Izobraževalni program: ŽIVILSKI TEHNIK
Sprejeto na 29.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7. 1999
VARSTVO OKLOJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
70 |
70 |
|
3. |
|
||
4. |
|
||
skupaj |
70 |
|
70 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
2. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
EKOLOGIJA |
|||
Osnovni pojmi iz ekologije |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Utemeljijo pomen ekološkega znanja za vsakdanje življenje. |
Terensko delo: spoznavanje ekosistema. |
Ekologija populacij |
|||
|
|
Znanje iz ekologije populacij prenesejo na človeško populacijo in predvidijo posledice eksponencialne rasti. |
|
Kroženje snovi in pretok energije |
|||
|
|
Izdelajo shemo prehranjevalne verige in prehranjevalnega spleta ter opredelijo oba pojma. |
|
Odnosi med organizmi |
|||
|
|
Izpostavijo na primerih posledice človekovega poseganja v prostor. |
|
Ekosistemi |
|||
|
|
Razvijajo ekološko zavest. Razvijajo osebno in poklicno odgovornost za varovanje okolja. |
|
Pravne osnove varstva okolja |
|||
|
|
Dojamejo pomen legalizacije problema varovanja okolja na sodobno civilizacijo in prihodnje generacije. |
|
ONESNAŽEVANJE OKOLJA |
|||
Onesnaževanje zraka |
|||
|
|
Razvijajo pravilen občutek do problema onesnaženega zraka, med drugim tudi na splošno zdravstveno stanje človeštva. Razvijajo pravilen odnos do povzročiteljev onesnaženega zraka. Pridobijo občutek odgovornosti do prihodnjih generacij |
Ogled videokasete na temo onesnaževanje zraka. Zbiranje slikovnega materiala o posledicah kislega dežja v industrijsko razvitih predelih. Iz dnevnega časopisja zapisovanje namerjenih koncentracij emitiranega so2 v zraku. |
Onesnaževanje voda - morja in sladke vode |
|||
|
|
Razvijajo ekološko zavest v zvezi s problematiko onesnaženih voda. |
|
Onesnaževanje tal |
|||
|
|
||
Jedrska energija |
|||
|
|
Razvijajo pravilen odnos do uporabe jedrske energije. Zavedajo se pomena neodgovornega ravnanja z radioaktivnimi snovmi na civilnem in vojaškem področju. |
Referati o nekaterih najbolj znanih jedrskih eksplozijah (Hirošima, Otok treh milj, Černobil, itd.). Ogled videokaste o delovanju jedrske elektrarne. |
Ogrožene živalske in rastlinske vrste |
|||
|
|
Referati in slikovni material na temo: Ogrožene živalske in rastlinske vrste. |
|
Ukrepi za varovanje okolja |
|||
|
|
Razvijejo občutek do varčevanja s primarnimi energetskimi viri. Zavedajo se pomena varovanja okolja za prihodnje generacije. |
Merjenje porabe vode in električne energije v gospodinjstvu. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Biologija |
|
|
Kemija |
|
|
Tehnologija |
|
|
Fizika |
|
|
Gospodarsko poslovanje |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Mikrobiologija |
|