Izobraževalni program: ŽIVILSKI TEHNIK
Sprejeto na 29.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7. 1999
BIOTEHNOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
35 |
35 |
70 |
4. |
|
||
skupaj |
35 |
35 |
70 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
||
POJEM BIOTEHNOLOGIJE IN NJENA INTERDISCIPLINARNOST |
|
Oblikuje kritičen odnos do spoznanj v biotehnologiji. |
|
BIOTEHNOLOŠKI PROCES |
|
|
|
Biokulture (delovni mikroorganizmi) |
|
|
|
|
|
Razvija osebno odgovornost do dela z biokulturami. |
Vaja: |
Potrebe mikroorganizmov |
|
|
|
|
|
Pridobi spretnosti za laboratorijsko delo. |
Priprava preparatov in mikroskopiranje trajnih preparatov. |
Priprava in sterilizacija gojišč Imobilizacija biokultur |
|
Se zaveda prednosti in slabosti, ki so povezane z genskim inženiringom. |
Imobilizacija kvasovk v Ca – alginatu. |
BIOREAKTORIJI |
|
|
|
|
|
Razvija odgovornost za previdno ravnanje z napravami. |
Vaja: predstavitev laboratorijskega bioreaktorja. |
SPREMLJANJE IN VODENJE BIOPROCESA |
|
|
|
|
|
Razvija odnos za vestno in natančno izvajanje in dokumentiranje meritev. |
Vaja: |
|
|||
IZOLACIJA BIOTEHNOLOŠKIH PRODUKTOV |
|
|
|
|
|
Oblikuje primeren odnos do dela v laboratoriju. |
Vaja: ločevanje biomolekul po velikosti. |
BIOTEHNOLOŠKI POSTOPKI |
|
|
|
|
|
Razvija čut za natančno in dosledno delo. |
Ogledi biotehnoloških procesov: Vaja: postavitev laboratorijskega bioprocesa. |
ODSTRANJEVANJE ODPADKOV |
|
|
|
|
|
Zaveda se škode povzročene zaradi nevestnega dela z odpadki. |
Ogled čistilne naprave. |
DOBRA LABORATORIJSKA PRAKSA |
|
Se zaveda pomena dobre laboratorijske in proizvodne prakse. |
Skupinsko delo |
BIOTEHNOLOGIJA IN DRUŽBA |
|
|
|
|
|
Razpravlja o spornih aktualnih vprašanjih, ki so posledica novih spoznanj v biotehnologiji. |
Okrogla miza |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Biologija |
|
|
Mikrobiologija |
|
|
Kemija Fizika |
|
|
Kemija |
|
|
Tehnologija |
|
|
Biologija |
|
|
Kemija |
|