Izobraževalni program: BOLNIČAR-NEGOVALEC (ds)
Sprejeto na 29.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7. 1999
VZGOJA ZA ZDRAVJE IN HIGIENA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
70 |
70 |
|
2. |
|
||
3. |
35 |
35 |
|
skupaj |
105 |
|
105 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Vajenec:
1. letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Higiena in promocija zdravja |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Išče svojo poklicno vlogo in odgovornost znotraj higiene in skrbi za zdravje. |
|
Zdravje |
|
|
|
|
|
Razvija občutek odgovornosti za ohranitev zdravja. Razvija ustvarjalnost pri iskanju možnosti za skladno življenje človeka z okoljem. |
Interakcijske igre |
Osebna higiena |
|
|
|
|
|
Razvija odgovornost za lastno zdravje. Oblikuje zavest o pomenu osebne higiene. |
|
Zdravje kože in lasišča |
|
|
|
|
|
V okviru svojih pristojnosti. Skrbi za svoje in za oskrbovančevo zdravje. Navaja se na sodelovanje z oskrbovancem. |
|
Skrb za zdravje ustne votline |
|
|
|
|
|
Navaja se na sodelovanje z zdravstvenimi delavci. |
|
|
|||
Zdravje sluha in vida |
|
|
|
|
|
Razvija odgovornost za lastno zdravje. Navaja se na samostojnost pri odkrivanju ogrožajočih okoliščin. Uči se sprejemati meje. |
|
Zdravje gibal |
|
|
|
|
|
Lastnih pristojnosti v skrbi za oskrbovančevo zdravje. Navaja se na sodelovanje z oskrbovancem. Navaja se na sodelovanje z zdravstvenimi delavci. |
|
Zdravje srca in ožilja |
|
|
|
|
|
||
Zdravje dihal |
|
|
|
|
|
||
Preprečevanje malignih obolenj |
|
|
|
|
|
||
Preprečevanje nalezljivih bolezni |
|
|
|
|
|
Razvija odgovornost za lastno zdravje. Navaja se na samostojnost pri odkrivanju ogrožajočih okoliščin. Uči se sprejemati meje lastnih pristojnosti v skrbi za oskrbovančevo zdravje. Navaja se na sodelovanje z oskrbovancem. Navaja se na sodelovanje z zdravstvenimi delavci. Razvija empatijo do obolelih. |
|
Vzgoja za družino |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnosti za oblikovanje zdravega partnerskega in starševskega odnosa. Razvija odgovorno skrb za načrtovanje družine. Razvija pozitivno samopodobo. Si razvije odgovoren odnos do spolnega življenja. Razvije strpnost do drugače spolno usmerjenih. |
3. letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|||
Okoljska vzgoja |
Vajenec |
Vajenec |
|
|||
Zrak in zdravje |
|
|
|
|||
|
|
Razvija občutek povezanosti z okoljem. |
||||
Voda in zdravje |
|
|
|
|||
|
|
Navaja se na skrb za zdravo okolje. |
||||
Odpadne snovi |
|
|
|
|||
|
|
|||||
Energija |
|
|
|
|||
|
načrtuje ukrepe za zmanjšanje porabe energije |
Navaja se na odgovoren in ekonomičen odnos do uporabe vode, energije. |
||||
Duševni in socialni vplivi na zdravje |
|
|
|
|||
Psihični in socialni razvoj |
|
|
|
|||
|
|
Razvija sposobnost razumevanja drugih, biti odprt do mnenj drugih |
Interakcijske igre |
|||
Krizne situacije |
|
|
|
|||
|
|
Ponotranja vrednote, ki omogočajo zadovoljstvo. Zna primerno izražati čustva. Razvija čustveno stabilnost. Razvije občutek za človeka v stiski. Zna poslušati. |
Interakcijske igre |
|||
Zdravje ogroženih skupin ljudi |
|
|
|
|||
|
|
Navaja se na posebnosti pri delu z ljudmi s posebnimi potrebami. Oblikuje spoštljiv odnos do ljudi s posebnimi potrebam.i Zmanjšuje strah pred starostjo. Navaja se na posebnosti pri skrbi za invalide. Razvija solidarnost s sodelavci. Navaja se na skrb za zdravje pri delu. |
||||
Zasvojenost s psihoaktivnimi snovmi |
|
|
|
|||
|
izbere zdrav način zapolnitve prostega časa, razvedrila in zadovoljstva presodi med ugodnimi in škodljivimi vplivi na zdravje |
Razvija ustvarjalnost za oblikovanje življenjskih okoliščin, ki zmanjšujejo nevarnost bega v odvisnost Oblikuje razumevajoč odnos do zasvojenih. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Zdravje |
Gospodinjstvo, hranoslovje in osnove dietetike 1.letnik Kontaktna kultura 2.letnik |
|
Osebna higiena |
Pomoč in oskrba 1.letnik |
|
Zdravje kože in lasišča |
Osnove anatomije in fiziologije 1.letnik Pomoč in oskrba 1.letnik |
|
Zdravje ustne votline |
Osnove anatomije in fiziologije 1.letnik Pomoč in oskrba 1.letnik |
|
Zdravje sluha in vida |
Osnove anatomije in fiziologije 1.letnik Pomoč in oskrba 1.letnik |
|
Zdravje gibal |
Osnove anatomije in fiziologije 1.letnik Pomoč in oskrba 1.letnik |
|
Zdravje srca in ožilja |
Osnove anatomije in fiziologije 1.letnik Gospodinjstvo, hranoslovje in osnove dietetike 1.letnik Kontaktna kultura 2.letnik |
|
Zdravje dihal |
Osnove anatomije in fiziologije 1.letnik Pomoč in oskrba 1.letnik |
|
Preprečevanje malignih obolenj |
Gospodinjstvo, hranoslovje in osnove dietetike 1. in 3.letnik |
|
Preprečevanje nalezljivih obolenj |
Pomoč in oskrba 1.letnik Gospodinjstvo, hranoslovje in osnove dietetike 1.letnik |
|
Vzgoja za družino |
Socialno skrbstvo 3.letnik Kontaktna kultura 2.letnik Osnove anatomije in fiziologije 1.letnik |
|
Zrak in zdravje |
Pomoč in oskrba 1.letnik |
|
Voda in zdravje |
Gospodinjstvo, hranoslovje in osnove dietetike 1.letnik |
|
Odpadne snovi |
Pomoč in oskrba 1.letnik Gospodinjstvo, hranoslovje in osnove dietetike 1.letnik |
|
Psihični in socialni razvoj |
Kontaktna kultura 2.letnik Socialno skrbstvo 3.letnik |
|
Krizne situacije |
Kontaktna kultura 2.letnik Socialno skrbstvo 3.letnik |
|
Zdravje ogroženih skupin ljudi |
Pomoč in oskrba 1. In 3.letnik Kontaktna kultura 2.letnik Gospodinjstvo, hranoslovje in osnove dietetike 1.letnik Socialno skrbstvo 3.letnik |
|
Zasvojenost s psihoaktivnimi snovmi |
Kontaktna kultura 2.letnik |
|