Izobraževalni program: CVETLIČAR (ds)
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
175 |
175 |
|
2. |
140 |
140 |
|
3. |
105 |
105 |
|
skupaj |
|
420 |
420 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev;
Vajenec:
1. Letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
VARSTVO PRI DELU |
Vajenec: |
Vajenec: |
|
|
|
Nauči se opazovati živo in neživo naravo okoli sebe ter ju uporabiti v dobrobit obeh. |
Ogled vseh učnih objektov, strojev, orodij in naprav (opozoriti na posebnosti). |
JEMANJE VZORCEV ZA KEMIJSKO ANALIZO TAL |
|
|
|
|
|
Razvija si zavest o neprimernosti enostranske rabe tal in gnojenja ter posledic takega ravnanja. |
Strokovna ekskurzija: ogled biodinamične kmetije (vrtnarije) ter ogled sodobno računalniško vodene vrtnarije (naredimo primerjavo). |
GNOJENJE S HLEVSKIM GNOJEM IN OSTALIMI ORGANSKIMI GNOJILI |
|
|
|
|
|
Razvija občutek in osebno odgovornost v primeru uporabe prekomernih gnojilnih odmerkov za onesnaženost podtalnice ter porušenost ravnotežja v živici. |
|
MERILNE NAPRAVE V CVETLIČARSTVU IN VRTNARSTVU |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za natančnost in vrednotenje le tega. |
|
DOGNOJEVANJE Z MINERALNIMI GNOJILI |
|
|
|
|
|
Je pozoren in natančen pri odmerjanju količine gnojil ter pozna: “proporcionalnost” pridelek / gnojenje, ob upoštevanju ekoloških načel. |
|
PREPOZNAVANJE CVETLIČARSKIH IN VRTNARSKIH NAPRAV IN ORODIJ |
|
|
|
|
|
Je sposoben oceniti pomen človeške sile, v primerjavi s sodobnimi oblikami sil, pri čemer upošteva enkratnost in neponovljivost človeških rok, kot posameznika ( pletenje venca). |
Primerjamo ročno in strojno pletenje venca. |
PRIPRAVA ŠKROPIVA |
|
|
|
|
|
Je previden pri izbiri zaščitnih sredstev. Spodbujamo ga, da začuti bolno rastlino kot živo bitje v stanju bolezni. |
Poizkus: primerjava vpliva močne in blage koncentracije zaščitnega sredstva na rastlino in živelj v substratu. |
ŠKROPLJENJE - APLIKACIJA ŠKROPILNE MEŠANICE |
|
|
|
|
|
Razvija zavest o smislu svojega dela. Si razvija sposobnost za racionalnost uporabe komercialnih substratov, v primerjavi z doma pripravljenimi substrati. |
|
PREPOZNAVANJE RASTNIH SUBSTRATOV |
|
|
|
|
|
Je ozaveščen o viru glavne komponente v substratu (šota). |
Poizkus primerjave uspešnosti razvoja rastline, pri vsaj treh različnih substratih. |
RAZMNOŽEVANJE RASTLIN - GENERATIVNO |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, vzdržljivost ter racionalnost pri delu. |
Pogledamo si obstoječo zakonodajo o semenu in sadikah. |
|
|
Razvija čut za živo naravo. Zna ceniti delo vrtnarja, ob upoštevanju klimatskih pogojev in sezonskih obremenitev. Razvija samozavest. Razvija smisel za racionalnost izkoriščanja časa in prostora. |
|
|
|
Razvije estetski čut ter odnos do setvenega in sadilnega materiala (lepa sadika). Razvija sposobnost natančnosti. |
|
RAZMNOŽEVANJE RASTLIN – VEGETATIVNO (pod steklom in na prostem) |
|
|
|
|
|
Pri odbiri okrasnih rastlin se je zmožen prilagajati modnim trendom in povpraševanju na trgu. Preveri smisel za hitro reagiranje. Razvija govorne spretnosti in sodelovanje v skupini. Oceni samostojnost sajenja na stalno mesto in vpliv te rastline na obstoječo zasaditev. Ima razvito sposobnost prilagajanja sodobnega trga, pri tem pa je spreten v strokovni komunikaciji. |
Strokovna ekskurzija. Ogled vrtnarije, ki se ukvarja s pridelavo sadik in grosistično prodajo le teh. |
2. Letnik:
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
PREPOZNAVANJE CVETLIČARSKIH PRIPOMOČKOV |
Vajenec: |
Vajenec: |
|
|
|
Se zaveda varstva pri delu. |
Ogled kataloških listov za posamezne cvetličarske pripomočke in naprave. |
SPOZNAVANJE LITERATURE, VIDEOKASET ITD. S PODROČJA CVETLIČARSTVA |
|
|
|
|
|
Razvija čut vedoželjnosti in interdisciplinarnosti. |
Demonstracija - poiščemo novosti na internetu s področja floristike. |
POZNAVANJE INTERNETA |
|
Zaveda se pomembnosti povezave znanj preko interneta. |
|
SPOZNAVANJE IN PREPOZNAVANJE ARHITEKTURNIH STILOV |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost čutenja stvari od “včeraj za danes”. Zna začutiti izrazno moč arhitekta. |
Diafilm, videokaseta. |
PRIPRAVA IN ODPREMA REZANEGA CVETJA, ZELENJA, LONČNIC |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost reagiranja in prilagajanja upoštevajoč zahteve trga. |
|
PREPOZNAVANJE IN UPORABA OSNOVNIH NAČEL OBLIKOVANJA |
|
|
|
|
|
Navaja na dodatno iskanje informacij. Razvija smisel za estetiko, hkrati pa bogati svoj talent. Dejstva sama ga usmerjajo v opazovanjem narave. |
|
UPORABA DOPOLNILNEGA OKRASNEGA MATERIALA V ARANŽERSTVU |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost prostorske orientiranosti le tega v skice Ima razvito sposobnost hitrega reagiranja ter vživljanja v poklic. |
Sprehod v naravo - ogled osnovnih načel oblikovanja v naravi sami. |
POSTAVITEV CVETLIČNEGA OKNA |
|
|
|
|
|
Znajo prisluhniti željam stranke upoštevajoč kupno zmožnost. Razvija govorno spretnost. Se navaja na uporabo naravi in okolju prijaznih materialov. Združuje prej pridobljena znanja in jih poveže v celoto. Preverja sposobnost prilagajanja postavitve cvetličnega okna danem ambientu. |
Strokovna ekskurzija: ogled trgovine na debelo z rezanim cvetjem, zelenjem in dodatnimi aranžerskimi materiali. |
3. Letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Vajenec: |
Vajenec: |
||
SKRB ZA DNEVNO, ESTETSKO IN TRŽNO UREJENO IZLOŽBO TER PRODAJNEGA PROSTORA |
|
Se zaveda pomena urejene cvetličarne za širši prostor. Zaveda se pomena besedne in nebesedne komunikacije. |
V lokal oziroma šolsko učilnico vnesemo zvoke glasbe, ki nas pomirja hkrati pa vzpodbuja ustvarjalnost. |
USTVARJANJE - IZDELAVA, VEZAVA, PLETENJE... CVETLIČNIH DEKORACIJ |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost samostojnosti, zanesljivosti ter ustvarjalnosti pri delu. Upošteva pravila varnega dela (cepilni nož, žica, škarje, ...). Zna predvideti reakcijo stranke ob pogledu na izdelek. |
|
|
|
Preverja smisel za oblikovanje. Čuti potrebo po interdisciplinarnosti ter uporabi že pridobljena znanja. Razvija sposobnost izurjenost v ročni motoriki ter čutenju in predvidevanju. Preverja sposobnost strpnosti (prenašanja konkurence). |
Ogled florističnega tekmovanja. |
UREDITEV IN OSKRBA EPIFITNEGA DEBLA |
|
|
|
|
|
Je sposoben združiti vsa do sedaj pridobljena znanja. |
|
PREPOZNAVANJE IN OSKRBA BONSAJEV |
|
|
|
|
|
Razvija čut za redkost in dragocenost, kot je bonsaj. |
|
UGOTAVLJANJE IN ZATIRANJE NAJPOGOSTEJŠIH BOLEZNI IN ŠKODLJIVCEV NA OKRASNIH RASTLINAH |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena osveščenosti s tega področja, kajti v cvetličarni svetuje o negi rastlin (svoje znanje zna posredovati in tržiti). |
|
SODELOVANJE PRI NAROČILU IN NABAVI |
|
|
|
|
|
Razvija in preverja sposobnost natančnosti poslovanja. Ocenjuje neposreden vpliv posameznika na spremembo družbenih vrednot. |
|
PREPOZNAVANJE OSNOVNIH NAČEL TRŽENJA |
|
|
|
|
|
Razvija smisel za skupinsko delo Ugotavlja prednosti besedne in nebesedne komunikacije. Zna realno ovrednotiti vrednost svojega izdelka. Razvija uglajenost ter čut za poštenost in pravičnost. |
Ogled videokasete (cvetlična borza). |
ZNA IZDELATI KALKULACIJE NAROČIL IN CVETLIČNIH STORITEV |
|
Je sposoben ohraniti poklicno skrivnost. |
|
SPOZNAVANJE OSNOVNIH OBRATNIH SREDSTEV V CVETLIČARNI |
|
|
|
|
|
Ima sposobnost predvidevanja tržnih nihanj. Razvija govorno sposobnost (tekoča retorika, bogata v izražanju). |
|
UPORABA NAČELA |
|
|
|
|
|
Preveri svoj odnos do žive in nežive narave. Ozavesti pomen današnjega dela za bodoče rodove. Ohranja in ozavešča ruralno in etno-zgodovinske vrednote. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Pri praktičnem pouku vajence navajamo na povezovanje teorije s prakso. Tako vsa teoretično pridobljena znanja, vajenec poskuša s pomočjo učitelja oziroma mentorja izvesti praktično. Za pravilno razumevanje, poznavanje in usvajanje ciljev praktičnega pouka, se pouk pogosto izvaja zunaj cvetličarske delavnice. Za nazornejše poučevanje naj učitelj pri pouku uporablja didaktična sredstva in posebnosti v izvedbi (strokovne ekskurzije).