Izobraževalni program: VRTNARSKI TEHNIK
Sprejeto na 35.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
VRTNARSKI STROJI IN NAPRAVE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
49 |
21 |
70 |
2. |
62 |
8 |
70 |
3. |
|
||
4. |
|
||
skupaj |
111 |
29 |
140 |
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
PREGLED KMETIJSKE MEHANIZACIJE |
|
|
|
|
|
Pridobi občutek razvoja mehanizacije skozi čas. Pridobi motivacijo in veselje za opravljanje dela s stroji in orodji. |
Ogledi strojev v šolskem strojnem parku. Prikaz stenske slike o razdelitvi strojev po namenu. Predstavitev kataloga strojev. |
MERSKE ENOTE IN UPORABA |
|
|
|
|
|
Upošteva razvoj merilnih tehnik Krepi sposobnosti za merjenje na terenu, predvsem pa inovativnost kar mu lahko izboljša delovno kariero. |
Reševanje uporabnih nalog z merskimi enotami. Diskusija Vaja: napaka pri merjenju. |
STANDARD |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost pri usklajevanju slovenskih standardov z mednarodnimi standardi. |
Prikaz izdelkov z navedbo standardov, ki jim ustrezajo. |
TEHNIŠKO RISANJE |
|
|
|
|
|
Razvija osnovna znanja za izdelovanje načrtov. Razvija sposobnost vizualnega predstavljanja svoje zamisli. Osvoji nekatera pravila komuniciranja v tehniških strokah. |
Izdelava tehniških risb. |
SILE |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost samostojnega ravnanja pri delu, ker pridobi občutek delovanja okolja na delavca. Zave se vremenskih pojavov. |
Demonstracija: trenje. Vaja: |
GIBANJE |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in skrbnost pri delu. Razvije natančnost pri določanju hitrosti teles. |
Demonstracije različnih gibanj. Vaja: |
NAVOR |
|
|
|
|
|
Razvije strokovnost glede razlikovanja moči in navora, |
Diskusija Vaja: |
ENERGIJA TELESA |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost, strokovnost in inovativnost pri izkoriščanju virov energij, |
Vaja: |
ELEKTRIKA |
|
|
|
|
|
Razvija zanesljivost, skrbnost in varčnost pri uporabi električne energije, ki je ekološko čista pri uporabniku, ne pa tudi pri sami proizvodnji, Zave se nevarnosti električnega toka, |
Ogled videokasete: enosmerni in izmenični tok. Vaja: |
GRADIVA |
|
|
|
|
|
Krepi natančnost in skrbnost pri uporabi materialov. Razvija odnos do njihove smotrne uporabe in zaščite in s tem krepi svojo ekološko zavest. |
Demonstracije različnih gradiv. Vaja: |
STROJNI ELEMENTI |
|
|
|
|
|
Krepi občutek za zapleteno zgradbo strojev glede na raznolikost in število sestavnih delov. Zave se razvoja strojegradnje, kar zahteva, da se vedno izobražuje, saj bo le tako uspeval na delovnem področju. |
Demonstracija strojnih elementov. Demonstracija orodij za vzdrževanje. Vaja: uporaba pravilnega orodja pri popravilih. |
TRAKTOR KOT VLEČNI IN POGONSKI STROJ |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost glede uporabe posameznih vrst traktorjev. |
Ogled makete traktorja. Pregled kataloga traktorjev. |
|
|
Zave se, da je traktor zapleten stroj, sestavljen iz večjega števila sklopov, ki morajo usklajeno delovati. Zave se, da je traktor uporaben šele takrat, ko nanj priključimo delovni stroj. Razvija zavest, natančnost in odgovornost pri delu s traktorjem, ker je traktor lahko nevaren, če ga ne uporabljamo pravilno. Razvije delovno odgovornosti pri priključevanju različnih priključkov. |
Ogled videokasete: delovanje Ottovega motorja. Ogled sheme posameznih delov traktorja. Vaja: vzdrževanje traktorja (zamenjava olja, pregled hladilne tekočine, pregled destilirane vode v akumulatorju). |
DELOVNI STROJI IN NAPRAVE V VRTNARSTVU |
|
|
|
|
|
Krepi ustrezen odnos do rastlin, ki jih oskrbujemo od setve do spravila. Razvija zavest, strokovnost, natančnost in odgovornost za pravilno izbiro strojev in orodij. Usvoji natančnost pri pripravi tal za vznik semena. |
Pregled prospektov Ogled videokasete Ogled diapozitivov Ogledi strojev Razlaga stenske slike (vrste strojev po opravilih). Vaja: nastavitev lemežnega pluga. |
|
|
||
|
|
Razvija občutek za pravilno uporabo gnojil in način doziranja. |
|
|
|
Zave se, da je pridelek odvisen od kakovosti setve in oskrbe med rastjo. |
Vaja: sejalni preizkus. |
|
|
Zave se, da je kakovosten pridelek v največji meri odvisen od ustrezne količine vode v razvoju rastline. |
|
|
|
Krepi ekološko zavest in izbira načine varstva rastlin, ki so okolju prijaznejši. |
Vaja: škropilni preizkus. |
|
|
Zave se, da so od načina spravila pridelka odvisne poškodbe plodov. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Pregled kmetijske mehanizacije |
Gospodarsko poslovanje Kemija Biologija Varstvo rastlin |
|
Standardi |
Vrtnarstvo |
|
Merske enote in uporaba |
Matematika Fizika |
|
Tehniško risanje |
Krajinsko vrtnarstvo |
|
Sile Gibanje Navor Energija Elektrika |
Fizika |
|
Gradiva |
Kemija Vrtnarstvo |
|
Vrtnarsko orodje in naprave |
Vrtnarstvo |
|
Delovni stroji v vrtnarstvu |
Rastlinska proizvodnja Vrtnarstvo Praktični pouk |
|