Določil SSRSSI na 18. seji, 16. 7. 1998
VSEBINA
1. IME IN OPREDELITEV PREDMETA
2. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA
4. PREVERJANJE IN OCENJEVANJE ZNANJA
5. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI
Z matematičnim znanjem lahko opišemo ter numerično, grafično ali drugače predstavimo veliko pojavov in stvari. To je posebej pomembno pri izmenjavanju idej in informacij ter njihovi interpretaciji.
Pri pouku matematike dijaki/dijakinje oblikujejo številne temeljne pojme in znanja (naravna števila in druga števila, operacije med števili, proporcionalnost itd.). Te pojme in znanja kasneje v takšni ali drugačni obliki oziroma kontekstu uporabljajo v številnih šolskih aktivnostih, v vsakdanjem in poklicnem življenju.
Pri pouku matematike se učimo specifičnih načinov mišljenja in specifičnih interpretacij doživljanja sveta. Interpretacije, ki si jih pridobimo pri pouku matematike, se odlikujejo po dokajšnji univerzalnosti in stabilnosti, kar za dijake/dijakinje, ki se oblikujejo v hitro spreminjajočem svetu, ni zanemarljivo.
Pri učenju matematike pa nismo pozorni le na matematične vsebine in njihovo povezanost z drugimi znanji, temveč tudi na miselne procese, ki omogočajo obravnavo matematičnih vsebin.
Z vsebinami predmeta ter ustreznimi metodami in oblikami vzgojno izobraževalnega dela dijaki/dijakinje:
RAZVIJAJO MATEMATIČNE STRATEGIJE IN MATEMATIČNE PREDSTAVE, KI VKLJUČUJEJO:
SE NAUČIJO :
1. Dijaki/dijakinje se učijo komunikacijskih znanj in spretnosti, kar vključuje:
2. Dijak/dijakinje se učijo opravljati dela in reševati probleme samostojno in sodelovalno.
3. Dijaki/dijakinje se ob učenju matematike učijo: odgovornosti, prizadevnosti, ustvarjalnosti, doslednosti in poštenosti.
1. LETNIK: 105 ur
VSEBINE:
Eksponentna in logaritemska funkcija
Polinomi in racionalne funkcije
Kotne funkcije
Površine in prostornine
Ekponentna in logaritemska funkcija
Informativni cilji |
Vsebine |
Formativni cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Uporabljati inverznost med eksponentno in logaritemsko funkcijo. Uporabljati logaritme za reševanje eksponentne in logaritemske enačbe. |
Eksponentna funkcija Logaritem. Število e in naravni logaritem. Prehod k novi osnovi. Logaritemska funkcija kot inverzna funkcija k eksponentni. Lastnosti in graf logaritemske funkcije. Logaritemska enačba. |
|
Poudariti je potrebno, da sta si eksponentna in logaritemska
funkcija inverzni. Dijak/dijakinja rešuje le preproste enačbe.Naloge naj bodo dovolj preproste. |
Polinomi in racionalne funkcije
Informativni cilji |
Vsebine |
Formativni cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Usvojiti Hornerjev algoritem in ga tudi uporabljati. Iz grafa krivulje ugotoviti njene lastnosti. |
Definicija polinoma. Lastnosti polinoma (stopnja polinoma, vodilni koeficient, konstantni člen, ničle). Enakost dveh polionomov. Izrek o deljenju polinomov. Ničle polinomov. Hornerjeva shema. Graf polinoma. Bisekcija. Racionalne funkcije in njihovi grafi. Racionalne enačbe in neenačbe. |
p(x) Ł0;
|
Dijak/dijakinja naj rešuje različne naloge, ki se nanašajo na omenjene izreke in Hornerjev algoritem. |
Kotne funkcije
Informativni cilji |
Vsebine |
Formativni cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Povezati kotne funkcije z različnimi fizikalnimi modeli. Uporabiti in razumeti pojem periodičnosti. |
Definicija kotnih funkcij f(x) = sinx, f(x) = cosx f(x) = tgx. Lastnosti kotnih funkcij. Adicijski izreki. Grafi kotnih funkcij. |
|
Poudariti je potrebno uporabnost kotnih funkcij pri drugih vedah. Ustvariti je potrebno nazorno predstavo o posameznih funkcijah. |
Površine in prostornine
Informativni cilji |
Vsebine |
Formativni cilji |
Posebnosti v izvedbi | |||
Povezati znanje iz geometrije in trigonometrije, pridobiti si prostorsko predstavo in znati to uporabiti v praksi. Uporabljati trigonometrijo v stereometriji. |
Prizma, valj, piramida, stožec, krogla. Površine in prostornine. |
Oglata telesa:
Okrogla telesa:
|
Obravnavati je potrebno samo pokončna telesa. Naloge je potrebno smiselno prilagoditi potrebam stroke. |
2. LETNIK - 70 ur
VSEBINE:
Zaporedja
Obrestno - obrestni račun
Statistika
Zaporedja
Informativni cilji |
Vsebine |
Formativni cilji |
Posebnosti v izvedbi | |||
Spoznati funkcijo diskretne spremenljivke. Določiti lastnosti danega zaporedja. |
Definicija zaporedja. Lastnosti zaporedij (naraščajočega, padajočega, omejenega). Aritmetično in geometrijsko zaporedje. Vsota n členov aritmetičnega in geometrijskega zaporedja. |
|
Dijak/dijakinja naj se na preprostih primerih nauči prepoznati lastnosti zaporedij. Dijak/dijakinja naj razlikuje med vrstama zaporedij in naj zna reševati preproste naloge. |
Obrestno - obrestni račun
Informativni cilji |
Vsebine |
Formativni cilji |
Posebnosti v izvedbi | |||
Spoznati osnove obrestno - obrestnega računa. |
Obrestno - obrestni račun. |
|
Dijak/dijakinja naj zna za preproste primere napraviti tudi amortizacijski načrt. |
Statistika
Informativni cilji |
Vsebine |
Formativni cilji |
Posebnosti v izvedbi | |||
Spoznati osnovne statistične pojme in se naučiti prikazovati podatke. |
Osnovni statistični pojmi. Grupiranje in urejanje podatkov. Prikazovanje podatkov. Srednja vrednost in standardni odklon. |
|
Dijak/dijakinja naj zna preproste statistične podatke grupirati ter prikazati frekvenčno porazdelitev v obliki tabele, frekvenčnega poligona, histograma ali frekvenčnega kolača. |
Znanje preverjamo in ocenjujemo ustno in pisno.
Priporočamo, da učitelj redno preverja in ocenjuje na oba načina in tako zagotovi čim kompleksnejšo oceno.
Preverjanje
Ustno lahko preverjamo razumevanje, znanje definicij, interpretacijo in analizo problema ter reševanje kratkih nalog. Dijakom/dijakinjam lahko pomagamo s krajšimi usmerjevalnimi vprašanji.
Ocenjevanje
Učitelj/učiteljica mora v vsakem trimestru izpeljati šolsko (pisno) nalogo in jo oceniti.
Vsebine v katalogu znanj so urejene po temah in odražajo tudi njihovo predlagano časovno razporeditev. Vendar pa kljub temu priporočamo, da se učitelji matematike v okviru možnosti prilagodijo potrebam drugih predmetov. Priporočamo tudi več timskega dela in povezovanja med učitelji strokovnih predmetov in matematike.
Novost učnega načrta je njegova ciljna naravnanost. Vendar poudarek ni le na usvojitvi končnih ciljev, temveč tudi na procesnih ciljih.
Poleg vsebin so pri posameznem tematskem sklopu navedeni tudi informativni in formativni cilji in didaktična priporočila, ki se vežejo na sklop. Z vsebinami so zapisana tista znanja, preko katerih naj bi dijaki usvojili načrtovane cilje.