Izobraževalni program: VRTNARSKI TEHNIK
Sprejeto na 35.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
105 |
105 |
|
2. |
105 |
105 |
|
3. |
105 |
105 |
|
4. |
102 |
102 |
|
skupaj |
|
417 |
417 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
1. letnik
VSEBNE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
VARSTVO PRI DELU |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija sposobnost za opazovanje žive in nežive narave. |
Ogled učnih objektov, strojev, orodij in naprav. |
MERILNE NAPRAVE |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za natančnost. |
|
ODVZEM VZORCEV ZA KEMIJSKO ANALIZO TAL |
|
|
|
|
|
Razvija zavest o posledicah enostranske rabe tal in gnojenja. |
Strokovna ekskurzija: ogled biodinamične kmetije (vrtnarije) ter ogled sodobne računalniško vodene vrtnarije (primerjava). |
GNOJENJE |
|
|
|
|
|
Zaveda se osebne odgovornost za onesnaženost podtalnice ter porušenost ravnotežja v živici zaradi uporabe prekomernih gnojilnih odmerkov. |
Poizkus z različnimi gnojilnimi odmerki. |
OBDELAVA TAL |
|
|
|
|
|
||
DOGNOJEVANJE Z MINERALNIMI GNOJILI |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost pri odmerjanju količine gnojil. |
Prikaz: delovanje traktorja. Primerjava ročne in strojne obdelave tal. Ogled kataloških listov za posamezne vrtnarske pripomočke in naprave. |
VRTNARSKI STROJI, NAPRAVE IN ORODJA |
|
|
|
|
|
Se zaveda nenadomestljivosti človeških rok pri obdelavi tal. |
|
PRIPRAVA ŠKROPIVA |
|
|
|
|
|
Razvija odgovornost pri delu z zaščitnimi sredstvi. |
Poizkus: primerjava vpliva močne in blage koncentracije zaščitnega sredstva na rastlino in živelj v substratu. |
ŠKROPLJENJE |
|
|
|
|
|
Individualna uporaba škropilnice individualna izvedba aplikacije škropilne mešanice na rastline. |
|
RASTNI SUBSTRATI |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost za racionalnost uporabe komercialnih substratov v primerjavi z doma pripravljenimi substrati. |
Poizkus primerjave uspešnosti razvoja rastline pri vsaj treh različnih substratih. Strokovna ekskurzija: ogled kompostarne in linije za mešanje in polnjenje substratov. |
GENERATIVNO RAZMNOŽEVANJE RASTLIN |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, vzdržljivost in racionalnost pri delu. Razvija čut za živo naravo. Razvije odnos do setvenega in sadilnega materiala (lepa sadika). |
Pregled zakonodaje o semenu in sadikah. Demonstracija: strojna setev in primerjava le-te z ročnim načinom setve. |
OKOPAVANJE IN PLETEV |
|
|
|
|
|
Razvije primeren odnos do kulturnih in okrasnih rastlin. Se zave pomena estetsko oblikovane okrasne gredice. |
Ogled vzorno oskrbovanih in oblikovanih parkovnih nasadov. |
TRAKTORSKE VOŽNJE |
|
|
|
|
|
Razvija odnos do delovnega stroja in se zave pomena modernizacije. |
Ogled mehanične delavnice za popravilo traktorjev. Individualne traktorske vožnje. |
2. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
PRIKLJUČEVANJE STROJEV K TRAKTORJU |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zave pomena varstva pri delu. Razvija občutek za tehniko. |
Delo poteka v skupinah, ki so določene z zakonom. |
STROJNA DELA V VRTNARSTVU |
|
|
|
|
|
Razvija refleksne sposobnosti. |
Vaje s področja osnovne in dopolnilne obdelave tal: |
PREPOZNAVANJE PLEVELOV |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena vpliva plevela na kulturno rastlino. |
Vaja: priprava herbarija. |
UPORABA UČNIH PROPOMOČKOV |
|
|
|
|
|
Razvija vedoželjnost in interdisciplinarnost. |
Obisk študijske in šolske knjižnice. |
POZNAVANJE INTERNETA |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomembnosti povezovanja preko interneta. |
Demonstracija - novosti na internetu s področja vrtnarstva. |
OKOPAVANJE IN PLETEV |
|
|
|
|
|
Razvije primeren odnos do kulturnih in okrasnih rastlin. Se zave pomena estetsko oblikovane okrasne gredice, površine z zelenjadnicami in drevesnice. |
|
VEGETATIVNO RAZMNOŽEVANJE RASTLIN |
|
|
|
|
|
Pri odbiri okrasnih rastlin se je zmožen prilagajati modnim trendom in povpraševanju na trgu. Razvija strokovno komunikacijo in sodelovanje v skupini Oceni samostojnost sajenja na stalno mesto in vpliv rastline na obstoječo zasaditev. Razvija sposobnost prilagajanja sodobnemu trgu. |
Strokovna ekskurzija: ogled vrtnarije, ki se ukvarja s pridelavo sadik in grosistično prodajo le-teh. |
UREDITEV DELOVNEGA PROSTORA |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena urejene vrtnarije, cvetličarne, vrtnega centra…, za širši prostor. Razvija spretnost besedne in nebesedne komunikacije. |
|
POZNAVANJE RASTLIN |
|
|
|
|
|
Razvija smisel za racionalno izrabo časa in prostora. |
Vaja: izdelava makete ureditve obhišnega vrta ali groba. |
3. letnik
VSEBINE IN INFORMATINI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
PRIPRAVA TERENA |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija sposobnost prilagajanja novemu okolju in ljudem. |
|
ODSTRANJEVANJA ZALISTNIKOV, VRŠIČKANJE, DEKAPTACIJA |
|
|
|
|
|
Razvija samozavest. |
Strokovna ekskurzija: ogled vrtnarije (okrasno vrtnarstvo, vrtno sadjarstvo in zelenjadarstvo). |
SILJENJE RASTLIN |
|
|
|
|
|
Razvija smisel za racionalno izkoriščanje časa in prostora. |
|
VLONČEVANJE IN IZLONČEVANJE RASTLIN |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za ugotovljanje potreb rastline. |
Ogled vrtnarije in primerjava ročnega in strojnega vlončevanja in izlončevanja rastlin. |
POSTAVLJANJE OPOR |
|
|
|
|
|
Ogled vzorno oskrbovanih in oblikovanih parkovnih nasadov. |
|
IZKOP DREVNINE |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost reagiranja in prilagajanja, zahtevam sodobnega trga. |
Ogled delovanja pnevmatske lopate za izkop večje drevnine. |
PRIPRAVA RASTLIN ZA PRODAJO |
|
|
|
|
|
Razvija odnos do rastlin kot živih bitij. |
Ogled vzorno urejene drevesnice. |
POZNAVANJE RASTLIN |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena rastlin v človekovem bivalnem okolju. |
|
ZATIRANJE BOLEZNI, ŠKODLJIVCEV IN PLEVELOV |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena znanja s tega področja zaradi primernega svetovanja strankam. |
|
OSKRBA RASTLIN |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest in osebno odgovornost. Krepi znanja o sociologiji rastlin v naravi in v hortikulturnih združbah. |
|
ARANŽIRANJE |
|
|
|
|
|
Razvija vztrajnost, natančnost, discipliniranost in vedoželjnost. Vzpodbuja in krepi ustvarjalnost. |
|
CVETLIČARSKIH PRIPOMOČKI IN NAPRAVE |
|
|
|
|
|
Krepi osebno odgovornost in zavest o varnem delu. |
Ogled kataloških listov za posamezne cvetličarske pripomočke in naprave. |
PRIPRAVA IN ODPREMA REZANEGA CVETJA, ZELENJA, LONČNIC |
|
|
|
|
|
Upoštevajoč zahteve trga razvije sposobnost reagiranja in prilagajanja |
|
OSNOVNA NAČELA OBLIKOVANJA |
|
|
|
|
|
Se navaja na natančnost in strokovnost pri iskanju informacij. Krepi čut za estetiko. Razvija nadarjenost. Razvija ekološko zavest. Razvija prostorsko orientacijo. |
Ogled naravne krajine in primerjava z osnovnimi načeli oblikovanja. |
DOPOLNILNI OKRASNI MATERILI V ARANŽERSTVU |
|
|
|
|
|
Razvija govorno spretnost. Krepi sposobnost hitre reakcije ter vživljanja v poklic. Razvija ustvarjalnost z uporabo v naravi razgradljivih materialov. |
Ogled trgovine na debelo z rezanim cvetjem, zelenjem in dodatnimi aranžerskimi materiali. |
4. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
ZASAJEVANJE RASTLIN NA TERENU |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvije sposobnost združevanja znanj glede na trenutne zahteva trga. Krepi poklicno odgovornost, upoštevajoč varnost pri delu. |
Vaja: izvedeba zasaditve na terenu. |
ARHITEKTURNI STILI |
|
|
|
|
|
Začuti izrazno moč arhitekta. Razvija čut za estetiko. |
|
GRAJENE PRVINE |
|
|
|
|
|
Razvija ročne spretnosti. |
|
ZASAJEVANJE CVETLIČNIH KORIT |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost prilagajanja postavitve cvetličnega korita okolju. Ugotavlja vpliv rastlinske združbe na počutje ljudi. |
Prikaz ureditve poslovnega prostora. |
VZDRŽEVANJE IN NEGA TRAJNIH NASADOV |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost hitrega reagiranja ter vživljanja v poklic. Krepi čut za odgovornost. Krepi odnose pri skupinskem delu. |
|
SPRAVILO TER PRIPRAVA PRIDELKOV ZA PRODAJO |
|
|
|
|
|
Upošteva pravila varnega dela. Razvija samostojnost in zanesljivost pri delu. Razvija čut za skupinsko delo.
|
Ogled zelenjavno pridelovalnega obrata s pripadajočimi objekti (hladilnica, stroji za izkop in spravilo, čiščenje, sortiranje in embaliranje, prodajni del, …). |
PRIDELOVANJE SEMENA |
|
|
|
|
|
Ozavešča pomen vzgoje in pridelave kulturnih rastlin.
|
Ogled semenarske hiše. |
OSNOVNA NAVČELA TRŽENJA |
|
|
|
|
|
Razvija smisel za skupinsko delo. Razvija uglajenost in čut za poštenost in pravičnost. |
|
KALKULACIJE |
|
|
|
|
razlikuje proizvodno in prodajno ceno izdelka ter ovrednoti
storitev
|
Je sposoben ohraniti poklicno skrivnost. Razvija tržne sposobnosti.
|
Vaja: sestava predračuna za ureditev obhišnega vrta v danem primeru. |
NAROČILO IN NABAVA |
|
|
|
|
|
Razvija in preverja sposobnost trženja. Ocenjuje neposredni vpliv posameznika na spremembo družbenih vrednot. |
Ogled videokasete cvetlična borza. |
SREDSTVA VRTNARSKEGA ALI CVETLIČARSKEGA OBRATA |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost predvidevanja tržnih nihanj. Razvija govorne sposobnosti (tekoča retorika, skladnost besedne in nebesedne komunikacije). |
|
NAČELA ESTETIKE, ETIKE, EKONOMIČNOSTI IN UPORABNOSTI |
|
|
|
|
|
Krepi svoj odnos do žive in nežive narave. Ozavesti pomen današnjega dela za bodoče rodove. Ohranja in ozavešča ruralno in etno-zgodovinske vrednote.
|
Ogled etnološkega muzeja, ureditev kmečke hiše in okolice. |
IZDELAVA, VEZAVA, PLETENJE CVETLIČNIH DEKORACIJ |
|
|
|
|
|
Razvija samostojnost, ustvarjalnost, strokovnost, inovativnost, ekološko zavest in zanesljivost. Krepi delovno odgovornost ob upoštevanju varnosti pri delu. Razvija komunikacijo s stranko ter predvidi njeno reakcijo ob pogledu na izdelek. Krepi smisel za oblikovanje. Se zave potrebe po interdisciplinarnosti in uporabi že pridobljeno znanje. Razvija spretnost predvidevanja. Razvija strpnost pri prenašanju konkurence. Razvija izvirnost z iskanjem novih idej v revijah, na internetu, razstavah doma in v tujini ter jih poveže s svojim znanjem v nov izdelek. |
Ogled cvetličnega tekmovanja, demonstracije. |
UREDITEV IN OSKRBA EPIFITNEGA DEBLA, CVETLIČNEGA OKNA IN BONSAJEV |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost, ustvarjalnost, natančnost, ekološko zavest in osebno odgovornost. Razvija sposobnost komunikacije s stranko.
|
Ogled demonstracije – ureditev zimskega vrta. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno
Znanja tega predmeta se povezujejo z vsemi strokovnoteoretičnimi predmeti.
Konkretno
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Vrtnarstvo Vrtnarski stroji in naprave Krajinsko vrtnarstvo |
|
|
Vrtnarstvo Vrtnarski stroji in naprave Krajinsko vrtnarstvo |
|
|
Vrtnarstvo Dendrologija Krajinsko vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline |
|
|
Vrtnarstvo Dendrologija Krajinsko vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline |
|
|
Vrtnarstvo Dendrologija Krajinsko vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline |
|
|
Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Vrtnarstvo Dendrologija Krajinsko vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Vrtnarstvo Dendrologija Krajinsko vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Vrtnarstvo Dendrologija Okrasne zelnate rastline Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Vrtnarstvo Dendrologija Krajinsko vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Vrtnarstvo Dendrologija Krajinsko vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Vrtnarstvo Dendrologija Krajinsko vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Vrtnarstvo |
|
|
Slovenščina Tuj jezik Računalništvo |
|
|
Računalništvo |
|
|
Vrtnarstvo Dendrologija Okrasne zelnate rastline Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Vrtnarstvo Dendrologija Okrasne zelnate rastline |
|
|
Vrtnarstvo Dendrologija Okrasne zelnate rastline Krajinsko vrtnarstvo Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Vrtnarstvo Dendrologija Okrasne zelnate rastline |
|
|
Vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Vrtnarstvo Dendrologija Okrasne zelnate rastline Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Vrtnarstvo Dendrologija Okrasne zelnate rastline Krajinsko vrtnarstvo Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Dendrologija Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Dendrologija Okrasne zelnate rastline Ekonomika in gospodarsko poslovanje |
|
|
Vrtnarstvo Dendrologija Okrasne zelnate rastline |
|
|
Vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Dendrologija Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Umetnostna vzgoja Krajinsko vrtnarstvo |
|
|
Krajinsko vrtnarstvo |
|
|
Gospodarsko poslovanje Dendrologija Okrasne zelnate rastline Vrtnarstvo Poslovno komuniciranje Računalništvo |
|
|
Vrtnarski stroji in naprave Dendrologija Krajinsko vrtnarstvo Gospodarsko poslovanje |
|
|
Okrasne zelnate rastline Dendrologija Krajinsko vrtnarstvo |
|
|
Vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Dendrologija |
|
|
Okrasne zelnate rastline Aranžerstvo |
|
|
Okrasne zelnate rastline Dendrologija Gospodarsko poslovanje Poslovna komunikacija |
|
|
Umetnost Aranžerstvo Vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Krajinsko vrtnarstvo |
|
|
Aranžerstvo Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Vrtnarstvo Krajinsko vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Dendrologija |
|
|
Vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Krajinsko vrtnarstvo Dendrologija |
|
|
Dendrologija Okrasne zelnate rastline Krajinsko vrtnarstvo Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Vrtnarstvo Gospodarsko poslovanje Poslovno komuniciranje |
|
|
Vrtnarstvo Dendrologija Okrasne zelnate rastline |
|
|
Slovenščina Tuj jezik Vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Dendrolgija Računalništvo Gospodarsko poslovanje Poslovno komuniciranje Sociologija Matematika |
|
|
Matematika Računalništvo Krajinsko vrtnarstvo Gospodarsko poslovanje |
|
|
Slovenščina Tuj jezik Umetnost Sociologija Krajinsko vrtnarstvo Biologija z ekologijo Gospodarsko poslovanje |
|
|
Okrasne zelnate rastline Dendrologija Aranžerstvo Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Okrasne zelnate rastline Dendrologija Aranžerstvo Vrtnarstvo Vrtnarski stroji in naprave |
|