Izobraževalni program: VRTNARSKI TEHNIK
Sprejeto na 35.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
VRTNARSTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
50 |
20 |
70 |
2. |
50 |
20 |
70 |
3. |
50 |
20 |
70 |
4. |
48 |
20 |
68 |
skupaj |
198 |
80 |
278 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
1. letnik (rastlinska proizvodnja)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
PODNEBNI DEJAVNIKI RASTI |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja naravnih pojavov in spreminjanja pojavov v okolju, ki ga obdaja. Razvija zavest o pomenu zdravega in škodljivosti onesnaženega okolja. |
Ogled najbližje vremenske hišice in spremljanje vremena in vremenskih kart. |
TLA |
|
|
|
|
|
Razvija pravilen odnos do tal ter do pravilne izrabe tal. |
Vaja: |
GNOJENJE |
|
|
|
|
|
Išče povezave med potrebami rastlin in časom gnojenja. Krepi čut za ekološko zavest. |
Vaja: Ogled vrtnarskih centrov, ki prodajajo različne vrste gnojil. |
SUBSTRATI |
|
|
|
|
|
Krepi čut za opazovanje in razlikovanje. |
Vaja: ogled substratov v vrtnarskih centrih. |
OBDELOVANJE TAL |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja. Krepi poklicno odgovornost in strokovnost. |
Ogled obdelave in oskrbe vrtnin na bližnji vrtnariji. |
KOLOBAR |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost opazovanja. |
Vaja: izdela primer dvopolnega kolobarja. |
SEME |
|
|
|
|
|
Razvija si občutek za natančnost. Razvija pravilen odnos do semena domačih sort. Krepi čut za osebno odgovornost. |
Vaja: določanje nekaterih zunanjih lastnosti semena. Ogled deklaracijskih listov in semenskih vrečk. Uporaba interneta. |
NEPOSREDNA SETEV |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja. Razvija čut za natančnost in skrbnost. |
Vaja: |
PRIDELOVANJE SADIK |
|
|
|
|
|
Krepi čut opazovanje. Se zave pomena delovne odgovornosti. |
Vaja: ogled različnih lončkov za pridelovanje sadik. |
PLEVELI |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja. Krepi ekološko zavest. |
Vaja: prepoznavanje najpogostejših plevelov. |
2. letnik (varstvo rastlin in okolja)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
GOSPODARSKI POMEN VARSTVA RASTLIN |
|
|
|
|
|
Krepi sposobnost poklicne odgovornosti in socialne zavesti. |
Diskusija |
POVZROČITELJI BOLEZNI IN POŠKODB NA RASTLINAH |
|
|
|
|
|
Kritično ocenjuje človekove posege v tla in v atmosfero. Razvija sposobnost opazovanja narave. Krepi ekološko zavest. |
Vaja: |
NAČINI ZATIRANJA BOLEZNI IN ŠKODLJIVCEV |
|
|
|
|
|
Krepi ekološko zavest. |
Diskusija |
PRIPRAVKI |
|
|
|
|
|
Krepi čut za natančnost. Krepi osebno odgovornost do svojega dela. Razvije sposobnost opazovanja in ocenjevanja. Razvije odnos do delovne odgovornosti. Razvije občutek pomembnosti naloge za celoto. |
Demonstracija: ogled embalaže pripravkov in prepoznavanje oznak Ogled oblik pripravkov. Vaja: |
PREGLED BOLEZNI IN PRIPRAVKOV ZA NJIHOVO ZATIRANJE |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja narave. Se zaveda posledic kemičnega varstva na okolje. Ocenjuje gospodarski prag škode. Krepi čut za socialno zavest. Razvije čut za natančnost in zanesljivost. |
Demonstracija: ogled značilnih bolezenskih znamenj. Uporaba interneta. Ogled embalaž in reklamnega materiala. Vaja: značilne bolezni na rastlinah v šolskem parku. |
PREGLED ŠKODLJIVCEV IN PRIPRAVKOV ZA NJIHOVO ZATIRANJE |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja in primerjanja pojavov v naravi. Krepi ekološko zavest. Zaveda se pomena škropljenja kot prispevka za zmanjševanje lakote in krepi socialno zavest. Razvija čut za natančnosti. |
Demonstracija: ogled značilnih škodljivcev in poškodb, ki jih povzročajo. Ogled embalaž in reklamnega materiala. Uporaba interneta. Vaja: škodljivci na rastlinah v šolskem parku. |
3. letnik (varstvo rastlin in okolja – 35 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
HERBICIDI |
|
|
|
|
|
Razvija zavest o odgovornosti za svoja dejanja. Krepi čut za poklicno in delovno odgovornost. Krepi ekološko zavest. |
Ogled embalaž in reklamnega materiala. Vaja: herbarij plevelov. |
FIZIOTROPI IN FEROMONI |
|
|
|
|
|
Razvija zavest o odgovornosti za svoja dejanja. |
Ogled embalaž in reklamnega materiala. Ogled feromonske vabe. |
DODATKI PRIPRAVKOM |
|
|
|
|
|
Krepi čut za delovno odgovornost. |
Ogled embalaž in reklamnega materiala. |
RAZKUŽEVANJE |
|
|
|
|
|
Krepi čut za natančnost in zanesljivost pri delu. Krepi čut za poklicno odgovornost. |
Ogled razkuževanja zemlje v šolskem plastenjaku. Ogled razkuževanja šolskega rastlinjaka. |
POSLEDICE KEMIČNEGA ZATIRANJA BOLEZNI IN ŠKODLJIVCEV |
|
|
|
|
|
Krepi ekološko zavest. Razvija čut za osebno in poklicno odgovornost. |
Izdelava seminarskih nalog. Diskusija. |
3. letnik (zelenjadarstvo – 35 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
||
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|||
GOSPODARSKI POMEN PRIDELOVANJA VRTNIN |
|
|
|||
|
|
Razvija odnos do vrtnin. Krepi odnos do poklica in se zaveda njegovega gospodarskega pomena. Razvija sposobnost komuniciranja. |
Vaje: ponudba vrtnin na tržnici (vrste in izvor vrtnin). |
||
POMEN ZELENJADNIC IN ZELIŠČ V SODOBNIH VEZAVAH IN V OKRASNEM VRTNARSTVU |
|
|
|||
|
|
Razvija ustvarjalnost in krepi domišljijo. |
Vaja: poišče različne možnosti uporabe vrtnin in zelišč v sodobnih vezavah. |
||
DEJAVNIKI RASTI |
|
|
|
||
|
|
Razvija sposobnost opazovanja okolja, naravnih pojavov in spreminjanja pojavov v okolju, ki vplivajo na pridelovanje vrtnin. Razvija komunikativnost, odločnost in strpnost. Krepi sposobnost reševanja konfliktov. |
Vaje: izbira prostora za pridelovanje vrtnin. |
||
GOJENJE VRTNIN V ZAVAROVANEM PROSTORU |
|
|
|||
|
|
Razvija odgovornost do dela. Razvija ekonomičnost. Oblikuje odnos do rastlin kot živih bitij. |
Vaje: zavarovani prostori za pridelovanje vrtnin. |
||
PREKRIVANJE RASTLIN IN TAL S FOLIJ |
|
|
|
||
|
|
Razvija ekonomičnost. Oblikuje odnos do rastlin kot živih bitij. Se zave svoje poklicne odgovornosti in krepi sposobnost odločanja. |
Vaje: vrste folij in namen uporabe |
||
NAČINI PRIDELOVANJA ZELENJADNIC |
|
|
|
||
|
|
Povezuje in ocenjuje primeren način okolju prijaznega pridelovanja. Razvija zavest o strokovni odgovornosti do porabnikov, pridelovanja in okolja. |
Ogled: primeri mešanih posevkov. Vaja:najprimernejši pesticidi, ki se lahko uporabljajo pri integriranem pridelovanju vrtnin. |
||
KOLOBAR |
|
|
|
||
|
|
Razvija osebno odgovornost in pravilen odnos do okolja. Nauči se ekonomičnosti pri pravilni zasnovi kolobarja. |
Izdela kolobar. |
||
NABAVA SEMENSKEGA BLAGA |
|
|
|
||
|
|
Razvija natančnost in skrbnost. Razvija samostojnost in odločnost, krepi samozavest in razgledanost. |
Individualno in skupinsko delo. Raziskava ponudbe različno embaliranega semena v semenarnah in ogled deklaracij. Vaje: izračun nabave semenskega blaga glede na sklop rastlin. |
4. letnik (zelenjadarstvo)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
TEHNOLOGIJA PRIDELOVANJA VRTNIN |
|
|
|
|
|
Razvija ekonomičnost in odnos do rastlin. Krepi strokovnost in poklicno odgovornost. |
Vaje: ogled pridelovanja sadik, setvenih plošč, sejancev in sadik s koreninsko grudo in brez nje. |
PRIDELOVANJE POSAMEZNIH VRTNIN PO DRUŽINAH ALI SKUPINAH |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja in razlikovanja. Se osebnostno razvija. Krepi poklicno socializacijo. Razvija odgovornost do dela in strokovnost. Razvija pravilen odnos do okolja in rastlin kot živih bitij. Razvija ekonomičnost Razvija komunikativnost, strpnost. |
Referati Diskusije Razstave Zbirka semen in slik. Skupinsko in individualno delo. Ogledi vrtnin v različnih razvojnih fazah. Uporaba različne literature in katalogov. Vaje: prepoznavanje semen vrtnin. Uporaba interneta. |
ZELIŠČA |
|
|
|
|
|
Razvija odnos do zelišč kot začimb in zdravilnih rastlin. |
Vaja: ogled zelišč. Referati |
GOBE |
|
|
|
|
|
Razvija odnos do gob. |
Vaja: ogled pridelovanja gob. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Rastlinska proizvodnja |
|
|
Podnebni dejavniki rasti |
Vrtnarstvo Praktični pouk |
|
Tla Gnojenje |
Dendrologija Vrtnarstvo Praktični pouk Okrasne zelnate rastline z aranžerstvom |
|
Obdelovanje tal |
Vrtnarski stroji in naprave Matematika Praktični pouk |
|
Seme Setev |
Dendrologija Okrasne zelnate rastline z aranžerstvom Vrtnarstvo Vrtnarski stroji in naprave Zelenjadarstvo |
|
Sadika |
Dendrologija Vrtnarstvo |
|
Substrati Pleveli |
Praktični pouk |
|
Varstvo rastlin in okolja |
|
|
Gospodarski pomen varstva rastlin |
Gospodarsko poslovanje |
|
Povzročitelji bolezni in poškodb na rastlinah Načini zatiranja bolezni in škodljivcev Pripravki-značilnosti |
Praktični pouk Vrtnarstvo Vrtnarski stroji in naprave Praktični pouk |
|
Pregled bolezni in pripravkov |
Matematika Dendrologija Okrasne zelnate rastline z aranžerstvom Praktični pouk Zelenjadarstvo |
|
Pregled škodljivcev in pripravkov Herbicidi Dodatki pripravkom Razkuževanje Posledice kemičnega zatiranja |
Dendrologija Zelenjadarstvo Praktični pouk Varstvo okolja z ekologijo |
|
Zelenjadarstvo |
|
|
Gospodarski pomen pridelovanja vrtnin |
Gospodarsko poslovanje |
|
Pomen dišavnic v sodobnih vezavah in v okrasnem vrtnarstvu |
Okrasne zelnate rastline z aranžerstvom Gospodarsko poslovanje Praktični pouk |
|
Dejavniki rasti |
Praktični pouk Gospodarsko poslovanje Vrtnarstvo |
|
Gojenje vrtnin v zavarovanem prostoru Prekrivanje rastlin in tal s folijo |
Vrtnarska tehnika Praktični pouk Gospodarsko poslovanje Zelenjadarstvo Vrtnarski stroji in naprave |
|
Načini pridelovanja zelenjadnic |
Vrtnarski stroji in naprave Gospodarsko poslovanje Praktični pouk Zelenjadarstvo Varstvo okolja z ekologijo |
|
Kolobar |
Varstvo okolja z ekologijo Gospodarsko poslovanje Praktični pouk |
|
Nabava semenskega blaga |
Matematika Gospodarsko poslovanje Praktični pouk Zelenjadarstvo |
|
Tehnologija pridelovanja |
|
|
Pridelovanje posameznih vrtnin, zelišč in gob |
Vrtnarski stroji in naprave |
|