Izobraževalni program: CVETLIČAR (ds)
VRTNARSKI STROJI IN NAPRAVE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
70 |
70 |
|
2. |
|
||
3. |
|
||
skupaj |
70 |
|
70 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev;
Vajenci:
1. Letnik
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
PREGLED KMETIJSKE MEHANIZACIJE |
Vajenci: |
Vajenci: |
|
|
|
Spoznajo razvoj mehanizacije skozi čas. Razvijejo sposobnost ločevanja med različnimi delovnimi stroji glede na raznolikost opravil v rastlinski proizvodnji. |
Stenska slika o razdelitvi strojev po namenu. Katalog strojev. |
standardi |
|
|
|
|
|
Spoznajo pomen standarda kot predpis, ki določa lastnosti izdelkov in storitev. Seznanijo se z usklajevanjem slovenskih standardov z mednarodnimi normativi. |
Prikaz izdelkov z navedbo standardov, ki jim ustrezajo. |
merske enote in uporaba |
|
|
|
|
|
Ugotovijo katere količine so merljive. Pridobijo si izkušnje z merjenjem. Razvijejo občutek za približno ocenjevanje veličin. |
Diskusija. Različne vrste meril. |
gibanje |
|
|
|
|
|
Spoznajo sile, ki delujejo v okolju. |
|
sile |
|
|
|
|
|
Naučijo se razlikovati med navorom in močjo. |
|
tlak |
|
|
|
|
|
Dobijo pregled nad napravami katerih delovanje je povezano s lakom. |
Demonstracija. |
elektrika |
|
|
|
|
|
Naučijo se, da lahko s pomočjo električne energije uravnavamo mikroklimo v rastlinjakih. |
|
gradiva v cvetličarstvu |
|
|
|
|
|
Naučijo se razlikovati različne materiale iz vsakdanjega življenja. Spoznajo uporabnost posameznih gradiv glede na namen. Razvijejo odnos do njihove smotrne uporabe in zaščite. |
Demonstracije različnih gradiv. |
strojni elementi |
|
|
|
|
|
Pridobijo si občutek za zapleteno zgradbo strojev. Spoznajo uporabnost posameznih orodij. |
Demonstracija strojnih elementov. Demonstracija orodij za vzdrževanje. |
cvetličarsko orodje in naprave |
|
|
|
|
|
Spoznajo različne naprave, ki omogočajo hitro in kakovostno aranžiranje. |
Obisk cvetličarne. Katalogi pripomočkov za delo v cvetličarstvu. |
prostori za shranjevanje cvetja |
|
|
|
|
|
Spoznajo, da pravilno shranjevanje podaljša življenjsko dobo cvetju. |
Ogled skladišča in hladilnice. |
zaščiteni prostori |
|
|
|
|
|
Naučijo se, da lahko vzgajamo rastline v zaščitenem prostoru skozi vse leto. Znajo izbrati ustrezen zaščiten prostor glede na zahteve gojene rastline. Razumejo, da se rastline najbolje razvijajo, če jim zagotovimo optimalne pogoje. Naučijo se razlikovati ekonomičnost plastenjakov in rastlinjakov. Naučijo se racionalnega izkoriščanja energije za ogrevanje rastlinjakov. Razvijejo si osebno odgovornost do dela. |
Prospektni material. Vzorci mehkih kritn (folij). Vzorci trdih kritin. Ogled šolskih rastlinjakov. Ogled zaprtih gred. |
hidroponski način vzgoje rastlin |
|
Spoznajo alternativne načine vzgoje rastlin. |
Prospekti. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno: Znanja tega predmeta nadgrajujejo znanja naslednjih predmetov: naravoslovje (fizika in kemija), matematika, ekonomika, vrtnarstvo, aranžerstvo, praktični pouk.
Konkretno:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Ekonomika Rastlinska proizvodnja Vrtnarstvo |
|
|
Okrasne zelnate rastline, Aranžerstvo |
|
|
Matematika, fizika |
|
|
Fizika |
|
|
Kemija Okrasne zelnate rastline |
|
|
||
|
Aranžerstvo |
|
|
Aranžerstvo |
|
|
Okrasne zelnate rastline, Aranžerstvo Vrtnarstvo |
|
|
Aranžerstvo |
|