Izobraževalni program: CVETLIČAR (ds)
DENDROLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
50 |
20 |
70 |
3. |
|
||
skupaj |
50 |
20 |
70 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev;
Vajenci:
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
DENDROLOGIJA - uvod |
Vajenci: |
Vajenci: |
|
|
|
Razvijejo zavest o pomenu naravoslovnih ved in sposobnost povezav med dendrologijo in botaniko. Razvijejo zavest, da so rastline sestavni del žive narave. Naučijo se opazovati, primerjati in razlikovati. |
Vaja: seznanijo se z drevesničarskimi katalogi in na podlagi njih ugotovijo katere rastline poznajo in v kakšni življenjski obliki se nahajajo. Vaja: uredijo tabelo poznanih lesnatih rastlin (10-20), poiščejo njihova botanična imena, jih uvrstijo v rastlinski sistem (golosemenke, kritosemenke, dvokaličnice, enokaličnice) in opredelijo njihovo življenjsko obliko (drevo, grm, polgrm, listopadni listavec, vednozeleni ali zimzeleni listavec, iglavec). |
DREVESNIČARSTVO IN DREVESNICA |
|
|
|
drevesničarstvo - osnove: |
|||
|
|
Naučijo se opazovati, primerjati in razlikovati. Razvijejo sposobnost odkrivanja povezav med drevesničarstvom in aranžerstvom. Razvijejo sposobnost razmišljanja o vzrokih in pogojih. Razvijejo odnos do lastnega razvoja in pomen povezovanja s tendencami razvoja v Evropi. Razvijejo prilagajanje, samospoštovanje in spoštovanje drugih. |
Demonstracija: ogled drevesnice Vaja: uredijo herbarij lesnatih rastlin, ki jih srečajo v cvetličarni. Izdelajo program: |
drevesnica: |
|||
|
|
Razvijejo sposobnost opazovanja in beleženja opazovanega. Seznanijo se s strokovnimi revijami in z ljudmi zaposlenimi v stroki. Seznanijo se s pomenom strokovne terminologije in komunikacije. |
Demonstracija: ogled drevesnice in njene notranje ureditve; seznanijo se z načini vzgoje in oskrbe v posameznih delih. Vaja: poiščejo članke v strokovnih vrtnarskih revijah, si jih zabeležijo in napišejo seznam znanih drevesnic. |
RAZMNOŽEVANJE DREVNINE generativno razmnoževanje: |
|||
|
|
Razvijejo pravilen odnos do razmnoževalnega materiala, ker poznajo proces razmnoževanja, hitrost rasti lesnatih rastlin, se naučijo ceniti lesnate rastline uporabne v aranžerstvu. Naučijo se racionalnega izkoriščanja prostora pri razmnoževanju lesnatih rastlin. Pridobijo odnos do slovenske kvalitete in strmijo k stalnemu izboljšanju le te. |
Vaja: ogledajo si kataloge proizvajalcev semen in sejancev. Vaja: poiščejo možnosti nabave semen in sejancev na internetu. Vaja: napravijo seznam rastlin, ki jih srečajo v naravi, ugotovijo rastlinsko vrsto, latinsko ime, poiščejo njihove plodove in semena in ugotovijo kako se rastline same razmnožijo. |
vegetativno razmnoževanje rastlin: |
|||
a) neposredno - direktno vegetativno razmnoževanje - razmnoževanje s potaknjenci: |
|
Razvijejo odgovornost do dela. Razvijejo občutek za natančnost. Z rastlinami ravnajo kot z živim bitjem. Razvijejo zavest o odgovornosti za svoje delo. Naučijo se skrbeti in opazovati kakšne potrebe razvijejo rastline med razvojem. |
|
b) posredno vegetativno razmnoževanje - cepljenje; |
|
Naučijo se opazovati v kakšnih pogojih rastline uspevajo v naravi in jih primerjati s pogoji, ki jih rastlinam nudimo med oskrbo v cvetličarni. |
Vaja: napravijo seznam lesnatih rastlin, ki jih srečajo v cvetličarni ali doma in ugotovijo kako se pogoji prostora skladajo s pogoji,ki jih rastline imajo v naravi. |
hormonsko vodenje nastanka korenin |
|
Naučijo se pravilnega odnosa do rastlin in odgovornosti pri delu. |
Demonstracija: primerjava izgleda potaknjencev različnih oblik lesnatih rastlin. |
meristemsko razmnoževanje - vegetativno in generativno mikro razmnoževanje: |
|
Naučijo se racionalnega razpolaganja s prostorom. Naučijo se prilagajanja tržnim zakonitostim. Razvijejo sposobnost hitrega reagiranja. Razvijejo sposobnost ločevanja in povezovanja. Razvijejo sposobnost sledenja novostim. |
Demonstracija: ogled razmnoževanja okrasnih rastlin. Diapozitivi. Vaja: ogled s cepljenjem razmnoženih rastlin v šolskem parku in ugotavljanja mesta cepitve ter vzrokov razmnoževanja s cepljenje. Vaja: izdelovanje plakatov s prikazom različnih načinov razmnoževanja. |
VZGOJA IN OSKRBA LESNATIH RASTLIN DO PRODAJE |
|||
|
|
Pazljivo izbirajo sredstva za dognojevanje, zaščito in varstvo rastlin, pazijo na pravilen termin in količino dozacije in skrbijo za ohranjanje podtalnice in ekološkega ravnotežja v tleh. Razvijejo skrb za ohranjanje lastnega zdravja. |
Demonstracija: ogled vzgoje in oskrbe lesnatih rastlin v drevesnici. Demonstracija: primerjava sadilnega materiala s poudarkom: Diapozitivi: vzgoja in oskrba lesnatih rastlin do prodaje. |
ŽLAHTNJENJE RASTLIN |
|
Naučijo se opazovati lesnate rastline in jih občutiti kot sestavni del življenja. |
Diapozitivi. |
LESNATE RASTLINE: |
|||
lastnosti in raba drevnine: |
|||
|
|
Zavedajo se pomena lesnatih rastlin za obstoj kulturne krajine. Razvijajo zavest ohranjanja kulturne dediščine. Poznajo avtohtone lesnate rastline in njihov pomen. Prizadevajo si za lasten napredek v znanju. Naučijo se opazovati, primerjati in razlikovati. Naučijo se izvirnosti. |
Demonstracija: ogled diapozitivov posameznih skupin lesnatih rastlin. Vaja: seznanijo se z drevesničarskimi katalogi, katalogi rezanega cvetja in zelenja, katalogi lončnic ter v njih poiščejo lesnate rastline uporabne v cvetličarstvu. Vaja: uredijo tabelo lesnatih rastlin, poiščejo njihova botanična imena in ugotovijo njihove lastnosti, okrasno in uporabno vrednost ter določijo letni čas uporabe. |
okrasna vrednost lesnatih rastlin |
|||
|
|
Naučijo se opazovati lesnate rastline in pri tem razvijajo smisel za oblikovanje in orientacijo v prostoru. Razvijajo svoja čutila. Naučijo se prilagajanja zahtevam tržišča in sledijo modnim novostim. |
Vaja: izdelajo herbarij lesnatih rastlin, ki jih srečajo v cvetličarni. Izdelajo program: |
uporabna vrednost lesnatih rastlin |
|
||
|
|
Razvijajo smisel za oblikovanje. Pridobijo si sposobnost opazovanja in prostorske orientiranosti. |
Vaja: poiščejo članke v strokovnih vrtnarskih revijah o uporabi lesnatih rastlin v cvetličarstvu, si jih zabeležijo in naredijo referate o uporabi Diapozitivi: drevnina uporabna zaradi svoje okrasne vrednosti v cvetličarstvu |
drevnina skozi letne čase |
|
Seznani se z zakonitostmi naravnega reda. Razume spreminjanje prostora skozi čas. |
Herbarij. Demonstracija: ogled drevnine. Strokovna literatura: poiščejo članke o uporabi lesnatih rastlin v cvetličarstvu. Diapozitivi: lesnate rastline uporabne v cvetličarstvu. Demonstracija: ogled drevnine v posameznih letnih časih in beleženje okrasne vrednosti. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno: Znanja tega predmeta nadgrajujejo znanja: botanike, vrtnarstva, praktičnega pouka, aranžerstva, poslovne komunikacije, matematike.
Konkretno:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Praktični pouk |
|
|
Vrtnarstvo Praktični pouk Aranžerstvo |
|
|
Ekonomika in gospodarsko poslovanje Vrtnarski stroji in naprave Družboslovna znanja |
|
|
Vrtnarstvo |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Okrasne zelnate rastline |
|
|
Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Ekonomika in gospodarsko poslovanje Komunikacija |
|
|
Vrtnarstvo Praktični pouk Vrtnarski stroji in naprave Ekonomika in gospodarsko poslovanje Informatika in računalništvo |
|
|
Vrtnarstvo Praktični pouk Vrtnarski stroji in naprave Ekonomika in gospodarsko poslovanje |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline |
|
|
Aranžerstvo |
|
|
Umetnostna zgodovina |
|
|
Informatika in računalništvo |
|