Izobraževalni program: BOLNIČAR/NEGOVALEC (ds)
KONTAKTNA KULTURA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
50 |
20 |
70 |
3. |
|
||
skupaj |
50 |
20 |
70 |
Pri predmetu dijak:
2. letnik
Informativni cilji in vsebine |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Osnove psihologije |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvije motiviranost za poznavanje temeljnih psiholoških značilnosti ljudi. |
|
Temelji duševnega delovanja |
|
|
|
|
|
Si prizadeva za pozitivno, ustrezno samodejavnost. |
Interakcijska igra: spontanost v neznani situaciji. |
Duševni procesi |
|
|
|
|
|
Je motiviran za delo. Zaveda se pomena sodelovanja oskrbovanca. Začuti, da spoštovanje vrednot naredi življenje bolj človeško. Se vzgoji za odgovornost v odnosu do zadovoljevanja varovančevih potreb. Zna pozitivno premagovati ovire. Upošteva pomen izražanja čustev za medsebojne odnose in za dobro telesno zdravje. Zna kontrolirati lastna čustva. |
Interakcijska igra: |
Osebnost |
|
|
|
|
|
Razvija ustrezne osebnostne lastnosti za delo z ljudmi Prizadeva si za osebnostno rast Upošteva pomen lastnega in varovančevega osebnostnega uresničevanja. |
Interakcijska vaja: |
Samovrednotenje in samouresničevanje |
|
|
|
|
|
Prispeva k ustvarjanju bolj humane družbe. Spoštuje sebe in druge. Spoštuje človeka. |
Razgovor: |
Posameznik in družba |
|
|
|
|
|
Zna slediti interakciji v skupini. Zna agresivnost preusmeriti v konstruktivno energijo. Zna nesebično pomagati drugim. |
Interakcijska igra: |
Strah in stres |
|
|
|
|
|
Upošteva pomen empatije v odnosu do človeka, ki je v stiski. Zna poslušati. |
Vaja: sprostitvene tehnike. |
Konflikt |
|
|
|
|
|
Se zna pogovarjati in poslušati drugega ter izraziti svoje potrebe (v konfliktu). |
Interakcijska igra: spor in reševanje konflikta. |
Etika pri delu z ljudmi |
|
|
|
|
|
Ravna v skladu z etičnimi normami Zna si prizadevati za dobro, plemenito, odgovorno ravnanje. |
|
Kodeks etičnih načel |
|
|
|
|
|
Se zaveže spoštovati etična načela v odnosu do sebe in do vsakega človeka. |
Razgovor: o pomenu spoštovanja etičnega kodeksa. |
Kodeks etičnih načel v socialnem varstu |
|
|
|
|
|
Dojame kodeks etike kot listino v dobro spoštovanja človeka. |
|
Bonton |
|
|
|
|
|
Skrbi za lastno urejenost in vsestransko vljudnost. |
Vaja: obnašanje. |
Poklicna skrivnost |
|
|
|
|
|
Pridobi odgovornost ob posredovanju informacij o varovančevem socialnem, zdravstvenem stanju. |
Razgovor. |
Spoštovanje človeka |
|
|
|
|
|
Dojame temeljno pravico človeka do različnosti in drugačnosti. Spoštuje vsakogar ne glede na njegovo držo in prepričanje. |
Razgovor: spoštovanje človeka kot osebnosti. |
Srečanje s smrtjo |
|
|
|
|
|
Uporablja empatijo ob srečanju s svojci umrlega. |
Razgovor. Interakcijska igra: srečanje s svojci umrlega. |
Osnove komunikacije |
|
|
|
|
|
Nauči se jasnosti izražanja, prepoznavanja nebesednih sporočil. |
Interakcijska vaja: |
Komunikacija z ljudmi s posebnimi potrebami |
|
|
|
|
|
Je v komuniciranju z ljudmi s posebnimi potrebami strpen in spoštljiv. |
|
Komunikacija v timu |
|
|
|
|
|
Si privzgoji osebno odgovornost Dojame pomen urejenosti pri delu z ljudmi. |
Interakcijska vaja: |
Pomoč ljudem v stiski |
|
|
|
|
|
Pridobi občutljivost za sočloveka. |
|
Empatija |
|
|
|
|
|
Zna in hoče »biti blizu« ljudem. |
Razgovor: vživljanje v drugega. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Osnove psihologije |
Vzgoja za zdravje in higiena 3. letnik |
|
Temelji duševnega delovanja |
Vzgoja za zdravje in higiena 3. letnik |
|
Osnove anatomije in fiziologija 1. letnik |
|
|
Duševni procesi |
Osnove anatomije in fiziologija 1. letnik |
|
Vzgoja za zdravje in higiena 3. letnik |
|
|
Samovrednotenje in samouresničevanje |
Vzgoja za zdravje in higiena 1. letnik |
|
Vzgoja za zdravje in higiena 3. letnik |
|
|
Socialno skrbstvo 3. letnik |
|
|
Posameznik in družba |
Vzgoja za zdravje in higiena 1. letnik |
|
Vzgoja za zdravje in higiena 3. letnik |
|
|
Socialno skrbstvo 3. letnik |
|
|
Strah in stres |
Vzgoja za zdravje in higiena 1. letnik |
|
Osnove anatomije in fiziologija 1. letnik |
|
|
Socialno skrbstvo 3. letnik |
|
|
Konflikt |
Socialno skrbstvo 3. letnik |
|
Etika pri delu z ljudmi |
Socialno skrbstvo 3. letnik |
|
Pomoč in oskrba 1., 2., 3. letnik |
|
|
Praktični pouk 1., 2., 3. letnik |
|
|
Vzgoja za zdravje in higiena 3. letnik |
|
|
Gospodinjstvo, hranoslovje in osnove dietetike 3. letnik |
|
|
Kodeks etičnih načel v socialnem varstvu |
Socialno skrbstvo 3. letnik |
|
Bonton |
Gospodinjstvo, hranoslovje in osnove dietetike 3. letnik |
|
Praktični pouk 1., 2., 3. letnik |
|
|
Poklicna skrivnost |
Pomoč in oskrba 1., 2., 3. letnik |
|
Praktični pouk 1., 2., 3. letnik |
|
|
Srečanje s smrtjo |
Pomoč in oskrba 3. letnik |
|
Socialno skrbstvo 3. letnik |
|
|
Osnove komunikacije |
Gospodinjstvo, hranoslovje in osnove dietetike 1. letnik |
|
Komunikacija z ljudmi s posebnimi potrebami |
Socialno skrbstvo 3. letnik |
|
Vzgoja za zdravje in higiena 3. letnik |
|
|
Komunikacija v timu |
Pomoč in oskrba 1. letnik |
|
Socialno skrbstvo 3. letnik |
|
|
Pomoč ljudem v stiski |
Vzgoja za zdravje in higiena 3. letnik |
|
Socialno skrbstvo 3. letnik |
|
|
Empatija |
Socialno skrbstvo 3. letnik |
|