolici |
VRTNARSKA TEHNIKA
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
IZRAČUN PORABLJENE ENERGIJE V RASTLINJAKU IN PLASTENJAKU |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija osebno odgovornost. Razvija čut za prostor. |
Vaja: |
NASTAVITEV SISTEMOV HIDROPONSKE VZGOJE |
|
|
|
|
|
Se zaveda gospodarskega pomena hidroponske vzgoje. Razvija strokovnost. |
Vaja: demonstracija nastavitve sistema. |
DOZIRANJE GNOJIL ZA NAMAKALNE SISTEME |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest. |
Vaja: dozacija gnojil s kapljičnim sistemom namakanja. |
SPECIALNI STROJ ZA VZGOJO RASTLIN |
|
|
|
|
|
Razvija odnos do varnega dela s stroji, |
Vaja: |
LUMBNA KULTURA |
|
|
|
|
|
Se zave pomena lumbne kulture za ekološko-biološki način predelovanja substratov. |
Vaja: ogled lumbne kulture. |
DREVESNIČARSTVO
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
SPECIALIZACIJA DREVESNICE |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija strokovno in ekološko zavest. Se zaveda poklicne odgovornosti. |
Vaja: |
POSTAVITEV MATIČNJAKA |
|
|
|
|
|
Razvija občutek odgovornosti in natančnosti. |
Vaja: meritev matičnih rastlin. |
POSEBNOSTI GENERATINEGA RAZMNOŽEVANJA |
|
|
|
|
|
Razvija zanesljivost in je pri svojem delu ustvarjalen. Pridobiva globalni vpogled v proizvodnjo okrasne drevnine. |
Vaja: ogled semenarske hiše. |
POSEBNOSTI VEGETATIVNEGA NAČINA RAZMNOŽEVANJA |
|
|
|
|
|
Razvija čut za natančnost, zanesljivost in strokovnost. |
Vaja: |
OBLIKOVANJE HABITUSA RASTLIN |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za estetiko. Spremlja novosti v panogi. |
Strokovna ekskurzija: ogled arboretuma v volčjem potoku. |
4. letnik
VRTNO SADJARSTVO
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
PRIPRAVA TAL ZA SADOVNJAK |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija čut za natančnost in estetiko. |
|
VRSTE SADNIH RASTLIN |
|
|
|
|
|
Se zaveda gospodarskega pomena vzgoje sadnih rastlin. Razvija odnos do ohranjanja starih sadnih vrst. |
Strokovna ekskurzija: ogled sadjarske in trsničarske drevesnice. |
REZ NA RODNOST IN VZGOJNA REZ |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja in oblikovanja. Razvija natančnost pri delu. Krepi zavest o lepo oblikovanem obhišnm vrtu. |
Vaja: demonstracija rezi sadnih rastlin. |
VARSTVO PRED BOLEZNIMI IN ŠKODLJIVCI |
|
|
|
|
definira pojem integriranega pridelovanja prepozna znake bolezni in škodljivce ter določi zatiranje izbere primeren pripravek in izračuna primerno koncentracijo škropiva |
Se zaveda pomena vzgoje in uvajanja starih sadnih vrst. |
Vaja: priprava škropiva. |
VZGOJA PODLAG |
|
|
|
|
prepozna podlage glede na bujnost rasti |
Razvija natančnost pri delu. Se zave pomena uvajanja starih sadnih sort. |
Vaja: ogled sadne drevesnice. |
DOLOČANJE ZRELOSTI SADJA IN SKLADIŠČENJA |
|
|
|
|
oceni ustrezen čas obiranja sadja se nauči razvrstiti sadje v kakovostne razrede izvede ustrezno skladiščenje sadnih vrst upošteva primerno embalažo glede na sadno vrsto razloži kakovostno pripravo pridelka za prodajo in transport spozna potrebno delitev del in opravil za nemoten delovni proces se seznani s predelavo sadja |
Se zaveda pomena sadnih rastlin kot vira prehrane. |
Strokovna ekskurzija: ogled hladilnice za sadje. Vaja: ogled predelovalnega obrata. |
ZELENJADARSTVO
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
HIDROPONSKO PRIDELOVANJE ZELENJAVE |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zave pomena in vpliva uporabe gnojil in razvija ekološko zavest. |
Vaja: |
PRIDELOVANJE MANJ RAZŠIRJENIH ZELENJADNIC |
|
|
|
|
|
Vaja: poskusna vzgoja manj razširjenih zelenjadnic na šolskem vrtu. |
|
PRIDELOVANJE ZELIŠČ, DIŠAVNIC IN GOB |
|
|
|
|
|
Razvija čut za racionalnost pri delu. |
Vaja: |
DOLOČANJE ZRELOSTI VRTNIN IN GOB |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena vzgoje zelenjadnic, dišavnic, začimbnic in gob za predelavo. |
Vaja: obisk obrata predelave zelenjave. Strokovna ekskurzija: ogled semenarske hiše. |
CVETLIČNE VEZAVE
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
TEHNIKE LIKOVNEGA IZRAŽANJA |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Vaja: |
|
POSTAVITEV SCEN |
|
|
|
|
|
Razvija čut za timsko delo in strpnost. Razvija komunikativnost in racionalnost pri delu. |
Vaja: izvedba del na terenu. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
|