Izobraževalni program: CVETLIČAR (ds)
VRTNARSTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
184 |
61 |
245 |
2. |
53 |
52 |
105 |
3. |
|
||
skupaj |
237 |
113 |
350 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev;
Vajenci :
1.letnik (kemija)
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
SNOVI |
Vajenci: |
Vajenci: |
|
|
|
Razvijajo sposobnost opazovanja snovi,ki imajo pomembno vlogo za življenje rastlin. |
Demonstracija: prikaz čistih snovi in zmesi. |
KEMIJSKA REAKCIJA |
|
|
|
|
|
Naučijo se opazovati. |
Vaja:urejenje osnovnih kemijskih enačb. |
RAZTOPINE |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost. |
Vaja: računanje odstotne koncentracije odmerkov zaščitnih sredstev za varstvo rastlin. |
ELEKTROLITI |
|
|
|
|
|
Naučijo se primerjati in določiti Ph vrednost. |
|
OKSIDACIJA IN REDUKCIJA |
|
|
|
|
|
Naučijo se natančnosti. |
Vaja:določajo oksidacijsko število spojinam. |
ELEMENTI POTREBNI ZA RAST RASTLIN |
|
|
|
|
|
Rastline obravnavajo kot živa bitja s svojimi potrebami. |
Samostojno delo:predstavitev najpomembnejših elementov za rast rastlin. |
ORGANSKE SPOJINE |
|
|
|
|
|
Naučijo se opazovati in razlikovati. |
|
ORGANSKA KEMIJA NARAVNIH SPOJIN |
|
|
|
|
|
Naučijo se razlike v kemijski sestavi živih bitij. |
Imenujejo organske spojine ,ki so jih zaužili s hrano. |
1. letnik (rastlinska proizvodnja)
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
PODNEBNI DEJAVNIKI RASTI |
Vajenci: |
Vajenci: |
|
|
|
Razvijajo sposobnost opazovanja naravnih pojavov in spreminjanja pojavov v okolju ,ki jih obdaja. |
Vaja:ogled najbližje vremenske hišice in spremljanje vremena oziroma Vremenskih kart. |
TLA |
|
|
|
|
|
Razvijajo pravilen odnos do tal oziromado pravilne izrabe tal. |
Vaja:določitev strukture in teksture tal s prstnim poskusom. Vaja:izkop pedološke jame in opazovanje horizontov tal. |
GNOJENJE |
|
|
|
|
|
Naučijo se pazljivo izbirati gnojila, ki so okolju prijazna in učinkovita. Naučijo se povezave med potrebami rastlin in časom gnojenja. |
Vaja:računanje pravilnih odmerkov gnojil za posamezne rastline. Ogled trgovin,ki prodajajo različne vrste gnojil. Vaja: odvzem vzorcev zemlje za analizo tal in analiza. |
OBDELOVANJE TAL |
|
|
|
|
|
Razvijajo sposobnost opazovanja. |
Vaja:določitev plasti ornice. |
SEME, SADIKA |
|
|
|
|
|
Razvijajo si občutek za natančnost. Razvijajo pravilen odnos do semena domačih sort. |
Vaja:določanje nekaterih zunanjih lastnosti semena. |
SETEV |
|
|
|
|
|
Razvijajo sposobnost opazovanja. |
Vaja:ogled različnih načinov setve. |
SUBSTRATI |
|
|
|
|
|
Naučijo se opazovati in razlikovati med različnimi vrstami substratov. |
Vaja:ogled substratov v vrtnarskih centrih. |
1. letnik (botanika)
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
RASTLINSKA CELICA |
Vajenci: |
Vajenci: |
|
|
|
Spoznajo rastline kot živa bitja in tako ravnajo z njimi. |
|
RASTLINSKA TKIVA |
|
|
|
|
|
Razvijajo sposobnost opazovanja in razlikovanja. Naučijo se sodelovanja z drugimi. |
Delo v skupini: ugotavljajo, katera tkiva se nahajajo v posameznih rastlinskih organi. |
RASTLINSKI ORGANI |
|
|
|
|
|
Naučijo se opazovati rastline in njihovo lepoto. Krepijo pravilen odnos do rastlin. Ugotovijo uporabo posameznih rastlinskih organov v aranžiranju. |
Izdelava programa: oblike rastlinskih organov. Samostojno delo: na posameznih rastlinah razlikujejo rastlinske organe in določijo njihovo obliko. |
FIZIOLOGIJA RASTLIN |
|
|
|
|
|
Se zavedajo pomena rastlin za ostala živa bitja. Razvijajo samostojnost in krepijo samozavest. Razvijajo pravilen odnos do sadilnega materiala. |
Prikaz posameznih načinov razmnoževanja. Samostojno delo: navedejo načine razmnoževanja primerne za posamezne rastline. |
SISTEMATIKA RASTLIN |
|
|
|
|
|
Razvijejo natančnost in zanesljivost. Naučijo se opazovati rastline in primerjati. |
Ogled posameznih rastlin v gozdu, šolskem parku. Izdelava programa: razvrstitev rastlin v posamezne razrede, družine. Samostojno delo: razpoznavanje rastlin, razvrščanje rastlin v sistem s pomočjo ključev za razpoznavanje. |
GENETIKA RASTLIN |
|
|
|
|
|
Razvijajo zavest o odgovornosti za svoja dejanja. Znajo vrednotiti delo vrtnarja in cvetličarja. |
Vaja: ugotavljanje razlik med sortami posameznih rastlin. |
EKOLOGIJA |
|
|
|
|
|
Razvijajo zavest o pomenu zdravega in škodljivosti onesnaženega okolje. Ugotovijo, kaj lahko sami prispevajo za varstvo okolja. |
Referati: opišejo posamezne vrste ekosistemov okoli njihovega doma. |
1. letnik (varstvo rastlin in okolja)
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
POVZROČITELJI BOLEZNI IN POŠKODB NA RASTLINAH |
Vajenci: |
Vajenci: |
|
|
|
Kritično ocenjujejo človekove posege v tla in v atmosfero. Naučijo se opazovati naravo. |
Vaja:prepoznavanje simptomov obolelosti rastlin. |
NAČINI ZATIRANJA BOLEZNI IN ŠKODLJIVCEV |
|
|
|
|
|
Razvijajo odnos do okolju –prijaznih načinov varstva rastlin. |
|
PRIPRAVKI |
|
|
|
|
|
Krepijo čut za natančnost. Razvijajo čut za odgovornost do dela. Naučijo se zavedati posledic svojega dela. Naučijo se opazovati in ocenjevati. Razvijejo odnos do varnosti pri delu. |
Demonstracija:ogled embalaže pripravkov in prepoznavanje oznak. Ogled oblik pripravkov. Demonstracija:mešanje škropiva-izvedem v učilnici namenjeni za p.pouk s pomočjo učitelja p.pouka. |
PREGLED BOLEZNI IN PRIPRAVKOV ZA ZATIRANJE LE TEH (bolezni okrasnih rastlin) |
|
|
|
|
|
Naučijo se opazovati naravo in primerjati. Se zavedajo posledic kemije. Varstva na okolje in ugotavljajo gospodarski prag škode. Razumejo škropljenje kot reševanje problema lakote. |
Demonstracija:ogled značilnih bolezenskih znamenj. Ogled pripravkov oziroma embalaž in prospektnega materiala. |
PREGLED ŠKODLJIVCEV IN PRIPRAVKOV ZA ZATIRANJE LE TEH(škodljivci okrasnih rastlin) |
|
|
|
|
|
Naučijo se opazovati in primerjati pojave v naravi. Izbirajo tiste kemične pripravke, ki so okolju prijaznejši. Zavedajo se pomena škropljenja kot prispevka zmanjševanja lakote. Razvijajo čut za natančno in varno delo z škropivi. |
Demonstracija:ogled značilnih škodljivcev oziroma poškodb,ki jih povzročajo. Ogled pripravkov oziroma embalaž in prospektnega materiala. |
OSTALE SKUPINE PRIPRAVKOV |
|
|
|
|
|
Razvijajo zavest o odgovornosti za svoja dejanja. Krepijo pravilen odnos do varstva rastlin. |
Ogled pripravkov oziroma Embalaž in prospektnega materiala. Ogled feromonske vabe. |
RAZKUŽEVANJE |
|
|
|
|
|
Zavedajo se pomena natančnosti. Se zavedajo pomena pravočasnosti. |
Ogled razkuževanja zemlje v šol.plastenjaku. |
POSLEDICE KEMIČNEGA ZATIRANJA BOLEZNI IN ŠKODLJIVCEV |
|
|
|
|
|
Zavedajo se posledic kemije. Varstva rastlin. Kritično spremljajo posege v naravo in jih vrednotijo. |
Izdelava seminarskih nalog. |
2. letnik (zelenjadarstvo)
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|
Vajenci: |
Vajenci: |
|
POMEN ZELENJADNIC V SODOBNIH VEZAVAH |
|
Razvijajo komunikativnost. Razvijajo ustvarjalne sposobnosti in krepijo domišljijo. |
Skupinsko delo – ponudba vrtnin v domačem kraju. Vaje. |
IZBIRA PROSTORA ZA PRIDELOVANJE VRTNIN |
|
||
|
|
Razvijajo komunikativnost, odločnost, strpnost, sposobnost. Reševanja konfliktov. Se osebnostno razvijajo. |
Skupinsko delo |
KOLOBAR |
|
|
|
|
|
Razvijajo osebno odgovornost in pravilen odnos do okolja Naučijo se ekonomičnosti pri pravilni zasnovi kolobarja |
Individualno delo. |
PRIDELOVANJE POSAMEZNIH VRTNIN PO SKUPINAH |
|
|
|
|
|
Razvijajo osebnostni razvoj. Krepijo poklicno socializacijo. Razvijajo odgovornost do dela. |
Referati. Skupinsko in individualno delo. Ogledi vrtnin v različnih razvojnih fazah. Razstave. |
GOJENJE VRTNIN POD STEKLOM IN FOLIJO |
|
|
|
|
|
Razvijajo odgovornost do dela. Razvijajo ekonomičnost. Oblikujejo odnos do rastlin kot živih bitij. |
Izdelajo štirileten kolobar v zavarovanem prostoru ali na prostem z uporabo folije. |
BIO VRTNARJENJE |
|
|
|
|
|
Povezujejo in ocenjujejo primeren način pridelovanja. Razvijajo zavest o strokovni odgovornosti do porabnikov,pridelovanja in okolja. |
Izdelajo nekaj primerov mešanih posevkov. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno: Znanja tega predmeta se vsebinsko povezujejo z naslednjimi predmeti: praktični pouk, okrasne-zelnate rastline, dendrologija, aranžerstvo, matematika, vrtnarski stroji in naprave, ekonomika in gospodarsko poslovanje.
Konkretno:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
kemija: |
Vrtnarski stroji in naprave Matematika Praktični pouk |
|
rastlinska proizvodnja: |
Vrtnarski stroji in naprave Praktični pouk Okrasne-zelnate rastline |
|
botanika: |
Praktični pouk Okrasne-zelnate rastline Dendrologija |
|
varstvo rastlin: |
Praktični pouk Vrtnarski stroji in naprave Matematika Okrasne-zelnate rastline |
|
zelenjadarstvo: |
Aranžerstvo Ekonomika in gospodarsko poslovanje Okrasne-zelnate rastline Praktični pouk Vrtnarski stroji in naprave |
|