Določil SSRSSI na 16. seji, 18. 6. 1998
VSEBINA
2. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA
3.2. INFORMATIVNI IN FORMATIVNI CILJI
4. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA
5. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI
Pri pouku STROKOVNO RAČUNSTVO dijaki/dijakinje oblikujejo številne temeljne pojme in znanja (naravna števila in druga števila, operacije med števili, proporcionalnost, itd.). Te pojme in znanja kasneje v takšni ali drugačni obliki oziroma kontekstu uporabljajo v številnih šolskih aktivnostih in v vsakdanjem življenju.
V vsakdanjem življenju je računstvo tista veda, ki jo mora vsak človek dobro, spretno, hitro in natančno obvladati, kar doseže s spoznavanjem temeljnih principov osnovnih računskih operacij, računskih pravil ter z vztrajno vajo.
Pri pouku se učimo specifičnih načinov mišljenja in interpretacij doživljanja sveta. Interpretacije, ki si jih pridobimo pri pouku (matematike), se odlikujejo po dokajšnji univerzalnosti in stabilnosti, kar pa za dijake/dijakinje, ki se oblikujejo v hitro spreminjajočem svetu, ni zanemarljivo.
Z vsebinami predmeta ter ustreznimi metodami in oblikami vzgojnoizobraževalnega dela se dijaki naučijo:
4.1 Socializacijski cilji
4.2 Informativni cilji in vsebine
4.3 Formativni cilji
4.4 Posebnosti v izvedbi (Didaktična priporočila in zgledi)
1. Dijaki/dijakinje se učijo komunikacijskih znanj in spretnosti, kar vključuje:
2. Dijaki/dijakinje se učijo opravljati dela in reševati probleme samostojno in sodelovalno.
3. Dijaki/dijakinje se ob učenju matematike učijo: odgovornosti, prizadevnosti, ustvarjalnosti, doslednosti in poštenosti.
Tema:Računske operacije v množici N, Z, Q (60 ur)
Informativni cilji in vsebine |
Formativni cilji | Posebnosti v izvedbi |
Računske operacije v množici N in Z Usvojiti in uporabljati osnovne računske operacije v množici naravnih in celih števil.
Uporabljati žepno računalo. | |
Računske operacije je potrebno ponoviti oziroma jih še v celoti razložiti (glede na znanje dijakov). Iskanje skupnega delitelja naj poteka na pamet, brez poznavanja postopka za iskanje skupnega delitelja.
Izrazi naj bodo preprosti. Dijak/dijakinja naj računa predvsem z dvočleniki, npr. Cilji, ki so označeni z zvezdico so priporočljivi in niso obvezni. |
Ulomki | |
Dijak/dijakinja naj zna na modelu, sliki ponazoriti, koliko je 3/4 od 12.
Poudarek naj bo na računanju z decimalnimi števili s pomočjo žepnega računala. |
Merjenje | |
Zgled. Poudarek na uporabnih primerih iz prakse. |
Procentni račun Pridobiti sposobnosti za reševanje nalog v zvezi s procentnim računom. |
|
Procentni račun je konceptualno zahtevna snov, zato naj bo poudarek predvsem na postopkih in na uporabi.
Zgled: 10% od 20 je, ( uporaba žepnega računala). |
Linearna enačba. | |
Tema: Geometrija v ravnini in prostoru (60 ur)
Informativni cilji in vsebine | Formativni cilji | Posebnosti v izvedbi |
Osnovni geometrijski pojmi |
|
Ponoviti osnovne geometrijske pojme. Pri načrtovanju je potrebno znati uporabljati geometrijsko orodje: geotrikotnik, oziroma ravnilo in šestilo. |
Kvadrat, pravokotnik, trikotnik, krog Izračunati ploščino kvadrata in pravokotnika. |
|
Naloge naj bodo preproste, npr. kvadrat s podano stranico ali krog s podanim polmerom. |
Kocka, kvader, stožec, valj, tristrana prizma, tristrana piramida, krogla |
|
Geometrijska telesa naj dijak/dijakinja poveže z modeli iz vsakdanjega življenja (kuhinjski lonec ima obliko valja). Modele naj dijak/dijakinja izdela z učiteljevo pomočjo ali samostojno. Naloge naj bodo preproste, predvsem naj temeljijo na direktni rabi obrazcev. |
Tema: Sklepni račun (10 ur)
Informativni cilji in vsebine |
Formativni cilji | Posebnosti v izvedbi |
Sklepni račun Rešiti preproste probleme povezane z vsakdanjim življenjem. | |
Zgled: Ana pomiva posodo. Za 5 kosov posode potrebuje 3 minute.V kolikšnem času bo pomila 35 kosov posode? |
Tema: Obdelava podatkov (5 ur)
Informativni cilji in vsebine |
Formativni cilji | Posebnosti v izvedbi |
Zbiranje podatkov Strukturiranje podatkov Predstavitev podatkov Razložiti pomen konkretnih prikazov frekvenčnih porazdelitev, ne da bi teoretično poznali statistične pojme. |
|
Npr.: Ob narisanem frekvenčnem kolaču je potrebno znati interpretirati prikazano situacijo. V preprostih nalogah je potrebno urediti oziroma grupirati podatke in poznati razloge za takšno početje (preglednost, izraba prostora). Zgled: Vajenec zjutraj sprejema naročila za izrez kovinskih cevi na naslednje dolžine:1m, 2m, 3m. Podatke je potrebno urediti v obliki tabele. |
Ostale ure so namenjene še dodatnemu utrjevanju, preverjanju in ocenjevanju ali pa specifičnim potrebami programa.
Znanje preverjamo in ocenjujemo ustno in pisno.
Priporočamo, da učitelj/učiteljica redno preverja in ocenjuje na oba načina in tako zagotovi čim kompleksnejšo oceno.
Preverjanje
Ustno lahko preverjamo razumevanje, znanje definicij, interpretacijo in analizo problema ter reševanje kratkih nalog. Dijakom/dijakinjam lahko pomagamo s krajšimi usmerjevalnimi vprašanji.
Ocenjevanje
Učitelj/učiteljica mora v vsakem trimestru izpeljati šolsko (pisno) nalogo in jo oceniti.
Vsebine v predmetnem katalogu znanj so urejene po temah in odražajo tudi njihovo predlagano časovno razporeditev. Vendar pa kljub temu priporočamo, da se učitelji matematike v okviru možnosti prilagodijo potrebam drugih predmetov. Priporočamo tudi več timskega dela in povezovanja med učitelji strokovnih predmetov in matematike.
Novost učnega načrta je njegova ciljna naravnanost. Vendar poudarek ni le na usvojitvi končnih ciljev, temveč tudi na procesnih ciljih.
Poleg vsebin so pri posameznem tematskem sklopu navedeni tudi informativni in formativni cilji in didaktična priporočila, ki se vežejo na sklop. Z vsebinami so zapisana tista znanja, preko katerih naj bi dijaki/dijakinje usvojili načrtovane cilje.